Planowanie działania można rozpocząć na 3 sposoby:
- Od wyboru kontrahenta
- Od mapy
- Od wzorca tras
Planowanie od wyboru kontrahenta
Rozpoczęcie procesu planowania działania z poziomu zakładki Działania następuje po kliknięciu w przycisk [Nowe działanie] znajdujący się w prawym górnym rogu nagłówka.
Planowanie od wyboru kontrahentów składa się z poniższych kroków:- Wybór kontrahentów
- Wybór szablonu wizyty
- Konfiguracja poszczególnych wizyt
- Wybór opiekuna
- Podsumowanie
Krok 1 – Wybór kontrahentów
Po kliknięciu w opcję: Od wyboru kontrahenta zostaje wyświetlony pierwszy z pięciu kroków formularza planowania. Użytkownik wybiera kontrahentów, dla których będzie planowane działanie.
Listę kontrahentów można zawężać korzystając z wyszukiwarki znajdującej się w nagłówku:
- Wyszukaj kontrahentów – pole tekstowe umożliwiające wyszukanie po nazwie oraz mieście kontrahenta.
- Rejon – możliwość wyszukania rejonu, do którego należy kontrahent. Lista rejonów wyświetlana jest w formie drzewiastej struktury, dodatkowo posortowana alfabetycznie. Istnieje możliwość zawężenia listy do nazwy rejonu poprzez wpisanie jego nazwy w polu „Szukaj rejonów” lub wybrania z wyświetlonej listy rejonów i podrejonów.
- Ostatnie działanie – możliwość wyboru uzależnionej od daty ostatniej wizyty:
- Ponad 5 dni
- Ponad tydzień temu
- Ponad dwa tygodnie temu
- Ponad miesiąc temu
- Brak działań
- Wybierz własną datę
- Okres rozliczenia – możliwość wyboru okresu, w jakim wartość transakcji będzie weryfikowana. Aby aktywować filtr należy zaznaczyć jedną z następujących możliwości:
- Ostatnie 7 dni – pokazuje kontrahentów, którzy mieli transakcje w ostatnich 7 dniach
- Ostatnie 30 dni – pokazuje kontrahentów, którzy mieli transakcje w ostatnich 30 dniach
- Ostatnie 60 dni – pokazuje kontrahentów, którzy mieli transakcje w ostatnich 60 dniach
- Ostatnie 90 dni – pokazuje kontrahentów, którzy mieli transakcje w ostatnich 90 dniach
- Wybierz własną datę – pozwala na ustawienie spersonalizowanych widełek czasowych
- Wartość dokumentów – możliwość wyboru wartości transakcji. Wartość transakcji należy rozumieć jako sumę wartości widniejących na wszystkich dokumentach zamówień sprzedaży wystawionych na danego kontrahenta. Aby aktywować filtr należy zaznaczyć jedną z następujących możliwości:
- 0 – 1000 EUR*
- 1000 – 2000 EUR*
- 2000 – 5000 EUR*
- Wybierz własną wartość:
– Wpisanie jedynie wartości OD – wyszukuje sumę wartości dokumentów wystawionych na danego kontrahenta od kwoty wpisanej w polu, bez ograniczenia górnego.
– Wpisanie jedynie wartości DO – wyszukuje sumę wartości dokumentów wystawionych na danego kontrahenta do kwoty wpisanej w polu, bez ograniczenia dolnego.
*Waluta powinna być zgodna z walutą systemową wybraną na kanale sprzedaży w CEE.
Wybranie kontrahenta do planowanego działania następuje po zaznaczeniu checku obok nazwy kontrahenta.
Po zaznaczeniu kontrahenta wiersz zostanie oznaczony niebieskim podświetleniem i dodatkowo prezentowany będzie przycisk Wybrano z liczbą aktualnie zaznaczonych kontrahentów.
Po kliknięciu w przycisk: Wybrano nastąpi przejście do okna: Wybrani kontrahenci wyświetlającego listę wybranych/zaznaczonych kontrahentów. Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych kontrahentów:
- – usuwa jednego kontrahenta
- – usuwa wszystkich wybranych kontrahentów
Lista kontrahentów prezentuje informacje odnośnie:
- Nazwy kontrahenta
- Adresu kontrahenta – ulica, nr domu, nr mieszkania, miasto
- Informacje o ostatniej wizycie – imię i nazwisko pracownika, nazwę szablonu wizyty.
Zapisanie zmian wprowadzonych z poziomu okna następuje po wyborze opcji: Zapisz.
Anulowanie wprowadzonych zmian z poziomu okna i powrót do poprzedniego widoku po wyborze opcji: Anuluj.
Krok 2 – Wybór szablonu
Po kliknięciu opcji: Dalej zostaje wyświetlony drugi z pięciu kroków formularza planowania: Wybór szablonu. Użytkownik może wybrać jeden z dostępnych szablonów wizyt lub utworzyć niestandardową wizytę bez użycia szablonu: opcja Twórz wizytę bez użycia szablonu.
Z poziomu okna dostępny jest filtr: Szukaj szablonów (pole tekstowe) z możliwością wyszukania po nazwie szablonu wizyt.
Prezentowane są następujące dane odnośnie szablonu wizyty:
- Nazwa – nazwa wzorca wizyty
- Czas trwania – czas trwania określony na wzorcu wizyty
Po kliknięciu w wybrany szablon zostanie wyświetlona informacja odnośnie elementów wizyty oraz możliwość wybrania lub dostosowania szablonu.
Domyślnie prezentowane są dwa pierwsze elementy przypisane do wzorca wizyty. Jeżeli wzorzec posiada więcej elementów wówczas prezentowana jest informacja: + [ilość pozostałych elementów] inne.
Jeżeli zostanie wybrana opcja: Twórz wizytę bez użycia szablonu, wówczas otwiera się okno: Parametry wizyty z możliwością uzupełnienia poszczególnych danych dla wizyty (jako pusty formularz).
Jeżeli zostanie wybrana opcja: Wybierz wówczas przejście do następnego kroku: Konfiguracja poszczególnych wizyt z uwzględnieniem (uzupełnieniem danych na podstawie) wyboru wzorca wizyty.
Jeżeli zostanie wybrana opcja: Dostosuj wówczas przejście do okna dostosowania szablonu.
Okno Dostosowanie szablonu „Nazwa wizyty” umożliwia edycję wybranego szablonu wizyty.
Z poziomu okna możliwe są zmiany w zakresie:
- Tytuł wizyty – pole obowiązkowe. Nazwa przepisywana z nazwy wybranego wzorca wizyty
- Typ wizyty – typ wizyty przepisywany z typu wzorca wizyty
- Data wizyty – data określona dla wszystkich dodawanych wizyt. Domyślne data bieżąca z możliwością zmiany – opcja kalendarza
- Miejsce rozpoczęcia – start trasy:
- Dom (adres) – miejsce zamieszkania pracownika (domyślnie)
- Wybierz na mapie – wybrany punkt na mapie
- Powtarzaj wizytę – powtórzenie wizyty jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu parametru „Powtarzaj wizytę”, można określić, jak często wizyta ma być powtarzana i w jakich dniach. Parametr „Wszystkie wizyty w cyklu są potwierdzone”, decyduje o tym, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona/nie potwierdzona w wyniku kopiowania.
- Wizyta całodniowa – ustawienie wizyty jako całodniowej jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu tego parametru godzina rozpoczęcia i czas trwania będą wyszarzałe (nieedytowalne)
- Wizyta potwierdzona – przełącznik wyboru potwierdzenia wizyty umożliwia użytkownikowi określenie, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona czy niepotwierdzona
- Notatka dla pracownika – umożliwia wprowadzenie dodatkowego opisu wykonania planowanej wizyty; maksymalnie 200 znaków.
Dodatkowo, dostępna jest sekcja Dostosowywanie elementów szablonu, która przedstawia elementy szablonu wizyty: nazwę i opis elementu szablonu oraz wymagalność.
Ta sekcja pozwala na:
-
-
- Dodanie nowego elementu szablonu wizyty: wybranie opcji [Dodaj] otwiera nowe okno [Dodaj elementy szablonu]
- Usunięcie elementu szablonu wizyty: wybranie przycisku umożliwia usunięcie istniejącego elementu szablonu wizyty
- Określenie, czy dany element szablonu jest obowiązkowy, czy nie.
-
Po zaznaczeniu elementu szablonu wiersz zostanie oznaczony niebieskim podświetleniem i dodatkowo prezentowany jest przycisk Wybrano z liczbą aktualnie zaznaczonych elementów szablonu. Dodanie wskazanych elementów następuje po wybraniu opcji: Dodaj.
Po kliknięciu w przycisk: Wybrano nastąpi przejście do okna: Wybrane elementy wyświetlającego listę wybranych/zaznaczonych elementów. Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych elementów:
- – usuwa jeden element szablonu
- – usuwa wszystkie wybrane elementy
Lista elementów prezentuje informacje odnośnie:
- Nazwy elementu
Zapisanie zmian wprowadzonych z poziomu okna następuje po wyborze opcji: Zapisz.
Po zdefiniowaniu wszystkich pól przejście do następnego kroku klikając Dalej na dole ekranu. Kolejny ekran: Konfiguracja poszczególnych wizyt.
Krok 3 – Konfiguracja poszczególnych wizyt
Z poziomu okna: Konfiguracja poszczególnych wizyt istnieje możliwość dodatkowo dostosowania wizyt dla wybranych kontrahentów.
W lewej części okna znajdują się dodani kontrahenci do wizyty:
- Nazwa kontrahenta
- Adres kontrahenta
Domyślnie wybrany jest pierwszy kontrahent z listy, a po prawej wyświetlona dla niego edycja wizyty z możliwością:
- Wybrania innego szablonu wizyt – przycisk Wybierz inny
- Wszystkie pola dostępne podczas dostosowywania szablonu wizyty oraz dodatkowo:
- Nie pozwalaj na kopiowanie tej wizyty – wybranie tego parametru uniemożliwia skopiowanie wizyty (jednorazowa wizyta)
- Wysyłaj do Mobile – umożliwia określenie, czy wizyta ma być wysłana do Comarch Mobile
- Wybranie adresu kontrahenta – domyślnie jako adres kontrahenta wyświetlany będzie adres główny kontrahenta z możliwością zmiany na inne adresy, jeżeli są one zdefiniowane w systemie ERP:
- lista rozwijalna z prezentacją zdefiniowanych adresów kontrahenta
Po zdefiniowaniu wszystkich pól przejście do następnego kroku następuje po wybraniu przycisku Dalej.
Krok 4 – Wybór opiekuna
Z poziomu okna prezentowane są informacje odnośnie opiekunów, dla których wizyty mogą zostać zaplanowane. Domyślnie pokazywana jest lista rekomendowanych opiekunów, którzy nie posiadają żadnych konfliktów w danym dniu (data określona podczas tworzenia działania) oraz mają największe doświadczenie.
Dodatkowo sprawdzane jest, czy pracownik ma dostęp do szablonów wybranych w poprzednim kroku. Jeżeli nie, wówczas nie jest on prezentowany na liście.
Lista opiekunów zawiera informacje:
- Pracownik – imię i nazwisko pracownika lub akronim pracownika
- Już zaplanowane wizyty – ilość wizyt już istniejących dla pracownika, gdzie data planowana jest równa dacie planowanego działania
- Godziny trasy – podpowiedź godzin, w jakich mogą zostać zaplanowane nowe wizyty:
- Dowolne – jeżeli pracownik nie ma zaplanowanych żadnych działań na dany dzień
- Zakres godzin – pierwszy wolny termin pracownika w danym dniu uwzględniający czas trwania definiowanej obecnie wizyty
- Brak odpowiednich godzin – jeżeli pracownik posiada zaplanowane działania na dany dzień i nie ma możliwości zaplanowania kolejnego działania
- Doświadczenie – sumaryczna ilość wszystkich zrealizowanych wizyt przez pracownika
Dostępny jest filtr [Szukaj opiekunów], który umożliwia wyszukanie opiekuna po imieniu/nazwisku/akronimie.
Wybór opiekuna następuje poprzez opcję: Wybierz, wówczas wiersz z wybranym opiekunem zostanie podświetlony na niebiesko oraz zostanie aktywowana opcja: Dalej.
Krok 5 – Podsumowanie
Po wyborze opiekuna w ostatnim 5 kroku: Podsumowanie prezentowane są informacje odnośnie szczegółów trasy:
- Start trasy – adres rozpoczęcia trasy
- Przejazd – informacja odnośnie czasu trwania przejazdu, ilość kilometrów
- Planowana godzina rozpoczęcia wizyty
- Nazwa Kontrahenta wybranego na wizycie:
- Status wizyty: potwierdzona/niepotwierdzona
- Typ wizyty
- Czas trwania
- Powtarzaj wizytę – informacja czy wizyta ma być wykonywana cyklicznie
Z poziomu Podsumowania istnieje możliwość przeplanowania zaproponowanej trasy:
- przestawienia kolejności zaplanowanych wizyt
- usunięcia wizyty – po wybraniu opcji pojawi się dodatkowe pytanie: Czy na pewno chcesz usunąć Nazwa_wizyty z planu dnia?
- optymalizacji trasy za pomocą przycisku Optymalizuj trasę lub funkcji drag&drop (przeciągnij i upuść)
Wizyty, które były już zaplanowane wcześniej w systemie jeżeli zostały przeplanowane w wyniku dodania/dopasowania kolejnych wizyt prezentowane będą dodatkowo z informacją w kolorze czerwonym: „Wizyta zaplanowana wcześniej- przesunięto w planie dnia” po godzinie rozpoczęcia wizyty.
Po naciśnięciu przycisku Optymalizuj trasę, trasa zostanie zoptymalizowana uwzględniając czas potrzebny na przebycie drogi w najbardziej efektywny sposób, jak i czas poświęcony na spotkanie. Optymalizacja zadziała w taki sposób, aby wyznaczona pomiędzy kontrahentami trasa była najbardziej optymalna pod względem liczby przejechanych kilometrów. Optymalizacja nie będzie brać pod uwagę, na którą godzinę zostało umówione spotkanie przez użytkownika w poprzednich krokach.
Po zakończeniu procesu optymalizacji trasy, możliwe będzie cofnięcie optymalizacji za pomocą przycisku Cofnij optymalizację.
Po wybraniu opcji: Utwórz wizyty w systemie zostaną utworzone wizyty na podstawie wprowadzonych danych.
Po wybraniu opcji: Poprzedni krok powrót do okna: Wybór opiekuna.
Planowanie od mapy
Rozpoczęcie procesu planowania działania z poziomu zakładki Działania następuje po kliknięciu w przycisk [Nowe działanie] znajdujący się w prawym górnym rogu nagłówka.
Proces planowania wizyty składa się z trzech kroków:1. Wybór opiekuna
2. Wybór kontrahentów
3. Podsumowanie
Krok 1 – Wybór opiekuna
Po kliknięciu w opcję: [Od mapy] zostaje wyświetlony pierwszy z trzech kroków formularza planowania.
W pierwszym etapie należy wybrać opiekuna, dla którego ma być zaplanowane działanie. Wyświetlana mapa przedstawia szpilki pracownika (imię i nazwisko lub akronim, jeśli nie podano imienia i nazwiska), które wskazują lokalizację pracowników.
Okno zawiera następujące filtry:
-
-
- Szukaj opiekunów – opiekunowie mogą być wyszukiwani według imienia i nazwiska lub akronimu
- Rejon – możliwość wyszukania rejonu, do którego należy opiekun. Lista rejonów wyświetlana jest w formie drzewiastej struktury, dodatkowo posortowana alfabetycznie. Istnieje możliwość zawężenia listy do nazwy rejonu poprzez wpisanie jego nazwy w polu „Szukaj rejonów” lub wybrania z wyświetlonej listy rejonów i podrejonów.
- Szukaj opiekunów – opiekunowie mogą być wyszukiwani według imienia i nazwiska lub akronimu
-
Wybranie opiekuna na mapie aktywuje przycisk [Dalej] w prawym dolnym rogu, umożliwiając użytkownikowi przejście do następnego etapu.
Krok 2 – Wybór kontrahentów
Klikniecie na przycisk [Dalej] rozpoczyna drugi z trzech etapów planowania działania.
W drugim etapie domyślnie wyświetlana jest mapa kontrahentów wraz z ich lokalizacją obecnie przypisanych do danego pracownika w CEE, dla których możemy zaplanować wizytę.
Dodany został nowy filtr, który umożliwia użytkownikowi zawężenie wyświetlania listy kontrahentów wg:
- Wszystkich – prezentuje listę kontrahentów
- Obecnych – zawęża listę do aktualnie przypisanych kontrahentów do danego operatora
- Potencjalnych – po wybraniu tego filtra i uzupełnieniu pola [Wyszukaj kontrahenta] lista kontrahentów zostanie zaktualizowana o listę kontrahentów znajdujących się w pobliżu opiekuna, którzy spełniają wybrane kryteria wyszukiwania.
Narzędzie [Wyszukaj kontrahentów] dostępne w oknie pozwala na wyszukiwanie aktualnych i potencjalnych kontrahentów. Po wprowadzeniu wartości w tym polu, aplikacja prezentuje listę punktów, które spełniają kryteria określone w filtrze, umożliwiając użytkownikowi wybór konkretnego punktu.
Dodatkowo, dostępne są poniższe filtry dla kontrahentów:
-
-
- Ostatnie działanie – dostępnych jest 5 opcji przedstawionych poniżej:UwagaFiltr Ostatnie działanie nie jest dostępny, gdy lista kontrahentów zostanie zawężona do kontrahentów potencjalnych
- Max odległość od pracownika – odległość (w km) pomiędzy kontrahentem a pracownikiem, liczona na podstawie odległości (promienia) pomiędzy adresem określonym na formularzu kontrahenta a lokalizacją pracownika.
- Ostatnie działanie – dostępnych jest 5 opcji przedstawionych poniżej:
-
Po wybraniu konkretnej pozycji na liście, zostaje ona zaznaczona na mapie, a aplikacja przedstawia następujące szczegóły dotyczące danego kontrahenta:
-
-
- Dane adresowe
- Numer telefonu (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wykonania połączenia, jeśli aplikacja jest uruchomiona na urządzeniu przenośnym
- Adres e-mail (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wysłania wiadomości
- Dwie ostatnie czynności wykonane w stosunku do kontrahenta (nie dotyczy potencjalnych klientów)
- Data zakończenia działania i jego nazwa
- Pole można rozszerzyć, aby wyświetlić dodatkowe informacje:
- Elementy wizyty
- Opiekun obsługujący wizytę
-
Wybór kontrahentów do zaplanowanych działań
Dodatkowo istnieje możliwość dodania kontrahenta/kontrahentów do trasy i określenia harmonogramu wizyty.
Aby dodać kontrahenta do trasy, użytkownik musi wybrać odpowiedni identyfikator klienta i kliknąć przycisk [Dodaj do trasy], wówczas wybrany identyfikator kontrahenta zmieni oznaczenie z niebieskiego na zielony.
Jeśli kontrahent został dodany do trasy, aplikacja dodatkowo wyświetla przyciskwraz z informacją o liczbie dodanych kontrahentów do trasy.
Wybranie opcji [Dodano] przedstawia listę wybranych kontrahentów i umożliwia usunięcie ich z zaplanowanej trasy:
W celu zapisania zmian, należy wybrać opcję [Zapisz].
Po dodaniu kontrahenta do trasy, aplikacja wyświetli dwie zakładki: [Szczegóły wizyty] i [Informacje].
Ustawianie parametrów dla działań związanych z wybranymi kontrahentami
Po dodaniu kontrahenta do trasy możliwe jest dostosowanie parametrów i ustawień dla zaplanowanej akcji.
Zakładka [Szczegóły wizyty] zawiera następujące opcje:
-
-
- Szablon – po wybraniu opcji [Wybierz] pojawia się dodatkowe okno wyboru szablonu ze wszystkimi szablonami wizyt przypisanymi do pracownika. Po kliknięciu na wybrany szablon pojawi się lista elementów danego szablonu i przycisk [Wybierz].
-
Tytuł wizyty – skopiowane z nazwy wybranego szablonu wizyty. Pole jest obowiązkowe i edytowalne.
-
-
- Typ wizyty – skopiowany z szablonu wizyty. Pole jest edytowalne.
- Data wizyty – domyślnie jest to data bieżąca, z możliwością zmiany w kalendarzu. Pole obowiązkowe.
-
-
-
- Powtarzaj wizytę – powtórzenie wizyty jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu parametru „Powtarzaj wizytę”, można określić, jak często wizyta ma być powtarzana i w jakich dniach. Parametr „Wszystkie wizyty w cyklu są potwierdzone”, decyduje o tym, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona/nie potwierdzona w wyniku kopiowania.
-
-
-
- Nie pozwalaj na kopiowanie tej wizyty – wybranie tego parametru uniemożliwia skopiowanie wizyty (jednorazowa wizyta).
- Wizyta całodniowa – ustawienie wizyty jako całodniowej jest możliwe za pomocą przełącznika. Po wybraniu tego parametru godzina rozpoczęcia i czas trwania będą wyszarzałe (nieedytowalne).
- Godzina rozpoczęcia – domyślnie jest ustawiona jako bieżąca godzina rozpoczęcia wizyty, z możliwością jej zmiany.
- Czas trwania – czas działania może być ustawiony między 00:00 a 23:59.
- Wizyta potwierdzona – przełącznik wyboru potwierdzenia wizyty umożliwia użytkownikowi określenie, czy wizyta ma być utworzona jako potwierdzona czy niepotwierdzona
- Wysyłaj do Mobile – parametr umożliwi wysłanie wizyty do aplikacji Comarch Mobile UwagaW celu zaimportowania potencjalnego kontrahenta do systemu CEE konieczne jest włączenie parametru Wysyłaj do Mobile
- Notatka dla pracownika – umożliwia wprowadzenie dodatkowego opisu wykonania planowanej wizyty; maksymalnie 200 znaków.
-
Dodatkowo, dostępna jest sekcja Dostosowywanie elementów szablonu, która przedstawia elementy szablonu wizyty: nazwę i opis elementu szablonu oraz wymagalność.
Ta sekcja pozwala na:
-
-
- Dodanie nowego elementu szablonu wizyty: wybranie opcji [Dodaj] otwiera nowe okno [Dodaj elementy szablonu]
- Usunięcie elementu szablonu wizyty: wybranie przycisku umożliwia usunięcie istniejącego elementu szablonu wizyty
- Określenie, czy dany element szablonu jest obowiązkowy, czy nie.
-
Po zaznaczeniu elementu szablonu wiersz zostanie oznaczony niebieskim podświetleniem i dodatkowo prezentowany jest przycisk Wybrano z liczbą aktualnie zaznaczonych elementów szablonu. Dodanie wskazanych elementów następuje po wybraniu opcji: Dodaj.
Po kliknięciu w przycisk: Wybrano nastąpi przejście do okna: Wybrane elementy wyświetlającego listę wybranych/zaznaczonych elementów. Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych elementów:
Lista elementów prezentuje informacje odnośnie:
- Nazwy elementu
Zapisanie zmian wprowadzonych z poziomu okna następuje po wyborze opcji: Zapisz.
Zakładka [Informacje] zawiera szczegółowe informacje o kontrahencie:
-
-
- Dane adresowe
- Numer telefonu (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wykonania połączenia, jeśli aplikacja jest uruchomiona na urządzeniu przenośnym
- Adres e-mail (jeśli został zdefiniowany), z możliwością wysłania wiadomości
- Dwie ostatnie czynności wykonane w stosunku do kontrahenta (dotyczy tylko obecnych klientów)
- Data zakończenia działania i jego nazwa
- Pole można rozszerzyć, aby wyświetlić dodatkowe informacje:
- Elementy wizyty
- Opiekun obsługujący wizytę
-
Okno wyświetlające szczegóły wizyty i informacje o kontrahencie można zwinąć, wybierając opcję
Podczas dodawania kolejnego kontrahenta do trasy, szczegóły wizyty zostaną skopiowane zgodnie z parametrami ustawionymi dla poprzedniego kontrahenta. Oznacza to, że wszystkie dane związane z wizytą zostaną automatycznie wypełnione danymi wprowadzonymi dla poprzedniego kontrahenta, z możliwością ich modyfikacji.
Krok 3 – Podsumowanie
Po wybraniu przez użytkownika kontrahentów i zdefiniowaniu szczegółów wizyt, w ostatnim trzecim etapie prezentowane jest podsumowanie wraz ze szczegółami trasy na mapie:
-
-
- Start trasy – adres rozpoczęcia trasy
- Przejazd – czas trwania podróży i odległość
- Planowana godzina rozpoczęcia wizyty i dane kontrahenta:
- Status wizyty: potwierdzona/niepotwierdzona
- Typ wizyty
- Czas trwania
- Powtarzaj wizytę – wskazuje, czy wizyta ma być powtórzona
-
Z poziomu Podsumowania można również zoptymalizować trasę poprzez naciśnięcie przycisku Optymalizuj trasę lub przeciągnięcie wizyt (poprzez drag&drop). Możliwe jest również skasowanie wybranej wizyty z wybranym kontrahentem za pomocą przycisku Usuń.
Wybranie opcji [Poprzedni krok] powoduje powrót do poprzedniego okna: Wybór kontrahentów.
Wybranie opcji [Utwórz wizyty] powoduje dodanie nowych wizyt do systemu według wprowadzonych danych.
Planowanie od wzorca tras
Rozpoczęcie procesu planowania działania z poziomu zakładki Działania następuje po kliknięciu w przycisk [Nowe działanie] znajdujący się w prawym górnym rogu nagłówka.
Proces planowania wizyty składa się z trzech kroków:1. Wybór wzorca tras
2. Ustawienie parametrów wzorca
3. Podsumowanie
Krok 1 – Wybór wzorca tras
Po kliknięciu w opcję: [Od wzorca tras] zostaje wyświetlony pierwszy z trzech kroków formularza planowania, na którym widoczna jest lista dostępnych wzorców tras.
Lista zawiera następujące informacje:
- Nazwa wzorca – nazwa wzorca trasy nadana przez użytkownika w momencie zapisywania
- Pracownik – imię i nazwisko pracownika lub akronim, jeżeli nie zostały uzupełnione
- Liczba wizyt – liczba wizyt pracownika zaplanowanych na wybrany dzień
- Dystans – dystans w km między początkiem, a końcem zapisanej trasy
- Długość wizyt – czas przeznaczony na wizyty, suma czasu trwania wizyt w zapisanym wzorcu
Okno zawiera filtr Szukaj wzorców tras umożliwiający wyszukanie wzorca po nazwie wzorca lub po danych pracownika, czyli po Imieniu lub Nazwisku pracownika oraz Akronimie.
Wybór wzorca odbywa się poprzez kliknięcie w jedną z dostępnych na liście pozycji i kliknięcie przycisku [Dalej].
Krok 2 – Ustawienie parametrów wzorca
W drugim kroku możliwe jest określenie parametrów wzorca. Dostępne opcje:
- Data – dzień, na który mają być zaplanowane działania
- Kopiuj wzorce wizyt
- Kopiuj jako potwierdzone
Zatwierdzenie ustawień odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku [Dalej].
W przypadku gdy istnieją jakiekolwiek zaplanowane wizyty dla tego pracownika na wybrany dzień wyświetli się następujący komunikat:
Krok 3 – Podsumowanie
W ostatnim kroku pojawia się podsumowanie zaplanowanej trasy wraz z mapą. Okno składa się z informacji o godzinie rozpoczęcia trasy, czasie przejazdu i dystansie, godzinie rozpoczęcia wizyty u określonego kontrahenta, statusie wizyty, typie wizyty, czasie trwania wizyty oraz informacji czy wizyta będzie powtarzana. Za pomocą przycisku Usuń możliwe jest usunięcie danej wizyty z listy, natomiast za pomocą przycisku Optymalizuj trasę lub przeciągnięcia wizyty (poprzez drag&drop) możliwa jest optymalizacja trasy.
Po kliknięciu przycisku [Utwórz wizyty] utworzone zostaną wybrane wizyty i będą widoczne w zakładce Działania.