Rejestracja i realizacja zleceń serwisowych

W aplikacji Comarch Mobile Serwis jest możliwość zaplanowania oraz zrealizowania wizyty serwisowej składającej się z elementów:

  • Rejestracja zlecenia serwisowego – możliwość wystawienia dokumentu zlecenia serwisowego dla kontrahenta wybranego w wizycie.
  • Realizacja zlecenia serwisowego – możliwość zrealizowania zleceń serwisowych w ramach wizyty dla wybranego kontrahenta.
  • Wizyty również mogą być synchronizowane z systemu.
Elementy wizyty serwisowej

Wybierając menu kontekstowe można dodać opis realizacji elementu wizyty:

Menu kontekstowe: dodanie opisu realizacji elementu wizyty

Po kliknięciu w element wizyty Rejestracja ZSR lub wybranie opcji realizuj w menu kontekstowym następuje przeniesienie do zlecenia serwisowego. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych do rejestracji ZSR czynności element wizyty jest podświetlany na zielono.

Zrealizowany element: wizyty Rejestracja ZSR

Jeżeli chcemy zarejestrować więcej niż jedno ZSR należy ponownie wybrać opcje realizuj.

Dodanie kolejnego ZSR
Rejestracja dwóch ZSR

Po kliknięciu w element wizyty Realizacja ZSR lub wybranie opcji realizuj w menu kontekstowym następuje przeniesienie do listy czynności serwisowych, które nie zostały jeszcze zrealizowane dla kontrahenta wybranego na wizycie. W przypadku wizyty serwisowej zsynchronizowanej z systemu, lista czynności będzie zawierała tylko te wybrane w systemie.

Realizacja ZSR
Widok listy czynności serwisowych

Po zrealizowaniu czynności pokazuje się zakładka ogólne ZSR z którego pochodzi dana czynność.

Zrealizowana czynność na ZSR

Powracając do listy czynności, te które zostały już zrealizowane, są wyświetlane na zielono. Kolejną czynność można zrealizować wybierając ją z listy. Ilość zrealizowanych i dostępnych czynności jest następnie wyświetlona na elemencie wizyty.

Lista czynności

Jeżeli zrealizowana czynność jest ostatnią czynnością dostępną na ZSR w aplikacji pojawi się komunikat z pytaniem czy zlecenie serwisowe z powiązaną czynnością ma zostać zakończone. W przypadku gdy na zleceniu są dostępne inne niezrealizowane czynności, w aplikacji pojawi się komunikat z pytaniem czy operator chce realizować pozostałe czynności powiązane z tym zleceniem.

Możliwe komunikaty wyświetlane po zrealizowaniu czynności

Poniższy rysunek przedstawia wizytę ze zrealizowanymi wszystkimi elementami.

Widok zrealizowanej wizyty

Czy ten artykuł był pomocny?