Zarządzanie danymi osobowymi

RODO – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych

RODO – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (ang. GDPR - General Data Protection Regulation)  - właściwie: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE jest aktem prawnym obowiązującym na terenie wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku. Rozporządzenie jest aktem prawnym stosowanym bezpośrednio - i jako takie nie wymaga ono dodatkowej implementacji w krajowych porządkach prawnych. Niemniej jednak w poszczególnych krajach członkowskich mogą być wprowadzane przepisy krajowe uściślające obowiązki i prawa wynikające z treści Rozporządzenia. RODO (GDPR) wprowadza zasadniczą zmianę podejścia do ochrony danych osobowych: na każdy gromadzący i przetwarzający je podmiot zostanie nałożony obowiązek aktywnego zabiegania o ochronę prywatności na każdym etapie przetwarzania oraz na każdym etapie projektowania procesów wymagających przetwarzania danych – dotyczą tego m.in. zasady Privacy by Design oraz Privacy by Default.

Obsługa funkcji w aplikacji

W Comarch Mobile obsłużono następujące funkcje wspomagające zarządzanie danymi osobowymi:
  1. Możliwość rejestracji zgody na kontrahencie:
    Jeżeli operator posiada uprawnienie do rejestracji zgód zgodę można dodać z poziomu:
  • Bezpośrednio z poziomu karty kontrahenta
  • Z poziomu okna edycji/dodawania kontrahenta
  • Z poziomu okna edycji/dodawania adresu – tylko jeśli w definicji zgody określono, że jest ona powiązana z adresem lub kontaktem.
 
  1. Możliwość wycofania zgody na kontrahencie:
    Jeżeli operatorzy posiadają odpowiednie uprawnienie mogą wycofać zgodę z tych samych poziomów, z których odbywa się rejestracja zgody, a zatem:
  • Bezpośrednio z poziomu karty kontrahenta
  • Z poziomu okna edycji/dodawania kontrahenta
  • Z poziomu okna edycji/dodawania adresu – tylko jeśli w definicji zgody określono, że jest ona powiązana z adresem lub kontaktem.
  1. Anonimizacja danych kontrahenta – W Comarch Mobile operator nie może wykonać anonimizacji danych. Taka funkcja jest dostępna wyłącznie z poziomu centrali – w systemie ERP. Do Mobile zostaną przesłane zmiany wprowadzone na kontrahencie w wyniku anonimizacji w ERP.