Po naciśnięciu na ikonę Kontrahenci zostaje wyświetlone okno składające się z sześciu zakładek:
Wszyscy
Ulubieni
Często
Ostatnie transakcje
Osoby kontaktowe
Dłużnicy
Opis poszczególnych zakładek znajduje się TUTAJ.
Sekcja Kontrahenci
Na każdej zakładce użytkownik ma możliwość wykonania dodatkowych działań na konkretnym kontrahencie po naciśnięciu na przycisk Opcje menu dostępne dla wybranego Kontrahenta
Zakładki
Po naciśnięciu na sekcję [Kontrahenci] w oknie głównym aplikacji zostaje wyświetlone okno składające się z sześciu zakładek:
Wszyscy
Ulubieni
Często
Ostatnie transakcje
Osoby kontaktowe
Dłużnicy
Lista ulubionych kontrahentów
Lista [Ulubieni] składa się z kontrahentów, którzy zostali oznaczeni przez użytkownika aplikacji jako ulubieni. Dzięki tej funkcjonalności użytkownik może wyróżnić na liście kontrahentów, do których kart chce mieć szybki dostęp.
Każdy użytkownik aplikacji może sam definiować ulubionych kontrahentów.
Oznaczenie kontrahenta jako „Ulubiony”
Oznaczenie to możliwe jest z poziomu menu kontekstowego i jest dostępne tylko w aplikacji Comarch Mobile (nie jest synchronizowane do systemu ERP). Kontrahent „Ulubiony” będzie wyświetlony na Liście kontrahentów -> Zakładka: Ulubieni.
Kontrahent oznaczony jako „Ulubiony”
Lista ulubionych Kontrahentów
Jeśli w aplikacji nie istnieje nawet jeden kontrahent oznaczony jako ulubiony, wówczas prezentowany jest komunikat: Brak kontrahentów w Ulubionych.
Lista najczęściej kupujących kontrahentów
Lista [Często] prezentuje kontrahentów, dla których została zarejestrowana największa ilość dokumentów sprzedażowych.
Okno: Lista najczęściej kupujących kontrahentów
Lista ostatnio kupujących kontrahentów
Lista [Ostatnie transakcje] prezentuje kontrahentów, dla których w ostatnim czasie zarejestrowano transakcje.
Okno: Lista ostatnio kupujących kontrahentów
Lista osób kontaktowych
Lista [Osoby kontaktowe] to odpowiednik książki telefonicznej, dzięki której Przedstawiciel w szybki i sprawny sposób odnajdzie interesującą go osobę i nawiąże z nią kontakt poprzez telefon, e-mail, czy SMS. Każdy z kontaktów posiada elementy informacyjne zaprezentowane na rysunku poniżej.
Lista: Osoby kontaktowe
Lista dłużników
Lista [Dłużnicy] prezentuje kontrahentów, którzy zalegają z płatnościami. Zawiera informacje o kontrahentach, kwotach przeterminowanych płatności oraz terminach, od których długi pozostają niespłacone.
Lista: Dłużnicy
Karta kontrahenta
Pasek górny na karcie kontrahenta
Karta kontrahenta składa się z trzech sekcji:
Pulpit
Informacje
Aktywności
Przejście do konkretnej sekcji następuje po kliknięciu na Pulpit, Informacje lub Aktywności.
W każdej z sekcji w górnym pasku aplikacji są dostępne:
ikonka , która umożliwia powrót do wcześniejszego ekranu w aplikacji
kod i nazwa kontrahenta
1. Sekcja Pulpit
Pulpit kontrahenta
Pulpit kontrahenta podzielony jest na pięć obszarów:
Najbliższe działania - prezentowane jest najbliższe działanie CRM oraz przycisk [Zobacz wszystkie].
Widok obszaru: Najbliższe działania
Ostatnie dokumenty - prezentowane są trzy ostatnie dokumenty kontrahenta oraz przycisk [Zobacz wszystkie].
Widok obszaru: Ostatnie dokumenty
Należności - prezentowane są należności kontrahenta oraz przycisk [Rozlicz].
Widok obszaru: Należności
Kaucje - prezentowana jest kwota naliczonych kaucji oraz przycisk [Rozlicz].
Widok obszaru: Kaucje
Sprzedaż - prezentowana jest wartość sprzedaży dla kontrahenta w ujęciu miesięcznym.
Widok obszaru: Sprzedaż
Naciśnięcie przycisku przeniesie użytkownika do okna z możliwością zmiany okresu miesięcznego na tygodniowy lub roczny.
Wartość sprzedaży kontrahenta
2. Sekcja Informacje
Informacje o kontrahencie
Informacje o kontrahencie są podzielone na siedem obszarów:
1. Dane podstawowe
Rodzaj kontrahenta
Numer NIP kontrahenta
Adres główny kontrahenta
2. Kontakty
Informacja o tym, jakie formy kontaktu posiada kontrahent.
3. Inne adresy
Informacja o tym, jakie adresy posiada kontrahent.
4. Zgody
Informacja o liczbie zgód udzielonych przez kontrahenta.
5. Informacje księgowe
Status kontrahenta
Rodzaj kontrahenta
Informacja o tym, czy kontrahent jest płatnikiem VAT
Informacja o tym, czy dokumenty wystawione na kontrahenta będą wysyłane do KSeF
Informacja o tym, czy kontrahent jest rolnikiem ryczałtowym
6. Płatność i realizacja
Dystrybutorzy/Magazyny - magazyny udostępnione dla kontrahenta
Towary - grupa towarów udostępniona dla kontrahenta
Waluta
Domyślna forma płatności
Kontrahent główny
7. Osoby kontaktowe
Lista osób kontaktowych danego kontrahenta
Przy każdej sekcji prezentowana jest ikonka , która umożliwia zwinięcie danej sekcji. Domyślnie każda sekcja jest rozwinięta.
3. Sekcja Aktywności
Aktywności kontrahenta
Aktywności kontrahenta podzielone są na obszary:
Wszystkie
Dzisiaj
Wczoraj
Ostatnie 7 dni
Ostatnie 30 dni
W poszczególnych obszarach prezentowane są informacje o wystawionych dokumentach sprzedaży wraz z datą, godziną i numeratorem dokumentu.
W przypadku braku wystąpienia aktywności prezentowany jest poniższy ekran z komunikatem:
Brak aktywności kontrahenta
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.