Atrybuty w CEE

1. Atrybuty towarów

Atrybuty stanowią dodatkowy opis artykułów w systemie Comarch ERP Enterprise. Dzięki temu są znakomitym narzędziem służącym dokładnemu zdefiniowaniu towarów, ich parametryzacji, określenia cech oraz wyróżnieniu ich spośród wielu innych znajdujących się w systemie.

W Comarch ERP Enterprise z poziomu aplikacji [Artykuły] użytkownik ma możliwość dodawania nowego atrybutu, uzupełniania wartości atrybutu, jak również edycji i usuwania definicji atrybutu.

Aktualnie obsługiwane są poniższe typy atrybutów:

  • Tekst
  • Dziesiętny jako liczba
  • Pole wyboru jako lista
  • Data
Uwaga
Atrybuty w aplikacji Comarch Mobile mają cel jedynie informacyjny.

1.1. Dodawanie nowej definicji atrybutu na towarze

Tworzenie atrybutów jako informacji dodatkowych o towarze jest możliwe w aplikacji [Artykuły] w widokach [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.

Zakładka Inne pola w aplikacji Artykuły w CEE

W zakładce Inne pola są widoczne wszystkie aktywne atrybuty wraz z uzupełnionymi wartościami.

Atrybuty na karcie towaru w CEE

Użytkownik ma możliwość dodania nowych atrybutów poprzez ikonę  dostępną w obszarze roboczym.

Dodawanie nowego atrybutu w CEE

Po wybraniu przycisku  pojawi się nowe okno. Należy uzupełnić pola:

  • Nazwa
  • Oznaczenie pola
  • Typ
Tworzenie nowego atrybutu

Po uzupełnieniu wszystkich danych użytkownik potwierdza zapis przyciskiem [Zastosuj].

Aby użytkownik miał możliwość uzupełnić atrybut o konkretne wartości należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].

1.2. Uzupełnianie wartości atrybutu

Uzupełnienie wartości atrybutów jest możliwe w aplikacji [Artykuły] w widoku [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.

Zakładka Inne pola w aplikacji Artykuły w CEE

W zakładce Inne pola są widoczne wszystkie utworzone atrybuty. Pola te są zasadniczo związane z jednostką biznesową i dlatego są one widoczne dla wszystkich towarów.

Wartości wprowadzone przez użytkownika mają zastosowanie dla aktualnie wyświetlanego towaru.

Uwaga
Atrybuty z pustymi polami (niewypełnionymi) nie są synchronizowane do aplikacji Comarch Mobile.
Atrybuty na karcie towaru w CEE

Zmienione dane na karcie towaru użytkownik zapisuje przyciskiem .

Kolejnym krokiem jest przypięcie atrybutu do wcześniej utworzonego Kanału sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] należy w widoku [Artykuł] utworzyć nowe powiązanie, klikając w przycisk i opcję [Dodaj], a następnie uzupełniając:

  • Kanał sprzedaży
  • Typ – aktualnie z Adapterem IBUS wspierany jest Atrybut/Suplement
  • Rozszerzenie – cecha/inne pole ustawione w aplikacji [Artykuły] w Sprzedaży wielokanałowej, które zostanie przeniesione jako atrybut do Comarch Mobile
  • Nazwa zewnętrzna – nazwa atrybutu, która będzie wyświetlana w Comarch Mobile
  • Kolejność
  • parametr Aktywny
Powiązanie atrybutu z Kanałem sprzedaży

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport artykułów] lub [Eksport BUS danych].

1.3. Edycja wartości atrybutu

Użytkownik ma możliwość edycji wartości atrybutu w aplikacji [Artykuły] w widoku [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.

Zakładka Inne pola w aplikacji Artykuły w CEE

Zmiany wartości w polach mają zastosowanie dla aktualnie wyświetlanego towaru.

Atrybuty i ich wartości na karcie towaru w CEE

Zmienione dane na karcie towaru użytkownik zapisuje przyciskiem .

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport artykułów] lub [Eksport BUS danych].

1.4. Edycja definicji atrybutu

Edycja atrybutów jest możliwa w aplikacji [Artykuły] w widoku [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.

Zakładka Inne pola w aplikacji Artykuły w CEE

Użytkownik ma możliwość edycji istniejących atrybutów poprzez ikonę .

Edycja atrybutu w CEE

Po wybraniu przycisku  pojawi się dodatkowe okno, na którym użytkownik w polu [Nazwa] wybiera atrybut, który chciałby zmienić.

Właściwości atrybutu w CEE

Użytkownik ma możliwość edycji:

  • pola [Oznaczenie pola]
  • pola [Opis]
  • parametru [Pole obowiązkowe]
  • pola [Wartość domyślna]
  • obszaru [Ograniczenia]

Naniesione zmiany użytkownik potwierdza przyciskiem [Zastosuj].

Aby informacja o atrybucie została zaktualizowana na pozostałych towarach należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].

Tworzenie schematu tabeli

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport artykułów] lub [Eksport BUS danych].

1.5. Usuwanie definicji atrybutu

W pierwszej kolejności należy usunąć istniejące powiązanie atrybutu z Kanałem sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] w widoku [Artykuł] użytkownik wskazuje atrybut i po kliknięciu ikony wybiera opcję [Usuń].

Usunięcie istniejącego powiązania atrybutu z Kanałem sprzedaży

W kolejnym kroku w aplikacji [Artykuły] w widoku [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola przy użyciu ikonki użytkownik będzie miał możliwość usunięcia atrybutów.

Usunięcie atrybutu w CEE

Po wybraniu przycisku  pojawi się dodatkowe okno, na którym użytkownik poprzez checkbox wybiera atrybut, który chce usunąć.

Wybór atrybutów do usunięcia

Dyspozycję użytkownik potwierdza przyciskiem [Zastosuj].

Aby informacja o atrybucie została usunięta na pozostałych towarach należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].

Tworzenie schematu tabeli

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych] , a następnie [Eksport artykułów] lub [Eksport BUS danych].

2. Atrybuty kontrahentów

Atrybuty stanowią dodatkowy opis na karcie kontrahentów w systemie Comarch ERP Enterprise. Dzięki temu są znakomitym narzędziem służącym uzupełnieniu informacji, ich parametryzacji, określenia cech oraz wyróżnieniu ich spośród wielu innych znajdujących się w systemie.

W Comarch ERP Enterprise z poziomu aplikacji [Partnerzy] użytkownik ma możliwość dodawania nowego atrybutu, uzupełniania wartości atrybutu, jak również edycji i usuwania definicji atrybutu.

Aktualnie obsługiwane są poniższe typy atrybutów:

  • Tekst
  • Dziesiętny jako liczba
  • Pole wyboru jako lista
  • Data

2.1. Dodawanie nowej definicji atrybutu na kontrahencie

Tworzenie atrybutów jako informacji dodatkowych o kontrahencie jest możliwe w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.

Zakładka Inne pola w aplikacji Partnerzy w CEE

W zakładce Inne pola są widoczne wszystkie aktywne atrybuty wraz z uzupełnionymi wartościami.

Atrybuty na karcie kontrahenta w CEE

Użytkownik ma możliwość dodania nowych atrybutów poprzez ikonę  dostępną w obszarze roboczym.

Dodawanie nowego atrybutu w CEE

Po wybraniu przycisku  pojawi się nowe okno. Należy uzupełnić pola:

  • Nazwa
  • Oznaczenie pola
  • Typ
Tworzenie nowego atrybutu

Po uzupełnieniu wszystkich danych użytkownik potwierdza zapis przyciskiem [Zastosuj].

Aby użytkownik miał możliwość uzupełnić atrybut o konkretne wartości należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].

2.2. Uzupełnianie wartości atrybutu

Uzupełnienie wartości atrybutów jest możliwe w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.

Zakładka Inne pola w aplikacji Partnerzy w CEE

W zakładce Inne pola są widoczne wszystkie utworzone atrybuty. Pola te są zasadniczo związane z jednostką biznesową i dlatego są one widoczne dla wszystkich kontrahentów.

Wartości wprowadzone przez użytkownika mają zastosowanie dla aktualnie wyświetlanego kontrahenta.

Uwaga
Atrybuty z pustymi polami (niewypełnionymi) nie są synchronizowane do aplikacji Comarch Mobile.
Atrybuty na karcie kontrahenta w CEE

Zmienione dane na karcie kontrahenta użytkownik zapisuje przyciskiem .

Kolejnym krokiem jest przypięcie atrybutu do wcześniej utworzonego Kanału sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] należy w widoku [Klient] utworzyć nowe powiązanie, klikając w przycisk i opcję [Dodaj], a następnie uzupełniając:

  • Kanał sprzedaży
  • Typ – aktualnie z Adapterem IBUS wspierany jest Atrybut/Suplement
  • Rozszerzenie – cecha/inne pole ustawione w aplikacji [Partnerzy] w Sprzedaży wielokanałowej, które zostanie przeniesione jako atrybut do Comarch Mobile
  • Nazwa zewnętrzna – nazwa atrybutu, która będzie wyświetlana w Comarch Mobile
  • Kolejność
  • parametr Aktywny
Powiązanie atrybutu z Kanałem sprzedaży

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport partnerów] lub [Eksport BUS danych].

2.3. Edycja wartości atrybutu

Użytkownik ma możliwość edycji wartości atrybutu w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.

Zakładka Inne pola w aplikacji Partnerzy w CEE

Zmiany wartości w polach mają zastosowanie dla aktualnie wyświetlanego kontrahenta.

Atrybuty na karcie kontrahenta w CEE

Zmienione dane na karcie kontrahenta użytkownik zapisuje przyciskiem .

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport partnerów] lub [Eksport BUS danych].

2.4. Edycja definicji atrybutu

Edycja atrybutów jest możliwa w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.

Zakładka Inne pola w aplikacji Partnerzy w CEE

Użytkownik ma możliwość edycji istniejących atrybutów poprzez ikonę .

Edycja atrybutu w CEE

Po wybraniu przycisku  pojawi się dodatkowe okno, na którym użytkownik w polu [Nazwa] wybiera atrybut, który chciałby zmienić.

Właściwości atrybutu w CEE

Użytkownik ma możliwość edycji:

  • pola [Oznaczenie pola]
  • pola [Opis]
  • parametru [Pole obowiązkowe]
  • pola [Wartość domyślna]
  • obszaru [Ograniczenia]

Naniesione zmiany użytkownik potwierdza przyciskiem [Zastosuj].

Aby informacja o atrybucie została zaktualizowana na pozostałych kontrahentach należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].

Tworzenie schematu tabeli

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport partnerów] lub [Eksport BUS danych].

2.5. Usuwanie definicji atrybutu

W pierwszej kolejności należy usunąć istniejące powiązanie atrybutu z Kanałem sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] w widoku [Klient] użytkownik wskazuje atrybut i po kliknięciu ikony wybiera opcję [Usuń].

Usunięcie istniejącego powiązania atrybutu z Kanałem sprzedaży

W kolejnym kroku w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola przy użyciu ikonki użytkownik będzie miał możliwość usunięcia atrybutów.

Usunięcie atrybutu w CEE

Po wybraniu przycisku  pojawi się dodatkowe okno, na którym użytkownik poprzez checkbox wybiera atrybut, który chce usunąć.

Wybór atrybutów do usunięcia

Dyspozycję użytkownik potwierdza przyciskiem [Zastosuj].

Aby informacja o atrybucie została usunięta na pozostałych kontrahentach należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].

Tworzenie schematu tabeli

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport partnerów] lub [Eksport BUS danych].

3. Atrybuty nagłówka dokumentów

Istnieje możliwość obsługi dodatkowych pól na nagłówku dokumentu, takich jak np. zadowolenie klienta, priorytet zamówienia lub rodzaj opakowania, których aktualnie nie ma w Comarch Mobile. Wprowadzona funkcjonalność pozwoli użytkownikowi podczas wystawiania dokumentu sprzedaży uzupełnić brakujące informacje.

Wskazówka
W Comarch ERP Enterprise część pól na dokumentach zamówień i ofert sprzedaży są już udostępnione jako atrybuty, które mogą zostać przesynchronizowane do Comarch Mobile. Kolejne pola nagłówka mogą być dodane jako atrybuty przez administratora systemu.

Aktualnie w Comarch Mobile na nagłówku dokumentu obsługiwane są poniższe typy atrybutów:

  • Tekst
  • Wartości liczbowe
  • Pole wyboru jako lista
  • Data

3.1. Przypięcie atrybutu do Kanału sprzedaży

W celu obsługi eksportu i importu dodatkowych informacji między systemem ERP a Comarch Mobile należy w skorzystać z aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży], która pozwala użytkownikowi przypisać do protokołu pola, które nie są przesyłane w standardowej logice adaptera IBUS.

Wybrane pole jako atrybut nagłówka należy powiązać z Kanałem sprzedaży w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] w widoku [Oferta sprzedaży] lub [Zamówienie sprzedaży]. Po wybraniu przycisku i opcji [Dodaj] użytkownik uzupełnia poniższe dane:

  • Kanał sprzedaży
  • Typ – aktualnie z Adapterem IBUS wspierany jest typ Ścieżka do pola BO (eksport&import)
  • Ścieżka do pola Obiektu biznesowego – wskazać atrybut z listy
  • Nazwa zewnętrzna – nazwa atrybutu, która będzie wyświetlana w Comarch Mobile
  • Kolejność
  • Aktywny – konieczne jest zaznaczenie parametru, aby atrybut był dostępny w Comarch Mobile
Powiązanie atrybutu z Kanałem sprzedaży

W kolejnym kroku wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych].

3.2. Edycja/usunięcie przypisanego atrybutu

Edycja atrybutów jest możliwa w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży]. Użytkownik ma możliwość edycji:

  • nazwy zewnętrznej
  • kolejności
  • parametru [Aktywny]

Naniesione zmiany należy potwierdzić przyciskiem [Zapisz].

W celu usunięcia już przypisanego atrybutu należy zaznaczyć atrybut i potwierdzić przyciskiem [Usuń].

Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych].

3.3. Uzupełnianie elementu/atrybutu na nagłówku dokumentu w systemie ERP

Uzupełnienie wartości elementu na dokumencie w CEE będącego jednocześnie atrybutem jest możliwe w aplikacji [Zamówienia sprzedaży]/[Oferty sprzedaży].

Przykład
Przykładowe pole na dokumencie będące atrybutem w Comarch Mobile
Uwaga
Pola/Atrybuty z niewypełnionymi wartościami na dokumentach dodanych w centrali nie są synchronizowane do aplikacji Comarch Mobile.

Czy ten artykuł był pomocny?