Planowanie kontaktu

Rozpoczęcie procesu planowania kontaktu następuje po kliknięciu w przycisk: [Nowe działanie] znajdującego się w prawym górnym rogu nagłówka i wybrania z listy opcji [Kontakt].

Wybór działania: Kontakt

Planowanie kontaktu składa się z poniższych kroków:

  1. Wybór kontrahentów
  2. Uzupełnienie szczegółów kontaktu
  3. Konfiguracja poszczególnych kontaktów
  4. Wybór opiekuna
  5. Podsumowanie

Krok 1 – Wybór kontrahentów

Po wybraniu działania: [Kontakt] zostaje wyświetlony pierwszy z pięciu kroków formularza planowania. Użytkownik wybiera kontrahentów, dla których będzie planowane działanie.

Tworzenie działania – wybór kontrahentów

Lista kontrahentów prezentuje informacje odnośnie:

  • Nazwy kontrahenta
  • Rejonu kontrahenta
  • Adresu kontrahenta – ulica, nr domu, nr mieszkania, miasto
  • Informacje o ostatnim działaniu – imię i nazwisko pracownika, nazwa działania.

 

Listę kontrahentów można zawężać korzystając z wyszukiwarki znajdującej się w nagłówku:

  • Wyszukaj kontrahentów – pole tekstowe umożliwiające wyszukanie po nazwie oraz mieście kontrahenta.
  • Rejon – możliwość wyszukania po rejonie, do którego należy kontrahent. Po kliknięciu w pole wyświetlana jest lista rejonów w formie drzewiastej struktury, dodatkowo posortowana alfabetycznie. Istnieje możliwość zawężenia listy do nazwy rejonu poprzez wpisanie jego nazwy w polu „Szukaj rejonów” lub wybrania z wyświetlonej listy rejonów i podrejonów.
  • Ostatnie działanie – możliwość wyboru opcji uzależnionej od daty ostatniego działania:
    • Ponad 5 dni
    • Ponad tydzień temu
    • Ponad dwa tygodnie temu
    • Ponad miesiąc temu
    • Brak działań
    • Wybierz własną datę
  • Okres rozliczenia – możliwość wyboru okresu, w jakim wartość transakcji będzie weryfikowana. Aby aktywować filtr należy zaznaczyć jedną z następujących możliwości:
    • Ostatnie 7 dni – pokazuje kontrahentów, którzy dokonali transakcji w ostatnich 7 dniach
    • Ostatnie 30 dni – pokazuje kontrahentów, którzy dokonali transakcji w ostatnich 30 dniach
    • Ostatnie 60 dni – pokazuje kontrahentów, którzy dokonali transakcji w ostatnich 60 dniach
    • Ostatnie 90 dni – pokazuje kontrahentów, którzy dokonali transakcji w ostatnich 90 dniach
    • Wybierz własną datę – pozwala na ustawienie spersonalizowanych widełek czasowych
  • Wartość dokumentów – możliwość wyboru wartości transakcji. Wartość transakcji należy rozumieć jako sumę      wartości widniejących na wszystkich dokumentach zamówień sprzedaży wystawionych na danego kontrahenta. Aby aktywować filtr należy zaznaczyć jedną z następujących możliwości:
    • 0 – 1000 EUR*
    • 1000 – 2000 EUR*
    • 2000 – 5000 EUR*
    • Wybierz własną wartość:

– Wpisanie jedynie wartości OD – wyszukuje sumę wartości dokumentów wystawionych na danego kontrahenta od kwoty wpisanej w polu, bez ograniczenia górnego.

– Wpisanie jedynie wartości DO – wyszukuje sumę wartości dokumentów wystawionych na danego kontrahenta do kwoty wpisanej w polu, bez ograniczenia dolnego.

*Waluta powinna być zgodna z walutą systemową wybraną na kanale sprzedaży w CEE.

Tworzenie działania – wybór kontrahenta

Wybór kontrahenta, dla którego ma zostać zaplanowane działanie następuje po zaznaczeniu checku obok nazwy kontrahenta.

Po zaznaczeniu kontrahentów wiersz zostanie oznaczony niebieskim podświetleniem i dodatkowo prezentowany będzie przycisk [Wybrano] z liczbą aktualnie zaznaczonych kontrahentów.

Tworzenie działania, wybrani kontrahenci

Po kliknięciu w przycisk: [Wybrano] nastąpi przejście do okna: Wybrani kontrahenci wyświetlającego listę wybranych/zaznaczonych kontrahentów. Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych kontrahentów:

  •  – usuwa jednego kontrahenta
  • – usuwa wszystkich wybranych kontrahentów

 

Zapisanie zmian wprowadzonych z poziomu okna następuje po wyborze opcji [Zapisz].

Anulowanie wprowadzonych zmian z poziomu okna i powrót do poprzedniego widoku po wyborze opcji [Anuluj].

Przejście do następnego kroku następuje po wybraniu przycisku [Dalej].

Krok 2 – Uzupełnienie szczegółów kontaktu

Z poziomu okna: Uzupełnienie szczegółów kontaktu istnieje możliwość uzupełnienia informacji odnośnie kontaktu dla wybranych kontrahentów.

Planowanie działania, uzupełnienie szczegółów kontaktu

Na tym etapie użytkownik uzupełnia podstawowe informacje dla kontaktu:

  • Tytuł kontaktu (obowiązkowy)
  • Rodzaj kontaktu (obowiązkowy) – zawiera listę rozwijaną z możliwymi wartościami, zdefiniowanymi w Comarch Mobile Zarządzanie w [Słownikach]
  • Kontakt całodniowy – przełącznik określający czy działanie ma być całodniowe czy nie. W przypadku kontaktu niecałodniowego dodatkowo możliwe jest określenie daty i godziny rozpoczęcia i zakończenia kontaktu
  • Miejsce kontaktu – możliwość zmiany
    • Główny (adres) – adres kontrahenta (domyślnie)
    • Wybierz na mapie – wybrany punkt na mapie
    • Bieżąca lokalizacja – lokalizacja z wykorzystaniem GPS
Planowanie działania, wybór miejsca rozpoczęcia

    Planowanie działania, wybór miejsca rozpoczęcia, nie zaznaczony punkt na mapie
  • Opis – informacja dodatkowa dotycząca kontaktu

 

Po zdefiniowaniu wszystkich wymaganych pól przejście do następnego kroku następuje po wybraniu przycisku [Dalej].

Krok 3 – Konfiguracja poszczególnych kontaktów

Z poziomu okna: Konfiguracja poszczególnych kontaktów istnieje możliwość dostosowania kontaktów dla wybranych kontrahentów.

Planowanie działania, konfiguracja poszczególnych kontaktów dla wybranych kontrahentów

W lewej części okna znajdują się dodani kontrahenci do kontaktu:

  • Nazwa kontrahenta
  • Adres kontrahenta

 

Domyślnie wybrany jest pierwszy kontrahent z listy, a po prawej są wyświetlone i uzupełnione dla niego pola z możliwością edycji:

  • Tytuł kontaktu (obowiązkowy)
  • Rodzaj kontaktu (obowiązkowy)
  • Kontakt całodniowy
  • Miejsce kontaktu
  • Osoba kontaktowa
  • Opis

Przejście do następnego kroku następuje po wybraniu przycisku [Dalej].

Krok 4 – Wybór opiekuna

Z poziomu okna prezentowane są informacje odnośnie opiekunów, dla których kontakt może zostać zaplanowany. Domyślnie pokazywana jest lista rekomendowanych opiekunów, którzy nie posiadają żadnych konfliktów w danym dniu (data określona podczas tworzenia działania) oraz mają największe doświadczenie.

Lista opiekunów zawiera informacje:

  • Pracownik – imię i nazwisko pracownika lub akronim pracownika
  • Już zaplanowane działania – ilość działań zrealizowanych lub potwierdzonych dla pracownika na dany dzień
  • Godziny trasy – podpowiedź godzin, w jakich mogą zostać zaplanowane nowe działania:
    • Dowolne – jeżeli pracownik nie ma zaplanowanych żadnych działań na dany dzień
    • Zakres godzin – pierwszy wolny termin pracownika w danym dniu uwzględniający czas trwania obecnego działania
    • Brak odpowiednich godzin – jeżeli pracownik posiada zaplanowane działania na dany dzień i nie ma możliwości zaplanowania kolejnego działania
  • Doświadczenie – sumaryczna ilość wszystkich zrealizowanych działań przez pracownika

 

Dostępny jest filtr [Szukaj opiekunów], który umożliwia wyszukanie opiekuna po imieniu/nazwisku/akronimie.

Planowanie działania, wybór opiekuna

Wybór opiekuna następuje poprzez opcję [Wybierz], wówczas wiersz z wybranym opiekunem zostanie podświetlony na niebiesko oraz zostanie aktywowana opcja [Dalej].

 

Planowanie działania, wybór opiekuna, zaznaczenie

Krok 5 – Podsumowanie

Po wyborze opiekuna w ostatnim kroku: Podsumowanie prezentowane są podstawowe informacje odnośnie kontaktu:

  • Nazwa kontrahenta
  • Rodzaj kontaktu
  • Data i godzina rozpoczęcia
  • Data i godzina zakończenia

 

Planowanie działania, Podsumowanie

Po kliknięciu przycisku [Utwórz kontakty] utworzone zostaną wybrane kontakty i będą widoczne w zakładce [Działania].

Po wybraniu opcji [Poprzedni krok] powrót do okna: Wybór opiekuna.

Rezygnacja z planowania działania jest możliwa po wybraniu opcji [Anuluj].


Czy ten artykuł był pomocny?