Raport online: Raport rabatów retrospektyw sprzedaży

Raport ten dotyczy promocji targetowej definiowanej  w systemie Comarch ERP XL jako nowy typ promocji: Rabaty retrospektywne.  Obrazuje on  stopień  realizacji promocji w danym okresie. Dzięki temu zestawieniu przedstawiciel handlowy może zweryfikować aktualny obrót Klienta oraz przysługujący mu rabat.

W celu wyświetlenia raportu należy wybrać parametry wg których będzie on wyświetlany.

Wybór parametrów raportu
  • Kontrahent: wybór Kontrahenta dla którego ma zostać wyświetlony raport – wybór z listy Kontrahentów
  • Rabat retro (możliwość wybrania wartości parametru, jeśli wcześniej został dodany Kontrahent) : wybór promocji typu rabat retrospektywny sprzedaży
  • Okres rozliczeniowy (możliwość wybrania wartości parametru, jeśli wcześniej został dodany rabat retro): wybór okresu rozliczeniowego niezamkniętego dla wybranej promocji
  • Sposób grupowania: wybór sposobu grupowania wyświetlanych danych na raporcie:
    • Pozycje (wartość domyślna) – ten sposób grupowania prezentuje w podsumowaniu rozliczenia promocji wszystkie pozycje z dokumentów powiązanych z promocją, kontrahentem i okresem rozliczeniowym
    • Dokumenty – ten sposób grupowania prezentuje w podsumowaniu rozliczenia promocji wszystkie dokumenty powiązane z promocją, kontrahentem oraz okresem rozliczeniowym
Wybór sposobu grupowania
  • Stan dokumentów:
    • Wszystkie (wartość domyślna) – na raporcie prezentowane są dane w oparciu o wszystkie dokumenty powiązane z promocją, wybranym kontrahentem oraz okresem, niezależnie od statusu dokumentu
    • Zatwierdzone – na raporcie prezentowane są dane w oparciu o dokumenty powiązane z promocją, wybranym kontrahentem oraz okresem, tylko ze statusem zatwierdzone
    • Niezatwierdzone – na raporcie prezentowane są dane w oparciu o dokumenty powiązane z promocją, wybranym kontrahentem oraz okresem, tylko ze statusem niezatwierdzony (zapisany do bufora)
Wybór dokumentów
  • Status rozliczenia:
    • Wszystkie (wartość domyślna) – na raporcie prezentowane są dane w oparciu o wszystkie dokumenty powiązane z promocją, wybranym kontrahentem oraz okresem, niezależnie od stanu rozliczenia danego należnego rabatu.
    • Nierozliczone – na raporcie prezentowane są dane w oparciu o dokumenty powiązane z promocją, wybranym kontrahentem oraz okresem, tylko jeszcze nierozliczone
    • Rozliczone – na raporcie prezentowane są dane w oparciu o dokumenty powiązane z promocją, wybranym kontrahentem oraz okresem, tylko już rozliczone
Wybór statusu rozliczenia

Po zdefiniowaniu wszystkich parametrów zostanie wyświetlony raport:

Dane prezentowane na raporcie: Rabaty retrospektywne (sposób grupowania wg pozycji)
Dane prezentowane na raporcie: Rabaty retrospektywne (sposób grupowania wg dokumentów)

Czy ten artykuł był pomocny?