1. Atrybuty towarów
Atrybuty stanowią dodatkowy opis artykułów w systemie Comarch ERP Enterprise. Dzięki temu są znakomitym narzędziem służącym dokładnemu zdefiniowaniu towarów, ich parametryzacji, określenia cech oraz wyróżnieniu ich spośród wielu innych znajdujących się w systemie.
W Comarch ERP Enterprise z poziomu aplikacji [Artykuły] użytkownik ma możliwość dodawania nowego atrybutu, uzupełniania wartości atrybutu, jak również edycji i usuwania definicji atrybutu.
Aktualnie obsługiwane są poniższe typy atrybutów:
- Tekst
- Dziesiętny jako liczba
- Pole wyboru jako lista
- Data
1.1. Dodawanie nowej definicji atrybutu na towarze
Tworzenie atrybutów jako informacji dodatkowych o towarze jest możliwe w aplikacji [Artykuły] w widokach [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.
W zakładce Inne pola są widoczne wszystkie aktywne atrybuty wraz z uzupełnionymi wartościami.
Użytkownik ma możliwość dodania nowych atrybutów poprzez ikonę dostępną w obszarze roboczym.
Po wybraniu przycisku pojawi się nowe okno. Należy uzupełnić pola:
- Nazwa
- Oznaczenie pola
- Typ
Po uzupełnieniu wszystkich danych użytkownik potwierdza zapis przyciskiem [Zastosuj].
Aby użytkownik miał możliwość uzupełnić atrybut o konkretne wartości należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].
1.2. Uzupełnianie wartości atrybutu
Uzupełnienie wartości atrybutów jest możliwe w aplikacji [Artykuły] w widoku [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.
W zakładce Inne pola są widoczne wszystkie utworzone atrybuty. Pola te są zasadniczo związane z jednostką biznesową i dlatego są one widoczne dla wszystkich towarów.
Wartości wprowadzone przez użytkownika mają zastosowanie dla aktualnie wyświetlanego towaru.
Zmienione dane na karcie towaru użytkownik zapisuje przyciskiem .
Kolejnym krokiem jest przypięcie atrybutu do wcześniej utworzonego Kanału sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] należy w widoku [Artykuł] utworzyć nowe powiązanie, klikając w przycisk i opcję [Dodaj], a następnie uzupełniając:
- Kanał sprzedaży
- Typ – aktualnie z Adapterem IBUS wspierany jest Atrybut/Suplement
- Rozszerzenie – cecha/inne pole ustawione w aplikacji [Artykuły] w Sprzedaży wielokanałowej, które zostanie przeniesione jako atrybut do Comarch Mobile
- Nazwa zewnętrzna – nazwa atrybutu, która będzie wyświetlana w Comarch Mobile
- Kolejność
- parametr Aktywny
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport artykułów] lub [Eksport BUS danych].
1.3. Edycja wartości atrybutu
Użytkownik ma możliwość edycji wartości atrybutu w aplikacji [Artykuły] w widoku [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.
Zmiany wartości w polach mają zastosowanie dla aktualnie wyświetlanego towaru.
Zmienione dane na karcie towaru użytkownik zapisuje przyciskiem .
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport artykułów] lub [Eksport BUS danych].
1.4. Edycja definicji atrybutu
Edycja atrybutów jest możliwa w aplikacji [Artykuły] w widoku [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.
Użytkownik ma możliwość edycji istniejących atrybutów poprzez ikonę .
Po wybraniu przycisku pojawi się dodatkowe okno, na którym użytkownik w polu [Nazwa] wybiera atrybut, który chciałby zmienić.
Użytkownik ma możliwość edycji:
- pola [Oznaczenie pola]
- pola [Opis]
- parametru [Pole obowiązkowe]
- pola [Wartość domyślna]
- obszaru [Ograniczenia]
Naniesione zmiany użytkownik potwierdza przyciskiem [Zastosuj].
Aby informacja o atrybucie została zaktualizowana na pozostałych towarach należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport artykułów] lub [Eksport BUS danych].
1.5. Usuwanie definicji atrybutu
W pierwszej kolejności należy usunąć istniejące powiązanie atrybutu z Kanałem sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] w widoku [Artykuł] użytkownik wskazuje atrybut i po kliknięciu ikony wybiera opcję [Usuń].
W kolejnym kroku w aplikacji [Artykuły] w widoku [Podstawowe] lub [Sprzedaż] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola przy użyciu ikonki użytkownik będzie miał możliwość usunięcia atrybutów.
Po wybraniu przycisku pojawi się dodatkowe okno, na którym użytkownik poprzez checkbox wybiera atrybut, który chce usunąć.
Dyspozycję użytkownik potwierdza przyciskiem [Zastosuj].
Aby informacja o atrybucie została usunięta na pozostałych towarach należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych] , a następnie [Eksport artykułów] lub [Eksport BUS danych].
2. Atrybuty kontrahentów
Atrybuty stanowią dodatkowy opis na karcie kontrahentów w systemie Comarch ERP Enterprise. Dzięki temu są znakomitym narzędziem służącym uzupełnieniu informacji, ich parametryzacji, określenia cech oraz wyróżnieniu ich spośród wielu innych znajdujących się w systemie.
W Comarch ERP Enterprise z poziomu aplikacji [Partnerzy] użytkownik ma możliwość dodawania nowego atrybutu, uzupełniania wartości atrybutu, jak również edycji i usuwania definicji atrybutu.
Aktualnie obsługiwane są poniższe typy atrybutów:
- Tekst
- Dziesiętny jako liczba
- Pole wyboru jako lista
- Data
2.1. Dodawanie nowej definicji atrybutu na kontrahencie
Tworzenie atrybutów jako informacji dodatkowych o kontrahencie jest możliwe w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.
W zakładce Inne pola są widoczne wszystkie aktywne atrybuty wraz z uzupełnionymi wartościami.
Użytkownik ma możliwość dodania nowych atrybutów poprzez ikonę dostępną w obszarze roboczym.
Po wybraniu przycisku pojawi się nowe okno. Należy uzupełnić pola:
- Nazwa
- Oznaczenie pola
- Typ
Po uzupełnieniu wszystkich danych użytkownik potwierdza zapis przyciskiem [Zastosuj].
Aby użytkownik miał możliwość uzupełnić atrybut o konkretne wartości należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].
2.2. Uzupełnianie wartości atrybutu
Uzupełnienie wartości atrybutów jest możliwe w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.
W zakładce Inne pola są widoczne wszystkie utworzone atrybuty. Pola te są zasadniczo związane z jednostką biznesową i dlatego są one widoczne dla wszystkich kontrahentów.
Wartości wprowadzone przez użytkownika mają zastosowanie dla aktualnie wyświetlanego kontrahenta.
Zmienione dane na karcie kontrahenta użytkownik zapisuje przyciskiem .
Kolejnym krokiem jest przypięcie atrybutu do wcześniej utworzonego Kanału sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] należy w widoku [Klient] utworzyć nowe powiązanie, klikając w przycisk i opcję [Dodaj], a następnie uzupełniając:
- Kanał sprzedaży
- Typ – aktualnie z Adapterem IBUS wspierany jest Atrybut/Suplement
- Rozszerzenie – cecha/inne pole ustawione w aplikacji [Partnerzy] w Sprzedaży wielokanałowej, które zostanie przeniesione jako atrybut do Comarch Mobile
- Nazwa zewnętrzna – nazwa atrybutu, która będzie wyświetlana w Comarch Mobile
- Kolejność
- parametr Aktywny
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport partnerów] lub [Eksport BUS danych].
2.3. Edycja wartości atrybutu
Użytkownik ma możliwość edycji wartości atrybutu w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.
Zmiany wartości w polach mają zastosowanie dla aktualnie wyświetlanego kontrahenta.
Zmienione dane na karcie kontrahenta użytkownik zapisuje przyciskiem .
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport partnerów] lub [Eksport BUS danych].
2.4. Edycja definicji atrybutu
Edycja atrybutów jest możliwa w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola.
Użytkownik ma możliwość edycji istniejących atrybutów poprzez ikonę .
Po wybraniu przycisku pojawi się dodatkowe okno, na którym użytkownik w polu [Nazwa] wybiera atrybut, który chciałby zmienić.
Użytkownik ma możliwość edycji:
- pola [Oznaczenie pola]
- pola [Opis]
- parametru [Pole obowiązkowe]
- pola [Wartość domyślna]
- obszaru [Ograniczenia]
Naniesione zmiany użytkownik potwierdza przyciskiem [Zastosuj].
Aby informacja o atrybucie została zaktualizowana na pozostałych kontrahentach należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport partnerów] lub [Eksport BUS danych].
2.5. Usuwanie definicji atrybutu
W pierwszej kolejności należy usunąć istniejące powiązanie atrybutu z Kanałem sprzedaży. W tym celu w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] w widoku [Klient] użytkownik wskazuje atrybut i po kliknięciu ikony wybiera opcję [Usuń].
W kolejnym kroku w aplikacji [Partnerzy] w widoku [Podstawowe] lub [Klient] dla rozszerzenia [Domyślny] w obszarze roboczym na zakładce Inne pola przy użyciu ikonki użytkownik będzie miał możliwość usunięcia atrybutów.
Po wybraniu przycisku pojawi się dodatkowe okno, na którym użytkownik poprzez checkbox wybiera atrybut, który chce usunąć.
Dyspozycję użytkownik potwierdza przyciskiem [Zastosuj].
Aby informacja o atrybucie została usunięta na pozostałych kontrahentach należy utworzyć schemat tabeli wybierając przycisk , a następnie wybrać opcję [W tle].
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych], a następnie [Eksport partnerów] lub [Eksport BUS danych].
3. Atrybuty nagłówka dokumentów
Istnieje możliwość obsługi dodatkowych pól na nagłówku dokumentu, takich jak np. zadowolenie klienta, priorytet zamówienia lub rodzaj opakowania, których aktualnie nie ma w Comarch Mobile. Wprowadzona funkcjonalność pozwoli użytkownikowi podczas wystawiania dokumentu sprzedaży uzupełnić brakujące informacje.
Aktualnie w Comarch Mobile na nagłówku dokumentu obsługiwane są poniższe typy atrybutów:
- Tekst
- Wartości liczbowe
- Pole wyboru jako lista
- Data
3.1. Przypięcie atrybutu do Kanału sprzedaży
W celu obsługi eksportu i importu dodatkowych informacji między systemem ERP a Comarch Mobile należy w skorzystać z aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży], która pozwala użytkownikowi przypisać do protokołu pola, które nie są przesyłane w standardowej logice adaptera IBUS.
Wybrane pole jako atrybut nagłówka należy powiązać z Kanałem sprzedaży w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży] w widoku [Oferta sprzedaży] lub [Zamówienie sprzedaży]. Po wybraniu przycisku i opcji [Dodaj] użytkownik uzupełnia poniższe dane:
- Kanał sprzedaży
- Typ – aktualnie z Adapterem IBUS wspierany jest typ Ścieżka do pola BO (eksport&import)
- Ścieżka do pola Obiektu biznesowego – wskazać atrybut z listy
- Nazwa zewnętrzna – nazwa atrybutu, która będzie wyświetlana w Comarch Mobile
- Kolejność
- Aktywny – konieczne jest zaznaczenie parametru, aby atrybut był dostępny w Comarch Mobile
W kolejnym kroku wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych].
3.2. Edycja/usunięcie przypisanego atrybutu
Edycja atrybutów jest możliwa w aplikacji [Atrybuty kanału sprzedaży]. Użytkownik ma możliwość edycji:
- nazwy zewnętrznej
- kolejności
- parametru [Aktywny]
Naniesione zmiany należy potwierdzić przyciskiem [Zapisz].
W celu usunięcia już przypisanego atrybutu należy zaznaczyć atrybut i potwierdzić przyciskiem [Usuń].
Wprowadzone zmiany należy wyeksportować do Comarch Mobile przy użyciu aplikacji [Eksport danych podstawowych].
3.3. Uzupełnianie elementu/atrybutu na nagłówku dokumentu w systemie ERP
Uzupełnienie wartości elementu na dokumencie w CEE będącego jednocześnie atrybutem jest możliwe w aplikacji [Zamówienia sprzedaży]/[Oferty sprzedaży].