Kafelek Raporty

Istnieje możliwość przeglądania raportów z poziomu aplikacji. Raporty są dostępne z poziomu menu głównego po wybraniu kafla Raporty, a także po odpowiedniej konfiguracji z poziomu:
  • Karty Kontrahenta
  • Listy Kontrahentów
  • Karty towaru
  • Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
  • Listy pozycji dokumentu
Kafel na menu głównym – Raporty
Domyślnie w aplikacji znajdują się następujące raporty systemowe:
  • Raport dobowy przedstawiciela – prezentuje listę wystawionych w danym dniu dokumentów sprzedażowych oraz zapisów kasowych a także aktualny stan towarów na magazynie mobilnym przedstawiciela.
  • Kontrahenci bez transakcji – prezentuje listę kontrahentów, którzy w określonym przedziale czasu nie dokonali żadnej transakcji
  • Lista zamówień wg towarów- prezentuje listę zamówień dla konkretnego towaru
  • Plany sprzedaży- pokazuje plany sprzedaży wg określonej kategorii dla wybranych dokumentów, raport uwzględnia również dokumenty korekt: FSK, PAK, WZK, WKE, FKE.
  • Podsumowanie dnia – prezentuje wykonane w danym dniu operacje m.in dane dotyczące wizyt, wystawionych dokumentów, rozliczonych zobowiązań
  • Rabaty retrospektywne
  • Ranking kontrahentów kupujących towar – pokazuje kontrahentów najczęściej kupujących dany towar
  • Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta – pokazuje, które towary kontrahent najczęściej kupuje
  • Raport prowizji – prezentuje jaką prowizję na dany dzień udało się uzyskać przedstawicielowi handlowemu
  • Realizacja zamówień- prezentuje status zamówień wystawionych przez przedstawiciela handlowego
  • Schematy kaucji- prezentuje szczegóły wybranych kaucji
  • Sprzedaż – SKU (ang. Stock Keeping Unit) prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie z podziałem na jednostki
  • Sprzedaż towarów wg kontrahenta – prezentuje sprzedaż towarów dla danych kontrahentów
  • Sprzedaż w okresach – prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie
  • Wartość sprzedaży dla kontrahenta – prezentuje wartość sprzedaży w danym okresie czasu dla wybranego kontrahenta z uwzględnieniem dokumentów z innych centrów – raport jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta i z poziomu listy kontrahentów.
Lista dostępnych raportów
Możliwość zmiany kolejności raportów na liście
Wywołanie raportu odbywa się poprzez wybór przycisku [Pokaż] dostępnego w menu rozwijanym lub wybrania pozycji z nazwą raportu.
Raporty, menu kontekstowe
 – Wywołanie danego raportu W Comarch Mobile Sales udostępniono możliwość wyświetlania raportów z różnych poziomów aplikacji, nie tylko z poziomu kafelka raporty. Raporty będą mogły zostać wyświetlone z poziomu:
  • Karty Kontrahenta
  • Listy Kontrahentów
  • Karty towaru
  • Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
  • Listy pozycji dokumentu
Po odpowiedniej konfiguracji w definicji raportów, wybrane raporty będą widoczne w wyżej wymienionych lokalizacjach w aplikacji, więcej informacji dotyczących konfiguracji znajduje TUTAJ.
Wyświetlenie raportu z różnych poziomów
Wyświetlenie raportów z poziomu listy pozycji dokumentu i dużej kalkulacji pozycji
Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, czy z poziomu listy pozycji dokumentu. Kontrahent  podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru). Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, z poziomu listy pozycji dokumentu czy realizacji  wizyty Kontrahent  podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru). Dodatkowo istnieje możliwość drukowania raportów z poziomu aplikacji. W tym celu należy stworzyć odpowiednią definicję wydruku danego raportu i umieścić ją w katalogu C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Printouts. Wówczas będzie możliwość drukowania raportu, analogicznie jak dokument:
  • na drukarce mobilnej sparowanej z urządzeniem (opcja: Drukuj),
  • lub wywołać wydruk pdf (opcja: Wyślij do drukarki),
  • pojawi się także możliwość przesłania wiadomości e-mail z wygenerowanym raportem w formacie pdf.
Możliwość wydrukowania raportu

Raporty online

Raporty online

Funkcja Raporty bazuje w całości na danych z systemu ERP, pobieranych w momencie uruchomienia danego raportu. Dzięki temu, przedstawiciel ma dostęp do najbardziej aktualnych informacji oraz może porównać efekty swojej pracy z założonymi celami. - Raporty online zostały wyróżnione na liście odpowiednią ikonką (sygnalizującą potrzebę dostępu do serwera synchronizacji w momencie uruchomienia raportu). W aplikacji predefiniowane są raporty online:
  • Stan towaru z prezentacją rezerwacji.
  • Szczegóły not odsetkowych kontrahenta.
  • Średnie opóźnienie w płatnościach kontrahenta.
Istnieje także możliwość stworzenia raportów online dostosowanych do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Definicje raportów online znajdują się w katalogu [Reports] w folderze Serwer synchronizacji.
Definicje raportów online

Stan towaru z prezentacją rezerwacji

Raport prezentuje szczegółowe informacje na temat stanu wybranego towaru na magazynach, do których przedstawiciel mobilny ma dostęp.

Edycja parametrów raportu
Raporty: Stan towary z prezentacją rezerwacji
Dokumentami uwzględnianymi przy rezerwacji zasobów są:
  • zatwierdzone, niezamknięte ZS bądź niezatwierdzone ZS,
  • zatwierdzone bądź niezatwierdzone PAR, FS, niepowiązane z dokumentami magazynowymi,
  • niezatwierdzone: WZ, RW, MM-,

Raport: Prezentacja partii towaru

Poniższy raport służy do prezentacji stanów wybranego towaru z podziałem na partie:
Wyświetlony raport: Prezentacja partii dla wybranego towaru

W celu prawidłowego wyświetlenia raportu, należy wybrać odpowiednie parametry (towar, magazyn- możliwość wyboru kilku magazynów oraz cechy):

Edycja parametrów raportu

Raport online: Średnie opóźnienie w płatnościach danego kontrahenta

Raport przedstawia średnie zadłużenie kontrahenta w danym miesiącu. Płatnościami, które brane są pod uwagę podczas generowania raportu są: paragony, faktury sprzedaży oraz noty odsetkowe.

Edycja parametrów raportu
Wybór obszaru uwzględnionych płatności
Opcja uwzględniania not odsetkowych
Opcje status rozliczenia
Wygenerowany raport średniego opóźnienia w płatnościach dla wybranego kontrahenta

Szczegóły not odsetkowych kontrahenta

W aplikacji Mobile Sprzedaż istnieje możliwość wystawienia raportu o szczegółach not odsetkowych wystawionych na danego kontrahenta. Po wybraniu raportu: Szczegóły not odsetkowych kontrahenta wyświetlone zostaje okno do wyboru parametrów:

Okno do wyboru parametrów raportu
  • Data początkowa- parametr, który umożliwia wybranie okresu, z jakiego wyświetlone zostaną dane w raporcie. Domyślnie podpowiadana jest data rok wcześniej od ustawionej daty systemowej;
  • Kontrahent- parametr, który umożliwia wskazanie, którego kontrahenta ma dotyczyć raport;
  • Numer noty- parametr, który umożliwia wskazanie do jakiej noty odsetkowej powinny zostać wyświetlone szczegóły w raporcie.
Uwaga
Przed wyborem noty odsetkowej należy najpierw zdefiniować, którego kontrahenta ma dotyczyć raport. Noty odsetkowe tworzone są dla każdego kontrahenta osobno w systemie Altum, dlatego też po wybraniu w pierwszej kolejności noty odsetkowej może okazać się, że raport będzie przyjmował wartości zerowe, jeśli dla kontrahenta nie będzie przypisanej takiej noty odsetkowej.

Po wybraniu wszystkich niezbędnych parametrów w aplikacji mobilnej przedstawiony zostanie raport, jak na poniższym rysunku.

Wyświetlany w aplikacji raport: Szczegóły not odsetkowych kontrahenta
Dodatkowo w prawym górnym rogu dostępne są dwie ikony do wybrania: Ikona:  umożliwia powrót do okna z wyborem parametrów Ikona: umożliwia rozszerzenie widoku raportu na pełen ekran.

Raporty offline

Raport dobowy przedstawiciela

Raport dobowy przedstawiciela pozwala wyświetlić informacje na temat wystawionych w danym dniu:
  • dokumentów sprzedażowych: FS, PAR, WZ,
  • zapisów kasowych: KP/KW,
  • aktualnego stanu towarów na magazynie mobilnym przedstawiciela
W standardzie aplikacji istnieje możliwość wydrukowania raportu na drukarce mobilnej lub stacjonarnej, a także wysłania go jako za pomocą wiadomości e-mail. Przykładowy raport przedstawia poniższy rysunek:
Przykładowy raport dobowy przedstawiciela

Raport: Kontrahenci bez transakcji

Raport: Kontrahenci bez transakcji prezentuje listę kontrahentów, którzy w danym okresie nie dokonali żadnej transakcji.

Raporty: Kontrahenci bez transakcji
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: .
Raporty: Edycja parametrów raportu

Raport: Podsumowanie dnia

Raport: Podsumowanie dnia został zaprezentowany na rysunku poniżej

Raporty: Podsumowanie dnia
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty oraz sposoby grupowania.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport podsumowanie dnia: Sposób grupowania

Raport: Sprzedaż SKU

Raport: Sprzedaż SKU został zaprezentowany na rysunku poniżej

Raporty: Sprzedaż SKU
Raport prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie z podziałem na jednostki. W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu

Raport: Sprzedaż towarów wg kontrahenta

Raport: Sprzedaż towarów wg kontrahenta został zaprezentowany poniżej:
Raporty: Sprzedaż towarów wg kontrahenta
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu

Raport: Sprzedaż w okresach

Parametry wywołania raportu: Sprzedaż w okresach zostały przedstawione poniżej.
Raporty: Sprzedaż w okresach, ustawienia
Raporty: Sprzedaż w okresach

Raport: Wartość sprzedaży dla kontrahenta

Raport: Wartość sprzedaży dla kontrahenta został zaprezentowany poniżej:
Raporty: Wartość sprzedaży dla kontrahenta
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport ten jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta, jak i z list kontrahentów. Po wybraniu danego kontrahenta przy wyświetleniu parametrów raportu, kontrahent zostanie automatycznie wybrany.

Raport: Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta

Raport przedstawiający ranking towarów zakupionych przez kontrahenta w wybranym przez operatora okresie czasu jest tworzony na podstawie informacji znajdujących się w bazie mobilnej. W raporcie pod uwagę brane są faktury sprzedaży oraz paragony.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Na wyświetlonej liście kontrahentów istnieje możliwość:
  • Odfiltrowanie wyświetlonej listy kontrahentów poprzez naciśnięcie ikony lupy.
Odfiltrowanie wyświetlonej listy kontrahentów
  • Założenia karty nowego kontrahenta poprzez wybranie ikony  wyświetlonej na action barze. Dodany kontrahent zostaje automatycznie wybrany jako jeden z parametrów raportu.
  • Weryfikacja kontrahenta w systemie VIES poprzez naciśnięcie ikony  wyświetlonej na action barze. Kontrahent dodany za pomocą tej opcji, zostaje automatycznie wybrany jako jeden z parametrów raportu. Więcej informacji o weryfikacji kontrahenta za pomocą numeru NIP można znaleźć TUTAJ.
Raporty: Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta
Raport ten jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta, listy kontrahentów i listy pozycji dokumentów. Po wybraniu danego kontrahenta przy wyświetleniu parametrów raportu, kontrahent zostanie automatycznie wybrany. Istnieje natomiast możliwość wyboru innego kontrahenta z listy.

Raport: Ranking kontrahentów kupujących towar

Ranking kontrahentów kupujących towar prezentuje kontrahentów, którzy zakupili wybrany towar w zadanym okresie czasu. Na podstawie danych wyświetlonych w takim raporcie uzyskamy również informację ile wyniosła wartość sprzedaży dla tych kontrahentów. W raporcie pod uwagę brane są faktury sprzedaży oraz paragony.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Ranking kontrahentów kupujących towar
Raport ten jest również dostępny domyślnie z poziomu karty danego towaru. Po wybraniu danego towaru przy wyświetleniu parametrów raportu, towar zostanie automatycznie wybrany. Istnieje natomiast zmiany domyślnego towaru na inny, wybrany z listy.