Nowy interfejs Comarch Mobile

Ekran główny

Po zalogowaniu się do Comarch Mobile użytkownik znajduję się na ekranie głównym aplikacji.
Widok ekranu głównego aplikacji
W momencie pierwszego uruchomienia aplikacji na ekranie głównym widoczne są:  
  • Sekcja Działania - prezentuje podsumowanie działań użytkownika.
  • Sekcja Zaplanowane - prezentuje najbliższe działania na bieżący dzień.
  • Sekcja Sprzedaż - prezentuje wartość sprzedaży w walucie systemowej np. PLN.
Powyższe sekcje będą prezentować więcej danych dopiero po dodaniu pierwszego działania, czy pierwszego dokumentu. W dolnym pasku nawigacji widoczne są kolejne sekcje aplikacji w postaci ikon. Zaczynając od lewej są to:
  • Sekcja Dzisiaj
  • Sekcja Terminarz
  • Sekcja Kontrahenci
  • Sekcja Dokumenty
Naciśnięcie ikony Więcej spowoduje otwarcie ekranu z kolejnymi sekcjami:
Widok ekranu Więcej
  • Sekcja Towary
  • Sekcja Ustawienia
  • Sekcja Synchronizacja
oraz przyciskiem [Interfejs kafelkowy]Więcej informacji TUTAJ.

Sekcja Działania i zaplanowane

W sekcji Działania prezentowana jest liczba działań np. wizyt handlowych w podziale na:
    • Dziś - działania zaplanowane na bieżący dzień.
    • Zaplanowane  - wszystkie niezrealizowane działania zaplanowane na bieżący dzień.
    • Zakończone - wszystkie działania zakończone w bieżącym dniu.
    • Po terminie - wszystkie działania przeterminowane w bieżącym dniu.
W sekcji Zaplanowane prezentowane są informacje o działaniu, którego termin jest najbliżej.

Sekcja Sprzedaż

W sekcji Sprzedaż prezentowany jest wykres pokazujący sprzedaż towarów w okresie tygodniowym. Naciśnięcie przycisku przeniesie użytkownika do okna z możliwością zmiany okresu tygodniowego na miesięczny lub roczny.
Widok wartości sprzedaży w okresie tygodniowym
Widok wartości sprzedaży w okresie miesięcznym
Widok wartości sprzedaży w okresie rocznym

Obsługa aplikacji

Generowanie bazy mobilnej z wykorzystaniem nowego interfejsu

Aby wygenerować bazę z wykorzystaniem nowego interfejsu należy:
  • Uruchomić aplikację w nowym interfejsie zgodnie z informacjami dostępnymi TUTAJ.
  • Usunąć bazę mobilną znajdującą na urządzeniu w pamięci wewnętrznej w katalogu Documents (nazwa bazy: data.db, baza może być podzielona na kilka plików np. data.db, data.db-shm, data.db-wal – należy usunąć je wszystkie). Po usunięciu mobilnej bazy wszystkie dane zostaną utracone.
  • Wymusić zamknięcie aplikacji Mobilnej z poziomu zarządzania aplikacjami. Należy wejść w [Zarządzanie aplikacjami] wybrać [Comarch Mobile], a następnie opcję [Wymuś zatrzymanie],
  • Uruchomić aplikację Comarch Mobile, zostanie otwarty kreator pierwszego uruchomienia aplikacji w nowej szacie graficznej.
Ekran powitalny
Wybór przycisku [Skonfiguruj aplikację] przekieruje użytkownika do kroku ’Połącz się z serwerem’, gdzie należy uzupełnić dane potrzebne do wykonania synchronizacji i pobrania danych do bazy mobilnej.
Okno aplikacji z odpowiednimi miejscami do uzupełnienia
Należy odpowiednio uzupełnić pola:
  • Adres serwera – nazwa serwera, z którym będzie dokonywana synchronizacja
  • Port – port, na którym działa usługa synchronizacji (serwer)
Wybór przycisku [Dalej] przekieruje użytkownika do kroku ’Zaloguj się’, gdzie należy uzupełnić dane dotyczące operatora mobilnego.
Uzupełnienie nazwy operatora i hasła
Po poprawnym uzupełnieniu danych dotyczących operatora mobilnego należy wybrać przycisk [Dalej], który przekieruje użytkownika do kroku ’Wykonaj pierwszą synchronizację’. Po wybraniu przycisku [Rozpocznij synchronizację] zostanie uruchomiony proces pierwszej synchronizacji.
Uwaga
Podczas wykonywania pierwszej synchronizacji konieczne jest, aby wszystkie obiekty zostały zsynchronizowane. W innym wypadku nie będzie możliwości korzystania z aplikacji.
Widok prawidłowego przebiegu synchronizacji
Po prawidłowym zakończeniu synchronizacji widok ekranu głównego aplikacji powinien być następujący:
Widok ekranu głównego aplikacji po poprawnej synchronizacji

Logowanie

Po uruchomieniu aplikacji Comarch Mobile zostanie wyświetlone okno logowania się do aplikacji.
Okno logowania
W celu zalogowania się do aplikacji należy uzupełnić hasło użytkownika i wybrać opcję [Dalej].
W przypadku, gdy podane przez użytkownika hasło nie będzie prawidłowe, wówczas przy próbie logowania do aplikacji zostanie wyświetlony komunikat zaprezentowany poniżej.
Logowanie – nieprawidłowe dane
 
Wskazówka
Kliknięcie w opcję umożliwia podgląd wprowadzonego hasła.

Powrót do klasycznego interfejsu w Comarch Mobile

W celu przejścia do klasycznego interfejsu aplikacji należy wybrać opcję [Więcej] na dashboardzie aplikacji, a następnie kliknąć w przycisk [Interfejs kafelkowy], który przeniesie użytkownika do okna logowania aplikacji.
Opcja powrotu do Interfejsu kafelkowego

Dokumenty

Dokumenty

W zakładce Dokumenty możliwe jest wyświetlanie, wyszukiwanie i dodawanie wszystkich dokumentów poza dokumentami magazynowymi (MMW, MMP, WM).

Wyświetlenie szczegółów dokumentu

Kliknięcie w wybrany dokument znajdujący się na liście spowoduje wyświetlenie jego szczegółów.

Wyszukiwanie dokumentu

Na liście dokumentów możliwe jest wyszukiwanie poprzez wprowadzenie odpowiedniej frazy w polu Wyszukaj... Wyszukiwanie odbywa się po numerze dokumentu. Kliknięcie przycisku  spowoduje rozpoczęcie wyszukiwania głosowego.  

Wystawianie dokumentu

Nowy dokument może zostać dodany poprzez kliknięcie ikony plusa w prawym dolnym rogu okna. Po jego kliknięciu zostanie rozwinięta lista dostępnych dokumentów do wyboru. Dostępność danego typu dokumentu zależy od konfiguracji centrum mobilnego w systemie Comarch ERP Altum.
Po wybraniu typu dokumentu do wystawienia pojawi się okno z wyborem sposobu realizacji. Należy wybrać opcję Utwórz nowy dokument.
Dalszy proces wystawiania dokumentów został opisany TUTAJ.

Koszyk

Z poziomu szczegółów otwartego dokumentu istnieje możliwość podglądu Koszyka dokumentu. W celu otwarcia koszyka należy kliknąć w przycisk znajdujący się obok sekcji Koszyk. W koszyku dokumentu znajduje się lista towarów, które zostały dodane na dokument. Lista prezentuje:
  • Ilość,
  • Cenę za szt.,
  • Cenę po rabacie,
  • Wartość pozycji.
Niżej znajduje się podsumowanie dokumentu. Za pomocą opcji Wyszukaj... istnieje możliwość wyszukania towarów z listy poprzez wprowadzenie odpowieniej frazy. Wyszukiwanie odbywa się po kodzie lub nazwie towaru. Istnieje możliwość przełączenia widoku towarów dodanych do koszyka na widok katalogowy.

Zamówienie Sprzedaży

Zamówienie Sprzedaży to dokument wystawiany przez sprzedawcę, potwierdzający, że klient zamówił towary lub usługi. Zawiera szczegóły dotyczące transakcji takie jak lista produktów, ich ilość, ceny i warunki dostawy oraz płatności. Jest to formalne potwierdzenie zamówienia przed wystawieniem faktury sprzedaży. Po wybraniu dokumentu Zamówienia Sprzedaży na liście dokumentów w aplikacji wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące tego dokumentu.   Po kliknięciu w sekcję Koszyk widoczne będą towary dodane na dokument.   W zakładce Historia prezentowana jest lista operacji wykonanych na wybranym dokumencie.

Oferta Sprzedaży

Oferta Sprzedaży jest dokumentem odzwierciedlający początkowe stadium procesu sprzedaży, często stosowany w przypadku całkiem nowych lub niezdecydowanych na konkretną ofertę Klientów. OS to dokument handlowy przedstawiający warunki proponowanej sprzedaży towarów lub usług. Zawiera m.in. informacje o towarach, cenach, dostępności, terminach realizacji oraz warunkach płatności. Jest dokumentem niewiążącym – stanowi propozycję dla klienta i może być podstawą do dalszych negocjacji lub złożenia zamówienia. Po wybraniu dokumentu Oferty Sprzedaży na liście dokumentów w aplikacji wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące tego dokumentu.
Po kliknięciu w sekcję Koszyk widoczne będą towary dodane na dokument.
W zakładce Historia prezentowana jest lista operacji wykonanych na wybranym dokumencie.

Faktura Sprzedaży

Faktura Sprzedaży to dokument potwierdzający dokonanie transakcji sprzedaży towarów lub usług. Jest ona wystawiana przez sprzedawcę i zawiera informacje o stronach transakcji, przedmiocie sprzedaży, kwotach netto i brutto, stawce i kwocie podatku VAT, a także terminie płatności. Faktura sprzedaży jest dowodem księgowym i stanowi podstawę do rozliczeń podatkowych.  Po wybraniu dokumentu Faktury Sprzedaży na liście dokumentów w aplikacji wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące tego dokumentu.
Po kliknięciu w sekcję Koszyk widoczne będą towary dodane na dokument.   W zakładce Historia prezentowana jest lista operacji wykonanych na wybranym dokumencie.

Paragon

Paragon to dokument potwierdzający dokonanie zakupu lub wykonanie usługi. Jest to zazwyczaj krótki dowód transakcji, zakupionych produktach lub usługach oraz ich cenach. Po wybraniu dokumentu Paragonu na liście dokumentów w aplikacji wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące tego dokumentu.
Po kliknięciu w sekcję Koszyk widoczne będą towary dodane na dokument.   W zakładce Historia prezentowana jest lista operacji wykonanych na wybranym dokumencie.

Wydanie Zewnętrzne

Wydanie Zewnętrzne dokumentuje wydanie towaru z magazynu mobilnego bez generowania płatności. Analogicznie jak przy Fakturze Sprzedaży oraz Paragonie, aby móc dodać towary do koszyka muszą być dostępne stany na magazynie mobilnym. Dokument WZ jest jest rejestrowany analogicznie jak dokument FS oraz PA z tą różnicą, że po zatwierdzeniu dokumentu WZ nie generują się płatności w sekcji handlowe.
Po wybraniu dokumentu Wydania Zewnętrznego na liście dokumentów w aplikacji wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące tego dokumentu.
Po kliknięciu w sekcję Koszyk widoczne będą towary dodane na dokument.
W zakładce Historia prezentowana jest lista operacji wykonanych na wybranym dokumencie.

Rejestracja dokumentu

Rejestracja dokumentu

Z poziomu nowego interfejsu aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość zarejestrowania dokumentów:
  • Zamówienia sprzedaży (ZS),
  • Oferty sprzedaży (OS),
  • Faktura sprzedaży (FS),
  • Paragon (PA),
  • Wydanie zewnętrzne (WZ).
Rejestracja dokumentu składa się z następujących etapów:
  • Wybór typu dokumentu,
  • Wybór kontrahenta, dla którego wystawiany jest dokument,
  • Wybór towarów,
  • Wprowadzenie podpisu,
  • Zatwierdzenie.
Dokumenty można dodawać z poziomu zakładki Dokumenty.
 

Wybór typu dokumentu

Po wybraniu przycisku  na liście dokumentów należy wybrać typ rejestrowanego dokumentu. Jeżeli użytkownik ma możliwość rejestracji tylko jednego typu dokumentu, okno wyboru typu dokumentu nie zostanie wyświetlone. Nastąpi wówczas bezpośrednie przekierowanie do okna rejestracji dokumentu. Po wybraniu typu dokumentu pojawi się okno z wyborem sposobu realizacji dokumentu. Na chwilę obecną dostępna jest tylko opcja Utwórz nowy dokument, którą należy kliknąć.
Dalszy proces rejestracji dla każdego z typów dokumentów wygląda analogicznie. Poniżej zaprezentowany zostanie proces rejestracji dokumentu Zamówienia Sprzedaży.

Wybór kontrahenta

Po wybraniu typu dokumentu pojawi się okno, w którym należy wskazać kontrahenta, dla którego wystawiany jest dokument. Wybór odbywa się poprzez kliknięcie jednego z kontrahentów znajdujących się na liście, a następnie kliknięcie przycisku Wybierz.

Dodawanie towaru

Kolejnym krokiem jest dodanie towaru na dokument. Dodanie towaru odbywa się poprzez kliknięcie przycisku plusa obok wybranego towaru z listy.Po kliknięciu przycisku plusa zostanie on zastąpiony polem z ilością. Ilość można zmodyfikować za pomocą przycisków +/- lub wpisując ręcznie wartość liczbową.

Podgląd koszyka

Dodany towar trafia do koszyka dokumentu. Zawartość koszyka można podejrzeć klikając w przycisk Zobacz koszyk.
W przypadku dokumentu Zamówienia Sprzedaży do koszyka można dodać towary, które są dostępne na magazynie oraz takie, które mają stany zerowe. W przypadku dodania towaru o zerowym stanie lub w ilości przekraczającej dostępną ilość na magazynie (w zależności od konfiguracji) po synchronizacji dokumentu do systemu Comarch ERP Altum towar jest rezerwowany.

Zakończenie rejestracji dokumentu

Po wybraniu towarów i dokonaniu ewentualnych zmian na dokumencie, dokument należy zatwierdzić lub zapisać. Zatwierdzenie dokumentu możliwe jest w oknie koszyka. Należy wybrać przycisk Zatwierdź dokument. W aplikacji pojawi się wówczas okno z możliwością wprowadzenia podpisu kontrahenta.
Po kliknięciu przycisku Podpisz pole stanie się aktywne i możliwe będzie wprowadzenie podpisu.   W przypadku pomyłki możliwe jest wyczyszczenie pola za pomocą przycisku Wyczyść. Po wprowadzeniu podpisu należy go zatwierdzić przyciskiem Zatwierdź. Istnieje również możliwość zapisania dokumentu do bufora. Zapisanie dokumentu możliwe jest z poziomu szczegółów dokumentu. Otwarcie okna szczegółów dokumentu możliwe jest np. z poziomu koszyka poprzez kliknięcie przycisku Szczegóły dokumentu. W dolnej części okna dostępny będzie wówczas przycisk Zapisz.
Uwaga
Dokument zapisany na liście dokumentów wyświetlany jest w kolorze zielonym. Dokument ten nie jest synchronizowany do systemu ERP.
Wskazówka
Istnieje możliwość zatwierdzenia dokumentu bez podpisu. Możliwość zatwierdzania dokumentu bez podpisu została opisana TUTAJ.

Dodawanie towaru do koszyka

Towar może zostać dodany do Koszyka podczas wystawiania dokumentu z poziomu listy towarów poprzez kliknięcie przycisku plusa obok wybranego towaru z listy.Po kliknięciu przycisku plusa zostanie on zastąpiony polem z ilością. Ilość można zmodyfikować za pomocą przycisków +/- lub wpisując ręcznie wartość liczbową.

Zapisanie dokumentu do bufora

Podczas wystawiania dokumentu w Comarch Mobile istnieje możliwość zapisania dokumentu do bufora. Dokument można zapisać w celu jego późniejszej edycji i zatwierdzenia. Zapisanie dokumentu możliwe jest z poziomu szczegółów dokumentu. Otwarcie okna szczegółów dokumentu możliwe jest np. z poziomu koszyka poprzez kliknięcie przycisku Szczegóły dokumentu. W dolnej części okna dostępny będzie wówczas przycisk Zapisz. Dokument zapisany na liście dokumentów wyświetlany jest w kolorze zielonym. Dokument ten nie jest synchronizowany do systemu ERP.

Zatwierdzanie dokumentu

Podczas wystawiania dokumentu w Comarch Mobile dostępne są przyciski Potwierdź oraz Zatwierdź dokument. Po wybraniu jednego z nich w aplikacji pojawi się okno z możliwością wprowadzenia podpisu kontrahenta. Po kliknięciu przycisku Podpisz pole stanie się aktywne i możliwe będzie wprowadzenie podpisu. W przypadku pomyłki możliwe jest wyczyszczenie pola za pomocą przycisku Wyczyść. Po wprowadzeniu podpisu należy go zatwierdzić przyciskiem Zatwierdź.
Wskazówka
Istnieje możliwość zatwierdzenia dokumentu bez podpisu. Możliwość zatwierdzania dokumentu bez podpisu została opisana TUTAJ.

Usuwanie dokumentów

Usuwanie dokumentów

Usunięcie dokumentu będącego w buforze odbywa się poprzez wybranie przycisku Usuń. Opcja jest dostępna w menu kontekstowym dokumentu na liście dokumentów:
Menu kontekstowe, opcja Usuń
Po wybraniu opcji Usuń pojawi się komunikat Czy na pewno chcesz usunąć dokument?
Komunikat potwierdzający usunięcie dokumentu
Po kliknięciu opcji Tak dokument zostanie usunięty.
Uwaga
Opcja usuwania dokumentów dostępna jest tylko dla dokumentów znajdujących się w buforze (zapisanych). Usuwanie dokumentów zatwierdzonych oraz zsynchronizowanych nie jest możliwe.

Kontrahenci

Lista kontrahentów

Po naciśnięciu na ikonę Kontrahenci zostaje wyświetlone okno składające się z sześciu zakładek:
  • Wszyscy
  • Ulubieni
  • Często
  • Ostatnie transakcje
  • Osoby kontaktowe
  • Dłużnicy
Opis poszczególnych zakładek znajduje się TUTAJ.  
Sekcja Kontrahenci
Na każdej zakładce użytkownik ma możliwość wykonania dodatkowych działań na konkretnym kontrahencie po naciśnięciu na przycisk
Opcje menu dostępne dla wybranego Kontrahenta
 

Zakładki

Po naciśnięciu na sekcję [Kontrahenci] w oknie głównym aplikacji zostaje wyświetlone okno składające się z sześciu zakładek:
  • Wszyscy
  • Ulubieni
  • Często
  • Ostatnie transakcje
  • Osoby kontaktowe
  • Dłużnicy

Lista ulubionych kontrahentów

Lista [Ulubieni] składa się z kontrahentów, którzy zostali oznaczeni przez użytkownika aplikacji jako ulubieni. Dzięki tej funkcjonalności użytkownik może wyróżnić na liście kontrahentów, do których kart chce mieć szybki dostęp. Każdy użytkownik aplikacji może sam definiować ulubionych kontrahentów. Oznaczenie kontrahenta jako „Ulubiony” Oznaczenie to możliwe jest z poziomu menu kontekstowego i jest dostępne tylko w aplikacji Comarch Mobile (nie jest synchronizowane do systemu ERP). Kontrahent „Ulubiony” będzie wyświetlony na Liście kontrahentów -> Zakładka: Ulubieni. Kontrahent oznaczony jako „Ulubiony”
Lista ulubionych Kontrahentów
Jeśli w aplikacji nie istnieje nawet jeden kontrahent oznaczony jako ulubiony, wówczas prezentowany jest komunikat: Brak kontrahentów w Ulubionych.

Lista najczęściej kupujących kontrahentów

Lista [Często] prezentuje kontrahentów, dla których została zarejestrowana największa ilość dokumentów sprzedażowych.

Okno: Lista najczęściej kupujących kontrahentów

Lista ostatnio kupujących kontrahentów

Lista [Ostatnie transakcje] prezentuje kontrahentów, dla których w ostatnim czasie zarejestrowano transakcje.
Okno: Lista ostatnio kupujących kontrahentów

Lista osób kontaktowych

Lista [Osoby kontaktowe] to odpowiednik książki telefonicznej, dzięki której Przedstawiciel w szybki i sprawny sposób odnajdzie interesującą go osobę i nawiąże z nią kontakt poprzez telefon, e-mail, czy SMS. Każdy z kontaktów posiada elementy informacyjne zaprezentowane na rysunku poniżej.
Lista: Osoby kontaktowe

Lista dłużników

Lista [Dłużnicy] prezentuje kontrahentów, którzy zalegają z płatnościami. Zawiera informacje o kontrahentach, kwotach przeterminowanych płatności oraz terminach, od których długi pozostają niespłacone.
Lista: Dłużnicy

Karta kontrahenta

Pasek górny na karcie kontrahenta
Karta kontrahenta składa się z trzech sekcji:
  1. Pulpit
  2. Informacje
  3. Aktywności
Przejście do konkretnej sekcji następuje po kliknięciu na Pulpit, Informacje lub Aktywności. W każdej z sekcji w górnym pasku aplikacji są dostępne:
  • ikonka , która umożliwia powrót do wcześniejszego ekranu w aplikacji
  • kod i nazwa kontrahenta

1. Sekcja Pulpit

Pulpit kontrahenta
Pulpit kontrahenta podzielony jest na pięć obszarów:
  • Najbliższe działania -  prezentowane jest najbliższe działanie CRM oraz przycisk [Zobacz wszystkie].
Widok obszaru: Najbliższe działania
  • Ostatnie dokumenty - prezentowane są trzy ostatnie dokumenty kontrahenta oraz przycisk [Zobacz wszystkie].
Widok obszaru: Ostatnie dokumenty
  • Należności - prezentowane są należności kontrahenta oraz przycisk [Rozlicz].
Widok obszaru: Należności 
  • Kaucje - prezentowana jest kwota naliczonych kaucji oraz przycisk [Rozlicz].
Widok obszaru: Kaucje
  • Sprzedaż - prezentowana jest wartość sprzedaży dla kontrahenta w ujęciu miesięcznym.
Widok obszaru: Sprzedaż
Naciśnięcie przycisku przeniesie użytkownika do okna z możliwością zmiany okresu miesięcznego na tygodniowy lub roczny.
Wartość sprzedaży kontrahenta

2. Sekcja Informacje

Informacje o kontrahencie
Informacje o kontrahencie są podzielone na siedem obszarów:
1. Dane podstawowe
  • Rodzaj kontrahenta
  • Numer NIP kontrahenta
  • Adres główny kontrahenta
2. Kontakty
  • Informacja o tym, jakie formy kontaktu posiada kontrahent.
3. Inne adresy
  • Informacja o tym, jakie adresy posiada kontrahent.
4. Zgody
  • Informacja o liczbie zgód udzielonych przez kontrahenta.
5. Informacje księgowe
  • Status kontrahenta
  • Rodzaj kontrahenta
  • Informacja o tym, czy kontrahent jest płatnikiem VAT
  • Informacja o tym, czy dokumenty wystawione na kontrahenta będą wysyłane do KSeF
  • Informacja o tym, czy kontrahent jest rolnikiem ryczałtowym
6. Płatność i realizacja
  • Dystrybutorzy/Magazyny - magazyny udostępnione dla kontrahenta
  • Towary - grupa towarów udostępniona dla kontrahenta
  • Waluta
  • Domyślna forma płatności
  • Kontrahent główny
7. Osoby kontaktowe
  • Lista osób kontaktowych danego kontrahenta
Przy każdej sekcji prezentowana jest ikonka , która umożliwia zwinięcie danej sekcji. Domyślnie każda sekcja jest rozwinięta.

3. Sekcja Aktywności

Aktywności kontrahenta
Aktywności kontrahenta podzielone są na obszary:
  • Wszystkie
  • Dzisiaj
  • Wczoraj
  • Ostatnie 7 dni
  • Ostatnie 30 dni
W poszczególnych obszarach prezentowane są informacje o wystawionych dokumentach sprzedaży wraz z datą, godziną i numeratorem dokumentu. W przypadku braku wystąpienia aktywności prezentowany jest poniższy ekran z komunikatem:
Brak aktywności kontrahenta

Towary

Lista towarów

Na liście oferowanych towarów zostały zaprezentowane następujące informacje:
Po wybraniu przycisku dla danego towaru zostanie rozwinięte menu kontekstowe z dostępnymi opcjami.
Lista oferowanych towarów prezentowana jest również w widoku katalogowym. Przełączenie do widoku katalogowyego odbywa się poprzez kliknięcie przycisku  .
Powrót do widoku listy odbywa się poprzez ponowne kliknięcie przycisku .
Dla towarów, których nie ma w danej chwili na stanie magazynu prezentowane prezentowana jest informacja: Brak w magazynie.

Menu kontekstowe

Menu kontekstowe towaru

W menu kontekstowym danego towaru użytkownik ma możliwość wyboru następujących opcji: Szczegóły towaru oraz Sprawdź stan. Opcja Szczegóły towaru przeniesie użytkownika na kartę towaru – została ona opisana TUTAJ. Opcja Sprawdź stan spowoduje synchronizację stanów pojedynczego towaru – została ona opisana TUTAJ.

Przyjęcie towarów

W zakładce Do przyjęcia prezentowana jest lista towarów oczekujących na przyjęcie.
Przyjęcie towaru odbywa się poprzez zaznaczenie jednego bądź wielu towarów znajdujących się na liście i kliknięciu przycisku Przyjmij.   Na zakładce Dokumenty przyjęć prezentowane są wszystkie dokumenty PM i MMP zsynchronizowane z systemu ERP, ich liczba oraz wartość wszystkich dokumentów MMP.
Kolorem czarnym oznaczone są dokumenty, z których towary zostały już przyjęte w aplikacji Comarch Mobile. Dokumenty zaznaczone na zielono to dokumenty, z których żadne towary nie zostały jeszcze przyjęte w aplikacji. Dodatkowo, przy każdym dokumencie widoczna jest data jego wystawienia i ilość towarów dodanych na dokument (w przypadku dokumentu MMP także jego wartość).

Przyjmowanie towarów na magazyn mobilny możliwe jest również z poziomu karty towaru w sekcji Stany.

Karta towaru

Po kliknięciu w daną pozycję na liście towarów lub wybraniu przycisku dostępnego w menu kontekstowym towaru otwarta zostaje karta wybranego towaru.
  [/indicator]
Uwaga
W obecnej wersji aplikacji funkcjonalnośc raportów nie została obsłużona.

Zdjęcie towaru

Jeśli na karcie towaru w systemie Comarch ERP Altum został dodany załącznik zdjęciowy to jest on widoczny z poziomu szczegółów towaru w aplikacji Comarch Mobile.
Aby przejść do kolejnego zdjęcia należy przesunąć wyświetlane zdjęcie w prawo.  

Jednostka sprzedaży

Po wybraniu wartości w sekcji Jednostki zostaną wyświetlone wszystkie jednostki zdefiniowane dla towaru.
   

EANy

Po wybraniu kodu w sekcji EAN zostaną wyświetlone wszystkie kody zdefiniowane dla towaru oraz jednostek pomocniczych.
 

Stany

W aplikacji Comarch Mobile dostępne są trzy rodzaje stanów towarów:
    • W centrali – stany na wszystkich magazynach nieoddziałowych, które są przypisane do danego centrum mobilnego.
    • Do sprzedaży – stany dostępne na wszystkich magazynach oddziałowych, które są przypisane do danego centrum mobilnego.
    • Marketingowe – stany towarów przyjętych dokumentem PM (stany marketingowe dostępne są do wydania tylko na dokumentach WM).
  W sekcji Stany w polu W centrali widoczne są zsumowane stany dla wszystkich magazynów nieoddziałowych przypiętych do centrum mobilnego operatora. W polu U mnie widoczne są stany magazynu mobilnego. Po kliknięciu w ikonę obok pola W centrali lub U mnie wyświetlane są stany towaru dla poszczególnych magazynów. W aplikacji możliwa jest synchronizacja stanów dla pojedynczego towaru z poziomu karty towaru, listy towarów i podczas wystawiania dokumentu przy danej pozycji towarowej – ta opcja została opisana TUTAJ.  

Cena sprzedaży i zakupu

Po wybraniu towaru z listy towarów zostaną wyświetlone ceny sprzedaży oraz zakupu zdefiniowane dla tego towaru w systemie Comarch ERP Altum. Wszystkie ceny dostępne na karcie towaru odnoszą się do jednostki domyślnej.
Jeśli zdefiniowanych jest kilka cen to są one wyświetlane po kliknięciu ikony .
Wskazówka
W Comarch Mobile możliwe jest określenie dla cenników formy i terminu płatności. W tabeli dotyczącej rodzajów cen zostały dodane kolumny, których odpowiednie zasilenie danymi (zsynchronizowanie) umożliwia wymuszenie ustalenia formy i terminu płatności po wyborze konkretnego cennika na nagłówku dokumentu. Istnieje również możliwość wyliczenia cennika zdefiniowanego zapytaniem SQL. Cennik wyliczeniowy zostanie zastosowany jeżeli dany towar nie posiada przypisanego cennika wybranego na nagłówku wystawianego dokumentu lub jeżeli wartość w cenniku wynosi 0.
W aplikacji Comarch Mobile umożliwiono synchronizację cenników w walutach obcych. W przypadku, gdy cena towaru w systemie Comarch ERP Altum została określona w innej walucie wówczas taka informacja prezentowana jest na karcie towaru wraz z symbolem tej waluty (np. EUR).
 

Załączniki

Na karcie towaru w sekcji Załączniki widoczne są wszystkie pliki zaimportowane z systemu ERP oraz dodane bezpośrednio w aplikacji Comarch Mobile.
Uwaga
W obecnej wersji apliakcji opcja Dodaj załącznik nie została obsłużóna.

Synchronizacja stanów pojedynczego towaru

W aplikacji możliwa jest synchronizacja stanów dla pojedynczego towaru z poziomu karty towaru, z listy towarów i podczas wystawiania dokumentu przy danej pozycji towarowej. Po wywołaniu opcji synchronizacji z menu kontekstowego można sprawdzić aktualny stan wybranego towaru na magazynach dostępnych dla użytkownika.
Uwaga
Przy tworzeniu dokumentu ZS, gdy na nagłówku dokumentu zostanie ustawiony dystrybutor/magazyn, na liście towarów tego dokumentu będą dostępne stany tylko z magazynów bezpośrednio podpiętych pod centrum.

Synchronizacja

Synchronizacja

Wywołanie procesu synchronizacji z systemem ERP możliwe jest z poziomu sekcji [Synchronizacja] dostępnej w sekcji [Więcej] okna głównego aplikacji.
Okno Synchronizacja
W oknie [Synchronizacja] widoczna jest informacja o ostatniej synchronizacji oraz następujące przyciski:
  • [Synchronizuj] – wybór tego przycisku otwiera okno z profilami synchronizacji
  • [Przebieg synchronizacji] – wybór tego przycisku wyświetla przebieg ostatniej synchronizacji
Proces synchronizacji rozpoczyna się od wyboru profilu synchronizacji.
Profile synchronizacji w aplikacji
  • [Wszystko] – pobranie aktualnych danych z systemu oraz wysłanie wszystkich danych dodanych na urządzeniu
  • [Wszystko bez załączników] – pobranie aktualnych danych z systemu z wyłączeniem załączników oraz wysłanie wszystkich danych dodanych na urządzeniu
  • [Tylko wyślij] – wysłanie wszystkich danych z urządzenia oraz pobranie stanów płatności. Inne elementy nie są aktualizowane
  • [Anuluj] – anulowanie akcji i powrót do menu głównego
Procentowy postęp synchronizacji
Synchronizacja odbywa się wieloetapowo, o czym informują elementy synchronizacji, które pojawiają się po naciśnięciu przycisku [Pokaż przebieg synchronizacji].
Postęp synchronizacji
Synchronizowane są elementy:
  • Słowniki
    • Skrypty
    • Konfiguracja
    • Konfiguracja widoków
    • Kraje
    • Kategorie
    • Marki
    • Producenci
    • Jednostki
    • Magazyny
    • Serie
    • Typy cen
    • Typy cen kontrahenci
    • Rodzaje towarów
    • Rodzaje kontrahentów
    • Typy adresów
    • Typy kontaktów
    • Stawki VAT
    • Sposoby dostawy
    • Formy płatności
    • Role decyzyjne
    • Stanowiska
    • Samochody
    • Rodzaje przejazdów
    • Ekspozycje towarów
    • Pieczątki
    • Rodzaje kontaktów
    • Żądania reklamującego
    • Realizacje reklamacji akcje
    • Raporty
    • Kody fiaska
    • Koncesje
    • Waluty
    • Programy lojalnościowe
    • Typy kursów walut
    • Kursy walut
  • Towary
    • Karty
    • Jednostki
    • Kody EAN
    • Ceny
    • Zasoby
    • Zasoby lokalne
    • Opisy
    • Grupy
    • Grupy linki
    • Kolory
    • Cechy
    • Cechy wartości
    • Cechy linki
    • Cechy wartości linki
    • Partie
    • Partie wartości cech
  • Kontrahenci
    • Potwierdzenia
    • Wysyłanie kontrahentów
    • Punkty lojalnościowe
    • Karty
    • Opieka czasowa
    • Adresy
    • Kontakty
    • Opisy
    • Grupy
    • Grupy linki
    • Osoby kontaktowe
    • Dystrybutorzy/Magazyny
    • Limity kredytowe
    • Limity kredytowe kwoty
    • Cykle działań
    • Koncesje
  • Przejazdy
    • Potwierdzenia
    • Wysyłanie przejazdów
  • Terminarz
    • Potwierdzenia
    • Wysyłanie działań
    • Działania
    • Kwestionariusze
    • Kwestionariusze pytania
    • Kwestionariusze odpowiedzi
  • Wizyty
    • Potwierdzenia
    • Wysyłanie wizyt
    • Ankiety
    • Ankiety pytania
    • Ankiety grupy pytań
    • Ankiety pytania linki
    • Ankiety odpowiedzi
    • Ankiety grupy odpowiedzi
    • Raporty
    • Raporty artykuły linki
    • Wizyty typy
    • Wizyty powody odrzucenia
    • Wizyty wzorce
    • Wizyty elementy wzorców
    • Wizyty elementy obiekty wzorców
    • Wizyty
    • Wizyty elementy
    • Wizyty elementy obiekty
    • Wizyty wzorce towary
    • Wizyty elementy towary
  • Dokumenty
    • Potwierdzenia
    • Potwierdzenia pozycji
    • Rezerwacje zasobów
    • Wysyłanie dokumentów
    • Wykorzystane limity promocji
    • Numeratory
    • Numery historyczne
    • Serie linki
    • Magazyny linki
    • Cechy transakcji
    • Wydruki
    • Wydruki obrazy
    • Przyjęcia
    • Przyjęcia pozycje
    • Przyjęcia dostawy
    • Dokumenty z centrali
    • Dokumenty z centrali pozycje
    • Dokumenty z centrali cechy
    • Realizacja
    • Realizacja pozycje
    • Realizacja pozycje cechy
    • Realizacje reklamacji
  • Promocje
    • Nagłówki
    • Towary
    • Kontrahenci
    • Formy płatności
    • Sposoby dostawy
    • Magazyny
    • Progi
    • Progi towary
    • Gratisy
    • Budżety
    • Refundacje
    • Informacje dodatkowe
  • Wysyłanie logów
    • Atrybuty klasy
    • Atrybuty klasy wartości
    • Atrybuty klasy obiekty
    • Atrybuty wartości
  • Płatności
    • Potwierdzenia
    • Wysyłanie raportów
    • Płatności
  • Kalendarze dostaw
    • Kalendarze
    • Okresy
  • Załączniki
    • Potwierdzenia załączników
    • Potwierdzenia powiązań załączników
    • Załączniki
    • Załączniki linki
W przypadku niepoprawnej synchronizacji w aplikacji pojawi się informacja o niepowodzeniu.
Komunikat o błędnej synchronizacji
Podczas trwania synchronizacji i/lub jej zakończeniu użytkownik ma możliwość zweryfikowania poprawności synchronizacji poszczególnych elementów. Jeżeli któryś z elementów nie zsynchronizuje się poprawnie, zostanie oznaczony odpowiednią czerwoną ikoną.
Komunikat o błędnej synchronizacji
W celu rozpoczęcia pracy w aplikacji konieczne jest wykonanie w pełni poprawnej synchronizacji.
Wskazówka
W celu usprawnienia analizy ewentualnych błędów podczas synchronizacji w aplikacji Comarch Mobile została udostępniona lista najczęstszych komunikatów związanych z uruchomieniem usługi i podczas synchronizacji. Lista dostępna jest TUTAJ.

Ustawienia

Ustawienia

W celu wejścia w obszar [Ustawienia] należy wybrać opcję [Więcej] na dashboardzie aplikacji, a następnie kliknąć w przycisk [Ustawienia], który przeniesie użytkownika do okna konfiguracji aplikacji. Główny ekran zakładki [Ustawienia] został zaprezentowany poniżej:
Zakładka [Ustawienia]
  • [Adres serwera] – nazwa lub IP serwera, z którym będzie dokonywana synchronizacja
  • [Port] – port, na którym działa usługa synchronizacji (serwer)
Naciśnięcie opcji [Edytuj] znajdującej się przy obszarze danych serwera przeniesie użytkownika do ekranu umożliwiającego modyfikację tych danych.
Edycja danych serwera w Ustawieniach aplikacji
W otwartym przez aplikację oknie można nanieść zmiany dotyczące połączenia z serwerem. Zapis danych następuje po wybraniu przycisku [Zapisz].