Istnieje możliwość przeglądania raportów z poziomu aplikacji. Raporty są dostępne z poziomu menu głównego po wybraniu kafla Raporty, a także po odpowiedniej konfiguracji z poziomu:
Karty Kontrahenta
Listy Kontrahentów
Karty towaru
Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
Listy pozycji dokumentu
Kafel na menu głównym – Raporty
Domyślnie w aplikacji znajdują się następujące raporty systemowe:
Raport dobowy przedstawiciela – prezentuje listę wystawionych w danym dniu dokumentów sprzedażowych oraz zapisów kasowych a także aktualny stan towarów na magazynie mobilnym przedstawiciela.
Kontrahenci bez transakcji – prezentuje listę kontrahentów, którzy w określonym przedziale czasu nie dokonali żadnej transakcji
Lista zamówień wg towarów- prezentuje listę zamówień dla konkretnego towaru
Plany sprzedaży- pokazuje plany sprzedaży wg określonej kategorii dla wybranych dokumentów, raport uwzględnia również dokumenty korekt: FSK, PAK, WZK, WKE, FKE.
Podsumowanie dnia – prezentuje wykonane w danym dniu operacje m.in dane dotyczące wizyt, wystawionych dokumentów, rozliczonych zobowiązań
Rabaty retrospektywne
Ranking kontrahentów kupujących towar – pokazuje kontrahentów najczęściej kupujących dany towar
Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta – pokazuje, które towary kontrahent najczęściej kupuje
Raport prowizji – prezentuje jaką prowizję na dany dzień udało się uzyskać przedstawicielowi handlowemu
Realizacja zamówień- prezentuje status zamówień wystawionych przez przedstawiciela handlowego
Sprzedaż – SKU (ang. Stock Keeping Unit) prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie z podziałem na jednostki
Sprzedaż towarów wg kontrahenta – prezentuje sprzedaż towarów dla danych kontrahentów
Sprzedaż w okresach – prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie
Wartość sprzedaży dla kontrahenta – prezentuje wartość sprzedaży w danym okresie czasu dla wybranego kontrahenta z uwzględnieniem dokumentów z innych centrów – raport jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta i z poziomu listy kontrahentów.
Lista dostępnych raportówMożliwość zmiany kolejności raportów na liście
Wywołanie raportu odbywa się poprzez wybór przycisku [Pokaż] dostępnego w menu rozwijanym lub wybrania pozycji z nazwą raportu.
Raporty, menu kontekstowe – Wywołanie danego raportu
W Comarch Mobile Sales udostępniono możliwość wyświetlania raportów z różnych poziomów aplikacji, nie tylko z poziomu kafelka raporty. Raporty będą mogły zostać wyświetlone z poziomu:
Karty Kontrahenta
Listy Kontrahentów
Karty towaru
Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
Listy pozycji dokumentu
Po odpowiedniej konfiguracji w definicji raportów, wybrane raporty będą widoczne w wyżej wymienionych lokalizacjach w aplikacji, więcej informacji dotyczących konfiguracji znajduje TUTAJ.
Wyświetlenie raportu z różnych poziomówWyświetlenie raportów z poziomu listy pozycji dokumentu i dużej kalkulacji pozycji
Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, czy z poziomu listy pozycji dokumentu. Kontrahent podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru).
Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, z poziomu listy pozycji dokumentu czy realizacji wizyty Kontrahent podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru).
Dodatkowo istnieje możliwość drukowania raportów z poziomu aplikacji. W tym celu należy stworzyć odpowiednią definicję wydruku danego raportu i umieścić ją w katalogu C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Printouts. Wówczas będzie możliwość drukowania raportu, analogicznie jak dokument:
na drukarce mobilnej sparowanej z urządzeniem (opcja: Drukuj),
lub wywołać wydruk pdf (opcja: Wyślij do drukarki),
pojawi się także możliwość przesłania wiadomości e-mail z wygenerowanym raportem w formacie pdf.
Możliwość wydrukowania raportu
Raporty online
Raporty online
Funkcja Raporty bazuje w całości na danych z systemu ERP, pobieranych w momencie uruchomienia danego raportu. Dzięki temu, przedstawiciel ma dostęp do najbardziej aktualnych informacji oraz może porównać efekty swojej pracy z założonymi celami.
- Raporty online zostały wyróżnione na liście odpowiednią ikonką (sygnalizującą potrzebę dostępu do serwera synchronizacji w momencie uruchomienia raportu).
W aplikacji predefiniowane są raporty online:
Stan towaru z prezentacją rezerwacji.
Szczegóły not odsetkowych kontrahenta.
Średnie opóźnienie w płatnościach kontrahenta.
Istnieje także możliwość stworzenia raportów online dostosowanych do potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Definicje raportów online znajdują się w katalogu [Reports] w folderze Serwer synchronizacji.
Definicje raportów online
Stan towaru z prezentacją rezerwacji
Raport prezentuje szczegółowe informacje na temat stanu wybranego towaru na magazynach, do których przedstawiciel mobilny ma dostęp.
Edycja parametrów raportuRaporty: Stan towary z prezentacją rezerwacji
Dokumentami uwzględnianymi przy rezerwacji zasobów są:
zatwierdzone, niezamknięte ZS bądź niezatwierdzone ZS,
zatwierdzone bądź niezatwierdzone PAR, FS, niepowiązane z dokumentami magazynowymi,
niezatwierdzone: WZ, RW, MM-,
Raport: Prezentacja partii towaru
Poniższy raport służy do prezentacji stanów wybranego towaru z podziałem na partie:
Wyświetlony raport: Prezentacja partii dla wybranego towaru
W celu prawidłowego wyświetlenia raportu, należy wybrać odpowiednie parametry (towar, magazyn- możliwość wyboru kilku magazynów oraz cechy):
Edycja parametrów raportu
Raport online: Średnie opóźnienie w płatnościach danego kontrahenta
Raport przedstawia średnie zadłużenie kontrahenta w danym miesiącu. Płatnościami, które brane są pod uwagę podczas generowania raportu są: paragony, faktury sprzedaży oraz noty odsetkowe.
Edycja parametrów raportuWybór obszaru uwzględnionych płatnościOpcja uwzględniania not odsetkowychOpcje status rozliczeniaWygenerowany raport średniego opóźnienia w płatnościach dla wybranego kontrahenta
Szczegóły not odsetkowych kontrahenta
W aplikacji Mobile Sprzedaż istnieje możliwość wystawienia raportu o szczegółach not odsetkowych wystawionych na danego kontrahenta. Po wybraniu raportu: Szczegóły not odsetkowych kontrahenta wyświetlone zostaje okno do wyboru parametrów:
Okno do wyboru parametrów raportu
Data początkowa- parametr, który umożliwia wybranie okresu, z jakiego wyświetlone zostaną dane w raporcie. Domyślnie podpowiadana jest data rok wcześniej od ustawionej daty systemowej;
Kontrahent- parametr, który umożliwia wskazanie, którego kontrahenta ma dotyczyć raport;
Numer noty- parametr, który umożliwia wskazanie do jakiej noty odsetkowej powinny zostać wyświetlone szczegóły w raporcie.
Uwaga
Przed wyborem noty odsetkowej należy najpierw zdefiniować, którego kontrahenta ma dotyczyć raport. Noty odsetkowe tworzone są dla każdego kontrahenta osobno w systemie Altum, dlatego też po wybraniu w pierwszej kolejności noty odsetkowej może okazać się, że raport będzie przyjmował wartości zerowe, jeśli dla kontrahenta nie będzie przypisanej takiej noty odsetkowej.
Po wybraniu wszystkich niezbędnych parametrów w aplikacji mobilnej przedstawiony zostanie raport, jak na poniższym rysunku.
Wyświetlany w aplikacji raport: Szczegóły not odsetkowych kontrahenta
Dodatkowo w prawym górnym rogu dostępne są dwie ikony do wybrania:
Ikona: umożliwia powrót do okna z wyborem parametrów
Ikona: umożliwia rozszerzenie widoku raportu na pełen ekran.
Raporty offline
Raport dobowy przedstawiciela
Raport dobowy przedstawiciela pozwala wyświetlić informacje na temat wystawionych w danym dniu:
dokumentów sprzedażowych: FS, PAR, WZ,
zapisów kasowych: KP/KW,
aktualnego stanu towarów na magazynie mobilnym przedstawiciela
W standardzie aplikacji istnieje możliwość wydrukowania raportu na drukarce mobilnej lub stacjonarnej, a także wysłania go jako za pomocą wiadomości e-mail. Przykładowy raport przedstawia poniższy rysunek:
Przykładowy raport dobowy przedstawiciela
Raport: Kontrahenci bez transakcji
Raport: Kontrahenci bez transakcji prezentuje listę kontrahentów, którzy w danym okresie nie dokonali żadnej transakcji.
Raporty: Kontrahenci bez transakcji
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: .
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport: Podsumowanie dnia
Raport: Podsumowanie dnia został zaprezentowany na rysunku poniżej
Raporty: Podsumowanie dnia
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty oraz sposoby grupowania.
Raporty: Edycja parametrów raportuRaport podsumowanie dnia: Sposób grupowania
Raport: Sprzedaż SKU
Raport: Sprzedaż SKU został zaprezentowany na rysunku poniżej
Raporty: Sprzedaż SKU
Raport prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie z podziałem na jednostki.
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport: Sprzedaż towarów wg kontrahenta
Raport: Sprzedaż towarów wg kontrahenta został zaprezentowany poniżej:
Raporty: Sprzedaż towarów wg kontrahenta
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport: Sprzedaż w okresach
Parametry wywołania raportu: Sprzedaż w okresach zostały przedstawione poniżej.
Raporty: Sprzedaż w okresach, ustawieniaRaporty: Sprzedaż w okresach
Raport: Wartość sprzedaży dla kontrahenta
Raport: Wartość sprzedaży dla kontrahenta został zaprezentowany poniżej:
Raporty: Wartość sprzedaży dla kontrahenta
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport ten jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta, jak i z list kontrahentów. Po wybraniu danego kontrahenta przy wyświetleniu parametrów raportu, kontrahent zostanie automatycznie wybrany.
Raport: Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta
Raport przedstawiający ranking towarów zakupionych przez kontrahenta w wybranym przez operatora okresie czasu jest tworzony na podstawie informacji znajdujących się w bazie mobilnej. W raporcie pod uwagę brane są faktury sprzedaży oraz paragony.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Na wyświetlonej liście kontrahentów istnieje możliwość:
Odfiltrowanie wyświetlonej listy kontrahentów poprzez naciśnięcie ikony lupy.
Odfiltrowanie wyświetlonej listy kontrahentów
Założenia karty nowego kontrahenta poprzez wybranie ikony wyświetlonej na action barze. Dodany kontrahent zostaje automatycznie wybrany jako jeden z parametrów raportu.
Weryfikacja kontrahenta w systemie VIES poprzez naciśnięcie ikony wyświetlonej na action barze. Kontrahent dodany za pomocą tej opcji, zostaje automatycznie wybrany jako jeden z parametrów raportu. Więcej informacji o weryfikacji kontrahenta za pomocą numeru NIP można znaleźć TUTAJ.
Raporty: Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta
Raport ten jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta, listy kontrahentów i listy pozycji dokumentów. Po wybraniu danego kontrahenta przy wyświetleniu parametrów raportu, kontrahent zostanie automatycznie wybrany. Istnieje natomiast możliwość wyboru innego kontrahenta z listy.
Raport: Ranking kontrahentów kupujących towar
Ranking kontrahentów kupujących towar prezentuje kontrahentów, którzy zakupili wybrany towar w zadanym okresie czasu. Na podstawie danych wyświetlonych w takim raporcie uzyskamy również informację ile wyniosła wartość sprzedaży dla tych kontrahentów. W raporcie pod uwagę brane są faktury sprzedaży oraz paragony.
Raporty: Edycja parametrów raportuRanking kontrahentów kupujących towar
Raport ten jest również dostępny domyślnie z poziomu karty danego towaru. Po wybraniu danego towaru przy wyświetleniu parametrów raportu, towar zostanie automatycznie wybrany. Istnieje natomiast zmiany domyślnego towaru na inny, wybrany z listy.
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.