Stan synchronizacji obiektów

Użytkownik może w szybki sposób zweryfikować jaki stan synchronizacji posiadają stworzone lub edytowane przez niego obiekty w Comarch Mobile. Odczytując informacje znajdujące się w sekcji [Stan synchronizacji obiektów], użytkownik może dowiedzieć się m.in. ile elementów oczekuje na synchronizację, ile elementów zostało wysłanych do systemu ERP, ile natomiast zsynchronizowano.

W celu przejścia do sekcji [Stan synchronizacji obiektów] należy wybrać opcję [Więcej] w oknie głównym aplikacji, która przeniesie użytkownika do okna z dodatkowymi sekcjami.

Opcja Stan synchronizacji obiektów w sekcji Więcej

Wybór sekcji [Stan synchronizacji obiektów] powoduje otwarcie okna z listą wszystkich obiektów tworzonych i edytowanych w Comarch Mobile od momentu utworzenia bazy mobilnej w podziale na daty utworzenia lub edycji danych obiektów.

Okno: Stan synchronizacji obiektów

W aplikacji istnieją następujące stany synchronizacji:

  • Oczekuje na synchronizację – obiekt nie został jeszcze wysłany do systemu ERP; od momentu stworzenia elementu nie była wykonywana synchronizacja z systemem ERP lub obiekt nie został wysłany ze względu na brak synchronizacji wymaganych obiektów powiązanych
  • Wysłano – status informujący, że obiekt został wysłany do systemu ERP podczas procesu synchronizacji
  • Zsynchronizowano – obiekt został wysłany do systemu ERP podczas procesu synchronizacji, a jego zapis w bazie danych został zaimportowany
  • Nie zaimportowano w systemie ERP – status informujący, że import obiektu w systemie ERP nie powiódł się z powodu wystąpienia błędów
Uwaga
Po usunięciu mobilnej bazy wszystkie dane nieprzesynchronizowane do systemu ERP zostaną utracone.

Filtrowanie obiektów w oknie [Stan synchronizacji obiektów]

Przy użyciu ikonki dostępnej w prawym górnym rogu ekranu możliwe jest wyszukiwanie obiektów po nazwie lub kodzie obiektu oraz numerze dokumentu lub wizyty. Lista jest automatycznie zawężana do wierszy spełniających kryterium wpisanego tekstu. W celu wyłączenia wyszukiwarki należy kliknąć na ikonę .

Użytkownik może zawężać listę obiektów wystawionych w aplikacji mobilnej oraz sprawdzić ich stan synchronizacji poprzez wykorzystanie filtrów dostępnych w górnej części okna po wybraniu przycisku: .

Opcje filtra dostępne z poziomu okna: Stan synchronizacji obiektów

Możliwe jest filtrowanie po następujących kryteriach:

  • Data od (po wybraniu należy wybrać datę z kalendarza, od kiedy dany element trafił do synchronizacji)
  • Data do (po wybraniu należy wybrać datę z kalendarza, do kiedy dany element trafił do synchronizacji)
  • Typ obiektu 
    • Wizyta  – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do wizyt
    • Kontrahent – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do kontrahentów
    • Zamówienie sprzedaży – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do zamówień sprzedaży
    • Oferta sprzedaży – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do ofert sprzedaży
    • Załącznik – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do załączników
  • Stan synchronizacji
    • Zsynchronizowano – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do obiektów o statusie Zsynchronizowano
    • Oczekuje na synchronizację – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do obiektów o statusie Oczekuje na synchronizację
    • Wysłano – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do obiektów o statusie Wysłano
    • Nie zaimportowano w systemie ERP – po wybraniu tej opcji lista obiektów zostanie zawężona do obiektów o statusie Nie zaimportowano w systemie ERP
Uwaga
W aplikacji jest możliwość filtrowania listy po wszystkich filtrach jednocześnie.

Czy ten artykuł był pomocny?