Edycja kontrahenta

Nowo dodani kontrahenci mogą być modyfikowani do momentu wysłania ich kart do systemu ERP. Aby edytować kartę kontrahenta pobranego z systemu ERP konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie stanowiska mobilnego  LINK do artykułu

Po naciśnięciu przycisku  dostępnego na karcie kontrahenta zostanie wyświetlone menu z opcjami :

[Dodaj adres] -Umożliwia dodanie adresu dodatkowego na karcie Kontrahenta.
[Dodaj osobę] – Umożliwia dodanie nowej osoby kontaktowej na karcie Kontrahenta.
[Edytuj kontrahenta] – Umożliwia pełną edycję karty kontrahenta.

Karta kontrahenta, edycja kontrahenta pobranego z systemu ERP
[Dodaj adres] – Umożliwia dodanie adresu dodatkowego na karcie Kontrahenta.
[Dodaj osobę] – Umożliwia dodanie nowej osoby kontaktowej na karcie Kontrahenta.
[Edytuj kontrahenta] – Umożliwia pełną edycję karty kontrahenta

Naciśnięcie przycisku [Edytuj kontrahenta] pozwala na pełną edycję karty kontrahenta. Edytując kartę kontrahenta Użytkownik może dokonać zmiany:

  • Akronimu
  • Nazwy kontrahenta
  • Adresu głównego wraz z przypisanymi kontaktami
  • Adresu korespondencyjnego
  • Numeru NIP
  • Numeru REGON
  • Opisu
  • Atrybutów
  • Warunków handlowych kontrahenta (formy i terminu płatności, ceny początkowej, sposoby dostawy czy dostępnej grupy towarowej)
  • Osób kontaktowych
Dodatkowo jest możliwa weryfikacja numeru NIP. Po sprawdzeniu numeru NIP i odnalezieniu kontrahenta w bazie danych, użytkownik może wybrać opcję Aktualizuj celem aktualizacji lub zmiany danych kontrahenta. Zanim użytkownik dokona ostatecznej zmiany danych kontrahenta, zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem. Dopiero po potwierdzeniu komunikatu, dane kontrahenta zostaną zmienione (Rys 94).

Aktualizacja danych kontrahenta.

Dla nowo dodanego kontrahenta poza możliwością zmiany danych istnieje także możliwość usunięcia karty kontrahenta. Opcja dostępna jest po wybraniu przycisku  .

Karta kontrahenta zarejestrowanego w aplikacji z otwartym menu

Opcja: [Usuń kontrahenta] dostępna jest dla nowo zarejestrowanych kontrahentów, niewysłanych jeszcze do systemu ERP. Usunięcie kontrahenta jest możliwe jedynie w przypadku, gdy na kontrahenta nie został wystawiony dokument, nie istnieją zapisy kasowe powiązane z kontrahentem oraz nie zostało zaplanowane działanie powiązane z kontrahentem.

Wskazówka

Na poziomie wdrożeniowym istnieje możliwość określenia, które z pól mają być dostępne dla Przedstawiciela handlowego do edycji. W razie potrzeb można te uprawnienia ograniczyć.

Dodany z poziomu aplikacji kontrahent jest oznaczony na liście kontrahentów ikonką w kolorze niebieskim

Kontrahent zarejestrowany w aplikacji

 Edycja osoby kontaktowej

Edycja osoby kontaktowej pozwala na lepsze zarządzanie osobami kontaktowymi kontrahenta dając możliwość usuwania osoby kontaktowej oraz edytowania jej kartoteki poprzez zmianę:

  • Domyślności osoby kontaktowej
  • Stanowiska
  • Imienia i nazwiska
  • Kontaktów (telefonu, adresu e-mail itp.)
  • Notatki związanej z osobą kontaktową

Czy ten artykuł był pomocny?