Reklamacja sprzedaży (RLS)

Zakładka: Towary

Zakładka Towary nieco różni się od tej dostępnej w przypadku innych dokumentów. Na liście prezentowane są wszystkie towary dostępne w magazynie (niezależnie od wprowadzonych ograniczeń dostępności towarów dla kontrahenta), natomiast nie są prezentowane stany magazynowe towaru oraz jego ceny.
Zakładka Towary: Dokument RLS

Filtr: Dokument

Aplikacja Comarch Mobile umożliwia zarówno zareklamowanie całego dokumentu, jak i poszczególnych jego pozycji. Aby zareklamować cały dokument konieczne jest wykorzystanie filtra Dok. kontrahenta.

Filtr: Dokument kontrahenta

Po dokonaniu wyboru filtra Dok. kontrahenta ukaże się lista wszystkich dokumentów handlowych (FS, PA, WZ) zarejestrowanych na danego kontrahenta, zarówno przez Przedstawiciela Handlowego, jak i w innych oddziałach (o ile włączona jest opcja pobierania dokumentów z centrali). Przy każdej pozycji podany będzie numer dokumentu, data wystawienia, jego wartość netto i brutto i ilość pozycji.

Filtr Dokument - widok listy dokumentów

Po wskazaniu żądanego dokumentu lista towarów zostanie zawężona wyłącznie do tych, które znajdowały się na reklamowanym dokumencie.

Odfiltrowana lista elementów z dokumentu historycznego

Przedstawiciel handlowy może w tym momencie zareklamować poszczególne pozycje, poprzez kliknięcie w nie i wypełnienie odpowiednich pól lub wykonać tę czynność automatycznie dla wszystkich elementów, korzystając z opcji dodawania seryjnego.

Po wybraniu danej pozycji z odfiltrowanej listy pojawi się informacja jakiego dokumentu sprzedażowego dotyczy wybrana pozycja.

Okno edycji pozycji reklamacji

Po dokonaniu wyboru towaru z listy następuje podniesienie okna edycji pozycji reklamacji, pokazane na poniższym zrzucie:

Okno edycji pozycji reklamacji
Uwaga
W systemie Comarch ERP Altum zostały zdefiniowane następujące predefiniowalne rodzaje żądań reklamującego: Usuniecie wady, Wymiana na nowy, Zwrot pieniędzy. Użytkownik ma możliwość definiowania indywidualnych rodzajów żądań z poziomu Słownika kategorii.
Status realizacji
Żądanie reklamującego
  Użytkownik może określić także status realizacji, który domyślnie ustawiony jest na status: Rozpatrywana oraz uzupełnić przyczynę reklamacji. Każdy element dokumentu reklamacji sprzedaży można powiązać ze wskazanym dokumentem historycznym (przy czym nie jest to konieczne). Powiązania można dokonać na dwa sposoby:
  • Wpisując konkretną wartość np. FS/2017/00002/mob w pole tekstowe.
  • Wybierając przycisk Dokument. Po naciśnięciu przycisku podniesiona zostanie lista dokumentów historycznych powiązanych z danym kontrahentem, na których znajduje się reklamowany towar.
Wybór dokumentu z listy skutkuje powiązaniem elementu reklamacji z konkretnym dokumentem.  Aby usunąć powiązanie elementu reklamacji z dokumentem należy przytrzymać dłużej przycisk .

Zakładka: Koszyk

Elementy dodane do koszyka podobnie jak w przypadku innych typów dokumentów można zmodyfikować, skopiować, usunąć, wyświetlić szczegóły towaru.
Uwaga
Opcja Kopiuj jest dostępna, jeżeli na definicji wystawianego dokumentu w systemie ERP został zaznaczony parametr dotyczący powielania pozycji na Zezwalaj. Zdjęcia będące powiązane z konkretnym elementem realizacji nie są kopiowane.
Koszyk - dokument RLS
Z poziomu koszyka, do którego została dodana pozycja reklamacji można odczytać następujące informacje:
  • Numer dokumentu powiązanego z elementem reklamacji (jeżeli takie powiązanie występuje),
  • Status reklamacji,
  • Żądanie reklamującego (zielona czcionka),
  • Przyczynę reklamacji (jeżeli została podana).

Seryjne dodawanie towarów do koszyka (RLS)

Podobnie jak w przypadku innych typów dokumentów istnieje możliwość seryjnego dodawania towarów do koszyka. W tym celu należy z poziomu listy towarów wybrać przycisk: Menu dostępny na urządzeniu, a następnie przycisk: . Po naciśnięciu przycisku pojawi się okno, w którym należy wpisać ilość towarów dodawanych seryjnie oraz wybrać żądanie reklamującego.
Okno dodawania seryjnego