Kafelek Kasa

Widok z menu głównego: Kasa
W menu głównym aplikacji prezentowany jest uproszczony raport dla stanu kasy w rozbiciu na:
  • Stan kasy – to Stan początkowy + Przychody – Rozchody
  • Przychody – suma wszystkich dokumentów KP powiązanych z otwartym raportem kasowym
  • Rozchody – suma wszystkich dokumentów KW powiązanych z otwartym raportem kasowym
W momencie rozpoczęcia dnia otwierany jest raport kasowy w aplikacji. Wszystkie dokumenty KP i KW wykonane po rozpoczęciu dnia w aplikacji otrzymują status Oczekuje na synchronizację dopiero w momencie zamknięcia raportu kasowego i podczas kolejnej synchronizacji są przesłane do systemu ERP.
Uwaga
Dokumenty KP/KW rozliczające płatności zostaną przesłane do systemu ERP pod warunkiem, że rozliczane dokumenty handlowe posiadają status zsynchronizowano i znajdują się w systemie ERP.

Stan kasy na dzień

Po naciśnięciu na kafel Kasa zostaje wyświetlone okno: Stan kasy na dzień zaprezentowane na rysunku poniżej.
Podział w kafelku Kasa na transakcje kartami płatniczymi i transakcje kasowe
Poniżej uproszczonego raportu dla stanu kasy dostępna jest opcja: Generuj dokument KW rozliczenie. Zaznaczenie tej opcji umożliwi wygenerowanie dokumentu KW, który rozlicza kasę. Po naciśnięciu na obszar opcji: Wypłata lub przycisk  , wyświetlane jest okno, w którym jest możliwa zamiana kwoty wypłaty:
Okno: Zmień kwotę
Po naciśnięciu na obszar opcji: Opis lub przycisku  , jest wyświetlane okno, w którym jest możliwa zamiana opisu:
Okno: Zmień opis
Po kliknięciu w przycisk   zostanie wyświetlony następujący komunikat: Czy chcesz zamknąć raport kasowy? Po wybraniu opcji: Tak następuje rozliczenie raportu kasowego oraz wygenerowanie dokumentu KW rozliczenie.
Komunikat wyświetlany podczas zamykania raportu kasowego
Po naciśnięciu przycisku  zostaje wyświetlona lista wpłat i wypłat wg stanu na dany dzień - dokumentów kasowych powiązanych z otwartym raportem.

Rejestrowanie Wpłaty (KP)

Po naciśnięciu przycisku: Dodaj wpłatę   na karcie kontrahenta zostanie otwarte okno Wpłata. Okno: Wpłata zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.
Rejestrowanie dokumentu KP
Wybór podmiotu, dla którego ma zostać wystawiony dokument KP został zaprezentowany na rysunku poniżej. Istnieje również możliwość zablokowania poszczególnych podmiotów podczas wystawiania KP/KW z poziomu kafelka Kasa/Dzień.
Wybór podmiotu, dla którego ma zostać wystawiony dokument KP

Wybór płatnika został zaprezentowany na rysunku poniżej.

Wybór płatnika dla Kontrahenta

Okno wprowadzania wartości wpłacanej kwoty zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.

Okno: Zmień kwotę
Dodawanie opisu zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.
Okno: Zmień opis

W przypadku, gdy użytkownik będzie chciał zatwierdzić okno: Wpłata i jednocześnie nie poda wartości wpłaty, w oknie pojawi się komunikat: „Nie podano wartości” i wpłata na zerową wartość nie zostanie zatwierdzona.

Okno: Wpłata, komunikat: Nie podano wartości

Zapisana wpłata będzie widoczna na liście Wpłaty/Wypłaty i będzie dla niej dostępne menu zaprezentowane na rysunku poniżej.

Lista wpłat i wypłat - menu kontekstowe dostępne dla poszczególnych dla pozycji
 - Usunięcie dokumentu KP  - Wysłanie KP do drukarki bądź, jako e-mail do kontrahenta  - Edycja dokumentu KP. Istnieje możliwość zmiany wszystkich danych Naciśnięcie przycisku [Powrót] na urządzeniu spowoduje wyświetlenie opcji zaprezentowanych na rysunku poniżej.
KP opcje dostępne po naciśnięciu przycisku [Powrót] na urządzeniu
Istnieje również możliwość rejestracji wpłat przy wyborze płatności kartą. Podczas wystawiania dokumentów KP oraz wyborze płatności kartą i wybraniu opcji Zapisz lub Zapisz i Wyślij  okno aplikacji zostaje zablokowane a kwota płatności wysyłana jest na terminal (w trybie obciążenia dla KP). W przypadku pozytywnej realizacji transakcji okno zapisu kasowego zostanie zamknięte. Natomiast, jeśli z terminala zostanie wysłany błąd, w oknie urządzenia mobilnego wyświetli się komunikat: „Płatność kartą nie powiodła się. Transakcja została odrzucona” z opcjami:
  • Ponów próbę – ponowna próba transakcji
  • Anuluj – powrót do okna zapisu kasowego.
W przypadku transakcji przy użyciu kart płatniczych nie ma możliwości usuwania, edycji nawet w sytuacji, gdy znajduje się on w jeszcze otwartym raporcie kasowym ani odtwierdzania dokumentów KP. Dla takich KP w menu kontekstowym widoczne są tylko opcje Wyślij i Podgląd.

Rejestrowanie Wypłaty (KW)

Po naciśnięciu przycisku  zostanie otwarte okno Wypłata. Opcje dostępne w przypadku rejestracji dokumentu KW są analogiczne, jak w przypadku rejestracji dokumentu KP i zostały opisane TUTAJ. Okno: Wypłata zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.
Rejestrowanie dokumentu KW
Wybór podmiotu, dla którego ma zostać wystawiony dokument KW

W przypadku, gdy suma aktualnych wpłat jest mniejsza od sumy kwoty, którą chcemy wypłacić podczas zatwierdzania dokumentu pojawi się komunikat zaprezentowany na rysunku poniżej.

Podczas rejestracji wypłaty KW również istnieje możliwość użycia kart płatniczych. Rejestracja dokumentów KW przebiega analogicznie, jak w przypadku dokumentów KP.

Komunikat o zablokowaniu możliwości wykonania wypłaty

Lista dokumentów kasowych

Okno prezentowane jest po wybraniu przycisku  w sekcji Transakcje kasowe w kafelku Kasa. Wyświetla ono listę wpłat i wypłat, jakie zostały zarejestrowane w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż. Na samej górze prezentowany jest aktualny bilans wpłat/wypłat. W górnej części okna Lista dokumentów kasowych znajduje się data, za jaką prezentowany jest stan kasy. Poniżej znajduje się lista Wpłat/Wypłat. Każdy wiersz posiada informację o:
  • numerze dokumentu KP/KW,
  • dokumencie, którego płatność została nim rozliczona
  • akronimie i nazwie płatnika.
Lista dokumentów kasowych
Więcej informacji na temat rejestrowania KP znajduje się TUTAJ, natomiast KW TUTAJ.

Lista Wpłat i Wypłat

Okno prezentowane jest po wybraniu przycisku  w grupie Handlowe w wierszu Ostatnia wpłata/wypłata. Wyświetla ono listę wpłat i wypłat, jakie zostały zarejestrowane w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż. Na samej górze prezentowany jest aktualny bilans wpłat/wypłat dla danego kontrahenta.
Bilans wpłat/wypłat kontrahenta

Filtrowanie listy Wpłat i Wypłat

Istnieje możliwość filtrowania wpłat oraz wypłat poprzez wykorzystanie pola filtra dostępnego w dolnej części okna. Po wybraniu przycisku  istnieje możliwość wybrania kryteriów, według których będzie odbywało się filtrowanie listy Wpłat/Wypłat. Dostępne opcje zostały zaprezentowane na rysunku poniżej. Dodatkowo po wybraniu opcji:  w filtrze istnieje możliwość głosowego wyszukiwania dokumentów KP/KW.
Filtr na liście Wpłaty/Wypłaty
[Rodzaj [Wszystkie]] - Rodzaj zapisu, który ma zostać wyświetlony. Możliwe do wyboru: KP, KW, Wszystkie [Wyst. do] - Data, do której ma zostać wyszukana operacja [Wyst. do] - Data, od której ma zostać wyszukana operacja [Płatnik] - Płatnik, dla którego mają zostać znalezione dokumenty KP/KW [Docelowy] - Kontrahent Docelowy, dla którego mają zostać znalezione dokumenty KP/KW

Podgląd historycznych zapisów kasowych

Historyczne zapisy kasowe, można podejrzeć z poziomu listy Wpłaty/Wypłaty na Karcie kontrahenta. Wszystkie zapisy kasowe wyświetlone z tego poziomu będą dotyczyć tylko tego konkretnego kontrahenta. Zapisy kasowe pobrane z systemu oznaczane są ikoną:  analogicznie jak w przypadku dokumentów oraz działań pobranych z systemu. Po wybraniu danego dokumentu KP/KW z listy zostaną wyświetlone jego szczegóły. Historyczne zapisy kasowe można wyświetlić także z poziomu kafla: Kasa. W tym widoku została dodana druga zakładka: Historyczne zapisy kasowe, z poziomu której wyświetlane są wszystkie historyczne zapisy kasowe – dotyczące wszystkich kontrahentów dostępnych w aplikacji.
Podgląd historycznych zapisów kasowych możliwy z poziomu karty kontrahenta oraz kafla: Kasa