Konto nadrzędne lub podrzędne występuje już w grupie [symbol grupy kont] - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Konto nadrzędne lub podrzędne występuje już w grupie [symbol grupy kont] - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Konto nadrzędne lub podrzędne występuje już w grupie [symbol grupy kont]

Dane konto oraz jego analityki można podpiąć tylko do jednej grupy. Przykładowo: jeżeli w jednej grupie jest użyte konto 501-1-1, to do innej grupy nie można podpiąć kont 501, 501-1, 501-1-1.




Komunikat ID 26114 „Nie zamknięty krąg kosztów [symbol kręgu kosztów] na kwotę [kwota]”

Zapis księgowy nie spełnia kręgu kosztów o symbolu [symbol kręgu kosztów]. W celu zapisania dekretu spełniającego zdefiniowany krąg kosztów należy nacisnąć ikonę „Definicje kręgów kosztów„, następnie wejść w krąg kosztów o symbolu podanym w komunikacie i zmodyfikować zapis księgowy zgodnie z definicją właściwego kręgu kosztów. W celu zapisania dekretu niezgodnego ze zdefiniowanym kręgiem kosztów należy wejść w menu System> Konfiguracja> Firma> Księgowość> Księgowość kontowa i odznaczyć parametr „Kontrola kręgu kosztów”.




Komunikat ID 26152 „Nie można wygenerować dokumentu wewnętrznego sprzedaży. Wybrany dokument jest dokumentem przeniesionym z modułu Handel. Aby wygenerować dokumenty wewnętrzne do zaznaczonych pozycji należy zaznaczyć parametr „Generowanie dokumentów wewnętrznych w rejestrach VAT”, dostępny z poziomu System/Konfiguracja/Firma/Księgowość/Parametry.”

Dokumenty wewnętrzne można wygenerować w module Handel/Faktury. W celu wygenerowania faktury wewnętrznej, z poziomu Rejestru VAT, do faktury pochodzącej z modułu FA należy w menu System/Konfiguracja firmy/Księgowość/ Parametry zaznaczyć parametr „Generowanie dokumentów wewnętrznych w Rejestrach VAT”.




Komunikat ID 20077 „Czy chcesz zamknąć zapisy księgowe do dnia RRRR-MM-DD?”

Zamknięcie zapisów księgowych w KPiR powoduje zablokowanie możliwości dodawania zapisów do księgi z datą wcześniejszą niż data zamknięcia zapisów. Aby dodać zapis do księgi z datą wcześniejszą od daty zamknięcia zapisów (np. 30-06) należy zamknąć zapisy z wcześniejszym dniem (np. 31-05). W tym celu należy wyświetlić zapisy w księdze w wybranym dniu/miesiącu (np. miesiąc 05) i nacisnąć ikonę książki.




Komunikat ID 29405 „Błąd odczytu waluty [symbol waluty] z konfiguracji.”

Informacja pojawia się w sytuacji, gdy w Konfiguracji Programu/Ogólne/Waluty nie ma dodanej waluty pojawiającej się w komunikacie.




Komunikat ID 29419 „Nie można dodać towaru do dokumentu : Towar GRABIE_OGR występuje na innym dokumencie.”

Komunikat ten występuje w sytuacji, gdy Użytkownik próbuje z poziomu Księgowość/ Spis z natury przenieść stworzony Spis z Natury do Bilansu Otwarcia w module Handel.

Jest on następstwem tego, że na wspomnianym spisie istnieją towary, które w module Handel zostały już użyte podczas wystawiania dokumentów handlowych, magazynowych.

W Comarch ERP Optima zasadą jest, że nie można wprowadzić tego samego towaru na więcej niż jednym BOM oraz nie można na BOM wprowadzić towarów, na które zostały wystawione już inne dokumenty handlowo-magazynowe w programie.

Rozwiązaniem w tej sytuacji jest usunięcie ze spisu z natury (w księgowości) towaru, o którym mowa w komunikacie, przeniesienie poprawionego spisu z natury do BO w Handlu i stworzenie dokumentu Przyjęcia Wewnętrznego (Handel/ Inne (sekcja Magazyn)/ Przyjęcia Wewnętrzne) na usunięty towar, który wprowadzi jego stan na magazyn.

 




Komunikat ID 30951 Zaznaczone dokumenty posiadają różną datę księgowania. Czy chcesz utworzyć zbiorcze księgowania za poszczególne miesiące?

Komunikat pojawia się, jeżeli w menu System/ Konfiguracja/ Firma/ Księgowość/Parametry wskazano datę księgowania inną niż bieżącą i księgowane są zbiorczo dokumenty z różnych miesięcy.




Błąd zmiany rodzaju transakcji – Dokument nr [numer dokumentu]. Dokument dotyczy deklaracji VAT-7, która została już zatwierdzona. Administrator zablokował możliwość wprowadzania zmian na takich dokumentach.

W menu System/ Konfiguracja/ Program/ Użytkowe/ Operatorzy dla parametru Blokada zmiany dokumentów jeżeli zatwierdzona deklaracja VAT-7 wskazana została opcja blokada.




Została zmieniona kwota składki na ubezpieczenie społeczne i/lub zdrowotne, czy zaktualizować kwoty w kolejnych miesiącach?

Zaakceptowanie komunikatu powoduje zmianę kwoty składek w danym miesiącu oraz w miesiącach po nim następujących (w tym samym roku). Wybór opcji Nie powoduje zmianę kwoty składek tylko w danym miesiącu.




Komunikat ID 26101 „Nie można przeliczyć deklaracji. Na serwerze brak bazy danych wskazanej w kwotach do deklaracji.”

W takiej sytuacji należy przejść do formularza właściciela (z poziomu Ogólne/Inne/ Właściciele) na Listę kwot deklaracji właściciela (dostępnąpod przyciskiem Udziały i kwoty deklaracji) i sprawdzić w danym roku, czy w którymś miejscu (na zakładkachDz. gospodarcza, Strefa, Najem) jest zaznaczony parametr Pobieraj dane z bazy danych i wybrana jest baza, która została usunięta z serwera.