Konfiguracja słowników jest dostępna po wybraniu w menu głównym Szablony wizyt, a następnie Słowniki.
Na liście słowników prezentowane są następujące słowniki:
- Typy wizyt
- Powody niewykonania elementów wizyt
- Rodzaje przejazdów
Edycja słowników jest możliwa po wyborze jednej z wyświetlanych opcji. Do poszczególnych słowników można dodawać nowe elementy lub modyfikować istniejące. Jeżeli jeszcze żadna wartość nie została dodana do danego elementu wówczas prezentowany jest komunikat: Brak wartości. Nie dodano żadnych wartości.
Słowniki: Typy wizyt
W celu zdefiniowania nowego lub edycji istniejącego typu wizyty należy wybrać kafel Typy wizyt.
Po przejściu na kafel jest dostępna lista wszystkich typów wizyt. Prezentowana jest nazwa typu wizyty, jego kolor i status aktywności oraz edycja poprzez opcję.
Istnieje możliwość filtrowania listy typów wizyt po nazwie w polu [Szukaj wg nazwy].
Dodawanie nowego typu wizyt
Przy pomocy przycisku [Nowa wartość] w prawym górnym rogu użytkownik może dodać nową wartość na listę typów wizyt.
W tym miejscu jest określana nazwa typu wizyty, jej status aktywności oraz kolor. Użytkownik zatwierdza utworzenie nowego typu wizyty przyciskiem [Dodaj].Edycja typu wizyt
Opcja edycji umożliwia użytkownikowi modyfikację typu wizyty. Proces jest podobny jak w przypadku dodawania nowej wartości.
Słowniki: Powody niewykonania elementów wizyt
W celu zdefiniowania nowej lub edycji istniejącej przyczyny niezrealizowania działania należy wybrać kafel Powody niewykonania elementów wizyt.
Po przejściu na kafel jest dostępna lista wszystkich zdefiniowanych powodów niezrealizowania elementów wizyt. Prezentowana jest ich nazwa, status aktywności oraz edycja poprzez opcję .
Istnieje możliwość filtrowania listy powodów niezrealizowania elementów wizyt po nazwie w polu [Szukaj wg nazwy].
Dodawanie nowego powodu niewykonania elementów wizyty
Przy pomocy przycisku [Nowa wartość] w prawym górnym rogu użytkownik może dodać nową wartość na listę przyczyn niezrealizowania działania.
W tym miejscu jest określana nazwa i status aktywności nowego powodu niewykonania elementu wizyty. Użytkownik zatwierdza utworzenie nowego powodu niewykonania wizyty przyciskiem [Dodaj].Edycja powodu niewykonania elementu wizyty
Opcja edycji umożliwia użytkownikowi modyfikację powodu niewykonania elementu. Proces jest podobny jak w przypadku dodawania nowej wartości.
Słowniki: Rodzaje przejazdów
W celu zdefiniowania nowego lub edycji istniejącego rodzaju przejazdu należy wybrać kafel Rodzaje przejazdów.
Po przejściu na kafel jest dostępna lista wszystkich zdefiniowanych rodzajów przejazdów wykorzystywanych w ewidencji przebiegu pojazdu.
Prezentowana jest nazwa, informacja o tym, czy dany rodzaj przejazdu jest elementem predefiniowanym czy dodanym przez użytkownika, status aktywności oraz edycja poprzez opcję.
Istnieje możliwość filtrowania listy rodzajów przejazdów po nazwie w polu [Szukaj wg nazwy].
Dodawanie nowego rodzaju przejazdu
Przy pomocy przycisku [Nowa wartość] w prawym górnym rogu użytkownik może dodać nową wartość na listę rodzajów przejazdów.
W tym miejscu jest określana nazwa rodzaju przejazdu i jej status aktywności (domyślnie włączony). Użytkownik zatwierdza utworzenie nowego rodzaju przejazdu przyciskiem [Dodaj].Edycja rodzaju przejazdu
Opcja edycji umożliwia użytkownikowi modyfikację rodzaju przejazdu. Proces jest podobny jak w przypadku dodawania nowego rodzaju przejazdu.