Po wybraniu ZS na liście dokumentów, w aplikacji wyświetli się lista towarów. Do koszyka możemy dodać towary, które są dostępne na magazynie mobilnym oraz takie, które mają stany zerowe.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/zs.png)
Realizacja ZS
Realizacja dokumentów ZS została opisana TUTAJ.
Wystawianie zamówień sprzedaży pomimo wstrzymanych transakcji dla kontrahenta
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż istnieje możliwość wystawiania dokumentu ZS (Zamówienie Sprzedaży) dla kontrahenta, który jednocześnie ma zablokowane wystawianie pozostałych dokumentów (FS, PA, WZ i WM). Konfiguracja tej funkcjonalności została opisana TUTAJ.
Pobieranie zamówień w buforze oraz umożliwienie zatwierdzania lub anulowania zamówień z systemu Comarch ERP XL
Możliwe jest pobieranie z systemu Comarch ERP XL niepotwierdzonych dokumentów ZS z centrali. Jeśli taki dokument zostanie pobrany z systemu Comarch ERP XL, zostaje uniemożliwione edytowanie go z poziomu systemu Comarch ERP XL.
Aby użytkownik mógł pobrać dokument wystawiony w systemie XL, należy w ustawieniach aplikacji zaznaczyć opcję [Pobieraj dokumenty z centrali] oraz wybrać ilość dni wstecz.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/zs18-600x400.png)
Aby użytkownik mógł korzystać z tej funkcji należy dokonać odpowiedniej konfiguracji opisanej TUTAJ. Niepotwierdzone dokumenty ZS pobrane z systemu Comarch ERP XL są wyświetlane na liście dokumentów danego kontrahenta.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/zs1.png)
W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż można edytować, zatwierdzać oraz odrzucać zamówienia sprzedaży pobrane z Systemu ERP XL.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/zs20-278x300.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/zs2.png)
W przypadku odrzucenia dokumenty ZS należy podać powód odrzucenia. Dokumenty ZS, które zostały odrzucone, ale jeszcze nie nastąpiła ich synchronizacja do systemu Comarch ERP XL, można przywrócić do edycji.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/zs22-190x300.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2018/09/zs23-300x300.png)
Możliwość modyfikacji zamówień pobranych z systemu Comarch ERP XL
Istnieje możliwość edycji niepotwierdzonych zamówień pobranych z systemu Comarch ERP XL. Konfiguracja tej funkcjonalności jest opisana TUTAJ.
Dokument zsynchronizowany z systemu Comarch ERP XL może zostać zmodyfikowany, poprzez rozwinięcie menu, klikając na strzałkę po prawej stronie wybranego dokumentu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/zs3-300x170.png)
Istnieje możliwość edycji dokumentu zarówno na małej kalkulacji, jak i na pełnej.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/zs4.png)
Po dokonaniu modyfikacji dokumentu istnieje możliwość potwierdzenia tego dokumentu w aplikacji.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/zs5.png)
Synchronizacja zamówień z wykonaniem rezerwacji asortymentu w systemie Comarch ERP XL
Istnieje możliwość weryfikacji przez przedstawiciela handlowego, czy dla zamówienia dokonanego z poziomu aplikacji Comarch Mobile istnieją w magazynie wystarczające zasoby oraz dokonanie na nich rezerwacji. Konfiguracja tej funkcjonalności została opisana TUTAJ.
Przedstawiciel handlowy może wystawić zamówienie sprzedaży na towar, na który istnieje wystarczająca ilość w magazynie centralnym, oraz na towar, na który nie ma wystarczającej ilości w centrali. Dla dużej ilości Klientów zwłoka w realizacji zamówienia często może być przyczyną sporych strat. Z tego względu w aplikacji mobilnej została wprowadzona możliwość tworzenia rezerwacji zasobowych na pozycjach zamówień wystawianych w Comarch Mobile. Przedstawiciel handlowy podczas wystawiania dokumentu może zweryfikować zapotrzebowanie Klienta z możliwościami magazynu firmy. Dzięki tej szybkiej informacji, ile z danego towaru zostało zarezerwowane, operator może dokonać odpowiednich zmian na zamówieniu (np. zaproponować zamiennik towaru), tak aby zaspokoić potrzeby Klienta i zapewnić pełną realizację zamówienia.
Poniżej na rysunkach przedstawiony został scenariusz, jeśli na towary, na które wystawiane jest zamówienie, istnieje wystarczająca ilość w centrali.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/zs6-244x300.png)
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/zs7.png)
W zależności, czy dla zamówienia ilość towarów w centrali jest wystarczająca, dokument otrzymuje status potwierdzone – jeśli ilość ta jest wystarczająca oraz niepotwierdzone – jeśli ilość ta jest niewystarczająca. Informacja o ilości przekazywana jest z systemu Comarch ERP XL po wykonaniu synchronizacji na urządzeniu.
![](https://pomoc.comarch.pl/mobile/pl/xl/wp-content/uploads/2019/01/zs8-300x227.png)