Karta kontrahenta

Pasek górny na karcie kontrahenta

Karta kontrahenta składa się z trzech sekcji:

  1. Pulpit
  2. Informacje
  3. Aktywności

Przejście do konkretnej sekcji następuje po kliknięciu na Pulpit, Informacje lub Aktywności.

W każdej z sekcji w górnym pasku aplikacji są dostępne:

  • ikonka , która umożliwia powrót do wcześniejszego ekranu w aplikacji
  • kod i nazwa kontrahenta
  • ikonka  do oznaczenia kontrahenta jako ulubiony
  • ikonka , która uruchomi menu kontekstowe z dodatkowymi opcjami na karcie kontrahenta:
    • [Dodaj notatkę] – umożliwia uzupełnienie notatki
    • [Dodaj załącznik] – umożliwia dodanie załącznika
    • [Dodaj dokument] – umożliwia zarejestrowanie dokumentu sprzedaży
    • [Pokaż kontrahenta na mapie] – umożliwia wyświetlenie lokalizacji kontrahenta
    • [Wyznacz trasę] – umożliwia wyznaczenie trasy na wskazany adres kontrahenta
    • [Dodaj do ulubionych] – umożliwia oznaczenie kontrahenta jako ulubiony
    • [Edytuj kontrahenta] – umożliwia pełną edycję karty kontrahenta

 

1. Sekcja Pulpit

Pulpit kontrahenta

Pulpit kontrahenta podzielony jest na dwa obszary:

  • Najbliższe działania –  prezentowane jest najbliższe działanie CRM oraz ikonką [Zobacz wszystkie]. Wybór opcji [Zobacz wszystkie] przenosi użytkownika do kolejnego okna Działania kontrahenta z listą działań. Przy każdym działaniu prezentowane są godzina i nazwa wizyty, nazwa i adres kontrahenta i menu kontekstowe. Użytkownik ma możliwość zmiany widoku okna filtrując działania na Zaplanowane, Przeterminowane, Zakończone.
Widok okna: Działania kontrahenta
  • Ostatnie dokumenty – prezentowane są trzy ostatnie dokumenty kontrahenta oraz ikonką [Zobacz wszystkie]. Wybór opcji [Zobacz wszystkie] przenosi użytkownika do kolejnego okna Dokumenty kontrahenta z listą odfiltrowanych dla kontrahenta dokumentów. Przy dokumencie prezentowane są numerator, kwota, data i godzina wystawienia dokumentu oraz informacje czy dokument został zapisany do bufora, czy zatwierdzony. W górnym pasku są dostępne ikonki:
    • umożliwiająca powrót do poprzedniego ekranu aplikacji,
    • umożliwiająca otwarcie okna z wyborem typu dokumentu do wystawienia. Dodawanie dokumentu z tego poziomu spowoduje uzupełnienie danych odnośnie wybranego kontrahenta. Więcej informacji o wystawianiu dokumentów znajduje się TUTAJ.
Widok okna: Dokumenty kontrahenta

2. Sekcja Informacje

Informacje o kontrahencie

Informacje o kontrahencie są podzielone na dziewięć obszarów:

1. Dane podstawowe
  • Akronim (Kod) kontrahenta
  • Nazwa kontrahenta
  • Numer NIP kontrahenta
  • Typ kontrahenta
  • Adres główny kontrahenta
2. Działania
  • Informacja czy istnieją działania na bieżący dzień

3. Dane księgowe
  • Status księgowy
  • Typ
  • Płatnik VAT

Wskazówka
Więcej informacji o klasyfikacji podatkowej znajduje się TUTAJ.
4. Relacje
  • Nazwa
  • Typ relacji
  • Daty obowiązywania

Naciśnięcie przycisku [Zobacz więcej] w sekcji: Relacje spowoduje przejście do okna z listą relacji przypisanych do wybranego kontrahenta.

Widok okna: Relacje
Uwaga
Relacje w aplikacji Comarch Mobile mają cel jedynie informacyjny.
Wskazówka
Konfiguracja relacji została opisana TUTAJ.
5. Dane handlowe
  • Ostatni dokument – Numer ostatnio wystawionego dokumentu dla kontrahenta

6. Płatność i realizacja
  • Dystrybutorzy/Magazyny – Lista magazynów udostępniona na profilu danego przedstawiciela w Comarch Mobile Zarządzanie
  • Towary – Udostępniona dla kontrahenta grupa towarów
  • Waluta
  • Odbiorca faktury
  • Płatnik – dane o płatniku będą prezentowane, jeżeli zostaną spełnione dwa warunki:
    • na karcie kontrahenta w systemie ERP zostanie uzupełnione pole płatnik
    • na karcie płatnika w systemie ERP zostanie wskazany przedstawiciel powiązany z operatorem mobilnym
  • Kontrahent docelowy
  • Spedytor – dane o spedytorze będą prezentowane, jeżeli zostaną spełnione dwa warunki:
    • na karcie kontrahenta w systemie ERP zostanie uzupełnione pole spedytor
    • na karcie spedytora w systemie ERP zostanie wskazany przedstawiciel powiązany z operatorem mobilnym

7. Osoby kontaktowe
  • lista osób kontaktowych danego kontrahenta

8. Notatki
  • lista notatek wraz z możliwością dodania kolejnej

Po wybraniu opcji [Dodaj notatkę] zostanie wyświetlone okno zaprezentowane poniżej

Okno dodawania notatki

Dodanie notatki możliwe jest poprzez uzupełnienie tytułu oraz treści notatki. Użytkownik ma możliwość określenia za pomocą parametru [Przesyłaj do centrali] czy notatka ma zostać przesłana do centrali (domyślnie parametr jest włączony).

9. Załączniki
  • lista załączników wraz z możliwością dodania kolejnego

Wskazówka
Dodawanie załączników w Comarch Mobile zostało opisane TUTAJ.

Przy każdej sekcji prezentowana jest ikonka , która umożliwia zwinięcie danej sekcji. Domyślnie każda sekcja jest rozwinięta.

Przy odpowiednich polach prezentowany jest przycisk umożliwiający przejście do ekranów prezentujących rozwinięcie danego obszaru:

  • Adres
  • Działania
  • Ostatni dokument
  • Odbiorca faktury
  • Płatnik
  • Kontrahent docelowy
  • Spedytor
  • Osoby kontaktowe

Lista adresów kontrahenta

Strzałka umożliwia przejście użytkownika do kolejnego okna Lista adresów, w którym zostały zaprezentowane wszystkie adresy kontrahenta.

Widok okna: Lista adresów

Opcje dostępne z poziomu listy adresów:

  • – wyświetlenie adresu na mapie
  • – wyświetlenie trasy na mapie

Lista działań kontrahenta

Strzałka umożliwia przejście użytkownika do kolejnego okna Działania kontrahenta, w którym zostały zaprezentowane wszystkie działania kontrahenta. Przy każdym działaniu prezentowana jest godzina i nazwa wizyty, nazwa i adres kontrahenta. Użytkownik ma możliwość zmiany widoku okna filtrując działania na Zaplanowane, Przeterminowane, Zakończone.

Widok okna: Działania kontrahenta

Lista dokumentów kontrahenta

Strzałka umożliwia przejście użytkownika do kolejnego okna Dokumenty kontrahenta z listą odfiltrowanych dla kontrahenta dokumentów. Przy dokumencie prezentowane są numerator, kwota, data i godzina wystawienia oraz informacje czy dokument został zapisany do bufora, czy zatwierdzony. W górnym pasku są dostępne ikonki:

  • umożliwiająca powrót do poprzedniego ekranu aplikacji,
  • umożliwiająca otwarcie okna z wyborem typu dokumentu do wystawienia. Dodawanie dokumentu z tego poziomu spowoduje uzupełnienie danych odnośnie wybranego kontrahenta.
Widok okna: Dokumenty kontrahenta
Wskazówka
Więcej informacji o wystawianiu dokumentów w aplikacji znajduje się TUTAJ.

Lista odbiorców faktury/płatników/kontrahentów docelowych oraz spedytor

Strzałka w poszczególnych obszarach umożliwia przejście użytkownika do okna z informacjami o nazwach kontrahentów, w tym domyślnego oraz dacie obowiązywania relacji

Widok okna: Kontrahent docelowy

Karta osoby kontaktowej

Naciśnięcie strzałki przy wybranej osobie kontaktowej spowoduje przejście do okna Karta osoby kontaktowej, w którym zostały zaprezentowane podstawowe informacje oraz dane kontaktowe osoby.

Karta osoby kontaktowej kontrahenta

3. Sekcja Aktywności

Aktywności kontrahenta

Aktywności kontrahenta podzielone są na obszary:

  • Dziś
  • Wczoraj
  • Ostatni Tydzień
  • Ostatni miesiąc
  • Starsze

W poszczególnych obszarach prezentowane są informacje o wystawionych dokumentach sprzedaży wraz z datą, godziną i numeratorem dokumentu.

W przypadku braku wystąpienia aktywności prezentowany jest poniższy ekran z komunikatem:

Brak aktywności kontrahenta

Czy ten artykuł był pomocny?