Reklamacja Sprzedaży (RLS)

Zakładka: Towary

Zakładka Towary nieco różni się od tej dostępnej w przypadku innych dokumentów. Na liście prezentowane są wszystkie towary dostępne w magazynie (niezależnie od wprowadzonych ograniczeń dostępności towarów dla kontrahenta), natomiast nie są prezentowane stany magazynowe towaru oraz jego ceny.
Zakładka Towary: Dokument RLS

Filtr: Dokument

Aplikacja Comarch Mobile umożliwia zarówno zareklamowanie całego dokumentu, jak i poszczególnych jego pozycji. Aby zareklamować cały dokument konieczne jest wykorzystanie filtra Dok. kontrahenta.

Filtr: Dokument kontrahenta

Po dokonaniu wyboru filtra Dok. kontrahenta ukaże się lista wszystkich dokumentów handlowych (FS, PA, WZ) zarejestrowanych na danego kontrahenta, zarówno przez Przedstawiciela Handlowego, jak i w innych oddziałach (o ile włączona jest opcja pobierania dokumentów z centrali). Przy każdej pozycji podany będzie numer dokumentu, data wystawienia, jego wartość netto i brutto i ilość pozycji.

Filtr Dokument - widok listy dokumentów

Po wskazaniu żądanego dokumentu lista towarów zostanie zawężona wyłącznie do tych, które znajdowały się na reklamowanym dokumencie.

Odfiltrowana lista elementów z dokumentu historycznego

Przedstawiciel handlowy może w tym momencie zareklamować poszczególne pozycje, poprzez kliknięcie w nie i wypełnienie odpowiednich pól lub wykonać tę czynność automatycznie dla wszystkich elementów, korzystając z opcji dodawania seryjnego.

Po wybraniu danej pozycji z odfiltrowanej listy pojawi się informacja jakiego dokumentu sprzedażowego dotyczy wybrana pozycja.

Okno edycji pozycji reklamacji

Po dokonaniu wyboru towaru z listy następuje podniesienie okna edycji pozycji reklamacji, pokazane na poniższym zrzucie:

Okno edycji pozycji reklamacji
Uwaga
W systemie Comarch ERP Altum zostały zdefiniowane następujące predefiniowalne rodzaje żądań reklamującego: Usuniecie wady, Wymiana na nowy, Zwrot pieniędzy. Użytkownik ma możliwość definiowania indywidualnych rodzajów żądań z poziomu Słownika kategorii.
Żądanie reklamującego
Status realizacji
Użytkownik może określić także status realizacji, który domyślnie ustawiony jest na status: Rozpatrywana oraz uzupełnić przyczynę reklamacji. Każdy element dokumentu reklamacji sprzedaży można powiązać ze wskazanym dokumentem historycznym (przy czym nie jest to konieczne). Powiązania można dokonać na dwa sposoby:
  • Wpisując konkretną wartość np. FS/2017/00002/mob w pole tekstowe.
  • Wybierając przycisk Dokument. Po naciśnięciu przycisku podniesiona zostanie lista dokumentów historycznych powiązanych z danym kontrahentem, na których znajduje się reklamowany towar.
Wybór dokumentu z listy skutkuje powiązaniem elementu reklamacji z konkretnym dokumentem.  Aby usunąć powiązanie elementu reklamacji z dokumentem należy przytrzymać dłużej przycisk .

Zakładka: Koszyk

Elementy dodane do koszyka podobnie jak w przypadku innych typów dokumentów można zmodyfikować, skopiować, usunąć, wyświetlić szczegóły towaru.
Uwaga
Opcja Kopiuj jest dostępna, jeżeli na definicji wystawianego dokumentu w systemie ERP został zaznaczony parametr dotyczący powielania pozycji na Zezwalaj. Zdjęcia będące powiązane z konkretnym elementem realizacji nie są kopiowane.
Koszyk - dokument RLS
Z poziomu koszyka, do którego została dodana pozycja reklamacji można odczytać następujące informacje:
  • Numer dokumentu powiązanego z elementem reklamacji (jeżeli takie powiązanie występuje),
  • Status reklamacji,
  • Żądanie reklamującego (zielona czcionka),
  • Przyczynę reklamacji (jeżeli została podana).

Seryjne dodawanie towarów do koszyka (RLS)

Podobnie jak w przypadku innych typów dokumentów istnieje możliwość seryjnego dodawania towarów do koszyka. W tym celu należy z poziomu listy towarów wybrać przycisk: Menu dostępny na urządzeniu, a następnie przycisk: . Po naciśnięciu przycisku pojawi się okno, w którym należy wpisać ilość towarów dodawanych seryjnie oraz wybrać żądanie reklamującego.
Okno dodawania seryjnego

Zmiana statusu RLS

Po zatwierdzeniu dokumentu RLS i synchronizacji, w systemie następuje realizacja dokumentu reklamacji. Po wykonanej synchronizacji w Comarch Mobile Sprzedaż aktualizuje się status reklamacji na pozycjach dokumentu oraz na nagłówku. Jeżeli pozycje mają różne statusy, to status reklamacji na całym dokumencie odpowiada najwcześniejszemu (najniższemu) statusowi którejkolwiek z pozycji tego dokumentu.
Zmiana statusu reklamacji na pozycjach
Status reklamacji całego dokumentu odpowiadający najniższemu statusowi
Pola oznaczone symbolem  są możliwe do edycji po naciśnięciu przycisku. Po naciśnięcie przycisku  na pozycji dokumentu RLS zostają wyświetlone wszystkie etapy realizacji danej pozycji. Jeżeli jednym z etapów realizacji pozycji było: „Wydanie nowego towaru (FS)” i operator mobilny ma włączoną synchronizację dokumentów z centrali wówczas istnieje możliwość podglądu zarejestrowanego dokumenty sprzedaży, poprzez naciśnięcie przycisku .
Szczegóły realizacji dokumentu RLS