W menu głównym aplikacji prezentowana jest informacja na temat łącznej liczby obsługiwanych kontrahentów
Widoku z menu głównego: Kontrahenci
Po naciśnięciu na kafel Kontrahenci zostaje wyświetlone okno składające się z sześciu zakładek:
Lista kontrahentów,
Ulubieni,
Często,
Ostatnie transakcje,
Dłużnicy,
Osoby kontaktowe
Okno: Kontrahenci
Na liście kontrahentów znajdują się również informacje dodatkowe dla danego kontrahenta.
Istnieje możliwość ukrycia akronimu kontrahenta na liście kontrahentów W menu: Ustawienia w grupie: Parametry aplikacji: Ustawienia listy kontrahentów, parametr: Pokazuj kody kontrahentów.
Parametr: Pokazuj kody kontrahentów
Na liście Kontrahentów dostępne są opcje zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu, aktywne po naciśnięciu na przycisk .Opcje menu dostępne dla wybranego Kontrahenta
W przypadku wyboru opcji [Zadzwoń] bądź [Wyślij SMS] jeżeli kontaktów typu telefon jest więcej niż jeden, to po naciśnięciu przycisku zostanie udostępnione dodatkowe menu umożliwiające wybór numeru innego niż domyślny.
Wybór numeru innego niż domyślny
Opcje: Zadzwoń, Wyślij SMS oraz Wyślij e-mail, Przejdź na stronę www są dostępne jeżeli kontrahent posiada zdefiniowane odpowiednie dane kontaktowe: telefon, adres e-mail, URL.
Jeżeli kontrahent został oznaczony jako archiwalny w systemie ERP wówczas jego kartoteka nie jest wyświetlana na liście kontrahentów.
Ponadto, za pomocą różnokolorowych ikonek prezentowane są dodatkowe informacje dotyczące poszczególnych kontrahentów.
Kontrahent dodany lub zmodyfikowany w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż
Kontrahenci posiadający nierozliczone
i przeterminowane płatności są wyróżnieni na liście kolorem czerwonym oraz posiadają ikonę pieniążka
Kontrahent mający zablokowane zamówienia
Kontrahent jednorazowy
Kontrahent edytowany aplikacji mobilnej i wysłany do systemu ERP (kafelek Stan)
W widoku poziomym karta kontrahentów jest podzielona na dwie części:
z lewej strony znajduje się lista kontrahentów (wraz ze wszystkimi zakładkami),
z prawej strony: szczegóły kontrahenta.
Karta kontrahenta - widok poziomy
W górnym pasku okna widoczny jest kod i nazwa kontrahenta. Nawigując po prawym panelu istnieje możliwość otwarcia kolejnych szczegółów wybranej karty, np. listę wystawionych dokumentów. Szczegóły te są wyświetlane w bieżącym widoku za wyjątkiem listy działań , która jest otwierana w nowym oknie.
Filtrowanie listy kontrahentów
Istnieje możliwość zawężania listy kontrahentów poprzez wykorzystanie filtrów dostępnych w dolnej części okna. Po wybraniu przycisk: pojawi się menu z wyborem kryteriów, według których będzie odbywało się filtrowanie listy Kontrahentów. Dostępne kryteria filtrowania przedstawia rysunek poniżej:
Filtr na liście kontrahentów
[Grupa] - wyszukanie kontrahenta w oparciu o grupę, do której należy
[Rodzaj] - zawężenie listy kontrahentów w oparciu o rodzaj zdefiniowany w systemie ERP
[Sortowanie [Po nazwie (rosnąco)]] - sortowanie listy po nazwie lub kodzie, rosnąco bądź malejąco
[Informacja dodatkowa] - zawężenie listy kontrahentów w oparciu klasę i wartość atrybutu przypisanego do nich w systemie ERP
Poza wykorzystaniem wspominanych filtrów listę kontrahentów można także zawęzić poprzez wpisanie odpowiedniej frazy w pole tekstowe filtra. Na liście kontrahentów umożliwiono wyszukanie Klienta po danych zawartych na adresach głównych i pomocniczych, takich jak: ulica, miasto, kod pocztowy, kod adresu, nazwa adresu, e-mail, akronim lub nazwa Klienta.
Dodatkowo jest możliwość filtrowania po wielu atrybutach jednocześnie. Opcja ta została dodana na wszystkich listach, na których do tej pory obsługiwane było filtrowanie po informacjach dodatkowych (lista dokumentów, kontrahentów oraz towarów).
Po wypełnieniu wartości dla danych atrybutów i wybraniu opcji: Zapisz, lista zostanie odfiltrowana zgodnie z wartościami atrybutów wybranymi w filtrze.
Możliwość filtrowania po wielu atrybutach
W zależności od typu atrybutu po kliknięciu na przycisk wyświetlane są okna z możliwością wskazania odpowiedniej wartości poprzez wybranie wartości z listy lub wpisanie ręcznie.
Okno wyboru wartości z listy oraz wpisania wartości atrybutu.
Poza wykorzystaniem wspominanych filtrów listę kontrahentów można także zawęzić poprzez wpisanie odpowiedniej frazy w pole tekstowe filtra. Na liście kontrahentów umożliwiono wyszukanie Klienta po danych zawartych na adresach głównych i pomocniczych, takich jak: ulica, miasto, kod pocztowy, kod adresu, nazwa adresu, e-mail, akronim lub nazwa Klienta.
Lista Ulubieni składa się z kontrahentów, którzy zostali oznaczeni przez użytkownika aplikacji, jako ulubieni. Dzięki tej funkcjonalności użytkownik może wyróżnić na liście kontrahentów, do których kart chce mieć szybki dostęp.
Każdy użytkownik aplikacji może sam definiować ulubionych kontrahentów.
Okno: Lista ulubionych Kontrahentów
Lista najczęściej kupujących kontrahentów
Lista Często prezentuje kontrahentów, dla których została zarejestrowana największa ilość dokumentów. Informacje dostępne na liście zostały zaprezentowane na rysunku poniżej.
Okno: Lista najczęściej kupujących kontrahentów
Lista ostatnio kupujących kontrahentów
Lista Ostatnie transakcje prezentuje kontrahentów, dla których w ostatnim czasie zarejestrowano transakcje. Jest ona posortowana wg daty ostatnio wystawionego dokumentu.
Na liście ostatnio kupujących kontrahentów zaprezentowane zostały następujące informacje, widoczne poniżej:
Okno: Lista ostatnio kupujących kontrahentów
Dzięki temu Przedstawiciel może m.in. w szybki sposób odnaleźć kontrahentów, dla których wystawiał dokumenty w danym dniu, w szczególnym przypadku takich, które nie zostały jeszcze potwierdzone.
Lista dłużników
Lista Dłużnicy prezentuje kontrahentów, dla których istnieją nieuregulowane i przeterminowane płatności. Lista posortowana jest malejąco, tzn. na samej górze znajdują się kontrahenci, dla których suma nieuregulowanych płatności jest najwyższa.
Lista Osoby kontaktowe to odpowiednik książki telefonicznej, dzięki której Przedstawiciel w szybki i sprawny sposób odnajdzie interesującą go osobę i nawiąże z nią kontakt poprzez telefon, e-mail, czy SMS. Każdy z kontaktów posiada elementy informacyjne zaprezentowane na rysunku poniżej.
Okno: Osoby kontaktowe
Szybkie wybieranie numeru telefonu
Jeżeli Przedstawiciel chce szybko nawiązać połączenie telefoniczne z daną Osobą kontaktową wystarczy, że wybierze ją bezpośrednio z listy (kliknie na nią). W tej sytuacji Przedstawiciel zostanie przeniesiony bezpośrednio do okna połączenia telefonicznego.
Okno: Połączenie telefoniczne
Gdy osoba kontaktowa posiada więcej niż jeden numer telefonu Przedstawiciel ma możliwość wyboru jednego z nich. W tym przypadku pojawia się okno „Wybierz” z numerami telefonu wybranego kontaktu.
Okno: Wybór numeru telefonu
Po dokonaniu wyboru odpowiedniego numeru telefonu użytkownik zostaje przeniesiony do okna połączenia telefonicznego.
Menu kontekstowe dostępne dla osoby kontaktowej
Przedstawiciel, po naciśnięciu przycisku , znajdującego się po prawej stronie wiersza, ma możliwość wywołania menu kontekstowego, w którym znajdują się opcje: Szczegóły kontrahenta, Zadzwoń, Wyślij SMS, Wyślij e-mail, Zaplanuj. Są one dostępne, jeżeli do kontaktu są przypisane odpowiednie dane (adres e-mail, numer telefonu).
Okno: Osoby kontaktowe, menu kontekstowe
Wyszukiwanie osoby kontaktowej
Istnieje kilka możliwości wyszukania osoby kontaktowej z listy:
Filtrowanie za pomocą tekstu
Wyszukiwanie osoby kontaktowej poprzez filtrowanie głosowe – należy wybrać ikonę mikrofonu
Filtrowanie za pomocą kodu kreskowego z zaszytymi w nim danymi osoby kontaktowej – należy wybrać ikonę kodu kreskowego
Aby wyszukać osobę kontaktową za pomocą tekstu w pole filtra należy wprowadzić jedno z kryteriów wyszukiwania:
Imię osoby kontaktowej
Nazwisko osoby kontaktowej
Akronim kontrahenta
Nazwa kontrahenta
Numer telefonu osoby kontaktowej widoczny na liście
Adres e-mail osoby kontaktowej widoczny na liście
Filtr: Osoby kontaktowe
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.