W systemie Comarch ERP Altum jest możliwe nadanie odpowiednich uprawień pozwalających grupie operatorów korzystać z aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie. W tym celu należy przejść na [Konfiguracja]/[Struktura firmy /Grupy operatorów]po wybraniu grupy na zakładce [Inne uprawnienia] i zaznaczyć odpowiednie prawa.
Możliwość przepinania pracowników do rejonów – umożliwia dodawanie/odpinanie/edycję opiekunów w rejonach.
Dostęp do modułu tras.
Dostęp do modułu wiadomości.
Dostęp do modułu kalendarza – wyświetla w menu głównym pozycję działania oraz działania w kalendarzu wg struktury podległościowej.
Dostęp do modułu rejonów – wyświetla w menu głównym pozycję rejony oraz rejony wg struktury rejonów
Dostęp do modułu pracowników – wyświetla w menu głównym pozycję pracownicy, oraz wyświetla pracowników wg struktury podległościowej.
Dostęp do modułu kontrahentów – wyświetla w menu głównym pozycję kontrahenci oraz kontrahentów wg struktury rejonów i podległościowej.
Możliwość planowania działań – umożliwia planowanie działań z karty pracownika, kontrahenta i z kalendarza.
Nie uwzględniaj struktury podległościowej – nie uwzględnia struktury podległościowej we wszystkich miejscach w aplikacji.
Nie uwzględniaj struktury rejonów – nie uwzględnia struktury rejonów we wszystkich miejscach w aplikacji.
Dodawanie i edycja znaczników – umożliwia dodawanie, usuwanie i edycje znaczników.
Możliwość edycji niewykonanych działań podwładnych – umożliwia edycję niewykonanych działań pracowników podwładnych (wg struktury podległościowej).
Możliwość edycji swoich działań niewykonanych.
Dostęp do modułu raportów – wyświetla w menu głównym raporty
Nie pokazuj cen oraz wartości na dokumentach – brak możliwości podglądu wartości dokumentu oraz cen na pozycjach; brak kafla: Wartość sprzedaży w oknie głównym Mobile Zarządzanie.
Możliwość edycji wizyt potwierdzonych.
Możliwość planowania wizyt bez podania wzorca.
Możliwość potwierdzania swoich wizyt.
Możliwość potwierdzania wizyt podwładnych.
Możliwość realizacji wizyt z poziomu zarządzania.
Możliwość konfiguracji wizyt.
Możliwość planów sprzedaży.
Uwaga
Możliwość planowania wizyt z wykorzystaniem mechanizmu optymalizacji istnieje, gdy jesteśmy zalogowani jako:
Pracownik – jeśli posiada prawo do korzystania z modułu Monitorowanie i ma uprawnienie „Dostęp do modułu tras”
Kierownik – jeśli pracownik, dla którego planowane jest działanie posiada licencję na monitorowanie i ma uprawnienie „Dostęp do modułu tras”
Konfiguracja operatora
W pierwszej kolejności należy stworzyć odpowiedniego operatora na którego użytkownik będzie logował się do aplikacji. Aby to zrobić należy wybrać zakładkę [Konfiguracja], a następnie [Struktura firmy -> Operatorzy]. W tym momencie pojawi się okno pozwalające na dodanie nowego operatora lub edycję istniejącego.
Ważne jest aby operator na którego będzie następowało logowanie do aplikacji posiadał nazwę, hasło a także przypisanego pracownika.
Okno dodawania nowego operatora
W tym celu należy wypełnić odpowiednie pola zaznaczone na żółto, a z listy pracowników, która pojawi się po kliknięciu w przycisk [Pracownik], wybrać pracownika, który będzie powiązany z operatorem.
Uwaga
Aby można się było zalogować do aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie na danego Operatora, musi być on powiązany z Pracownikiem oraz konieczne jest ustawienie haseł na poszczególnych Operatorach.
Należy pamiętać aby pracownik był przypięty tylko do jednego operatora.
W aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie istnieje możliwość logowania zintegrowanego. Podczas tworzenia operatora należy wpisać jego nazwę domenową, wówczas powinien zostać zaznaczona opcja: Konto zintegrowane z Windows. Ważne jest, aby operator posiadał przypisanego mu pracownika.
Okno dodawania nowego operatora – logowanie zintegrowane
Stworzenie grupy operatorów i nadanie odpowiednich praw
Poza stworzeniem operatora na którego będzie następowało logowanie do aplikacji przed rozpoczęciem pracy konieczne jest także stworzenie i odpowiednie skonfigurowanie grupy operatorów. Aby dodać grupę operatorów należy wybrać zakładkę [Konfiguracja], a następnie [Struktura firmy \Grupy operatorów].Okno tworzenia nowej grupy operatorów
W pierwszej kolejności należy podać nazwę grupy oraz przypisać operatorów będących jej członkami.
Kolejnym krokiem powinno być nadanie odpowiednich uprawień pozwalających grupie operatorów korzystać z aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie. W tym celu należy przejść na zakładkę [Inne uprawnienia] i zaznaczyć odpowiednie prawa.
Zakładka inne uprawnienia
Lista praw związanych z aplikacją Comarch Mobile Zarządzanie została szczegółowo opisana TUTAJ.
Prawa można nadać także później edytując istniejącą już grupę operatorów. Tak stworzoną i odpowiednio skonfigurowaną grupę należy zapisać.
Wpięcie grupy operatorów w strukturę praw firmy
Aby aplikacja Comarch Mobile Zarządzanie mogła prawidłowo współpracować z systemem Comarch ERP Altum odpowiednio skonfigurowaną grupę operatorów należy dodać do struktury praw firmy. Można tego dokonać wybierając zakładkę [Konfiguracja] na oknie głównym w Comarch ERP Altum, następnie klikając przycisk [Struktura firmy \Struktury praw].
Dostęp do struktury praw
Po wybraniu opcji [Struktura praw] otworzy się okno, w którym należy wybrać centrum do którego ma być podpięta grupa operatorów, a następnie kliknąć przycisk [Dołącz grupę].
Struktura praw
W tym momencie użytkownik będzie miał możliwość wskazania grupy operatorów, która ma być dodana do struktury praw. Po wskazaniu grupy należy kliknąć przycisk [Wybierz]. Po wykonaniu tej operacji grupa operatorów zostanie dodana do struktury praw firmy.
Wybór grupy operatorów
Ustawienia Struktury podległościowej
Kolejną czynnością jaką należy wykonać przed rozpoczęciem pracy z aplikacją Comarch Mobile Zarządzanie jest zdefiniowanie struktury podległościowej. Aby zdefiniować strukturę podległościową w Comarch ERP Altum należy wybrać zakładkę [Konfiguracja], następnie [Struktura firmy\Struktura podległościowa].
Podległość
W aplikacji Comarch ERP Altum struktura podległościowa definiowana jest w postaci drzewa. Przykładowa struktura została przedstawiona poniżej.
Struktura podległościowa
Struktura podległościowa w zasadzie powinna odzwierciedlać strukturę firmy.
W pierwszej kolejności należy zdefiniować odpowiednie centra wchodzące w skład struktury firmy. Do centrum powinni być wpięci pracownicy. Aby dodać pracownika do struktury podległościowej należy kliknąć na określonym centrum prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję [Dodaj pracownika], a następnie wskazać konkretnego pracownika.
Użytkownik który ma posiadać uprawnienie Kierownika, aby móc korzystać w pełni ze swoich praw kierowniczych powinien także zostać podpięty w strukturze podległościowej do odpowiedniego centrum. Aby nadać rolę Kierownika konkretnemu pracownikowi należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na wybranej osobie w strukturze podległościowej, a następnie wybrać opcję [Ustaw kierownika] (poniżej).
Ustawienie roli kierownika
Brak przypięcia Kierownika w Strukturze lub brak przypisania pracowników do odpowiedniego centrum będzie skutkować ograniczeniem dostępu – Kierownik nie będzie mieć wglądu do danych swoich podwładnych ani wpływu na ich działania.
Z poziomu struktury podległościowej istnieje możliwość prezentowania podwładnych danego kierownika. Aby wyświetlić podwładnych danego kierownika należy zaznaczyć daną osobę, a następnie wybrać opcję [Pokaż podwładnych] (poniżej).
Wyświetlanie podwładnych danego kierownika
Gdy wszystkie elementy zostaną prawidłowo skonfigurowane można rozpocząć korzystanie z Comarch Mobile Zarządzanie.
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.