Na zakładce prezentowana jest lista wszystkich błędów, które pojawiły się na środowisku wraz z możliwością ich bezpośredniego podglądu i przypisania do operatora lub ich zamknięciem.
Lista prezentuje następujące kolumny:
- Numer błędu – numer błędu na liście
- Element – nazwa instancji komponentu
- Obsługujący – użytkownik podpięty do błędu
- Dane z logu – skrócona treść błędu z logów
- Data wystąpienia – data pojawienia się błędu
- Status – możliwe statusy: Do realizacji, W trakcie realizacji, Zakończone
Lista zawiera również panel wyszukiwania i filtrowania pozwalający na wyszukiwane wpisanej frazy we wszystkich kolumnach za pomocą pola Wyszukaj lub filtrowania po nazwie elementu, obsługującym, dacie wystąpienia błędu oraz jego statusie.
![Dashboard](https://pomoc.comarch.pl/monitorowanielogow/wp-content/uploads/2022/12/5.-dashboard-1.png)
Nad listą znajdują się kafle odpowiadające poszczególnym komponentom, które są monitorowane przez aplikację. Kafel zawiera informację o:
- Nazwie komponentu
- Ikonę statusu informującą czy dany komponent zgłasza aktualnie błędy, możliwe statusy to:
- Zielona kropka i OK – oznacza brak błędów
- Czerwona kropka i Error – oznacza wystąpienie błędów
- Pole informujące o ilości błędów
- Dodatkowo w przypadku komponentów, które są usługą prezentowana jest ikona statusu usługi
Po kliknięciu w wybrany kafel aplikacja przeniesie użytkownika w widok danego komponentu. Na tym widoku prezentowana jest lista błędów w ramach wybranego komponentu oraz w górnej części widoku jego poszczególne instancje. Lista oraz kafle posiadają analogiczne funkcjonalności jak główny dashboard z zawężeniem informacji do wybranego komponentu.
![Widok komponentu dla Comarch ERP Altum](https://pomoc.comarch.pl/monitorowanielogow/wp-content/uploads/2022/12/6.-dashboard-2.png)
Po wybraniu kafla wybranej instancji komponentu aplikacja przeniesie użytkownika do jeszcze bardziej szczegółowego widoku gdzie prezentowana jest lista błędów wyłącznie dla konkretnej instancji komponentu. Lista posiada analogiczne funkcjonalności jak listy w nadrzędnych widokach.
![Widok instancji komponentu](https://pomoc.comarch.pl/monitorowanielogow/wp-content/uploads/2022/12/7.-dashboard-3.png)
Po kliknięciu przycisku [Podgląd] dostępnego pod przyciskiem trzech kropek z prawej strony wpisu na liście błędów aplikacja przeniesie użytkownika do widoku podglądu danego błędu. Z poziomu tego menu możliwe jest również przypisanie lub zakończenie zadania. Menu jest dostępne na każdym poziomie listy błędów.
W nagłówku widoku szczegółów błędu prezentowane są:
- Ścieżka błędu z podziałem na komponent i jego instancję
- Numer błędu
- Status błędu
- Informacja o użytkowniku przypisanym do błędu. Przypisany użytkownik może być zmieniony.
- Przyciski umożliwiające przypisanie lub zakończenie zadania dostępne pod przyciskiem trzech kropek z prawej strony nagłówka.
W obszarze roboczym widoku prezentowane są:
- Informacje – pozwalające na wprowadzenie dodatkowych informacji o błędzie.
- Data wystąpienia – data i czas wystąpienia błędu.
- Program – nazwa programu, w którym wystąpił błąd.
- Maszyna – nazwa maszyny, na której wystąpił błąd.
- Użytkownik – nazwa użytkownika, dla którego wystąpił błąd.
- Wiadomość – treść wiadomości z błędu.
- Okno z pełną treścią loga – prezentujące całą treść błędu wraz z wiadomością, typem wyjątku i stosem wywołań.
![Widok szczegółów błędu](https://pomoc.comarch.pl/monitorowanielogow/wp-content/uploads/2022/12/8.-szczegoly-bledu.png)