Planowanie wizyty handlowej

Wizytę handlową można zaplanować z poziomu:

  • terminarza
  • karty kontrahenta

Planowanie wizyty z poziomu terminarza

Okno planowania wizyty składa się z czterech zakładek:

  • Wzorzec wizyty
  • Kontrahenci
  • Koszyk
  • Dzień

Poniżej zostały omówione poszczególne zakładki:

Wzorzec wizyty – okno otwarte jako pierwsze podczas planowania wizyty, zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.

Wzorzec wizyty

Jeżeli chodzi o wzorce wizyt, to są one definiowane w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie. Więcej informacji na ten temat można znaleźć TUTAJ.

Z poziomu zakładki: Wzorzec wizyty można dokonać wyboru typu, czasu trwania oraz dnia, na który ma zostać zaplanowana wizyta.

Cały dzień – Określenie, czy dana WH ma trwać cały dzień.

Zaznaczenie opcji Wyślij po zrealizowaniu spowoduje, że podczas kolejnej synchronizacji działanie zostanie wysłane do systemu ERP.

Zaznaczenie parametru Po zrealizowaniu zaplanuj kolejną spowoduje, że gdy wizyta zostanie zrealizowana, automatycznie zostanie podniesione zostanie okno umożliwiające zaplanowanie kolejnej wizyty.

W polach [Planuj od] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana wizyta. Po ustaleniu nowego terminu wizyty należy wybrać opcję Zapisz. Wizyta zostanie przeniesiona na nowy termin.

Oznaczenie wybranych godzin w kolorze czerwonym oznacza, że w danym terminie istnieje zaplanowane już inne wydarzenie.

Koszyk – okno, w którym prezentowana jest lista wizyt.

Wizyta: zakładka Koszyk

Kontrahenci – należy wybrać kontrahenta, dla którego zostanie zaplanowana wizyta. Okno zostało zaprezentowane poniżej.

Spotkanie: zakładka Kontrahenci

Po wybraniu Kontrahenta otworzy się nowe okno ze szczegółami, w którym dodatkowo będzie można wybrać osobę kontaktową, ustalić cykliczność działania oraz dodać opis spotkania. W przypadku dodania seryjnego kontrahentów dodatkowe wspomniane okno z dodatkowymi opcjami otworzy się po wybraniu danego kontrahenta zakładki [Koszyk].

Szczegóły wizyty

Dzień – można zobaczyć zaplanowane działania w ujęciu dziennym.

Spotkanie: zakładka Dzień

Każda wizyta może być tworzona jako cykl działań. Aby określić cykl podczas planowania wizyty w sekcji Powtórzenie należy określić cykliczność działania. Możliwe do wyboru warianty powtórzeń zostały zaprezentowane na rysunku poniżej.

Dialog wyboru wariantu powtórzeń wizyty
Uwaga
Zrealizowanie, odrzucenie lub usunięcie jednego z wydarzeń typu Wizyta, które jest częścią cyklu spowoduje podzielenie tego cyklu na dwie mniejsze części: pierwsza część cyklu do tego wydarzenia oraz druga część cyklu od tego wydarzenia. Po wejściu w edycję wizyty będącej w drugiej części cyklu i wybraniu opcji [Edytuj] cały cykl, tak naprawdę zostanie przeplanowana tylko druga część głównego cyklu. Natomiast wybranie opcji [Usuń] cały cykl spowoduje usunięcie wszystkich wizyt z całego głównego cyklu.

 

Planowanie wizyty z poziomu karty kontrahenta

Okno planowania wizyty składa się z trzech zakładek:

  • Wzorzec wizyty
  • Koszyk
  • Dzień

Wzorzec wizyty – okno otwarte jako pierwsze podczas planowania wizyty, zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.

Wzorzec wizyty

Z poziomu zakładki: Wzorzec wizyty można dokonać wyboru typu, czasu trwania oraz dnia, na który ma zostać zaplanowana wizyta.

W polach [Data] i [Godzina] podpowiada się pierwszy wolny termin począwszy od daty bieżącej, w którym może zostać zrealizowana wizyta. Po ustaleniu nowego terminu wizyty należy wybrać opcję Zapisz. Wizyta zostanie przeniesiona na nowy termin.

Koszyk – okno, w którym prezentowana jest lista wizyt, która zostanie stworzona po naciśnięciu przycisku: .

Wizyta: zakładka Koszyk

 

Czy ten artykuł był pomocny?