Synchronizacja

Przedstawiciel handlowy może z poziomu ekranu menu głównego aplikacji wywołać proces synchronizacji z systemem ERP. W tym celu należy nacisnąć na kafel [Synchro], a następnie wybrać jedną z dostępnych opcji:

Profile synchronizacji w aplikacji
  • [Wszystko] – pobranie aktualnych danych z systemu oraz wysłanie wszystkich danych dodanych na urządzeniu
  • [Wszystko bez załączników] – pobranie aktualnych danych z systemu z wyłączeniem załączników oraz wysłanie wszystkich danych dodanych na urządzeniu
  • [Anuluj] – anulowanie akcji i powrót do menu głównego
Procentowy postęp synchronizacji

Synchronizacja odbywa się wieloetapowo, o czym informują odpowiednie paski postępu synchronizacji, które pojawiają się po naciśnięciu procentowego postępu synchronizacji

Paski postępu synchronizacji

Synchronizowane są następujące elementy w ramach sekcji:

  • Słowniki
    • Jednostki
    • Magazyny
    • Typy cen
    • Rodzaje kontrahentów
    • Stawki VAT
    • Formy płatności
    • Stanowiska
    • Samochody
    • Rodzaje przejazdów
    • Waluty
    • Rodzaje cen i rabatów
    • Globalna konfiguracja cen
  • Towary
    • Karty
    • Jednostki
    • Ceny
    • Zasoby
    • Grupy
    • Grupy linki
  • Kontrahenci
    • Kontakty
    • Kontrahenci
    • Osoby kontaktowe
    • Wysyłanie kontrahentów
    • Wysyłanie powiazań kontrahentów
  • Wizyty
    • Wizyty typy
    • Wizyty wzorce
    • Wizyty
  • Dokumenty
    • Wysyłanie zamówień sprzedaży
    • Wysyłanie ofert sprzedaży
    • Numeratory
  • Promocje
    • Nagłówki
    • Towary
  • Informacje dodatkowe
    • Atrybuty klasy
    • Atrybuty wartości
  • Załączniki
    • Zdjęcia

Po zakończeniu synchronizacji, aby wrócić do ekranu głównego aplikacji, należy nacisnąć na przycisk [Powrót] dostępny na urządzeniu.

W aplikacji weryfikowana jest poprawność synchronizacji poszczególnych elementów. Jeżeli, któryś z elementów się nie zsynchronizuje poprawnie, podświetlony zostanie na czerwono.

Kolory elementów podczas synchronizacji

W przypadku niepoprawnej pierwszej synchronizacji w aplikacji będą widoczne tylko dwa kafle (Ustawienia, Synchro).

Pozostałe kafle pojawią się po prawidłowym wykonaniu się pierwszej synchronizacji.

Wskazówka
W celu usprawnienia analizy ewentualnych błędów podczas synchronizacji w aplikacji Comarch Mobile została udostępniona opcja [Zapisz logi aplikacji do pliku]. Funkcjonalność opisana TUTAJ.

Czy ten artykuł był pomocny?