Realizacja ZSR

Realizacja zleceń odbywa się z poziomu:

  • Karty kontrahenta listy zleceń serwisowych
  • Okna Serwis, zakładki Zlecenia
  • Okna Serwis, zakładki Czynności

 

Realizacja zleceń jest możliwa dla dokumentów o statusie:

  • Do realizacji
  • W realizacji
  • Zatwierdzone

Realizacje można rozpocząć wybierając z menu kontekstowego opcje realizuj lub klikając na dokument ZSR:

Opcja realizuj wybrana z menu kontekstowego

Po wejściu w dokument ZSR, na zakładce Ogólne pokazane są czynności do wykonania. Klikając w menu kontekstowe jest możliwość rozpoczęcia realizacji wybranej czynności, edycji lub jej odrzucenia.

Realizacja ZSR – zakładka Ogólne

Podczas rozpoczęcia realizacji czynności, od momentu wybrania ikony automatycznie zliczany jest czas realizacji, aż do momentu zapisania .

Rozpoczęcie realizacji czynności serwisowej – włączenie automatycznego zliczania czasu.

 

Podczas realizacji dostępne są opcje:
   Zapisz
Odrzuć, po rozwinięciu których prezentowane są dwie opcje:

 

Czynność której realizacja została wstrzymana prezentowana jest na liście jak na poniższym widoku:

 

W aplikacji Comarch Mobile istnieje również możliwość edycji czynności na zleceniu serwisowym. Jest to możliwe na niezsynchronizowanych jeszcze zleceniach, których status to:

  • W realizacji
  • Zatwierdzone (o ile zatwierdzenie miało miejsce w aplikacji mobilnej)

Po dotknięciu przycisku możliwa będzie edycja elementów czynności takich jak:

  • Status zlecenia
  • Czas realizacji czynności
Uwaga
Od wersji Comarch Mobile 2023.2.2. istnieje możliwość edytowania Planowanego terminu realizacji czynności serwisowej w taki sposób, aby było możliwe zaznaczenie terminu wcześniejszego niż zostało to zdefiniowane na dokumencie ZSR.
  • Ilość i cena czynności
  • Rodzaj – koszt/sprzedaż
  • Usunięcie, dodanie lub edycja składnika (Edycja cen i rabatów możliwa będzie po zaznaczeniu parametru „Edycja cen i rabatów na pozycjach” na definicji dokumentu ZSR)
  • Serwisanci
  • Zasoby
  • Informacje dodatkowe
  • Opis
  • Urządzenie

Ponadto, do zatwierdzonych, realizowanych lub przekazanych do realizacji zleceniach możliwe jest dodanie nowej czynności do wykonania i czynności dla innych.

Aby możliwa była zmiana czasu realizacji czynności, należy zmienić wartość parametru CanEditServiceActivityTime na 1. Szczegółowy opis parametrów aplikacji znajduje się [TUTAJ].

Edycja czasu jest możliwa tylko po ówczesnym wykonaniu i zatwierdzeniu czynności

Po zakończeniu realizacji 'Czas realizacji’ wyświetlany jest w zaokrągleniu do minut.

Uwaga
Istnieje możliwość wymuszenia ręcznego uzupełniania rzeczywistego czasu realizacji czynności serwisowej. W tym celu należy zmienić wartość parametrów:

  • IsServiceActivityTimeAutomaticallyCounted na 0
  • CanEditServiceActivityTime na 1

Szczegółowy opis parametrów aplikacji znajduje się TUTAJ.

Status czynności serwisowej Na zakładce Ogólne widnieje pasek, który zmienia swój kolor w zależności od stopnia realizacji zlecenia:

 

Realizacja ZSR – zakładka Planowanie
Realizacja ZSR – zakładka Kalkulacja
Realizacja ZSR – zakładka Nagłówek

Jeżeli na zsynchronizowanym z systemu ZSR występuje składnik, czynność, urządzenie lub zasób, który nie jest dostępny w Comarch Mobile, po wejściu w zlecenie pojawia się komunikat, jak na rysunku poniżej. Niedostępne obiekty nie są możliwe do podglądu w aplikacji.

Komunikat o braku dostępności elementów w bazie mobilnej

W przypadku, gdy na zleceniu zsynchronizowanym z Centrali znajduje się kontrahent, który również nie występuje w bazie mobilnej serwisanta możliwość podglądu szczegółów kontrahenta jest niemożliwa.

Czy ten artykuł był pomocny?