Krok 2 – Tworzenie pracownika w systemie CEE

Tworzenie pracownika

Aby możliwe było korzystanie z aplikacji Comarch Mobile, należy utworzyć pracownika (przedstawiciela handlowego), który w kolejnych krokach przypięty zostanie do użytkownika w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie. Należy przejść do aplikacji [Partnerzy] i za pomocą ikony  wybrać [Nowa osoba]. W nagłówku okna, które się pojawi należy uzupełnić następujące pola:

Widok Podstawowe:

  • Partner – identyfikator/akronim pracownika. Może on się składać z kombinacji cyfr, liter lub kombinacji cyfr i liter
  • Obowiązujący od – pole określa czas, od którego będzie obowiązywać nowa wersja Partnera.
  • Nazwa – należy wprowadzić dane odnośnie pracownika, m.in. imię i nazwisko pracownika.
  • Adres – należy wprowadzić adres zamieszkania pracownika.
  • Hasło wyszukiwania – nazwa, pod którą można będzie wyszukać pracownika w systemie Comarch ERP Enterprise. Jeżeli pole nie zostanie uzupełnione, system automatycznie wprowadzi łańcuch wyszukiwania, tworząc odpowiedni wpis w polu.
  • Właściwa organizacja – określa organizację, która będzie administratorem danych pracownika. Organizacja jest automatycznie wprowadzana przez system i wyświetlana jako domyślna podczas tworzenia nowego rekordu. Wartość pola można ręcznie zmienić.
Ustawienia karty pracownika w aplikacji [Partnerzy]. Widok: Podstawowe
W widoku [Podstawowe] w zakładce [Ogólne] należy uzupełnić:

  • Odpowiedzialny pracownik – należy wprowadzić pracownika. Domyślnie system wprowadza dane identyfikacyjne Pracownika, który dodaje nowego Partnera.
Uwaga
Na potrzeby funkcjonalności importowania wizyt handlowych do systemu CEE każdy przedstawiciel handlowy musi być jednocześnie użytkownikiem CEE. Więcej informacji odnośnie synchronizacji działań znajduje się TUTAJ.
  • Przedstawiciel – aktywowanie parametru powoduje przypisanie roli Przedstawiciela do Partnera. Dane przedstawiciela są wykorzystywane w aplikacjach dostępnych w ramach zarządzania sprzedażą i relacjami.
  • Przypisana organizacja – należy przydzielić Partnerowi jedną lub więcej organizacji, do których będzie miał dostęp
  • Sekcja Dane kontaktowe można dodać dane kontaktowe pracownika np. numery telefonów firmowych, prywatnych, e-mail. Można wprowadzić kilka numerów telefonów np. biznesowych za pomocą przycisku.
Ustawienia karty pracownika w aplikacji [Partnerzy]. Widok: Podstawowe. Zakładka: Ogólne
W widoku [Pracownik] w zakładce [Dane pracownika] należy uzupełnić pole:

  • Pracodawca – organizacja, której reprezentantem będzie tworzony pracownik
Ustawienia karty pracownika w aplikacji [Partnerzy]. Widok: Pracownik. Zakładka: Dane pracownika
Ustawione dane należy zapisać przyciskiem .
Wskazówka
Aplikacja [Partnerzy] stanowi część podstawowych danych dotyczących przedsiębiorstwa. Partner odnosi się do osób i organizacji, które są istotne dla wewnętrznej lub zewnętrznej działalności firmy. Partner może posiadać kilka ról, co oznacza, że zajmuje on określoną pozycję w przeprowadzanych procesach i ma do wykonania określone zadanie. Więcej informacji o aplikacji [Partnerzy] w systemie CEE znajduje się TUTAJ

Dodanie do osób kontaktowych

Po utworzeniu pracownika konieczne jest dodanie go do osób kontaktowych pracodawcy. W tym celu należy otworzyć kartę organizacji (pracodawcy) w aplikacji [Partnerzy] i w sekcji Osoba kontaktowa kliknąć przycisk białej kartki w dolnej części okna kliknąć przycisk . W nowo dodanym rekordzie należy wpisać akronim lub odszukać dodanego wcześniej pracownika. Po wybraniu pracownika, należy zapisać zmiany przyciskiem dyskietki .

Dodawanie pracownika do osób kontaktowych organizacji

Przypięcie do kanału sprzedaży

Kolejnym krokiem jest przypięcie pracownika do wcześniej utworzonego kanału sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży] należy utworzyć nowe powiązanie, wciskając przycisk: i opcję [Dodaj] wybierając odpowiedni Kanał sprzedaży, utworzonego Partnera (pracownika) oraz odpowiedni typ klienta.

Uwaga
Obecnie jedynym obsługiwanym typem klienta jest B2B.
Wiązanie pracownika z Kanałem sprzedaży
Uwaga
Aby możliwe było przypięcie pracownika do Kanału sprzedaży, nie może posiadać on ról finansowych.

Ustawione dane należy zapisać przyciskiem .

Wskazówka
Aplikacja [Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży] dostępna w obszarze Sprzedaż wielokanałowa służy do przeglądania, tworzenia i edycji partnerów kanału sprzedaży w celu konfiguracji przyporządkowań między różnymi adapterami i partnerami systemu Comarch ERP Enterprise. Więcej informacji znajduje się TUTAJ

Eksport zmian

Zapisane zmiany należy wyeksportować przy użyciu aplikacji w tle [Eksport BUS danych].

Eksport danych pracownika w aplikacji [Eksport BUS danych]

Czy ten artykuł był pomocny?