Wstęp
Aplikacja IBUS umożliwia przenoszenie klientów z Comarch ERP Enterprise do Comarch Mobile, i odwrotnie. W związku z tym wprowadzono również przesyłanie informacji o dodanych lub usuniętych osobach kontaktowych.
Przed tworzeniem osób kontaktowych w CEE należy odpowiednio skonfigurować stanowiska w aplikacji [Funkcje].

Tworzenie stanowiska
Użytkownik ma możliwość dodania nowego stanowiska w aplikacji [Funkcje] poprzez ikonę dostępną w obszarze nagłówka.


- Funkcja
- Oznaczenie


Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji w tle [Eksport BUS danych podstawowych] lub [Eksport BUS danych].
Przycisk służy do usunięcia wybranego stanowiska (funkcji), o ile nie zostało ono wcześniej przypisane do osoby kontaktowej.
Przycisk dla danego stanowiska (funkcji) oznacza, że zostanie w przyszłości usunięte, więc nie powinno się już go używać. Tak oznaczone stanowisko (funkcja) nie będzie już wysyłane do Comarch Mobile.
Dodanie osoby kontaktowej
Użytkownik ma możliwość dodawania osoby kontaktowej na 2 sposoby:
1. Utworzenie nowej osoby kontaktowej bezpośrednio na karcie kontrahenta
Utworzenie nowej osoby kontaktowej jest możliwe w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Klient] na zakładce Osoba kontaktowa.



-
- Partner
- Nazwisko


Nowe dane użytkownik zapisuje przyciskiem , a następnie zatwierdza przyciskiem [Zastosuj], które są dostępne w tym oknie.
Aby dane kontrahenta zostały zaktualizowane należy zapisać zmiany przyciskiem .
2. Dodanie już istniejącej (utworzonej wcześniej) osoby kontaktowej do karty kontrahenta
Przypisanie już istniejącej osoby kontaktowej do danego kontrahenta (np. pracownika innej firmy) jest możliwe w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Klient] dla rozszerzenia [Standard] w zakładce Osoba kontaktowa.



Zmienione dane użytkownik zapisuje przyciskiem .
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji „Eksport partnerów” lub „Eksport BUS danych”.
- zakres informacji o osobie kontaktowej, który jest przesyłany z parametrem „preferowane” nie jest obecnie obsłużony w Comarch Mobile
- tylko osoby z klasyfikacją „Sprzedaż” są wysyłane do Comarch Mobile
- każda osoba zaimportowana z Comarch Mobile otrzymuje klasyfikację „Sprzedaż”
- każda nowa osoba zaimportowana z Comarch Mobile jest zapisywana jako pracownik danej organizacji