Opcja Monitorowanie - Ustawienia jest widoczna tylko w przypadku, gdy na urządzeniu zainstalowana jest aplikacja Monitorowanie.
Uwaga
W celu korzystania z modułu ‘wiadomości’ konieczne jest posiadanie licencji na aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż oraz Comarch Mobile Monitorowanie.
Opcja dostępna na pasku górnym - [Wykonaj backup bazy danych], umożliwia utworzenie kopii zapasowej mobilnej bazy danych, która zostanie zapisana na karcie pamięci urządzenia z możliwością jej późniejszego przeglądania i kopiowania. Po wciśnięciu przycisku, baza zostanie zapisana na karcie pamięci urządzenia pod nazwą fleet_backup.sqlite.
- Wykonaj backup bazy danych
Adres serwera – pole, w którym należy podać adres URL serwera, uzyskany od administratora systemu Comarch Mobile. Adres powinien zawierać nazwę protokołu (http lub https), nazwę hosta oraz ścieżkę dostępu do katalogu, w którym znajduje się aplikacja na serwerze. Poszczególne elementy muszą być rozdzielone znakiem prawego ukośnika (z ang. slash). Konieczne jest też umieszczenie tego znaku na końcu adresu. Przykład: https://123.123.123.123/MobileManagement/ lub https://moja.domena.pl/MobileManagement/
Bezpieczne połączenie – zaznaczenie opcji spowoduje automatyczną zmianę protokołu adresu serwera z http na https.
Powiadomienie GPS – zaznaczenie tej opcji spowoduje wyświetlenie komunikatu o konieczności włączenia modułu GPS, przy próbie uruchomienia rejestratora tras, w przypadku, gdy ten moduł jest wyłączony na urządzeniu.
Powiadomienia audio – zaznaczenie opcji spowoduje odtwarzanie sygnałów dźwiękowych w momencie otrzymania wiadomości od innych użytkowników.
Wibracje – zaznaczenie opcji powoduje wibrację telefonu w momencie otrzymania wiadomości od innych operatorów.
Wiadomości
Uwaga
Aby była możliwość korzystania z modułu wiadomości i rejestracji tras, konieczne jest posiadanie licencji na aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż + Monitorowanie.
Jeżeli na telefonie użytkownika zainstalowana jest aplikacja Comarch Mobile Monitorowanie w menu głównym aplikacji Comarch Mobile pojawia się dodatkowy kafel Wiadomości.
Widok z menu głównego: Wiadomości
Po wyborze kafla Wiadomości użytkownik zostaje przeniesiony do komunikatora. Komunikator składa się z dwóch zakładek:
Kontakty,
Wiadomości.
Okno rozmowy i rozmowa grupowa
Aby napisać wiadomość do wybranego pracownika należy nacisnąć w sekcję z jego imieniem i nazwiskiem, otwarte zostanie wtedy okno rozmowy zaprezentowane poniżej.
Okno rozmowy
Po wpisaniu treści wiadomości należy nacisnąć przycisk wyślij wiadomość lub wybrać przycisk wyślij dostępny w prawym dolnym rogu dedykowanej klawiatury.
Podobnie jak w przypadku wartości filtra, również w oknie wiadomości istnieje możliwość szybkiego wyczyszczenia wpisanej treści lub podyktowania treści korzystając z rejestratora dźwięku.
Głosowe dodawanie treści wiadomości
Rozmowa grupowa
W aplikacji istnieje możliwość tworzenia rozmów grupowych. Aby dodać rozmowę grupową należy najpierw podnieść rozmowę z jedną osobą a następnie nacisnąć przycisk dostępny po lewej stronie ekranu rozmowy.
Tworzenie rozmowy grupowej
Po dokonaniu wyboru uczestników rozmowy grupowej należy ponownie nacisnąć przycisk po prawej stronie listy, nastąpi wtedy powrót do okna rozmowy. Aby rozmowa grupowa została utworzona konieczne jest wpisanie treści i wysłanie jej, w przeciwnym razie po przejściu na inną zakładkę rozmowa nie zostanie zapisana.
Zakładka: Kontakty
Zakładka [Kontakty] prezentuje listę pracowników, posortowaną alfabetycznie, posiadających dostęp do komunikatora.
Uwaga
Aby użytkownik posiadał dostęp do komunikatora konieczne jest dodanie odpowiednich praw na karcie pracownika.
Lista kontaktów w Monitorowaniu
Menu kontekstowe z dodatkowymi opcjami:
Dodatkowe opcje Monitorowania
Po wybraniu opcji [Odśwież] następuje synchronizacja aplikacji z serwerem. Podczas synchronizacji aktualizowana jest lista kontaktów oraz znaczników.
Wybór opcji [Ustawienia] przenosi użytkownika do ustawień aplikacji.
Opcja [Wyloguj] powoduje wylogowanie użytkownika z aplikacji mobilnej. Jeżeli użytkownik rejestruje trasę po wylogowaniu z aplikacji rejestracja zostanie automatycznie przerwana.
Rejestracja pozycji GPS
Aby było możliwe rejestrowanie pozycji GPS urządzenie, na którym uruchomiona jest aplikacja, powinno posiadać moduł GPS. Rejestracja rozpoczyna się po naciśnięciu przycisku [Rozpocznij] w dolnym pasku aplikacji. Po włączeniu rejestracji na belce informacyjnej w dolnej części okna pojawia się informacja: Rejestrowanie trasy włączone.
W celu przesłania zebranych pozycji GPS do centrali firmy wymagany jest dostęp do Internetu poprzez WI-FI lub mobilny Internet. Zebrane pozycje GPS mogą być przesyłane:
Na bieżąco – w tym celu urządzenie powinno mieć włączony tryb sieci danych;
Okresowo – w sytuacjach, w których pracownik nie ma włączonego trybu transmisji danych na stałe, tylko włącza go, co jakiś czas lub utraci połączenie z Internetem. Wówczas pozycje GPS będą rejestrowane w bazie urządzania, ale przesyłane do centrali wtedy, gdy pracownik uzyska dostęp do Internetu.
Uwaga
W celu rejestracji trasy, konieczne jest włączenie modułu GPS na urządzeniu.
Instalacja i uruchomienie aplikacji Monitorowanie na urządzeniu mobilnym
Po zainstalowaniu aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż automatycznie powinna rozpocząć się instalacja Monitorowania. W przypadku, gdy użytkownik anuluje lub przerwie instalację może ją wywołać poprzez ponowne kliknięcie na przycisk [Sprawdź aktualizację] lub też uruchamiając na urządzeniu plik [Tracking.apk]. Plik ten znajduje się domyślnie w lokalizacji: C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Aplikacja mobilna.
W przypadku aplikacji Monitorowanie instalacja przebiega bez konieczności konfiguracji ustawień.
Po zainstalowaniu się aplikacji na urządzeniu mobilnym powinno pojawić się okno logowania jak poniżej:
Logowanie do aplikacji
Ostatnią czynnością, jaka musi zostać wykonana przed zalogowaniem się jest wybór adresu serwera, do którego będzie łączyć się operator. Po naciśnięciu przycisku [Ustawienia] pojawi się okno, w którym należy wybrać wpis [Adres serwera] i uzupełnić go odpowiednim adresem.
Uwaga
Adres, który użytkownik podaje jako Adres serwera powinien być taki sam jaki wpisywany jest w przeglądarce np.: http://comarch.pl/MobileManagement/.
Po wykonaniu powyższych czynności można wyjść z okna ustawień (przycisk [Powrót] na urządzeniu) i zalogować się do aplikacji.
Tymczasowa blokada logowania
Po pięciu nieudanych próbach logowania nastąpi tymczasowa blokada logowania do Comarch Mobile Monitorowanie oraz Comarch Mobile Zarządzanie. Użytkownik zostanie poinformowany o tym odpowiednim komunikatem.
Komunikat informujący o tymczasowej blokadzie logowania
Dodatkowe opcje konfiguracyjne Monitorowania
Opcja [Wykonania backup bazy danych], umożliwia wykonanie kopii zapasowej bazy danych, która zostanie zapisana na karcie pamięci urządzenia z możliwością jej późniejszego przeglądania i kopiowania. Po wciśnięciu przycisku, baza zostanie zapisana na karcie pamięci urządzenia pod nazwą fleet.backup.sqlite.
Bezpiecznie połączenie – zaznaczenie tej opcji powoduje wyłączenie bezpiecznego, szyfrowanego połączenia protokołem SSL.
Adres serwera – pole, w którym należy podać adres URL serwera, uzyskany od administratora systemu Comarch Mobile. Adres powinien zawierać nazwę protokołu (http lub https), nazwę hosta oraz ścieżkę dostępu do katalogu, w którym znajduje się aplikacja na serwerze. Poszczególne elementy muszą być rozdzielone znakiem prawego ukośnika (z ang. slash). Konieczne jest też umieszczenie tego znaku na końcu adresu.
Powiadomienie GPS – zaznaczenie tej opcji spowoduje wyświetlenie komunikatu o konieczności włączenia modułu GPS, przy próbie uruchomienia rejestratora tras, w przypadku, gdy ten moduł jest wyłączony na urządzeniu.
Powiadomienia audio – zaznaczenie opcji spowoduje odtwarzanie sygnałów dźwiękowych w momencie otrzymania wiadomości od innych użytkowników.
Wibracje – zaznaczenie opcji powoduje wibrację telefonu w momencie otrzymania wiadomości od innych operatorów.
Zakładka: Wiadomości
Zakładka [Wiadomości] prezentuje posortowaną chronologicznie (od najnowszej daty i godziny) listę rozmów prowadzonych przez zalogowanego operatora.
Okno Wiadomości
Lista zawiera wiadomości zarówno od pojedynczych pracowników jak i rozmowy grupowe. W przypadku rozmów grupowych lista uczestników rozmowy wyświetlana jest w oknie Wiadomości w postaci nazwisk. Jeżeli nie ma możliwości wyświetlenia wszystkich nazwisk na liście, dodawana jest informacja liczbowa o ilości pozostałych rozmówców.
Na zakładce [Wiadomości] istnieje możliwość wyszukiwanie rozmów na liście poprzez wpisanie imienia bądź nazwiska pracownika będącego uczestnikiem rozmowy bądź fragmentu treści wiadomości zawierającej się w rozmowie.
Czyszczenie wartości filtra
Aby usunąć treść wpisaną w okno filtra należy nacisnąć przycisk usuwania treści zaznaczony powyżej.
Jeżeli użytkownik posiada nieprzeczytaną wiadomość w rozmowie, informacja na ten temat pojawi się zarówno na zakładce [Kontakty], jak i zakładce [Wiadomości].
Nieprzeczytana wiadomość
Określanie statusu
Użytkownik z poziomu aplikacji mobilnej może w czasie rejestrowania trasy dodawać niestandardowe znaczniki. Znaczniki niestandardowe inaczej statusy, dodaje się poprzez naciśnięcie na pasku górnym aplikacji przycisku [Określ status]. Wybór wspomnianej opcji podnosi listę znaczników niestandardowych.
Okno: Określ status
Uwaga
Opis definiowania znaczników niestandardowych znajduje się TUTAJ.
Aby dodać status na rejestrowanej trasie należy wybrać go z listy w wybranym momencie. Jeżeli rejestrowanie trasy jest włączone w momencie dodawania statusu, wówczas punkt będzie nadany w bieżącej lokalizacji. W przeciwnym przypadku przyjmie lokalizację ostatnio zarejestrowanego punktu na trasie.
Uwaga
Aby możliwe było określenie statusu na trasie konieczne jest włączenie modułu GPS.
Jeżeli cała operacja określania statusu przebiegnie poprawnie, pojawi się komunikat „Status został poprawnie ustawiony”, a wybrany znacznik pojawi się na trasie użytkownika.
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.