Szablony wizyt

Definiowanie nowego lub edytowanie już istniejącego szablonu wizyty dostępne jest w zakładce [Szablony wizyt].

Szablony wizyt są wzorcami, według których będą organizowane spotkania z klientami. Szablony umożliwiają określenie dokładnych elementów wizyty, które zostaną uzupełnione przez przedstawiciela handlowego, na przykład: przeprowadzenie ankiety, wystawienie dokumentu czy dodanie informacji o przejeździe.

Lista szablonów wizyt zawiera następujące informacje:

  • Nazwa szablonu
  • Elementy – nazwy elementów przypisanych do danego szablonu, przedstawione w kolejności, w jakiej zostały przypisane w szablonie
  • Status – wskazuje, czy szablon jest aktywny
  • Jeśli szablon jest aktywny, wyświetlana jest informacja     
  • Jeśli szablon jest nieaktywny, wyświetlana jest informacja   

Przy każdym szablonie spotkania dostępne jest menu kontekstowe zawierające następujące opcje:

    • Edytuj – pozwala na edycję szablonu terminu wizyty
    • Kopiuj – pozwala użytkownikowi na skopiowanie szablonu wizyty
Lista szablonów wizyt

Listę szablonów wizyt można filtrować, wpisując nazwę w polu [Szukaj szablonów].

Dodanie nowego szablonu

Przycisk [Nowy szablon] dostępny w prawym górnym rogu aplikacji umożliwia dodanie nowego szablonu wizyty.

Proces definiowania nowego szablonu wizyty składa się z trzech następujących etapów:

      1. Parametry szablonu
      2. Wybór elementów
      3. Przypisanie do pracowników
Opcja [Nowy szablon] na zakładce Szablony wizyt

Parametry szablonu

W pierwszym etapie użytkownik może ustawić podstawowe parametry dla szablonu wizyty:

      • Tytuł szablonu (obowiązkowy)
      • Kod szablonu (obowiązkowy)
      • Typ szablonu – zawiera listę rozwijaną z możliwymi wartościami
      • Aktywny – przełącznik określający, czy dany szablon ma być aktywny czy nieaktywny
      • Wizyta całodniowa – przełącznik określający czy wizyta ma być całodniowa czy nie. W przypadku wizyty niecałodniowej dodatkowo możliwe jest określenie czasu trwania wizyty w oddzielnym oknie po wybraniu opcji [Czas trwania].
      • Opis szablonu – informacja dodatkowa dotycząca szablonu wizyty
Pierwszy krok definiowania szablonu wizyty – parametry szablonu

Wybór elementów

W drugim etapie możliwe jest przypisanie elementów do szablonu wizyty, które mają zostać zrealizowane podczas wizyty. Aby dodać element do szablonu użytkownik musi wybrać opcję [Dodaj elementy].

Drugi krok definiowania szablonu wizyty – wybór elementów

Okno [Dodaj elementy szablonu] zawiera filtr [Szukaj elementów] umożliwiający wyszukiwanie według nazwy elementu. Dodatkowo we wspomnianym oknie prezentowane są następujące informacje:

      • Nazwa elementu
      • Rodzaj – informacja o rodzaju elementu. Obecnie w aplikacji dostępne są elementy: Rejestracja dokumentu, Przejazd i Inny
      • Informacja dodatkowa – prezentuje opis z elementu szablonu
      • Wymagany – wskazuje, czy dany element jest wymagany

Użytkownik może wybrać wiele elementów na liście. Po zaznaczeniu checkboxa przy danym elemencie należy kliknąć przycisk [Dodaj], aby dodać elementy do szablonu.

Dodawanie elementów szablonu

Jeżeli elementy szablonu zostały już przypisane do szablonu wizyty, aplikacja prezentuje wraz ze statusem wymagalności oraz opcję [Dodaj elementy]. W celu usunięcia przypiętego elementu szablonu wizyty, należy wybrać opcję, dostępną po prawej stronie wiersza danego elementu wizyty.

Nowy szablon: Elementy szablonu
Wskazówka
Bezpośrednio z poziomu elementów przypisanych do szablonu można zmienić wymagalność danego elementu podczas dodawania działania.

Przypisanie do pracowników

W ostatnim kroku istnieje możliwość przypisania pracowników, którzy powinni mieć dostęp do szablonu wizyty. W tym celu należy wybrać przycisk [Przypisz pracowników]. Jeżeli pracownicy zostali już przypisani do szablonu, aplikacja prezentuje ich listę oraz opcję [+ Przypisz pracowników]. Tylko pracownicy dodani do szablonu będą mogli zaplanować wizytę z takim schematem.

Trzeci krok definiowania szablonu wizyty – przypisywanie do pracowników

Lista przypisanych pracowników zawiera następujące szczegóły:

      • Pracownik – pełne imię i nazwisko pracownika; jeżeli nie jest zdefiniowane zastępowane jest przez akronim pracownika
      • Miasto – miasto określone na formularzu pracowniczym

Listę pracowników można odfiltrować wpisując zarówno nazwisko, imię jak i miasto pracownika w polu [Szukaj pracowników].

Dodatkowo istnieje możliwość użycia filtru:

      • Rejon – możliwość wyszukania pracownika, przypisanego do danego rejonu. Lista rejonów wyświetlana jest w formie drzewiastej struktury, dodatkowo posortowana alfabetycznie. Istnieje możliwość zawężenia listy do nazwy rejonu poprzez wpisanie jego nazwy w polu „Szukaj rejonów” lub wybrania z wyświetlonej listy rejonów i podrejonów.
Nowy szablon: Wybór pracowników

W celu odłączenia pracownika od szablonu wizyty, należy wybrać opcję, dostępną po prawej stronie wiersza tego pracownika.

Nowy szablon: Przypisani pracownicy

Edycja szablonu

Wybranie opcji [Edycja] w menu kontekstowym umożliwia edycję utworzonego szablonu. Proces edycji wygląda podobnie jak proces dodawania nowego szablonu.

Kopiowanie szablonu

Wybranie opcji [Kopiuj] w menu kontekstowym otwiera okno umożliwiające dodanie nowego szablonu. Wszystkie parametry zostaną wypełnione automatycznie na podstawie oryginalnego szablonu, za wyjątkiem tytułu i kodu szablonu.

Czy ten artykuł był pomocny?