Rejestracja nowego kontrahenta

Rejestracja nowego kontrahenta

W celu rejestracji nowej karty kontrahenta w aplikacji należy z poziomu listy kontrahentów wybrać przycisk: dostępny w prawym dolnym rogu każdej z zakładek listy kontrahentów.

Okno rejestracji nowego kontrahenta składa się z pól zaprezentowanych poniżej:

Rejestracja nowej karty kontrahenta
Uwaga
Pola oznaczone gwiazdką są polami wymaganymi.

W poszczególnych obszarach istnieje możliwość dodania adresu, kontaktu, osoby kontaktowej, notatki oraz załączników na karcie kontrahenta.

Uwaga
Status kontrahenta jest domyślnie pobrany z systemu ERP. Nie ma możliwości jego zmiany.

W celu zapisania nowego kontrahenta należy wypełnić wszystkie wymagane pola i zaakceptować wprowadzone dane przyciskiem [Zapisz].

 

Dodawanie adresów

W sekcji: Inne adresy istnieje możliwość dodania dodatkowych adresów po naciśnięciu na przycisk [Dodaj inny adres]. Okno dodawania innego adresu zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.

Okno dodawania innego adresu

Dostępne typy adresów to:

  • Dostawy/Wysyłkowy
  • Korespondencyjny
  • Faktury
Wskazówka
Użytkownik ma możliwość dodania więcej niż jednego adresu danego typu.

Zapisany adres będzie widoczny w sekcji: Inne adresy. Użytkownik może modyfikować wprowadzone dane za pomocą przycisków: Edytuj , Usuń lub dodać kolejny adres za pomocą przycisku [Dodaj inny adres].

 

Dodawanie kontaktów

W sekcji: Kontakty istnieje możliwość dodania danych kontaktowych kontrahenta po naciśnięciu na przycisk [Dodaj kontakty]. Okno dodawania kontaktu zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.

Rejestracja kontaktu

Dostępne typy kontaktów to:

  • Telefon
  • E-mail
  • URL

Zapisany kontakt będzie widoczny w sekcji: Kontakty. Użytkownik może modyfikować wprowadzone dane za pomocą przycisków: Edytuj , Usuń . Opcja dodania kolejnego kontaktu jest dostępna z poziomu okna edycji kontaktów przy użyciu przycisku [Dodaj kolejny].

Wskazówka
Użytkownik ma możliwość dodania więcej niż jednego kontaktu danego typu.

Dodawanie osób kontaktowych

W sekcji: Osoby kontaktowe istnieje możliwość dodania osoby kontaktowej kontrahenta poprzez naciśnięcie przycisku [Dodaj kontakty]. Okno dodawania osoby kontaktowej zostało zaprezentowane na rysunku poniżej.

Okno dodawania osoby kontaktowej

Stanowiska definiowane są w systemie ERP. Instrukcja synchronizacji stanowisk osób kontaktowych znajduje się TUTAJ.

W sekcji: Kontakty w oknie Dodaj osobę kontaktową istnieje możliwość dodania danych kontaktowych osoby. Dostępne typy kontaktów to:

  • Telefon
  • E-mail
  • Strona internetowa
Wskazówka
Użytkownik ma możliwość dodania więcej niż jednego kontaktu danego typu.

Zapisana osoba kontaktowa będzie widoczna w sekcji: Osoby kontaktowe. W sekcji tej użytkownik może modyfikować wprowadzone dane za pomocą przycisków: Edytuj , Usuń lub dodać kolejną osobę kontaktową za pomocą przycisku [Dodaj osobę kontaktową].

Osoby kontaktowe widoczne są również z poziomu sekcji Kontrahenci na zakładce: Osoby kontaktowe.

Dodawanie notatki

Po wybraniu opcji [Dodaj notatkę] zostanie wyświetlone okno zaprezentowane poniżej

Okno dodawania notatki

Dodanie notatki możliwe jest poprzez uzupełnienie tytułu oraz treści notatki. Użytkownik ma możliwość określenia za pomocą parametru [Przesyłaj do centrali] czy notatka ma zostać przesłana do centrali (domyślnie parametr jest włączony).

Dodawanie załącznika

Instrukcja dodawania załączników na karcie kontrahenta znajduje się TUTAJ.

Czy ten artykuł był pomocny?