Aktualizacja warunków handlowych przy zmianie kontrahenta głównego na nagłówku dokumentu

Aktualizacja warunków handlowych na dokumencie jest uzależniona od ustawienia na definicji dokumentu w systemie Comarch ERP XL – Aktualizacja danych po zmianie kontrahenta.

Od wersji 2022.2.1 Comarch Mobile, jeżeli na definicji dokumentu pole [Kontrahent] jest:

    • Zaznaczone – to przy zmianie kontrahenta na dokumencie otwiera się okno wyboru komunikat
Widok okna wyboru z możliwością dokonania zmian po wybraniu innego kontrahenta

Użytkownik decyduje, które elementy dokumentu tj. płatnik, kontrahent docelowy, typ transakcji, forma płatności, sposób dostawy mają ulec zmianie. Po wskazaniu odpowiednich opcji i wybraniu Zapisz, pojawi się poniższy komunikat:

Komunikat wyświetlany w aplikacji przy próbie zmiany kontrahenta głównego na nagłówku dokumentu
    • Nie – pozostawienie aktualnych ustawień na dokumencie – brak zmiany.
    • Tak – aktualizacja wskazanych danych na dokumencie
Uwaga
Wybrane elementy zostają zapamiętane dla danego kontrahenta do momentu ich ponownej zmiany
  • Odznaczony – po zmianie kontrahenta zmienione zostają tylko dane kontrahenta głównego.
Parametryzacja definicji dokumentu
Uwaga
Zmiana dokonana na nagłówku dokumentu nie wiąże się w żaden sposób z kartą kontrahenta, tzn. jeżeli na nagłówku wybrany zostanie z listy kontrahentów taki, który nie widnieje jako odbiorca/kontrahent główny tego kontrahenta w systemie Comarch ERP XL, nie zostanie on określony jako domyślny kontrahent docelowy/główny dla tego kontrahenta.

Więcej informacji nt. edycji kontrahenta na nagłówku dokumentu znajduje się TUTAJ.

Czy ten artykuł był pomocny?