Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2023.0
W wersji Comarch Mobile 2023.0 została wprowadzona możliwość wyświetlania czynności serwisowych w terminarzu. Do tej pory czynności były dostępne jedynie z poziomu kafla Serwis. Funkcjonalność będzie szczególnie pomocna dla użytkowników aplikacji, którzy korzystają również z innych typów działań, jak np. wizyta handlowa czy spotkanie.
W ten sposób będzie można w jednym miejscu zobaczyć wszystkie działania, które należy zrealizować, w tym również czynności serwisowe.
Czynności serwisowe widoczne w terminarzu
Dodatkowo, najnowsza wersja aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie została udostępniona ze zmianami umożliwiającymi korzystanie z aplikacji z systemem Comarch ERP XL w wersji PostgreSQL.
Aplikacja Comarch Mobile 2023.0 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2022.1, 2023.0
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych PostgreSQL: 2023.0
Comarch ERP Optima 2023.1.1
Comarch ERP Altum 2022.5, 2023.0
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2022.2
W najnowszej wersji Comarch Mobile 2022.2 zostało umożliwione korzystanie z aplikacji w wersji PostgreSQL.
W ramach tej wersji została wprowadzona również integracja z KSeF (w połączeniu z Comarch ERP Altum). W aplikacji mobilnej można zadecydować czy kontrahent będzie korzystał z wysyłki dokumentów do KSeF, natomiast sama wysyłka dokumentów jest realizowana przez system ERP.
Aplikacja Comarch Mobile 2022.2. współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2022.0.2, 2022.1
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych PostgreSQL: 2022.1
Comarch ERP Optima 2022.7.1
Comarch ERP Altum 2022.5
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2022.2.1.
W ramach tej wersji została wprowadzona funkcjonalność, dzięki której użytkownik będzie mógł zdecydować, czy podczas zmiany kontrahenta głównego na nagłówku dokumentu, ma również nastąpić zmiana innych elementów tj. płatnika, kontrahenta docelowego, typu transakcji, formy płatności, sposobu dostawy. Do tej pory zmiana kontrahenta na dokumencie powodowała również zmianę m.in. wymienionych pól.
Widok okna wyboru z możliwością dokonania zmian po wybraniu innego kontrahenta
Ponadto, nowa wersja aplikacji została rozbudowana o nowe funkcjonalności, które są dostępne w aplikacji zintegrowanej z systemem Comarch ERP XL w wersji PostgreSQL.
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2022.1
W najnowszej wersji Comarch Mobile Sprzedaż 2022.1 oraz Comarch Mobile Zarządzanie 2022.1 obsługa licencji została rozbudowana o obsługę warunków wynikających z cennika podmiotów powiązanych dla systemu Comarch ERP XL. Dzięki tym zmianom jeden użytkownik nazwany w ramach licencji podmiotów powiązanych może zalogować się do kilku instalacji według numerów NIP na kluczu licencyjnym.
W ramach tej wersji zostały wprowadzone również zmiany dotyczące szyfrowania haseł w pliku konfiguracyjnym na serwerze synchronizacji. Została udostępniona specjalna aplikacja, która pozwala na zaszyfrowanie hasła. Zaszyfrowane hasło należy wkleić do pliku konfiguracyjnego w polu, w którym dotychczas wpisywane było jawne hasło użytkownika. Więcej informacji znajduje się TUTAJ.
Od wersji Comarch Mobile Zarządzanie 2022.1 wymagany jest komponent .NET Framework 4.7.2 lub wyższy.
Aplikacja Comarch Mobile 2022.1 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL 2021.0, 2021.1, 2022.0
Comarch ERP Optima 2022.3, 2022.4
Comarch ERP Altum 2021.5, 2022.0, 2022.1
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2022.0
Główną nowością w wersji Comarch Mobile 2022.0 jest wprowadzenie możliwości wykorzystania Sztucznej Inteligencji na raportach obecności towarów z systemem Comarch ERP XL. W ramach tej wersji zostały wprowadzone również zmiany dotyczące wyglądu logo aplikacji oraz ikon, zarówno dla Comarch Mobile, jak i Comarch Mobile Zarządzanie.
Aplikacja Comarch Mobile 2022.0 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL 2021.0, 2021.1, 2022.0
Comarch ERP Optima 2022.0.1, 2022.1.1
Comarch ERP Altum 2021.2, 2021.5
Wykorzystanie Sztucznej Inteligencji na raportach obecności towarów
W aplikacji Comarch Mobile został wprowadzony mechanizm Sztucznej Inteligencji, który ma usprawnić pracę przedstawiciela handlowego.
Do tej pory użytkownik aplikacji podczas realizacji wizyty handlowej miał za zadanie na raporcie obecności ręcznie zliczać facing towarów. W nowej wersji została wprowadzona funkcjonalność do automatycznego pozyskiwania danych z półki sklepowej. Wykonując zdjęcie, użytkownik w czasie rzeczywistym zobaczy wykryte na półce towary, a w kolejnym kroku podda zdjęcie identyfikacji otrzymując odpowiednie wyniki.
W celu rozpoczęcia pracy z funkcjonalnością należy wykonać zdjęcia towarów oraz półek sklepowych tak, aby sieć neuronowa mogła nauczyć się towarów Klienta i z jak największą precyzją rozpoznawać je na półkach sklepowych.
W pierwszej wersji funkcjonalność jest wydana w wersji beta. Każdy Klient, który wyrazi chęć przetestowania funkcjonalności dostanie darmową licencję na trzy miesiące. Okres w którym można ubiegać się o darmową testową licencję mija z końcem marca 2022 roku. Nowa funkcjonalność będzie wykorzystywać licencję serwerową.
Widok tabeli ze zidentyfikowanymi towarami
Zmiana logo aplikacji Comarch Mobile
Zarówno w aplikacji Comarch Mobile, jak i Comarch Mobile Zarządzanie zostało zmienione logo oraz ikony aplikacji.
Nowe logo dla Comarch MobileNowe ikony dla Comarch MobileNowe logo i ikona dla Comarch Mobile Zarządzanie
Odświeżenie interfejsu aplikacji Comarch Mobile
W najnowszej wersji został nieznacznie odświeżony interfejs, który wynika z aktualizacji natywnych bibliotek odpowiedzialnych za interfejs aplikacji.
Zmieniony interfejs dla karty dodawania kontrahenta oraz wyboru typu dokumentu
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2021.5
Najnowsza wersja aplikacji Comarch Mobile 2021.5 została rozbudowana o kolejne nowości w zakresie serwisu. Zostały dodane poniższe funkcjonalności:
Możliwość dodawania i edycji urządzeń serwisowych
Możliwość usuwania urządzeń ze zlecenia serwisowego
Aplikacja Comarch Mobile 2021.5 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL 2021.1
Comarch ERP Optima 2022.0.1
Comarch ERP Altum 2021.2, 2021.5
Możliwość dodawania i edycji urządzeń serwisowych
W aplikacji Comarch Mobile Serwis została wprowadzona możliwość dodawania urządzeń serwisowych, co do tej pory możliwe było jedynie w systemie Comarch ERP XL. Nowe urządzenie można dodać w aplikacji z dwóch poziomów:
Zakładka „Dostępne urządzenia” na kaflu Serwis
Możliwość dodania urządzenia z zakładki dostępnych urządzeń
Sekcja „Urządzenia” na zleceniu serwisowym
Możliwość dodania urządzenia z poziomu ZSR
Użytkownik może uzupełnić kod, nazwę i właściciela urządzenia, a także może dodać odpowiednie parametry oraz przegląd i opis.
Formatka dodawania nowego urządzenia
Dodane urządzenie zostanie przesynchronizowane do systemu ERP i będzie widoczne na liście urządzeń serwisowych.
Każde urządzenie w aplikacji można edytować poprzez zmianę parametrów oraz przeglądu. Zmiany te również będą przesynchronizowane do systemu Comarch ERP XL.
Możliwość usuwania urządzeń ze zlecenia serwisowego
Kolejną nowością jest możliwość usuwania urządzenia ze zlecenia serwisowego. Funkcjonalność będzie na pewno przydatna w sytuacji, w której serwisant podepnie nieprawidłowe urządzenie do czynności serwisowej. W takiej sytuacji taki element będzie możliwy do poprawy.
Możliwość usunięcia urządzenia ze zlecenia serwisowego
Usunięcie urządzenia spowoduje również usunięcie powiązanych z danym urządzeniem elementów.
W przypadku Klienta, który generuje bardzo dużo zleceń serwisowych przydatną funkcjonalnością może okazać się usuwanie zleceń serwisowych z bazy mobilnej. Nowa wersja aplikacji umożliwi usuwanie niepotrzebnych zleceń serwisowych, które zostały zamknięte, odrzucone lub anulowane oraz w razie potrzeby pozwoli na pobranie wcześniej usuniętych zleceń.
W ustawieniach aplikacji mobilnej istnieje nowa sekcja o nazwie Parametry historyczności zleceń serwisowych, która zawiera dwie opcje pozwalające na:
Usuwanie zleceń serwisowych
Pobieranie zleceń serwisowych
Sekcja parametrów historyczności zleceń serwisowych
Domyślnie będą pobierane wszystkie zlecenia względem wartości ustawionej dla parametru SyncServiceOrdersTypeParam odpowiedzialnego za wybór synchronizowanych do aplikacji zleceń serwisowych z systemu Comarch ERP XL.
Opcje do usuwania zleceń z aplikacji i pobierania zleceń serwisowych z systemu ERP
Powyższe opcje powinny działać podobnie, jak w przypadku usuwania, czy pobierania dokumentów historycznych.
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2021.1
Aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż i Monitorowanie od wersji 2015.6 nie współpracują z urządzeniami opartymi o architekturę x86 (np. urządzenia z procesorami Intel Atom).
Wraz z końcem roku 2015 zakończono wsparcie użytkowania aplikacji Comarch Mobile na urządzeniach z Androidem 2.3.x oraz 3.x Oznacza to, że wersje aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż oraz Monitorowanie, wydane od 2016 nie działają na urządzeniach mobilnych z takim oprogramowaniem.
Uwaga
W najnowszym hotfixie Comarch Mobile 2021.1.1. zostało:
- poprawione działanie Comarch Mobile Serwis
- poprawione podglądy zdjęć w aplikacji
- zapewnione wsparcie dla systemu Android 11
- poprawione działanie i synchronizacja wizyt między Comarch Mobile a Comarch Mobile Zarządzanie działającego z Comarch ERP Optima w wersji ASP
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile Serwis
1. Modyfikacja widoku zleceń, czynności i urządzeń serwisowych
Z uwagi na to, że zakładki zleceń, czynności i urządzeń serwisowych nie zawierały do tej pory wszystkich informacji potrzebnych użytkownikom, umożliwiono rozbudowanie tych list o dodatkowe dane, takie jak opis, kontrahent docelowy, płatnik, serwisant, adres itp. To, jakie elementy mają być widoczne na liście zależy od użytkownika aplikacji. Konfiguracja dostępna jest w ustawieniach aplikacji w sekcji Parametry aplikacji.Ustawienia listy zleceń, czynności i urządzeń serwisowychLista zleceń poszerzona o dodatkowe informacje przy zleceniachDodatkowe informacje dla urządzeń serwisowych: na liście urządzeń oraz na zleceniu
W celu wykorzystania powyższej funkcjonalności należy w katalogu C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\AttributesColors utworzyć plik w formacie xml o nazwie atrybutu podpiętego do zlecenia lub czynności z odpowiednią definicją kolorowania wartości tego atrybutu.
Kolorowanie czynności serwisowych (analogicznie dla zleceń serwisowych)
2. Filtrowanie urządzeń względem parametrów
W nowej wersji zostało ufiltrowanie względem parametrów na liście urządzeń serwisowych. Użytkownik może wybrać dowolne parametry i ich wartości w celu wyszukania odpowiedniego urządzenia.
Filtrowanie urządzeń względem parametrów
3. Odblokowanie magazynów nieoddziałowych na zleceniu serwisowym
Do tej pory w aplikacji mobilnej nie było możliwości wystawienia zlecenia serwisowego na inny magazyn niż magazyn mobilny serwisanta. Z uwagi na pojawiające się zgłoszenia od Klientów została odblokowana możliwość dodawania zleceń również na magazyny nieoddziałowe. Dodatkowo, w definicji dokumentu ZSR w systemie Comarch ERP XL magazynem źródłowym nie musi być magazyn oddziałowy. Domyślnym magazynem na zleceniu wystawionym w aplikacji będzie magazyn źródłowy wybrany na definicji w Centrali - niezależnie od tego czy jest to magazyn mobilny czy lokalny.
Magazyn lokalny wybrany na ZSR oraz wybór innego magazynu lokalnego z listy magazynów dostępnych na definicji ZSR w Centrali
4. Zmiany w pobieraniu zleceń serwisowych z Centrali do aplikacji
W nowej wersji został wprowadzony parametr SyncServiceOrdersTypeParam, którego wartość decyduje o tym, jakie zlecenia serwisowe będą pobierane z Centrali do aplikacji mobilnej.
Parametr przyjmuje cztery wartości:
0 - Standardowa synchronizacja wszystkich zleceń,
1 - Synchronizacja zleceń, na których został dodany serwisant (zlecenia bez serwisanta nie zostaną pobrane),
2 - Synchronizacja zleceń, na których został dodany zalogowany w aplikacji serwisant,
3 - Synchronizacja zleceń, na których został dodany serwisant posiadający oddział mobilny (zalogowany w aplikacji lub inny mobilny) lub nie został dodany żaden serwisant.
5. Usuwanie dokumentów w buforze z poziomu wizyty handlowej
Obszar wizyty handlowych został rozbudowany o możliwość usunięcia dokumentów w buforze, zarejestrowanych w ramach elementu wizyt o typie „Rejestrowanie dokumentu” bezpośrednio z poziomu wizyty handlowej. Funkcjonalność powoduje, że użytkownik nie musi wstrzymywać realizacji wizyty handlowej, aby przejść do listy dokumentów w celu Obecnie można to wykonać również z poziomu wizyty handlowej.
Usuwanie dokumentów w buforze z poziomu realizacji wizyty handlowej
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2021.0
W najnowszej wersji Comarch Mobile 2021.0 został położony duży nacisk na rozwój funkcjonalny obszaru związanego z serwisem.
W aplikacji Comarch Mobile Serwis zostały dodane funkcjonalności:
Sortowanie zleceń i czynności serwisowych na listach
Blokada możliwości zatwierdzenia zlecenia serwisowego przez serwisanta
Edycja zleceń serwisowych z poziomu aplikacji mobilnej oraz możliwość poprawy czynności zrealizowanej przez serwisanta w aplikacji mobilnej
Dodanie dwóch osobnych podpisów na zleceniu
Edycja w szerszym zakresie zleceń i czynności w Centrali zrealizowanych w Comarch Mobile Serwis
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż/Serwis została dodana funkcjonalność:
Obsługa dokumentu zamówienia wewnętrznego (ZW)
Ponadto w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż zintegrowanej z systemem Comarch ERP Optima została dookreślona prawidłowa obsługa dokumentów związanych z podatkiem cukrowym.
Dodatkowo usprawniono również funkcjonowanie aplikacji mobilnej z drukarką Novitus Deon Online.
Comarch Mobile 2021.0 współpracuje z:
Aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż i Monitorowanie od wersji 2015.6 nie współpracują z urządzeniami opartymi o architekturę x86 (np. urządzenia z procesorami Intel Atom).
Wraz z końcem roku 2015 zakończono wsparcie użytkowania aplikacji Comarch Mobile na urządzeniach z Androidem 2.3.x oraz 3.x Oznacza to, że wersje aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż oraz Monitorowanie, wydane od 2016 nie działają na urządzeniach mobilnych z takim oprogramowaniem.
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile Serwis
1. Sortowanie listy zleceń i czynności serwisowych
W standardowej wersji systemu Comarch Mobile Serwis zostały udostępnione nowe metody sortowania na liście zleceń i czynności serwisowych:
według daty wystawienia ZSR rosnąco/malejąco lub według terminu realizacji ZSR rosnąco/malejąco
według nazwy kontrahenta na ZSR rosnąco/malejąco
względem informacji dodatkowych (atrybutów)
Dodatkowo została także wprowadzona możliwość definiowania własnych filtrów (filtry customowe) zarówno dla zleceń, jak i czynności serwisowych.
Dodatkowe opcje filtra dostępne na liście zleceń serwisowych
2. Blokada możliwości zatwierdzenia zlecenia serwisowego przez serwisanta
Został wprowadzony parametr o nazwie CanConfirmServiceOrders, który odpowiada za możliwość zatwierdzania zleceń serwisowych przez serwisanta. Domyślnie parametr umożliwia zatwierdzanie zleceń (tak jak funkcjonowało to do tej pory). W momencie, gdy chcemy uniemożliwić użytkownikowi zatwierdzenie zlecenia należy odpowiednio zmienić wartość parametru.
Wyjście ze zlecenia z wyłączoną opcją zatwierdzania (po lewej opcje z rolą do zamykania zleceń, po prawej opcje bez roli do zamykania zleceń)
3. Edycja zleceń serwisowych z poziomu aplikacji mobilnej oraz możliwość poprawy czynności zrealizowanej przez serwisanta w aplikacji mobilnej
Do tej pory w aplikacji Comarch Mobile Serwis po zrealizowaniu czynności serwisant nie miał możliwości edycji poszczególnych elementów. W nowej wersji została wprowadzona możliwość edycji zrealizowanej czynności na zleceniach niezamkniętych (czyli zapisanych lub zatwierdzonych) i niewysłanych do Centrali. Użytkownik będzie mógł zmienić m.in. czas realizacji czynności, składniki, ilość, cenę itd. Wskazana funkcjonalność podyktowana jest tym, że operator może popełnić błąd podczas realizacji prac serwisowych.
Użytkownik z poziomu aplikacji mobilnej będzie mógł również dodać nową czynność do wykonania, która wcześniej nie była wpisana na zleceniu w momencie, gdy zlecenie jest niezamknięte (czyli zapisane lub zatwierdzone) oraz nie zostało jeszcze wysłane do Centrali.
Możliwość włączenia trybu edycji na czynności zrealizowanej
Dodatkowo została również wprowadzona możliwość odrzucenia zrealizowanej czynności. Funkcjonalność użyteczna w momencie, gdy np. serwisant omyłkowo włączy realizację czynności.
Możliwość odrzucenia zrealizowanej czynności
4. Dodanie dwóch osobnych podpisów na zleceniu serwisowym
W nowej wersji mobilnego serwisu umożliwione zostało złożenie dwóch podpisów na zleceniu serwisowym – podpis serwisanta i osoby odbierającej zlecenie. Składanie dwóch podpisów będzie możliwe po ustawieniu odpowiedniej wartości dla parametru CanAddTwoSignaturesOnServiceOrder.
Podpisy osób uprawnionej do odbioru i uprawnionej do wystawienia dokumentu
5. Edycja zleceń pochodzących z Comarch Mobile w Centrali
Do tej pory w systemie Comarch ERP XL nie była możliwa pełna edycja zsynchronizowanych dokumentów ZSR z Comarch Mobile Serwis. Często jednak istnieje potrzeba modyfikacji takich zleceń i czynności w celu przeprowadzenia dalszej, poprawnej realizacji i rozliczenia dokumentów.
W związku z taką potrzebą została umożliwiona edycja zleceń i czynności na dokumentach w stanie „Do realizacji”, „W realizacji”. Dodatkowo dokumenty, które zostały zamknięte (zrealizowane) w Comarch Mobile Serwis, a mają podlegać dalszej realizacji w Centrali, będą trafiały do systemu w takiej postaci, by można było je edytować. Dokumenty zamknięte w mobilnym serwisie, które mają podlegać dalszej edycji w Centrali, będą synchronizowane do systemu Comarch ERP XL ze stanem „Zatwierdzone”, natomiast te, które nie mają być dalej realizowane, będą trafiały do systemu ze stanem „Zamknięte”.
Powyższa funkcjonalność ma być pomocna m.in. w momencie, gdy np. serwisant realizuje tylko czynności i dodaje opis tego, co wykonał w ramach naprawy - np. wymienił jakąś część (składnik) i wówczas w opisie dodaje: „Uszkodzenie mechaniczne nie podlega gwarancji”. Wtedy po synchronizacji, w Centrali na podstawie opisu czynności ustalany jest typ: „sprzedaż”. Jeżeli serwisant określa, że naprawa podlega gwarancji, wówczas wprowadza opis: „Podlega gwarancji”. Po synchronizacji w Centrali na podstawie opisu czynności ustalany jest typ: „koszt”. Dodatkowo w razie pomyłki serwisanta kierownik będzie mógł zmienić typ składnika na zrealizowanej już czynności.
Kolejnym przykładem funkcjonalnym jest podmiana serwisanta na czynności. W takim wypadku kierownik w systemie ERP będzie miał możliwość odpięcia poprzedniego serwisanta i przypięcia do danej czynności innej osoby.
Do obsługi tych funkcjonalności w aplikacji Comarch Mobile Serwis zostały wprowadzone nowe parametry: ShouldClosedServiceOrderBeModifiedInHeadquarters i ShouldServiceAcitivityBeModifiedInHeadquarters, dzięki którym mamy możliwość zdecydowania, w jaki sposób mają być synchronizowane zlecenia zamknięte w Comarch Mobile oraz czy umożliwiona ma zostać edycja czynności w Centrali na zleceniach zsynchronizowanych.
Zmiana funkcjonalna wprowadzona w Comarch Mobile Sprzedaż/Serwis z systemem Comarch ERP XL
6. Obsługa dokumentu zamówienia wewnętrznego (ZW)
W aplikacji mobilnej współpracującej z systemem Comarch ERP XL został obsłużony nowy typ dokumentu: Zamówienie Wewnętrzne (ZW). Funkcjonalność zamówień wewnętrznych umożliwia zamawianie towarów pomiędzy magazynami tej samej firmy. Późniejsza realizacja zamówień odbywa się za pomocą dokumentów MMW/MMP, rejestrujących przesunięcia międzymagazynowe.
W Comarch Mobile funkcjonalność będzie miała zastosowanie w następujących procesach:
Zamówienie brakującego towaru z innego magazynu firmy, a następnie wystawienie przez Centralę dokumentu MMW/MMP
Zamówienie brakujących składników z Centrali do realizacji zlecenia serwisowego
Na liście dokumentów prezentowany jest Status i stopień realizacji ZW analogicznie jak dla dokumentów ZS.
Nagłówek dokumentu ZW, wybór dokumentu z poziomu kafla Towary
Zmiana funkcjonalna w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż z systemem Comarch ERP Optima
7. Obsługa podatku cukrowego z systemem Comarch ERP Optima 2021.1.1
W celu poprawnej obsługi opłaty cukrowej w aplikacji Comarch Mobile zintegrowanej z systemem Comarch ERP Optima należy w systemie ERP w sekcji Konfiguracja/Firma/Magazyn/Opłata cukrowa zaznaczyć parametr Opłata cukrowa, natomiast nie należy zaznaczać parametru Powiększaj cenę o kwotę opłaty cukrowej. Dodatkowo należy odpowiednio wypełnić informacje na karcie towaru służące wyliczeniu opłaty cukrowej. Więcej informacji nt. odpowiedniej konfiguracji w systemie Comarch ERP Optima znajduje się [TUTAJ].
Konfiguracja opłaty cukrowej w kontekście aplikacji Comarch MobileW tym przypadku Klient jest zobligowany do podwyższenia cenników ręcznie (podatek cukrowy nie doliczy się automatycznie do cenników).
Do aplikacji mobilnej zostaną pobrane cenniki powiększone o opłatę cukrową. W momencie wystawiania dokumentów w aplikacji nie będzie widoczna dodatkowa sekcja mówiąca o wysokości opłaty cukrowej. Natomiast do Optimy wysyłane będą dokumenty handlowe, na których na pozycjach znajduje się sekcja Cukier informująca o wysokości opłaty, co jest ważne przy wysyłaniu deklaracji do Urzędu Skarbowego.
Faktura utworzona w aplikacji i wysłana do Optimy. Zakładamy, że cena 5,00zł, to cena z wliczoną opłatą cukrową, którą to opłatę Klient dodał ręcznie do cennika.Zakładka ‘Cukier’ na tym samym dokumencie na pozycji faktury. Informuje nas o wartości opłaty cukrowej na danej pozycji dokumentu.
Comarch Mobile z systemem Comarch ERP XL w Chmurze ERP Standard
W związku z wprowadzeniem obsługi aplikacji Comarch Mobile z systemem Comarch ERP XL w Chmurze ERP Standard pojawia się niewielka zmiana podczas instalacji i konfiguracji aplikacji.
W celu zalogowania się do aplikacji należy odpowiednio w Instalatorze uzupełnić:
Adres serwera: sync.mobile.comarch-cloud.com
Port: 5030.
Nazwę użytkownika
Hasło użytkownika
Dane konfiguracyjne logowania
Następnie po zainstalowaniu aplikacji należy wybrać w kroku nr 2 opcję „Wykupiłem usługę w ERP Cloud” i ponownie wpisać nazwę swojego użytkownika i hasło. Po poprawnym uzupełnieniu danych aplikacja pozwoli na wykonanie pierwszej synchronizacji.
Konfiguracja logowania do Comarch Mobile – ERP Cloud
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2019.5
Aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż i Monitorowanie od wersji 2015.6 nie współpracują z urządzeniami opartymi o architekturę x86 (np. urządzenia z procesorami Intel Atom).
Wraz z końcem roku 2015 zakończono wsparcie użytkowania aplikacji Comarch Mobile na urządzeniach z Androidem 2.3.x oraz 3.x Oznacza to, że wersje aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż oraz Monitorowanie, wydane od 2016 nie działają na urządzeniach mobilnych z takim oprogramowaniem.
1. Mechanizm podzielonej płatności
W związku ze zmianami w ustawach dotyczących VAT, od 1.11.2019 r. wprowadzony został mechanizm podzielonej płatności (MPP), który ma na celu zastąpienie obowiązujących wcześniej przepisów dotyczących odwrotnego obciążenia. Obowiązkowy MPP jest stosowany w odniesieniu do dostaw towarów i świadczenia usług, które podlegają zakresowi odpowiedzialności nabywcy, a objęte są nią transakcję, których kwota jest równa lub przekracza 15 000 PLN.
1.1 Konfiguracja MPP
W zależności od systemu ERP obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności będzie stosowany w aplikacji Comarch Mobile jeżeli zostały skonfigurowane następujące elementy:
Comarch ERP Altum- wybrana opcja: „W Księgowości i handlu” w polu „Obsługa podzielonej płatności wg przepisów polskich” (nagłówek formularza firmy),
Comarch ERP Optima- brak konfiguracji, zawsze stosowany obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności.
1.2 Obsługa podzielonej płatności na dokumentach
Obsługa podzielonej płatności została wprowadzona na następujących typach dokumentów:
Fakturach sprzedaży (FS),
Fakturach zaliczkowych sprzedaży (FSL),
Wydań zewnętrznych generujących płatności (WZ).
Parametr „Podzielona płatność” na nagłówku dokumentu jest automatycznie zaznaczany podczas zapisu/zatwierdzenia dokumentu handlowego w aplikacji jeżeli:
w systemach ERP włączona jest odpowiednia konfiguracja dotycząca obligatoryjnego stosowania MPP,
transakcja na dokumencie jest krajowa,
na dokumencie znajdują się towary, na których zaznaczony jest parametr: Podzielona płatność
wybrany kontrahent na dokumencie jest kontrahentem o typie podmiot gospodarczy
wybrana forma płatności na dokumencie jest różna od Gotówki
końcowa wartość brutto dokumentu jest większa lub równa 15 000
Parametr „Podzielona płatność” można zaznaczyć również ręcznie na wymienionych dokumentach handlowych.
1.3 Zmiany na karcie kontrahenta
Na karcie kontrahenta została wprowadzona zmiana nazewnictwa dla informacji: „Płatność z wykorzystaniem Split Payment” została wprowadzona nazwa: „Płatność z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej płatności”.
1.4 Zmiany na karcie towaru
Jeżeli z poziomu systemu ERP karta towaru została oznaczona parametrem: „Podzielona płatność” wówczas w aplikacji Comarch Mobile w szczegółach towaru prezentowana jest odpowiednia informacja odnośnie klasyfikacji towaru.
1.5 Zmiany na wydrukach dokumentów
Dokumenty, które dla parametru: „Podzielona płatność” mają ustawienie na wartość: „Tak” na nagłówku, będą dodatkowo na wydruku dokumentu posiadały adnotację: „Mechanizm podzielonej płatności”.
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2019.0
Nowa wersja Comarch Mobile 2019.0 to wprowadzenie usprawnień i nowych możliwości w zakresie::
Definiowania i realizacji Planów Sprzedaży w Comarch Mobile Zarządzanie,
Wykorzystania raportów obecności towarów i ich historii w Comarch Mobile Sprzedaż,
Wyszukiwania i obsługi atrybutów dla urządzeń serwisowych w Comarch Mobile Serwis.
Z aplikacji Comarch Mobile korzysta coraz więcej dużych przedsiębiorstw ze skomplikowanymi procesami handlowymi. Kolejne referencje potwierdzają skuteczność oraz znaczenie stosowania aplikacji mobilnych Comarch m.in. przez takie firmy jak: OlimpLabs, czy POLWELL oraz zagraniczne jak Natura Brasil. W ostatnim czasie do referencyjnych klientów dołączył klient Z.P.M. Kabanos oraz Święty Wojciech Dom Medialny.
Comarch Mobile 2019.0 współpracuje z:
Aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż i Monitorowanie od wersji 2015.6 nie współpracują z urządzeniami opartymi o architekturę x86 (np. urządzenia z procesorami Intel Atom).
Wraz z końcem roku 2015 zakończono wsparcie użytkowania aplikacji Comarch Mobile na urządzeniach z Androidem 2.3.x oraz 3.x Oznacza to, że wersje aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż oraz Monitorowanie, wydane od 2016 nie działają na urządzeniach mobilnych z takim oprogramowaniem.
1. Zmiany w Zarządzaniu
Wraz z wersją 2019.0 Comarch Mobile została udostępniona obsługa planów sprzedaży we współpracy z systemem Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP Optima – do tej pory raport dostępny był tylko we współpracy z systemem Comarch ERP XL, a konfiguracja możliwa była bezpośrednio z systemu ERP.
Kierownik Sprzedaży może teraz zdefiniować cele i sprawdzić ich realizację bezpośrednio w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie.
1.1 Konfiguracja planów sprzedaży
Po zalogowaniu do aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie, użytkownik z odpowiednim uprawnieniem będzie miał dostęp do opcji w menu: Konfiguracja, po wybraniu której zostanie wyświetlone okno z możliwością konfiguracji planów sprzedaży.
Definiowanie nowego planu sprzedaży składa się z następujących kroków:
1. Pierwszy krok definicji Planu sprzedaży dotyczy głównie sposobu jego realizacji. Użytkownik może określić:
Czy realizacja Planu sprzedaży ma bazować na ilości czy wartości sprzedanych towarów.
Które dokumenty mają być uwzględniane jako podstawa wyliczania realizacji.
W jakim okresie Plan sprzedaży ma zostać zrealizowany.
Definicja Planu sprzedaży może zostać wygenerowana na podstawie poprzednio zdefiniowanych planów poprzez wskazanie planu referencyjnego. Plan sprzedaży może być od razu potwierdzony lub użytkownik może zapisać go do bufora w celu jego późniejszej edycji lub przekazania do potwierdzenia przez przełożonego.
2. Drugim krokiem definicji jest określenie towarów, które mają być sprzedane, aby można było uznać, że Plan został zrealizowany. Użytkownik może wskazać karty towarowe, grupy towarowe lub cały asortyment, który sprzedaje.
3. W kolejnym kroku użytkownik określa, które rejony są istotne w danym planie oraz definiuje wartości, które sprzedawca ma zrealizować. Wartości mogą być określone zbiorczo lub na pojedynczych kartach lub grupach towarowych dodanych w poprzednim kroku.
4. W ostatnim kroku istnieje możliwość przypisania kontrahentów oraz grup kontrahentów.
1.2 Realizacja planów sprzedaży
Użytkownik ma możliwość kontrolowania realizacji planów sprzedaży:
Szczegółowo z poziomu raportu: Plany sprzedaży,
Zbiorczo w menu głównym,
Z poziomu wybranego rejonu, na który plan został zdefiniowany.
1.2.1 Raport: Plany sprzedaży
Raport: Plany sprzedaży dostępny jest w menu: Raporty i umożliwia szczegółowe przeglądanie stanu realizacji zdefiniowanych planów. Realizację można przeglądać w podziale na:
rejony,
towary,
kontrahentów,
dokumenty.
1.2.2 Szybki podgląd w menu głównym
W menu głównym aplikacji został dodany kafel pokazujący procentową realizację obowiązującego planu sprzedaży.
Po kliknięciu w kafelek z realizacją planu sprzedaży użytkownik może zobaczyć wartościową realizację planu.
1.2.3 Podgląd realizacji z rejonów
Użytkownik może przeglądać stan realizacji planów z poziomu menu: Rejony.
Po kliknięciu w kafelek z realizacja planu sprzedaży prezentowane są dodatkowo informacje odnośnie wartości planu, stopnia realizacji oraz pozostałej do zrealizowania wartości dla poszczególnych Rejonów.
2. Rozwój raportów obecności towarów
W najnowszej wersji aplikacji Comarch Mobile została rozbudowana funkcjonalność dotycząca raportów obecności towarów.
2.1 Prezentacja historycznych raportów obecności
Została dodana możliwość wyświetlenia historycznych raportów obecności podczas realizacji wizyty handlowej zawierającej element: Raport obecności towarów. Okno zostało podzielone na dwie zakładki:
Na pierwszej zakładce wyświetlana jest realizacja bieżącego raportu,
Na drugiej zakładce wyświetlane są dane z ostatniej historycznej realizacji raportu.
2.2 Kopiowanie historycznych danych
Istnieje również możliwość skopiowania danych z historycznego raportu poprzez wybranie opcji:
Po wybraniu opcji kopiowania dostępne są następujące parametry:
Pomiń towary – po zaznaczeniu jeżeli realizacja dla towaru jest uzupełniona na raporcie bieżącym i jednocześnie znajduje się na raporcie historycznym wówczas dane dla takiego towaru nie są nadpisywane,
Wartości parametrów historycznych raportu- po zaznaczeniu kopiowane są wartości parametrów (cena, ilość, itp.) z historycznego raportu o ile pokrywają się one z bieżącą definicją raportu.
Dodatkowo użytkownik ma możliwość wybrania określonego historycznego raportu obecności towarów poprzez opcję: w celu jego zaczytania i skopiowania.
2.3 Powiązanie z elementem wizyty: Merchandising
Dodatkowo w aplikacji istnieje możliwość powiązania elementu wizyty: Raport obecności towarów z elementem: Merchandising. Po przeprowadzeniu odpowiedniej konfiguracji podczas realizacji wizyty Raport obecności towarów jest możliwość wykonania zdjęć losowym towarom znajdującym się na raporcie.
3. Zmiany: Serwis
Funkcjonalność dostępna we współpracy z systemem Comarch ERP XL
3.1 Możliwość wyszukiwania po informacjach dodatkowych na urządzeniu serwisowym
Z poziomu listy urządzeń serwisowych została dodana możliwość wyszukiwania urządzeń z wykorzystaniem informacji dodatkowych.
3.2 Obsługa atrybutów na urządzeniu serwisowym
Została dodana możliwość dodawania, edycji oraz podglądu atrybutów z poziomu urządzenia serwisowego. W Comarch Mobile 2019.0 dla urządzeń serwisowych zostały obsłużone następujące typu atrybutów:
flaga,
tekst,
liczba,
lista otwarta/zamknięta.
Serwisant dzięki tej funkcjonalności może wprowadzić dodatkowe dane lub parametry dla serwisowanego urządzenia.
Hotfix 2019.0.1
Wstęp
Nowa wersja Comarch Mobile 2019.0.1 to wprowadzenie usprawnień i nowych możliwości w zakresie:
Generowania Zamówień Sprzedaży na podstawie raportów obecności towarów.
Możliwości powiązania elementów wizyty handlowej: Merchandising oraz Raportu obecności towarów z wykorzystaniem atrybutów zdefiniowanych w systemie Comarch ERP XL.
Wersja Comarch Mobile 2019.0.1 wprowadza także zmianę dotyczącą dystrybucji oprogramowania Java. W aktualnej wersji środowisko Java będzie instalowane z wykorzystaniem dystrybucji AdoptOpenJDK.
Aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż i Monitorowanie od wersji 2015.6 nie współpracują z urządzeniami opartymi o architekturę x86 (np. urządzenia z procesorami Intel Atom).
Wraz z końcem roku 2015 zakończono wsparcie użytkowania aplikacji Comarch Mobile na urządzeniach z Androidem 2.3.x oraz 3.x Oznacza to, że wersje aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż oraz Monitorowanie, wydane od 2016 nie działają na urządzeniach mobilnych z takim oprogramowaniem.
1. Dystrybucja Javy - AdoptOpenJDK
W związku z faktem iż najnowsza aktualizacja wersji Oracle JAVA tj. Version 8 Upgrade 211 wprowadza konieczność zakupu licencji dla zastosowań komercyjnych. Wersja Comarch Mobile 2019.0.1 wprowadza zamiany w zakresie dystrybucji oprogramowania Java. Wraz z wersją Comarch Mobile 2019.0.1 dystrybuowane jest oprogramowanie AdoptOpenJDK 8.
W celu instalacji wersji Comarch Mobile 2019.0.1 wymagana jest aktualizacja Comarch ERP Auto Update do wersji 2019.0.3768.1
2. Rozwój raportów obecności towarów
W najnowszej wersji aplikacji Comarch Mobile została rozbudowana funkcjonalność dotycząca raportów obecności towarów.
2.1 Możliwość generowania zamówień sprzedaży na podstawie raportu obecności towarów
W wersji Comarch Mobile 2019.0.1 została dodana możliwość generowania zamówień sprzedaży na podstawie raportu obecności towarów.
W przypadku systemów Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP Optima po stronie Comarch Mobile Zarządzanie na Raporcie obecności towarów, istnieje możliwość zaznaczenia opcji generowania zamówień na podstawie danego raportu.
W przypadku systemu Comarch ERP XL w celu umożliwienia generowania zamówień na podstawie raportu obecności, należy w pliku dotyczącym odpowiedniej wersji systemu Comarch ERP XL zlokalizowanym domyślnie C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods\configuration dla parametru: IsOrderFromReportEnabled ustawić wartość na 1.
Po przeprowadzeniu odpowiedniej konfiguracji w zależności od systemu ERP. W momencie realizacji elementu wizyty: Raport obecności towarów, istnieje możliwość uzupełnienia ilości towarów do zamówienia.
W przypadku nie zaznaczenia na raporcie parametru: Możliwość generowania zamówień na podstawie raportu , opcje określenia ilości do zamówienia nie są dostępne.
Po uzupełnieniu na raporcie ilości do zamówień, przy realizacji w ramach tej samej wizyty handlowej, elementu: Rejestrowanie dokumentu – zamówienie sprzedaży. Automatycznie proponowane jest dodanie na dokument ilości wprowadzonych na raporcie obecności towarów.
Dodatkowo użytkownik ma możliwość ręcznego dodania towarów z raportu obecności na dokument poprzez wybranie stosowej opcji w nagłówku dokumentu ZS.
2.2 Usprawnienie konfiguracji elementu Merchandising z Raportem obecności towarów
W wersji Comarch Mobile 2019.0.1 wprowadzono usprawnienie w zakresie konfiguracji elementu wizyty Merchandising z Raportem obecności dla systemu Comarch ERP XL.
W celu konfiguracji powiązania po stronie Comarch ERP XL należy dodać klasę atrybutu o kodzie: „Raport obecności” przypisany do elementu wzorca wizyty o typie Merchandising i jako jego wartość podać kod raportu obecności z którym ma zostać powiązany element Merchandising. Dodatkowo w celu określenia ilości wymaganych zdjęć należy dodać klasę atrybutu o kodzie: „Raport obecności: Towary ilość” i przypisać do elementu wzorca o typie Merchandising.
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2018.7
Wersja Comarch Mobile 2018.7 to kolejna pula nowych możliwości wykorzystania pakietu Comarch Mobile. Największą zmianą w tej wersji jest obsługa wizyt w Comarch Mobile Zarządzanie we współpracy z systemem Comarch ERP Optima. Dotychczas konfiguracja wizyt dostępna była tylko we współpracy z systemem Comarch ERP Altum. Zmiany pozwalają na planowanie, realizację, bądź edycje wizyt z poziomu terminarza oraz na definiowanie wzorców i elementów wizyt w dodatkowej sekcji Ustawienia w menu.
Kolejną nowością są zmiany po stronie serwisu, m.in. dodatkowe informacje na urządzeniu serwisowym, czy realizacja czynności.
Z aplikacji Comarch Mobile korzysta coraz więcej dużych przedsiębiorstw ze skomplikowanymi procesami handlowymi. Kolejne referencje potwierdzają skuteczność oraz znaczenie stosowania aplikacji mobilnych Comarch m.in. przez takie firmy jak: OlimpLabs, czy POLWELL oraz zagraniczne jak Natura Brasil. W ostatnim czasie do referencyjnych klientów dołączył klient Z.P.M. Kabanos oraz Święty Wojciech Dom Medialny.
Comarch Mobile 2018.7 współpracuje z:
Aplikacje Comarch Mobile Sprzedaż i Monitorowanie od wersji 2015.6 nie współpracują z urządzeniami opartymi o architekturę x86 (np. urządzenia z procesorami Intel Atom).
Wraz z końcem roku 2015 zakończono wsparcie użytkowania aplikacji Comarch Mobile na urządzeniach z Androidem 2.3.x oraz 3.x Oznacza to, że wersje aplikacji Comarch
Mobile Sprzedaż oraz Monitorowanie, wydane od 2016 nie działają na urządzeniach mobilnych z takim oprogramowaniem.
1. Zmiany w Zarządzaniu we współpracy z Comarch ERP Optima
Od wersji Comarch Mobile 2018.7 użytkownik ma możliwość konfiguracji i realizowania wizyt handlowych z poziomu Zarządzania. Do tej pory funkcjonalność była dostępna jedynie we współpracy z Comarch ERP Altum. Główne zmiany zostały wprowadzone w sekcji Działania: wystawienie, realizacja, edycja wizyty, oraz sekcji Ustawienia: tworzenie wzorców wizyt, elementów wzorców wizyt itp.
1.1. Sekcja Działania
W sekcji widoczny jest terminarz z działaniami dla przedstawiciela. Możliwy jest podgląd wystawionych działań dla podwładnych przedstawiciela. Nową wizytę można wystawić klikając ikonkę w prawym górnym rogu. Po jego wybraniu pojawia się formatka wizyty (Patrz Rys 1.).
Rys 1. Planowanie wizyty krok 1: Wypełnienie danych
Dostępny jest wybór wzorca wizyty z listy gotowych wzorców. Konfiguracja takiego wzorca możliwa jest w sekcji Ustawienia. Skorzystanie z wzorca daje możliwość szybszego wystawienia wizyty, lecz nie jest obowiązkowe. Istnieje możliwość wystawienia wizyty bez wzorca i skonfigurowanie jej w zależności od aktualnej potrzeby. Przycisk „Wysyłaj do Mobile” zaznaczony jest domyślne na Tak. Realizacja wizyty z poziomu Comarch Mobile Zarządzanie jest dostępna jeśli zmienimy tą opcję na Nie. Na ostatniej zakładce znajduje się mapa z trasą i spis punktów trasy, uwzględniający inne wizyty zaplanowane na ten sam dzień. Aplikacja uwzględnia czas potrzebny na przejazd i ustawia najbardziej optymalną trasę.
Rys 2. Planowanie wizyty krok 2: Wybór elementów wizytyRys 3. Planowanie wizyty krok 3:Wybór kontrahentaRys 4. Planowanie wizyty krok 4: Wyznaczenie trasy i zapisRys 5. Podgląd zaplanowanej wizyty
Po zapisie możliwy jest podgląd wizyty(Patrz Rys 5.). Z tego poziomu można realizować, edytować bądź odrzucić wizytę. Dopóki wizyta nie zostanie zsynchronizowana do Comarch Mobile Sprzedaż możliwa jest jej edycja. Edycja pozwala na zmianę błędnych danych, czy przeplanowanie wizyty na inny dzień.
Rys 6. Edycja wizytyRys 7. Realizacja wizyty
Kliknięcie w ikonkę pozwala na realizację wizyty. Po lewej stronie zakładki widoczna jest lista elementów do zrealizowania (Patrz Rys 7.). Nie jest konieczna realizacja wszystkich elementów. Gdy z konkretnego powodu, np. choroby klienta, nie jest możliwa realizacja elementu, wtedy można go odrzucić. Jeśli w momencie zapisu realizacji dany element nie zostanie zrealizowany to zostaje automatycznie odrzucony.
W przypadkach losowych, gdy zajdzie potrzeba odwołania całej wizyty opcja ta jest możliwa z poziomu podglądu wizyty.
Rys 8. Widok terminarza ze zrealizowaną i odrzuconą wizytą
W sekcji Raporty znajduje się Ranking wizyt (patrz Rys 9.). Znajduje się na nim zestawienie wszystkich wizyt: Zakończonych, Niepotwierdzonych i Potwierdzonych dla danego Przedstawiciela w wybranym okresie czasu.
Rys 9. Raport: Ranking wizyt
1.2. Sekcja Ustawienia
W Ustawieniach znajduje się konfiguracja funkcjonalności dotyczących wizyt.
Rys 10. Sekcja Ustawienia
Poszczególne kafle (patrz Rys 10.) odpowiadają za konfigurację elementów:
Wzorce wizyt – jeżeli zdefiniowane są poszczególne elementy wizyty, można utworzyć wzorzec wizyty, zgodnie z którym będzie następnie realizowana wizyta handlowa.
Elementy wzorców wizyt – z tego poziomu istnieje możliwość zdefiniowania następujących typów elementów wzorca wizyty:
Rejestrowanie dokumentu
Przejazd
Merchandising
Należności
Raport obecności towarów
Raport towarów konkurencji
Inny
Definicje ankiet – z tego poziomu użytkownik będzie mógł zdefiniować pytania oraz ankietę, którą następnie będzie można przypiąć jako element wzorca wizyty,
Raporty towarów - z tego poziomu użytkownik będzie mógł zdefiniować raporty towarów: Raport obecności towarów oraz Raport towarów konkurencji,
Słowniki – słowniki wykorzystywane są na różnych etapach konfiguracji elementów wzorców wizyty oraz podczas realizacji wizyty.
Definiowanie nowego wzorca wizyty składa się z następujących kroków:
1. Przypisanie elementów wizyty:
w tym kroku należy przypisać elementy, które mają zostać zrealizowane podczas wizyty. Elementy wizyty należy przeciągnąć (poprzez drag&drop) z listy wcześniej zdefiniowanych elementów lub zdefiniować nowy element poprzez opcję: Dodaj,
Elementy dodane do Wzorca można dowolnie zmienić. Bezpośrednio z poziomu elementów przypisanych do wzorca można zmienić wymagalność danego elementu podczas realizacji wizyty. Po określeniu elementu jako wymagany, nazwa takiego elementu jest prezentowana na czerwono,
Z poziomu konfiguracji wzorca można także przejść do pełnej konfiguracji elementu wzorca i zmienić na przykład typy dokumentów, które powinny zostać zarejestrowane podczas wizyty czy przypisać towary wymagane podczas rejestracji dokumentu.
2. W kolejnym kroku istnieje możliwość zdefiniowania ogólnych parametrów wzorca, takich jak:
Zdjęcie – miniatura zdjęcia wyświetlana będzie na liście zaplanowanych wizyt oraz na podglądzie zaplanowanej lub zrealizowanej wizyty,
Nazwa oraz Kod wzorca,
Typ wizyty – możliwość wyboru z wartości słownikowych,
Domyślny czas trwania wizyty,
Wymagaj potwierdzenia - opcja pozwalająca na automatyczne potwierdzanie wystawianej wizyty,
Dowolna kolejność realizacji elementów.
3. W ostatnim kroku istnieje możliwość przypisania pracowników, którzy powinni mieć dostęp do wzorca wizyty. Tylko pracownicy dodani do wzorca będą mogli zaplanować wizytę z takim schematem (wzorcem).
Rys 11. Dodawanie wzorca wizyty krok 1: Wybór elementówRys 12. Dodawanie wzorca wizyty krok 2: Wypełnienie danychRys 13. Dodawanie wzorca wizyty krok 3: Wybór przedstawiciela
1.3. Pozostałe sekcje
W Comarch Mobile Zarządzanie zostały również dodane sekcje:
Rejony – zawiera listę rejonów z informacją o ich opiekunach,
Pracownicy – zawiera listę wszystkich pracowników z możliwością podglądu profilu danego pracownika,
Kontrahenci – zawiera listę grup kontrahentów z możliwością wyświetlenia wszystkich kontrahentów należących do danej grupy oraz możliwość podglądu profilu kontrahenta,
Raporty.
Rys 14. Widok menu z dodatkowymi sekcjami
2. Zmiany Serwis
Funkcjonalność dostępna we współpracy z systemem Comarch ERP XL
2.1. Dodatkowe informacje na urządzeniu serwisowym
W kaflu Serwis udostępnione zostały dodatkowe informacje dla urządzeń serwisowych. Znajdują się one na liście w czwartej zakładce. Oprócz aktualnie wyświetlanych informacji, zaprezentowano dodatkowo:
Opis urządzenia – ilość widocznych linii opisu można zmieniać modyfikując parametr [MaxNumberOfDescriptionsLinesOnDevicesList] dostępnym w pliku konfiguracyjnym w: Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods\configuration
Rodzaj urządzenia
Ostatni przegląd: [data]
Rys 15. Zmiany w wyświetlaniu listy urządzeń serwisowych
2.2. Automatyczne zliczanie czasu realizacji na urządzeniu serwisowym
Od obecnej wersji aplikacji udostępniona została możliwość zmierzenia czasu realizacji czynności serwisowej. Zliczanie czasu realizacji czynności dostępne jest z poziomu kafla Serwis i z poziomu wizyty. Po rozpoczęciu realizacji czynności pojawia się timer, który odmierza czas z dokładnością do sekund. Aby go uruchomić należy kliknąć w opcję Rozpocznij dostępną w menu kontekstowym dla danej czynności (uruchamianego przez w ikonę ) lub w opcję dostępną w górnym menu po podniesieniu czynności. Z poziomu górnego menu możliwa jest również opcja odrzucenia wizyty i opatrzona została ikonką .
Rys 16. Rozpoczęcie realizacji czynności serwisowej – włączenie automatycznego zliczania czasu
Po rozpoczęciu realizacji czynności istnieje możliwość zapisu realizacji. Z poziomu menu kontekstowego jest możliwe wstrzymanie lub odrzucenie realizacji danej czynności serwisowej, które zostały obsłużone analogicznie do operacji realizacji wizyt.
Jeśli realizacja czynności zostanie wstrzymana będzie można ją wznowić, odrzucić bądź przejść do szczegółów czynności.
3. Zmiany w menu Towary.
3.1. Możliwość wyboru magazynu: źródłowego i docelowego dla zwracanego towaru.
Funkcjonalność umożliwia zmianę magazynu docelowego podczas dokonywania zwrotu towarów dokumentem: Przesunięcie międzymagazynowe wydanie (MMW). W dotychczasowych wersjach aplikacji na dokumencie MMW wystawionym w centrum mobilnym, nie było możliwości zmiany magazynu, na który wykonywany był zwrot. Jako magazyn docelowy na zsynchronizowanym dokumencie ustawiany był zawsze domyślny dokument z definicji dokumentu MMW. Funkcjonalność dotyczy standardu aplikacji i jest dostępna z systemem Comarch ERP XL. Dla dokumentów zwrotów zmieniono nazwę pola: Dystrybutor/Magazyn na pole: Magazyn źródłowy. Pole umożliwia wybór magazynu, z poziomu którego wykonywany jest zwrot towaru. Jest możliwość wyboru spośród magazynów mobilnych przedstawiciela, czyli magazynu domyślnego przypisanego do centrum mobilnego oraz wszystkich magazynów mobilnych, do których operator ma dostęp i które jednocześnie nie są magazynami domyślnymi innych przedstawicieli.
Umożliwiono również wybór magazynu, na który wykonany będzie zwrot towarów. W tym celu dodano pole: Magazyn docelowy. Aplikacja pozwala na wybór magazynu docelowego spośród magazynów lokalnych udostępnionych w centrum mobilnym, magazynów mobilnych innych przedstawicieli (czyli tych przypisanych do centrum mobilnego zalogowanego przedstawiciela, które są jednocześnie magazynami domyślnymi innych przedstawicieli).
Wprowadzono zmiany również dla dokumentów zwrotów towarów z kaucją - (K)MMW. Domyślnie pola: Magazyn źródłowy/Magazyn docelowy ustawiane są zgodnie z dokumentem MMW. Jeżeli pozycje na (K)MMW zostaną usunięte (lub nie zostaną dodane) wówczas aplikacja pozwala na zmianę magazynu źródłowego i docelowego adekwatnie jak w przypadku dokumentów: Przesunięcie międzymagazynowe wydanie (MMW).
Na nagłówkach dokumentów przyjęć prezentowane są analogiczne zmiany jak na dokumentach zwrotów:
Dodano pole: Magazyn źródłowy
Zmiana nazwy pola: Dystrybutor/Magazyn na Magazyn docelowy
Nie jest możliwa edycja wyboru magazynu źródłowego ani docelowego. Dane ustawiane są w Comarch ERP XL na definicji dokumentu Przesunięcie międzymagazynowe przyjęcie (MMP).
Rys 17. Możliwość wskazania magazynu źródłowego i docelowego na dokumencie zwrotu MMWRys 18. Wyświetlanie informacji o magazynie źródłowym i docelowym na nagłówku dokumentu przyjęć
3.2. Filtrowanie zwracanych i pobieranych towarów po dokumencie źródłowym
Funkcjonalność dostępna we współpracy z systemem Comarch ERP XL.
Celem funkcjonalności jest umożliwienie filtrowania towarów do przyjęcia oraz towarów do zwrotu po dokumencie źródłowym: Zlecenie Serwisowe (ZSR), powiązanym z dokumentem: Przesunięcie międzymagazynowe przyjęcie (MMP).
3.2.1. Przyjęcia
W zakładce Towary do przyjęcia w kaflu Towary został dodany nowy filtr: Dokument źródłowy, w którym będzie można wybrać dokument źródłowy: Zlecenie Serwisowe (ZSR) powiązany z Przesunięcie międzymagazynowe przyjęcie (MMP). Po wywołaniu filtra prezentowane są tylko takie dokumenty ZSR, które powiązane są z niepotwierdzonymi (jeszcze nie przyjętymi) dokumentami MMP. Po wybraniu dokumentu aplikacja automatycznie powraca do listy Towarów do przyjęcia odfiltrowanej do towarów znajdujących się na wybranym dokumencie ZSR.
Rys 19. Nowy filtr: Dokument źródłowy
Standardowo po dłuższym przytrzymaniu filtru pojawiają się opcje: Szybkie wybieranie, Zapamiętaj filtr oraz Wyczyść.
Jeżeli wszystkie towary z danego ZSR zostaną przyjęte, wówczas po ponownym wejściu w Kafel Towary i wywołaniu filtra: dokument źródłowy, taki dokument ZSR nie powinien być już wyświetlany na liście.
Rys 20. Lista dokumentów: Zlecenie Serwisowe (ZSR) powiązanych z dokumentami: Przesunięcie międzymagazynowe przyjęcie (MMP)Rys 21. Ustawiona wartość filtra: Dokument źródłowyRys 22. Prezentacja numeru źródłowego powiązanego z dokumentem Przesunięcie międzymagazynowe przyjęcie (MMP)
Drugą zmianą jest agregowanie/rozbijanie ilości towarów do przyjęcia. Dotychczas gdy istniały dwa MMP z tym samym towarem do przyjęcia to w zakładce: Towary do przyjęcia ich ilości były agregowane. Natomiast jeśli dokumenty MMP są powiązane z dokumentami Zlecenie Serwisowe (ZSR) rozważono dwie możliwości:
gdy dokumenty są powiązane z różnym dokumentem ZSR wówczas ilości towaru są rozbijane,
gdy dokumenty są powiązane z tym samym dokumentem ZSR wówczas ilości towaru są agregowane.
Dokonano również zmiany w kaflu Towary w zakładce Przyjęcia dotyczących listy dokumentów Przesunięcie międzymagazynowe przyjęcie (MMP). W przypadku gdy dokument MMP jest powiązany z dokumentem ZSR to jego nazwa widoczna jest pod nazwą dokumentu MMP.
3.2.2. Zwroty
Po wejściu w kafel Towary w menu kontekstowym można zauważyć nową opcję: Zwróć z dok. źródłowego. Jest on widoczny tylko jeśli spełniony jest warunek:
Operator mobilny ma uprawnienia do wystawiania dokumentu Przesunięcie międzymagazynowe wydanie (MMW)
Rys 23. Dodatkowa opcja: Zwróć z dok. źródłowego
Opcja: Zwróć z dok. źródłowego umożliwia zwrot tylko za pomocą dokumentu Przesunięcie międzymagazynowe wydanie (MMW). Po wybraniu opcji: Zwróć z dok. źródłowego wyświetlana jest lista dokumentów Zlecenie Serwisowe (ZSR), z których zasoby znajdują się na magazynie głównym. Następnie pojawia się formatka dokumentu Przesunięcie międzymagazynowe wydanie (MMW).
4. Filtry na kaflu Stan
Z poziomu kafla Stan udostępniono opcje:
Filtrowania
Filtr tekstowy - z możliwością wpisania dowolnej frazy lub znaku
Skanowania - standardowy przycisk kodu kreskowego, po wybraniu którego zostanie uruchomiona aplikacja: Barcode Scanner(jeśli jest zainstalowana)
Wyszukiwanie głosowe - standardowy przycisk mikrofonu po wybraniu którego zostanie uruchomiona opcja wyszukiwania głosowego Google (niezbędne jest połączenie z Internetem)
Po kliknięciu w przycisk „lupki” prezentowane są filtry:
Data od,
Data do,
Typ obiektu,
Status synchronizacji.
Standardowo dla wszystkich filtrów po dłuższym przytrzymaniu wyświetlane są opcje: Szybkie wybieranie, Zapamiętaj filtr i Wyczyść.
Rys 24. Opcje filtra dostępne z poziomu kafla: Stan
5. Zmiany w wyświetlaniu widoku katalogowego
W aplikacji wprowadzono zmiany dla widoku katalogowego obejmujące zmiany w wyświetlaniu zdjęć i nazw towarów. Natomiast przez wzgląd na lepszą wygodę użytkowania wprowadzono skróty do ustawień list: kontrahentów i towarów.
5.1. Dodatkowa opcja dla ilości zdjęć w widoku katalogowym
Umożliwiono prezentowanie jednego zdjęcia towaru w jednej linii widoku katalogowego poprzez dodanie wartości 1 do parametru Ilość zdjęć w widoku katalogowym w jednej linii.
Rys 25. Dodatkowa opcja dla parametru: Ilość zdjęć w widoku katalogowym (w jednej linii)Rys 26. Prezentacja widoku katalogowego, jeśli wybrano wyświetlanie jednego towaru w jednej linii
5.2. Zmiany w wyświetlaniu nazwy towaru w widoku katalogowym
W ustawieniach listy towarów dodano nowy parametr: W przypadku długiej nazwy towaru ucinaj: który może przyjmować jedną z trzech wartości:
środek – opcja domyślna, jeżeli nazwa towaru będzie na tyle długa, że niemożliwe będzie zaprezentowanie jej w całości, zostanie przycięty środek nazwy,
koniec – jeżeli nazwa towaru będzie na tyle długa, że niemożliwe będzie zaprezentowanie jej w całości, zostanie przycięty koniec nazwy – dotychczasowe działanie,
początek – jeżeli nazwa towaru będzie na tyle długa, że niemożliwe będzie zaprezentowanie jej w całości, zostanie przycięty początek nazwy
Rys 27. Wyświetlanie nazwy towaru w widoku katalogowym – przycinanie środka nazwy
5.3. Możliwość przejścia do ustawień bezpośrednio z poziomu listy towarów oraz listy kontrahentów
Umożliwiono wygodne przejście do ustawień aplikacji bezpośrednio z poziomu listy towarów oraz listy kontrahentów poprzez ikonkę dostępną w menu kontekstowym w poszczególnych kaflach.
Opcja przejścia do Ustawienia listy towarów dostępna jest w opcjach dodatkowych listy towarów z poziomu:
kafla: Towary,
wystawiania dowolnego dokumentu.
Natomiast przejście do Ustawień listy kontrahentów prezentowane jest na action barze z poziomu:
listy prezentowanej z poziomu kafla: Kontrahenci,
listy wyświetlanej przy wystawianiu dokumentu z poziomu kafla: Dokumenty,
listy kontrahentów prezentowanej podczas planowania działania,
listy wyświetlanej przy zmianie kontrahenta na nagłówku dokumentu,
listy kontrahentów wyświetlanej na raportach.
Rys 28. Przejście do ustawień listy towarów z poziomu kafla Towary oraz z poziomu wystawiania dokumentuRys 29. Przejście do ustawień listy kontrahentów z poziomu kafla Kontrahenci
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2023.1
W wersji Comarch Mobile 2023.1 została wprowadzona obsługa maksymalnego rabatu, który definiowany jest na formularzu towaru w Comarch ERP Optima. Funkcjonalność oferuje większe możliwości konfiguracyjne w zakresie systemu rabatowania we współpracy z programem Comarch ERP Optima.
W ramach tej wersji w Comarch Mobile Zarządzanie zostały dodane bardziej szczegółowe widoki informacji wykorzystujące różne typy ikon w zakładce Trasy. Taka funkcjonalność zapewni przystępniejszy i czytelniejszy dostęp do informacji takich jak: rodzaj wystawianych dokumentów lub czas przebywania przedstawiciela u kontrahenta.
Aplikacja Comarch Mobile 2023.1 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2023.0, 2023.1
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych PostgreSQL: 2023.0
Comarch ERP Optima 2023.3.1
Comarch ERP Altum 2022.5, 2023.0
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2023.2
W wersji Comarch Mobile 2023.2 zostały wprowadzone nowe funkcjonalności:
Możliwość wyświetlania stanów magazynowych pomniejszonych o rezerwacje we współpracy z Comarch ERP XL. Po włączeniu funkcjonalności w aplikacji wyświetlane stany magazynowe pomniejszone o rezerwacje oraz stany zarezerwowane. Funkcjonalność pozwoli użytkownikowi na podgląd aktualnego stanu magazynowego towaru.
Blokada wystawiania dokumentów dla nowo dodanych kontrahentów. Funkcjonalność pozwoli na rejestrację dokumentów dla kontrahenta dopiero po jego poprawnej synchronizacji do systemu ERP. Umożliwi to zmniejszenie ryzyka wystawiania dokumentów dla kontrahentów o niepoprawnych danych wprowadzonych w aplikacji.
Rozszerzenie funkcjonalności limitów kredytowych dla dokumentów Zamówień Zakupu (ZZ) oraz rozliczeń kontrahenta (KW) we współpracy z Comarch ERP XL. W przypadku zarejestrowania w aplikacji dokumentu Zamówienia Zakupu lub wypłat gotówki (KW) saldo limitu kredytowego pozostającego do wykorzystania zostanie zwiększone.
Rozszerzenie funkcjonalności rabatów o okres obowiązywania we współpracy z Comarch ERP Optima.
Aplikacja Comarch Mobile 2023.2 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2023.0, 2023.1, 2023.2
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych PostgreSQL: 2023.0
Comarch ERP Optima 2023.5.1 (tylko ta wersja)
Comarch ERP Altum 2022.5, 2023.0
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2023.2.2.
W ramach tej wersji została wprowadzona funkcjonalność edytowania Planowanego terminu realizacji czynności serwisowej w taki sposób, aby było możliwe zaznaczenie terminu wcześniejszego niż zostało to zdefiniowane na dokumencie ZSR.
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2023.3
W wersji Comarch Mobile 2023.3 zostały wprowadzone nowe funkcjonalności:
Rozszerzenie funkcjonalności określającej wymagalność pól na karcie kontrahenta podczas jej dodawania lub edycji. Funkcjonalność pozwala na sprecyzowanie, które pola z karty kontrahenta są wymagane. Pola wymagane podświetlane są na czerwono.
Integracja z aplikacją Comarch Monitoring logów jako nowym systemem rejestracji, zarządzania i wizualizacji logów aplikacji.
Aplikacja Comarch Mobile 2023.3 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2023.1, 2023.2
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych PostgreSQL: 2023.1
Comarch ERP Optima 2023.6.1
Comarch ERP Altum 2024.0.1
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2024.0
W wersji Comarch Mobile 2024.0 zostały wprowadzone nowe funkcjonalności:
Automatyczna synchronizacja - funkcja pozwala na generowanie komunikatów sygnalizujących konieczność synchronizacji. Aby sprostać zróżnicowanym wymaganiom klientów, zostały wdrożone różne podejścia do inicjowania synchronizacji (powiadomienia o synchronizacji):
W określone dni i o określonych interwałach
Po wykonaniu określonej akcji, np. wystawieniu dokumentu, po zakończonej wizycie
Przy logowaniu do aplikacji
Przed dodaniem nowego dokumentu
Modyfikacja filtra kodu EAN - funkcja umożliwia filtrowanie listy towarów na podstawie fragmentu kodu EAN. Wyszukiwanie rozpoczyna się po wpisaniu w polu wyszukiwania odpowiedniej ilości znaków określonej w Ustawieniach listy towarów. Lista jest aktualizowana w czasie rzeczywistym i odświeżana po wprowadzeniu każdego znaku. Dodatkowo wprowadzono możliwość sortowania listy towarów po kodzie EAN rosnąco lub malejąco.
Ukrywanie atrybutów na karcie kontrahenta - funkcja umożliwia użytkownikowi ukrywanie wybranych atrybutów lub grup atrybutów na widoku karty kontrahenta.
Dodatkowe informacje na dokumencie sprzedaży - w ustawieniach aplikacji wprowadzono możliwość włączenia parametrów decydujących o widoczności płatności przeterminowanych oraz limitu kredytowego podczas wystawiania dokumentu.
Ograniczenie wielkości załączników - w aplikacji współpracującej z systemem ERP XL i ERP Altum umożliwiono administratorowi zarządzanie wielkością załączników dodawanych do bazy mobilnej, co pomaga zapobiec znacznemu zwiększeniu rozmiaru zarówno bazy mobilnej, jak i ERP.
Atrybut okresowy na karcie kontrahenta - w aplikacji współpracującej z systemem ERP XL wprowadzono obsługę atrybutów okresowych na karcie kontrahenta.
Aplikacja Comarch Mobile 2024.0 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2023.2, 2024.0
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych PostgreSQL: 2023.1
Comarch ERP Optima 2024.1.1, 2024.2.1
Comarch ERP Altum: 2024.0, 2024.1
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2024.1
W wersji Comarch Mobile 2024.1 została wprowadzona obsługa Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który daje możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych, jako jednej z dopuszczanych form dokumentowania transakcji obok faktur papierowych i obecnie występujących w obrocie gospodarczym faktur elektronicznych.
Faktury ustrukturyzowane to faktury wystawiane przez podatników za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (KSeF) oznaczone przydzielonym numerem identyfikującym fakturę w tym systemie. Otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych przy użyciu KSeF będzie wymagało akceptacji odbiorcy takiej faktury. W sytuacji gdy odbiorca faktury ustrukturyzowanej nie wyrazi zgody na jej otrzymanie przy użyciu KSeF, wystawca zachowa prawo do wystawienia faktury ustrukturyzowanej w systemie, a wystawioną w ten sposób fakturę będzie zobowiązany przekazać odbiorcy w inny uzgodniony z nim sposób.
W przypadku, gdy wystawca faktury w momencie tworzenia dokumentu i przekazywania go odbiorcy nie skorzysta z KSeF nie będzie miał już możliwości procesowania faktury za pośrednictwem KSeF.
Na chwilę obecną obsługa została wprowadzona tylko w integracji z Comarch ERP XL.
W aplikacji Comarch Mobile 2024.1:
Na karcie kontrahenta wprowadzono parametr określający, czy faktury dla tego kontrahenta będą mogły być przesyłane do KSeF.
W menu kontekstowym dokumentów wprowadzono możliwość sprawdzenia poprawności dokumentu w KSeF oraz pobrania dla nich UPO.
Obsłużono także wyświetlanie statusów dokumentów w kontekście KseF, co możliwe jest poprzez odpowiednie uprawnienia skonfigurowane w ustawieniach aplikacji.
Dodatkową zmianą jest zmiana lokalizacji plików i katalogów aplikacji, w tym bazy mobilnej (plik data.db). Od tej wersji pliki i katalogi aplikacji wraz z bazą mobilną znajdować się będą w pamięci wewnętrznej urządzenia w katalogu Documents.
Aplikacja Comarch Mobile 2024.1 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2023.2, 2024.0
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych PostgreSQL: 2023.1
Comarch ERP Optima 2024.3.1
Comarch ERP Altum: 2024.1
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2024.2
W wersji Comarch Mobile 2024.2 ostały wprowadzone nowe funkcjonalności:
W integracji z systemem Comarch ERP XL zintegrowano funkcjonalność obsługi dokumentów prolongaty. Od teraz prolongaty będą widoczne w Comarch Mobile na karcie kontrahenta w sekcji płatności. Użytkownicy będą mogli rozliczyć takie prolongaty wraz z ich kosztami i odsetkami.
W integracji z systemem Comarch ERP Altum została wprowadzona obsługa parametru Kontrola: Ilość x Cena = Wartość. Parametr ten dostępny jest w konfiguracji centrum w definicji dokumentów. Włączenie parametru spowoduje blokadę wprowadzenia rabatu, który nie spełni równania określonego w parametrze. Podczas próby wprowadzenia takiego rabatu aplikacja wyświetli komunikat: Nie można udzielić rabatu w podanej kwocie. Rabat nagłówka został zmodyfikowany.
Wprowadzono obsługę drukarki termicznej CompART MLP-112.
Aplikacja Comarch Mobile 2024.2 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2024.0, 2024.1
Comarch ERP Optima 2024.5.1
Comarch ERP Altum: 2024.1
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2024.3
W wersji Comarch Mobile 2024.3 zostały wprowadzone nowe funkcjonalności:
W integracji z systemem Comarch ERP XL dodano parametr AddRequiredItemsForPackagePromotionToCart, który umożliwia automatyczne dodawanie do koszyka towarów, które są wymagane dla promocji pakietowej elastycznej. Towary są dodawane po wybraniu promocji. Możliwe jest określenie ilości dla wszystkich lub pojedynczych towarów.
W integracji z systemem Comarch ERP XL opracowany został mechanizm umożliwiający sortowanie listy promocji według ich typu. Użytkownik będzie mógł wybrać jeden lub więcej typów promocji i posortować je według daty ostatniej modyfikacji. Dodatkowo, z listy sortowania promocji użytkownicy mogą przejść do strony szczegółów promocji.
Aplikacja Comarch Mobile 2024.3 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2024.0, 2024.1
Comarch ERP Optima 2024.6.1
Comarch ERP Altum: 2024.5
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2025.0
W wersji Comarch Mobile 2025.0 zostały wprowadzone nowe funkcjonalności:
Przypomnienia dla działań CRM. Dodano funkcję powiadomień PUSH o działaniach CRM. Po włączeniu tej funkcjonalności, na urządzeniu mobilnym użytkownika będą pojawiać się przypomnienia, również w sytuacji, gdy aplikacja Comarch Mobile jest zminimalizowana, działa w tle lub jest całkowicie zamknięta. Powiadomienia ułatwiają rozpoczęcie konkretnego zadania CRM bezpośrednio w aplikacji i natychmiastowe rozpoczęcie procesu.
Rozszerzenie funkcji notatek głosowych. Funkcjonalność notatek głosowych została udostępniona we wszystkich kluczowych obszarach aplikacji, co przyspiesza uzupełnianie notatek przez użytkownika.
Rozszerzono funkcjonalność parametru Pobieraj dokumenty z systemu. Umożliwiono operatorom określenie typów dokumentów, które mogą pobrać do Comarch Mobile.
Aplikacja Comarch Mobile 2025.0 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2024.1, 2025.0
Comarch ERP Optima 2025.1
Comarch ERP Altum 2024.5
Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch Mobile w wersji 2025.1
W wersji Comarch Mobile 2025.1 zostały wprowadzone nowe funkcjonalności:
Wprowadzono możliwość wyszukiwania i filtrowania listy towarów w widoku katalogowym. W ten sposób wyszukiwanie towarów na liście towarów oraz podczas wystawiania dokumentu zostaje znacząco ułatwione.
Pole wyszukiwania i filtry na liście towarów w widoku katalogowym
Wprowadzono parametryzację umożliwiającą wyświetlanie dodatkowych informacji na listach dokumentów. Od teraz użytkownik może określić, które informacje są widoczne na listach powiązanych z dokumentami.
Ustawienia listy dokumentówWidok listy dokumentów z dodatkowymi informacjami
Aplikacja Comarch Mobile 2025.1 współpracuje z systemami:
Comarch ERP XL we współpracy z bazą danych Microsoft SQL Server: 2024.1, 2025.0
Comarch ERP Optima 2025.3
Comarch ERP Altum 2024.5
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.