Krok 1 – Tworzenie kanału sprzedaży

Kanał sprzedaży umożliwia komunikację z mechanizmem pośredniczącym w komunikacji pomiędzy systemem CEE i aplikacją Comarch Mobile. W celu utworzenia Kanału sprzedaży należy przejść do aplikacji [Kanały Sprzedaży] i uzupełnić następujące pola:

  • Kanał sprzedaży – nazwa Kanału sprzedaży
  • Organizacja sprzedaży – numer organizacji, w której wykorzystywany będzie tworzony kanał sprzedaży
  • Typ klienta – typ kontrahenta (obecnie obsługiwany tylko B2B)
  • Waluta – wybór waluty stosowanej dla wszystkich cen w ramach tworzonego kanału sprzedaży
  • Wykazy asortymentu – listy towarów, które będą sprzedawane poprzez tworzony kanał sprzedaży
  • Rynek sprzedaży – wybór rynku sprzedaży: krajowy lub międzynarodowy
  • Adapter – mechanizm pośredniczący w komunikacji – IBUS
  • Pochodzenie ceny – obecnie obsługiwane „Rodzaj zamówienia sprzedaży”
  • Aktywne – włączenie Kanału sprzedaży
Konfiguracja Kanału sprzedaży: Nagłówek

Zakładka B2B:

  • Lista cenników sprzedaży – listy cenników
  • Rodzaj zamówienia sprzedaży – pole należy uzupełnić zgodnie z wymaganą konfiguracją w systemie Comarch ERP Enterprise
  • Domyślna forma płatności – np. Gotówka
  • Domyślne warunki płatności – np. Termin płatności 30 dni
  • Szablon partnera dla partnera dla organizacji z numerem  VAT – pole należy uzupełnić zgodnie z wymaganą konfiguracją w systemie Comarch ERP Enterprise
  • Szablon partnera dla organizacji bez numeru VAT – pole należy uzupełnić zgodnie z wymaganą konfiguracją w systemie Comarch ERP Enterprise
  • Rodzaje składników ceny sprzedaży dla pozycji – pole należy uzupełnić zgodnie z wymaganą konfiguracją w systemie Comarch ERP Enterprise. Wymagane jest, aby wybrany rodzaj miał zaznaczony parametr Rabaty nagłówka. Więcej informacji znajduje się TUTAJ.
  • Maksymalny rabat użytkownika – wartość procentowa określająca maksymalny rabat użytkownika jaki może zostać ustawiony dla profilu użytkowników w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie.
Konfiguracja Kanału sprzedaży. Zakładka: B2B
Uwaga
W celu poprawnej obsługi cen w Comarch Mobile należy na jednym cenniku sprzedaży w systemie CEE dodawać tylko jedną cenę dla konkretnego towaru.

Zakładka Ewidencja stanów magazynowych:

  • Pochodzenie właściciela stanów magazynowych – pole należy uzupełnić zgodnie z wymaganą konfiguracją w systemie Comarch ERP Enterprise
  • Metoda wyboru dla magazynu wysyłki – pole należy uzupełnić zgodnie z wymaganą konfiguracją w systemie Comarch ERP Enterprise
  • Ewidencja st. mag. artykułów w kanale sprzedaży – zaznaczenie wymagane do określenia dostępności magazynów
  • Magazyny do obliczania dostępności – określa magazyny dostępne w aplikacji Comarch Zarządzanie
Konfiguracja Kanału sprzedaży. Zakładka: Ewidencja stanów magazynowych

Zakładka Comarch Integration BUS:

  • Klasyfikacja podatku należnego – określa poprawną obsługę podatków VAT. Przyporządkowanie podatku w CEE zostało opisane TUTAJ.
  • Eksport historycznych zamówień sprzedaży / Eksport historycznych ofert sprzedaży – określa późniejszą możliwość konfiguracji eksportu historycznych dokumentów do aplikacji Comarch Mobile. Funkcjonalność została opisana TUTAJ.
Konfiguracja Kanału sprzedaży. Zakładka: Comarch Integration IBUS

Ustawione dane należy zapisać przyciskiem .

Uwaga
Za pomocą adaptera IBUS nie można stworzyć więcej niż jednego kanału sprzedaży.

Czy ten artykuł był pomocny?