Dodanie towaru do koszyka

Towar może zostać dodany do Koszyka z poziomu:
  • listy towarów tworząc dany dokument,
Dodanie towaru do koszyka
  • Wpisując ręcznie kod EAN wagowy/cenowy i zatwierdzenie Enterem,
  • Skanując kod m. in. za pomocą aplikacji Barcode Scanner.

W oknie dodawania towaru do Koszyka istnieje możliwość określenia zamawianej ilości oraz udzielenia rabatu dla wybranej pozycji pod warunkiem, że widoczność promocji nie jest wyłączona.

Jeżeli promocje są widoczne z poziomu okna dostępne są informacje zaprezentowane poniżej:

Okno: skrócona kalkulacja elementu

Aplikacja Comarch Mobile Sprzedaż umożliwia obsługę marży minimalnej dla danego towaru – funkcjonalność ta jest opisana TUTAJ.

Jeżeli w aplikacji jest włączona obsługa marży minimalnej dla danego towaru, to w sytuacji, gdy przedstawiciel w oknie małej kalkulacji dla danego towaru wprowadzi zbyt wysoką wartość rabatu lub zbyt niską cenę końcową, zadziała blokada i pojawi się komunikat „Uzyskana marża jest za niska”.

Okno: Mała kalkulacja, komunikat: „Uzyskana marża jest za niska”

Identyczna blokada oraz komunikat pojawia się również w momencie, gdy Przedstawiciel w oknie pełnej kalkulacji wprowadzi zbyt niskie wartości dla dowolnego pola możliwego do edycji tj. Marża uzyskana (%), Rabat (%), Końcowa oraz Wartość Elementu (PLN).

W aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż została udostępniona funkcjonalność ograniczenia wielkości rabatu, jaki operator może nadać („z ręki” na pozycji) niezależnie od rabatów wynikających z obowiązujących promocji. Dzięki tej funkcjonalności, firma może zdefiniować wielkość rabatu, jaki maksymalnie może pracownik nadać (obniżyć cenę towaru) podczas wystawiania dokumentów. Konfiguracja tej funkcjonalności została opisana TUTAJ.

Przy próbie nadania rabatu operatora, przekraczającego rabat maksymalny, gdy operator ma dostęp do widoku rabatu (mniej restrykcyjna kontrola, która jest domyślnie ustawiony w aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż) pojawia się komunikat informujący, jaką wartość rabatu może nadać operator. Brany jest pod uwagę w tym wypadku budżet rabatowy operatora oraz dodawany jest do niego rabat automatyczny z pozycji. Jeżeli budżet rabatowy operatora wynosi 10 %, a rabat automatyczny 8% to dozwolonym maksymalnym rabatem będzie rabat o wartości 18%.

Komunikat o przekroczeniu maksymalnego rabatu

W przypadku próby nadania rabatu operatora/z budżetu, który spowoduje zejście na pozycji poniżej marży minimalnej oraz rabatu przekraczającego rabat maksymalny, w aplikacji gdy operator nie ma dostępu do widoczności rabatu (bardziej restrykcyjna kontrola) pojawia się komunikat: „Dozwolony maksymalny rabat:…”

Jeżeli na pozycji obowiązuje promocja typu: Budżet rabatowy operatora,  rabat automatyczny, rabat z karty operatora to działa kontrola rabatu maksymalnego dla mniejszej wartości, spośród zdefiniowanych rabatów maksymalnych.

W przypadku zmiany rabatu nagłówka na dokumencie (dla obu konfiguracji „0” ,”1”)  w aplikacji mobilnej po przekroczeniu maksymalnego rabatu z karty operatora pojawia się komunikat i nie ma możliwości przyznania takiego rabatu.

W oknie umożliwiającym dodanie towaru do Koszyka istnieje możliwość określenia zamawianej ilości oraz udzielenia rabatu dla wybranej pozycji pod warunkiem, że widoczność promocji nie jest wyłączona.

W przypadku, gdy promocje są niewidoczne to w oknie dostępne są następujące informacje:

  • Kod oraz nazwa towaru
  • Wybrana ilość zamawianego towaru (w jednostce domyślnej)
  • Wartość zamawianego towaru: ilość x cena
  • Wartość dokumentu netto oraz brutto
  • Cena bazowa towaru
  • Uzyskana marża prezentowana w procentach i wartości
Okno: skrócona kalkulacja elementu (promocje niewidoczne)

Istnieje możliwość ukrywania cen początkowych i rabatów – Przedstawiciel pracujący w aplikacji może tylko operować ceną końcową (po uwzględnieniu wszystkich rabatów), ale nie ma możliwości wglądu na to jakie promocje złożyły się na tą cenę oraz jaki rabat otrzymał odbiorca towarów.

Okno: skrócona kalkulacja elementu (promocje niewidoczne)- ukrycie cen początkowych i rabatów

Inną dodatkową opcją jest  możliwość zablokowania edycji cen i rabatów na elementach dokumentów – wartości są widoczne, ale nie można ich zmieniać.

Wskazówka
Dzięki tej zmianie można tak skonfigurować aplikację, aby Przedstawiciel nie mógł zmieniać warunków handlowych narzuconych z centrali firmy.

Seryjne dodawanie towarów do koszyka

Istnieje możliwość seryjnego dodawania towarów do koszyka. W tym celu należy z paska górnego wybrać przycisk , a następnie przycisk .

Opcja seryjnego dodawania towarów do koszyka

Po naciśnięciu przycisku pojawi się okno, w którym należy wpisać ilość towarów dodawanych seryjnie.

Okno: Dodaj towary z listy do koszyka

Opcja będzie dotyczyła wszystkich towarów aktualnie znajdujących się na liście towarów. Listę można zawęzić do określonych towarów poprzez zastosowanie filtra.

Uwaga
W trakcie otwierania listy towarów do pamięci urządzenia pobierane jest maksymalnie 100 towarów. Jeżeli odfiltrowana lista towarów będzie miała więcej niż 100 elementów, to przy seryjnym dodawaniu towarów zostanie dodane 100 pozycji. Aby w takiej sytuacji dodać więcej niż 100 pozycji do koszyka należy przewinąć listę towarów do ostatniego towaru spełniającego dane kryterium filtrowania.

Uproszczone dodawanie pozycji do koszyka

Przy współpracy z systemem Comarch ERP XL istnieje możliwość uproszczonego wprowadzania pozycji do koszyka na dokumencie. Aby zmienić widok listy towarów należy wejść w ustawienia aplikacji i w sekcji „Parametry dokumentów” zaznaczyć uproszczony widok listy – więcej informacji nt. temat znajduje się TUTAJ.

Po zaznaczeniu uproszczonego  widoku listy towarów przypadku listy towarów pojawiają się kwadratowe przyciski, które umożliwiają szybkie dodawanie towaru do koszyka oraz spełniają funkcję informacyjną:

 – pozycja nie jest dodana do koszyka

 – pozycja jest prawidłowo dodana do koszyka..

 – ostrzeżenie – dodanie pozycji nie jest zablokowane, natomiast zaistniało zdarzenie, o którym Operator powinien być powiadomiony, by miał możliwość skorygowania

 – blokada – wprowadzona ilość jest niepoprawna i nie można zapisać pozycji (np. nieprawidłowy przelicznik). Nie można przejść do innej pozycji do czasu poprawienia ilości na elemencie.

W widoku katalogowego na pozycjach pojawia się cena i ilość wybranego towaru, a w przypadku błędu wyświetla się odpowiedni komunikat.

Widok listy towarów w trybie uproszczonym

Tryb uproszczony z klawiaturą

W ustawieniach aplikacji należy zmienić widok listy towarów na uproszczony z klawiaturą. Klawiatura pojawia się przy rozpoczęciu edycji danej pozycji. Umożliwia to wpisywanie wartości dwucyfrowych oraz ułamkowych. W celu wprowadzenia wartości ułamkowej należy kliknąć i przytrzymać przycisk 9. Dłuższe przytrzymanie przycisku 0x powoduje usunięcie pozycji z zamówienia.

Widok listy towarów w trybie uproszczonym z klawiaturą

Poruszając się po liście użytkownik ma możliwość wyświetlenia w bieżącym oknie danych wybranego towaru oraz szczegółów elementu wystawianego dokumentu.

W górnym pasku okna:

  • z lewej strony widoczny jest kod i nazwa towaru lub numer i wartość zamówienia,
  • z prawej strony przycisk zapisania elementu, ikonka dodania informacji dodatkowej.
Widok listy towarów w trybie uproszczonym z klawiaturą

Pełna kalkulacja elementu

Pełna Kalkulacja elementu zawiera następujące informacje:

  • Kod oraz nazwa towaru
  • Cena bazowa
  • Marża minimalna
  • Stawka podatku VAT sprzedaży
  • Marża uzyskana prezentowana w procentach – pole możliwe do edycji
  • Wartość uzyskanej marży
  • Ilość zamawianego towaru – pole możliwe do edycji
  • Stan towaru na magazynie
  • Cena początkowa (pole ukryte przy wyłączonej widoczności promocji)
  • Rabat – pole możliwe do edycji (pole ukryte przy wyłączonej widoczności promocji)
  • Cena końcowa – pole możliwe do edycji
  • Dodatkowe koszty
  • Wartość elementu netto oraz brutto – pole możliwe do edycji
  • Waga elementu
  • Magazyny
  • Opis elementu – pole możliwe do edycji
  • Informacja dodatkowa (widoczne, gdy został dodany atrybut)- Tylko z poziomu pełnej kalkulacji można dodać atrybut na pozycji dokumentu.
  • Załączniki
  • Dokumenty – lista dokumentów historycznych
Okno: pełna kalkulacja elementu

W aplikacji udostępniono konfigurowanie doliczania kosztów dodatkowych do pozycji dokumentu ZS, FS, PA, OS, WZ, WKA. Istnieje możliwość dodania własnej definicji kosztów dodatkowych, w których określany jest sposób doliczania kosztów oraz uwarunkowania do jego naliczania. Podczas dodawania pozycji do dokumentu można określić m.in. następujące informacje dla kosztów dodatkowych:

  • Nazwę kosztu,
  • Na jakich typach dokumentów ma być doliczany,
  • Czy koszt ma być wymagany,
  • Czy koszt może być edytowalny,
  • Czy koszt ma być doliczany do ceny końcowej czy początkowej.

Funkcjonalność umożliwia zarządzanie własnymi kosztami dodatkowymi.

Informacje o kosztach dodatkowych są również prezentowane z poziomu Koszyka.

Koszty dodatkowe na elemencie

Z poziomu skróconej jak i pełnej kalkulacji elementu istnieje możliwość skopiowania ilości oraz ceny użytej w poprzednich transakcjach dla wybranego kontrahenta. Przy czym cenę z transakcji historycznej można kopiować tylko dla poszczególnych, pojedynczych pozycji – nie automatycznie dla wszystkich pozycji na dokumencie. Informacje są prezentowane, jeżeli w ustawieniach aplikacji został zaznaczony parametr: [Pokazuj elementy historyczne].

Przeniesienie wartości do aktualnie wystawianego dokumentu odbywa się poprzez wybranie ilości lub ceny w prezentowanym oknie w sekcji dotyczącej historyczności.

Uwaga
Zarówno na małej, jak i na dużej kalkulacji: cena początkowa (za szt.), marża, cena końcowa, pobierana z cennika w innej walucie niż systemowa jest przeliczana na walutę systemową.

Czy ten artykuł był pomocny?