Przy współpracy z systemem Comarch ERP Altum zostały obsłużone następujące typy rabatów:
Rabat grupy nabywców na grupę artykułów
Rabat nabywcy na artykuł
Rabat nabywcy na grupę artykułów
Rabat progowy na artykuł
Rabat grupy nabywców na artykuł
Rabat kontrahenta na formę płatności
Rabat grupy kontrahentów na formę płatności
Przykładowe okno promocji zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.
Okno promocji
Dostępne parametry promocji:
Pomiń następne promocje/Nie pomijaj następnych promocji
Jeżeli do promocji został przypisany więcej niż jeden towar w sekcji Obowiązuje dla Towary pojawia się opcja <Dla wybranych>. Po naciśnięciu w sekcję użytkownik zostanie przeniesiony do listy towarów objętych promocją.
Lista towarów objętych promocją
Analogicznie w przypadku przypisania większej ilości kontrahentów, po naciśnięciu w sekcję możliwość przejścia do okna prezentującego listę kontrahentów objętych promocją.
Lista kontrahentów objętych promocją
Konfiguracja widoczności rabatu na liście towarów
W Ustawieniach aplikacji w sekcji „Parametry dokumentów” należy dodać wiersz „Obliczaj hipotetyczny rabat” z opcjami Tak/Nie. Możliwość wyboru trybu będzie zależne od udzielonych Przedstawicielom uprawnień.
Ustawienia aplikacji, zakładka „Parametry dokumentów"
Uwaga
Wspomniana opcja jest zależna od parametru „IsDiscountVisible” - więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.
Widoczność rabatów na liście towarów przy wystawianiu dokumentów
Funkcjonalność jest dostępna dla następujących typów dokumentów:
Na rysunku poniżej prezentowana jest widoczność rabatów:
Widoczność rabatu na liście w widoku standardowym
Rabat widoczny z poziomu listy towarów jest rabatem dla jednostki towarowej. Jeżeli dany towar ma określony rabat progowy, rabat ten zmieni się po dodaniu odpowiedniej ilości danej pozycji do koszyka. Rabat ten obliczany jest na karcie „małej kalkulacji”.
Zmiana rabatu progowego
Maksymalny rabat z karty operatora z systemu ERP
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż została udostępniona funkcjonalność ograniczenia wielkości rabatu, jaki operator może nadać („z ręki” na pozycji) niezależnie od rabatów wynikających z obowiązujących promocji. Dzięki tej funkcjonalności, firma może zdefiniować wielkość rabatu, jaki maksymalnie może pracownik nadać (obniżyć cenę towaru) podczas wystawiania dokumentów.
Konfiguracja tej funkcjonalności została opisana TUTAJ.
Przy próbie nadania rabatu operatora, przekraczającego rabat maksymalny, w przypadku parametru MaxDiscountControlType: „0” (mniej restrykcyjna kontrola, który jest domyślnie ustawiony w aplikacji Mobile Sprzedaż) pojawia się komunikat informujący, jaką wartość rabatu może nadać operator. Brany jest pod uwagę w tym wypadku rabat operatora oraz dodawany jest do niego rabat, który już jest nałożony na towar czy kontrahenta np. rabat progowy na artykuł. Jeżeli rabat operatora wynosi 15 %, a rabat progowy na artykuł 10 % to dozwolonym maksymalnym rabatem będzie rabat o wartości 25%.
Komunikat o przekroczeniu maksymalnego rabatu
W przypadku próby nadania rabatu operatora, który spowoduje zejście na pozycji poniżej marży minimalnej oraz rabatu przekraczającego rabat maksymalny, przy włączonej kontroli w aplikacji: pojawia się komunikat: „Dozwolony maksymalny rabat:…”
W przypadku zmiany rabatu nagłówka na dokumencie w aplikacji mobilnej po przekroczeniu maksymalnego rabatu z karty operatora pojawia się komunikat jak poniżej i nie ma możliwości przyznania takiego rabatu.
Zmiana rabatu nagłówka dokumentu
Rabaty nagłówka
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istnieje możliwość określenie rabatu na nagłówku dokumentu. Wyróżniamy dwa rodzaje rabatów nagłówka:
Procentowy,
Wartościowy.
Rabat procentowy polega na naliczeniu określonego procentu odejmowanego od sumy całego dokumentu. Aby użytkownik mógł naliczać rabat od wartości dokumentu niezbędne jest określenie maksymalnego rabatu na karcie operatora w systemie Comarch ERP Altum, który będzie mógł nadawać przedstawiciel handlowy.
Określenie rabatu procentowego na nagłówku dokumentu
Dodatkowo istnieje możliwość nadania rabatu wartościowego, dzięki któremu można określić wartość rabatu (dokładną wartość), który ma zostać udzielony. Umożliwia to obsługę sytuacji, gdy rabat uzależniony jest od wartości dokumentu i negocjowany jest podczas fakturowania.
Przyklad
Klient dokonał zakupów w wysokości 106,54PLN i podczas fakturowania domaga się rabatu 2%, dodatkowo po naliczeniu rabatu w wysokości 2% wartość faktury wyniosła 104,26PLN więc Klient prosi o zaokrąglenie tej wartości do 100, czyli o rabat w wysokości 4,26 PLN.
Określenie rabatu wartościowego na nagłówku dokumentu
Uwaga
W przypadku włączonego parametru Kontrola: Ilość x cena = wartość podczas wprowadzania wartości rabatu następuje weryfikacja czy wartości pozycji pokrywają się z iloczynem tej formuły. W przypadku wprowadzenia nieprawidłowej wartości rabatu jest on automatycznie modyfikowany i wyświetlany jest komunikat jak poniżej:
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.