Raporty

Istnieje możliwość przeglądania raportów z poziomu aplikacji. Raporty są dostępne z poziomu menu głównego po wybraniu kafla Raporty, a także po odpowiedniej konfiguracji z poziomu:
  • Karty Kontrahenta
  • Listy Kontrahentów
  • Karty towaru
  • Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
  • Listy pozycji dokumentu
Kafel na menu głównym – Raporty
Domyślnie w aplikacji znajdują się następujące raporty systemowe:
  • Raport dobowy przedstawiciela – prezentuje listę wystawionych w danym dniu dokumentów sprzedażowych oraz zapisów kasowych a także aktualny stan towarów na magazynie mobilnym przedstawiciela.
  • Kontrahenci bez transakcji – prezentuje listę kontrahentów, którzy w określonym przedziale czasu nie dokonali żadnej transakcji
Raporty
Wywołanie raportu odbywa się poprzez wybór przycisku [Pokaż] dostępnego w menu rozwijanym lub wybrania pozycji z nazwą raportu.
Raporty, menu kontekstowe
 – Wywołanie danego raportu W Comarch Mobile Zakupy udostępniono możliwość wyświetlania raportów z różnych poziomów aplikacji, nie tylko z poziomu kafelka raporty. Raporty będą mogły zostać wyświetlone z poziomu:
  • Karty Kontrahenta
  • Listy Kontrahentów
  • Karty towaru
  • Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
  • Listy pozycji dokumentu
Po odpowiedniej konfiguracji w definicji raportów, wybrane raporty będą widoczne w wyżej wymienionych lokalizacjach w aplikacji, więcej informacji dotyczących konfiguracji znajduje TUTAJ.
Wyświetlenie raportu z różnych poziomów
Wyświetlenie raportów z poziomu listy pozycji dokumentu i dużej kalkulacji pozycji
Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, czy z poziomu listy pozycji dokumentu. Kontrahent  podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru). Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, z poziomu listy pozycji dokumentu czy realizacji wizyty Kontrahent podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru). Dodatkowo istnieje możliwość drukowania raportów z poziomu aplikacji. W tym celu należy stworzyć odpowiednią definicję wydruku danego raportu i umieścić ją w katalogu C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Printouts. Wówczas będzie możliwość drukowania raportu, analogicznie jak dokument:
  • na drukarce mobilnej sparowanej z urządzeniem (opcja: Drukuj),
  • lub wywołać wydruk pdf (opcja: Wyślij do drukarki),
  • pojawi się także możliwość przesłania wiadomości e-mail z wygenerowanym raportem w formacie pdf.
Możliwość wydrukowania raportu
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość dowolnego ustawiania kolejności raportów na liście, np. prezentować na początku listy te raporty, które są najczęściej używane przez przedstawiciela handlowego. W tym celu na definicji raportu, który znajduje się w lokalizacji C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Reports należy określić wartość priorytetu:

<value>0</value>

Im wartość priorytetu jest wyższa, tym raport będzie znajdował się wyżej na liście.
Możliwość zmiany kolejności raportów na liście

Raport: Kontrahenci bez transakcji

Raport: Kontrahenci bez transakcji prezentuje listę kontrahentów, którzy w danym okresie nie dokonali żadnej transakcji.

Raporty: Kontrahenci bez transakcji
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: .
Raporty: Edycja parametrów raportu

Raport dobowy przedstawiciela

Raport dobowy przedstawiciela pozwala wyświetlić informacje na temat wystawionych w danym dniu:
  • dokumentów sprzedażowych: FS, PA, WZ,
  • zapisów kasowych: KP/KW,
  • aktualnego stanu towarów na magazynie mobilnym przedstawiciela
W standardzie aplikacji istnieje możliwość wydrukowania raportu na drukarce mobilnej lub stacjonarnej, a także wysłania go jako za pomocą wiadomości e-mail. Przykładowy raport przedstawia poniższy rysunek:
Raport dobowy przedstawiciela