Aby wprowadzić saldo BO dla rachunku bankowego lub kasy gotówkowej, należy uzupełnić pole Saldo BO na formularzu danego rachunku.

Wartość wpisana w tym polu określa stan początkowy rachunku bankowego/ kasy gotówkowej i staje się stanem początkowym pierwszego raportu/wyciągu. Pole przyjmuje wartości dodatnie i ujemne z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, a zmiana salda BO powoduje automatyczne przeliczenie stanów początkowych w raportach/wyciągach.
W przypadku zmiany salda BO w rachunku kasowym/bankowym, dla którego istnieją już zamknięte raporty/wyciągi, podczas zapisywania zmian wyświetlany jest komunikat: Nastąpi przeliczenie stanów początkowych i końcowych zamkniętych raportów/wyciągów. Czy na pewno chcesz zmienić saldo bilansu otwarcia?

Pod komunikatem dostępne są dwie opcje:
- Anuluj – wybór tej opcji powoduje przerwanie operacji. Saldo BO pozostaje bez zmian.
- Zmień saldo – wybór tej opcji powoduje zatwierdzenie nowej wartości salda BO. Program automatycznie przelicza stany początkowe i końcowe wszystkich zamkniętych raportów/wyciągów powiązanych z danym rachunkiem, tak aby dane były zgodne z wprowadzonym saldem BO.