Opcja dodania atrybutu do karty kontrahenta dostępna jest z kilku poziomów:
Bezpośrednio z poziomu karty kontrahenta, poprzez wybranie opcji „+” w sekcji: Informacje dodatkowe,
Poprzez wybór opcji: „Dodaj informację dodatkową” z poziomu opcji dodatkowych na karcie kontrahenta.
Opcje te przedstawiono na rysunku poniżej.
Opcje dodania atrybutu do karty kontrahenta
Po wybraniu opcji dodania atrybutu zostanie wyświetlone okno z możliwością wybrania odpowiedniej klasy atrybutu a następnie okno z możliwością wpisania/wybrania odpowiedniej wartości dla wybranej klasy.
Okna z możliwością wskazania klasy i wartości wybranego atrybutu
Możliwość przypisania atrybutu do karty kontrahenta istnieje także z poziomu okna edycji kontrahenta oraz dodawania nowego kontrahenta.
Możliwość dodania atrybutu podczas edycji oraz dodawania karty nowego kontrahenta.
Opcja: Dodaj załącznik
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż została wprowadzona możliwość dodawania załączników z poziomu aplikacji.
Opcja dodania załącznika do karty kontrahenta dostępna jest z kilku poziomów:
Bezpośrednio z poziomu karty kontrahenta, poprzez wybranie opcji „+” w sekcji: Załączniki,
Poprzez wybór opcji: „Dodaj załącznik” z poziomu opcji dodatkowych na karcie kontrahenta.
Opcje te przedstawiono na rysunku poniżej.
Opcje dodania załącznika na karcie kontrahenta.
Po wybraniu opcji dodania załącznika zostanie wyświetlone okno z możliwością dodania załącznika: wykonania zdjęcia, wykonania nagrania lub załączenia odpowiedniego pliku z pamięci urządzenia.
Okno dodawania załącznika
Możliwość dodania załącznika do karty kontrahenta istnieje także z poziomu okna edycji kontrahenta oraz dodawania nowego kontrahenta.
Możliwość dodania załącznika podczas edycji oraz dodawania karty nowego kontrahenta
Po wywołaniu opcji dodawania załącznika na danym obiekcie w aplikacji zostanie wyświetlone okno z możliwością wybrania typu załącznika. Możliwe opcje to:
Zdjęcie – możliwość wykonania zdjęcia bezpośrednio z poziomu aplikacji, opcja domyślna,
Nagranie – możliwość wykonania nagrania bezpośrednio z poziomu aplikacji, aby przełączyć się na tą opcję należy kliknąć w przycisk: Zdjęcie,
Plik – możliwość wczytania pliku z pamięci urządzenia, aby przełączyć się na tą opcję należy kliknąć w przycisk: Nagranie.
Okno dodawania załącznika
Uwaga
W przypadku urządzeń firmy Samsung bez systemowego rejestratora dźwięku, do poprawnego działania załączników typu „dźwięk”, należy pobrać aplikację Samsung Voice Recorder korzystając z oficjalnego sklepu Samsunga Galaxy Store.
Możliwość edycji danej karty kontrahenta w aplikacji jest uzależniona od uprawnień – na grupie operatorów oraz udostępnienia do modyfikacji tej karty centrum mobilnemu.
Po naciśnięciu przycisku dostępnego na karcie kontrahenta zostanie wyświetlone menu z opcjami zaprezentowanymi na rysunku poniżej.
Karta kontrahenta, Edycja kontrahenta pobranego z systemu ERP
Naciśnięcie przycisku [Edytuj kontrahenta] pozwala na pełną edycję karty kontrahenta, zarówno pobranego z systemu ERP jak i dodanego w aplikacji mobilnej. Edytując kartę kontrahenta Użytkownik może dokonać zmiany:
Akronimu
Nazwy kontrahenta
Adresu głównego wraz z przypisanymi mu kontaktami
Adresów dodatkowych wraz z przypisanymi im kontaktami
Rodzaju kontrahenta
Numeru NIP
Numeru REGON
Opisu
Atrybutów
Załączników
Warunków handlowych kontrahenta (formy i terminu płatności, ceny początkowej, sposoby dostawy, cechy transakcji czy dostępnej grupy towarowej, waluty)
Dodatkowo jest możliwa weryfikacja numeru NIP. Po sprawdzeniu numeru NIP i odnalezieniu kontrahenta w bazie danych, użytkownik może wybrać opcję Aktualizuj celem aktualizacji lub zmiany danych kontrahenta. Zanim użytkownik dokona ostatecznej zmiany danych kontrahenta, zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem. Dopiero po potwierdzeniu komunikatu, dane kontrahenta zostaną zmienione.
Weryfikacja numeru NIP podczas edycji karty kontrahentaAktualizacja danych kontrahenta
W aplikacji jest również możliwość weryfikacji po numerze PESEL. Użytkownik w łatwy sposób może sprawdzić, czy kontrahent o podanym numerze NIP/PESEL został już zarejestrowany w bazie.
Weryfikacja kontrahenta po numerze PESEL
Opcję weryfikacji po numerze PESEL jest wywoływana analogicznie jak po NIP, z poziomu listy kontrahentów poprzez wybór opcji: lub też bezpośrednio z poziomu dodawania lub edycji kontrahenta. Po wybraniu opcji: Aktualizuj, numer NIP/PESEL kontrahenta zostanie automatycznie zaktualizowany.
Dla nowododanego kontrahenta poza możliwością zmiany danych istnieje także możliwość usunięcia karty kontrahenta. Opcja dostępna jest po wybraniu przycisku .
Karta kontrahenta zarejestrowanego w aplikacji z otwartym menu
Opcja: [Usuń kontrahenta] dostępna jest dla nowo zarejestrowanych kontrahentów, niewysłanych jeszcze do systemu ERP. Usunięcie kontrahenta jest możliwe jedynie w przypadku, gdy na kontrahenta nie został wystawiony dokument, nie istnieją zapisy kasowe powiązane z kontrahentem oraz nie zostało zaplanowane działanie powiązane z kontrahentem.
Dodany lub poddany edycji z poziomu aplikacji kontrahent jest oznaczony na liście kontrahentów ikonką w kolorze niebieskim.
Kontrahent zarejestrowany w aplikacji
Uwaga
Pola obowiązkowe do wypełnienia są oznaczone czerwoną czcionką. Istnieje możliwość określenia wymagalności pól w pliku ...\Serwer synchronizacji\Methods\contractorstypes\contractorstypes.altum20170.statement. Dostępne opcje:
1 - Pole jest wymagane,
2 - Pole będzie dostępne do edycji,
4 - Zmiana pola wpłynie na zmianę adresu.
Możliwe jest sumowanie powyższych wartości.
Istnieje możliwość określenia długości pola NIP.
Edycja osoby kontaktowej
Edycja osoby kontaktowej pozwala na lepsze zarządzanie osobami kontaktowymi kontrahenta dając możliwość usuwania osoby kontaktowej oraz edytowania jej kartoteki poprzez zmianę:
Domyślności osoby kontaktowej
Stanowiska
Imienia i nazwiska
Roli decyzyjnej
Kontaktów (telefonu, adresu e-mail itp.)
Notatki związanej z osobą kontaktową
Edycja waluty
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż jest wyświetlana domyślna waluta na karcie kontrahenta, która została ustawiona w systemie Comarch ERP Altum. Walutę można edytować, (jeżeli operator posiada takie uprawnienia) wchodząc w edycje kontrahenta.
Edycja waluty
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.