Komunikat ID 23480 „Nie można kasować zapisów rozliczonych”. - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Komunikat ID 23480 „Nie można kasować zapisów rozliczonych”. - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Komunikat ID 23480 „Nie można kasować zapisów rozliczonych”.

Należy otworzyć zapis, na trzeciej zakładce Rozliczenia dokumentów usunąć powiązania do dokumentów, które ten zapis rozlicza i zapisać zmiany. Po wykonaniu tej czynności zapis jest nierozliczony i można go skasować.




Komunikat ID 23056 „Skasowanie raportu niemożliwe. Raport [numer raportu] został zamknięty”.

Aby usunąć raport najpierw należy go otworzyć. Na liście raportów kasowych/bankowych danego rejestru należy na danym raporcie wybrać z menu kontekstowego (pod prawym przyciskiem myszy) opcję Otwórz. Dodatkowo raport będzie można usunąć jedynie wtedy, gdy nie będzie zawierał on zapisów kasowych/bankowych.




Komunikat ID 23072 „Brak otwartego raportu, do którego można dodać zapis. Czy otworzyć nowy raport?”.

Komunikat pojawia się w momencie dodawania dokumentu z formą płatności: gotówka, program próbuje wówczas dodać automatycznie zapis kasowy (KP lub KW) rozliczający zgodny z datą dokumentu. Po zatwierdzeniu komunikatu program automatycznie otwiera raport kasowy/bankowy.




Informacja ID 23398 „Dla wybranego podmiotu nie istnieją żadne nierozliczone dokumenty”.

Potwierdzenie salda można wygenerować dla wybranego podmiotu, gdy istnieją nierozliczone zapisy kasowe/bankowe lub/i nierozliczone zdarzenia w preliminarzu płatności.




Informacja ID 23363 „Dla wybranego podmiotu nie istnieją żadne zapisy do naliczenia not odsetkowych w zadanej walucie”.

Noty odsetkowe można wyliczyć dla wybranego podmiotu gdy istnieją zapisy wystawione na ten podmiot rozliczone w całości lub w części po terminie płatności.




Ostrzeżenie ID -2147217900 „Wcześniejszy raport nie ma ustalonej daty zamknięcia”.

Przed dodaniem nowego raportu k/b należy na formularzu poprzedniego raportu k/b uzupełnić pole Data zamknięcia.




Ostrzeżenie ID 23476 „Usunięcie rejestru niemożliwe. Rejestr posiada raporty kasowe/bankowe”.

Proszę wejść w menu Kasa/Bank/ Raporty kasowe/bankowe wybrać odpowiedni rejestr np. KASA i sprawdzić czy dla Rejestru, który ma zostać usunięty istnieją Raporty kasowe/bankowe. Jeśli istnieją, a nie zostały wykorzystane (nie zostały wprowadzone żadne zapisy) można je usunąć, a następnie usunąć dany Rejestr. Natomiast jeśli istnieją raporty, do których zostały już wprowadzone zapisy należy w pierwszej kolejności usunąć zapisy a następnie raport i rejestr.




Ostrzeżenie ID -2147217900 „Istnieje zapis raportu wcześniejszy/ późniejszy niż data otwarcia/zamknięcia raportu”.

Komunikat pojawia się, gdy chcemy zmienić datę otwarcia albo zamknięcia istniejącego raportu kasowego/bankowego, do którego wprowadzono zapisy z datą wykraczającą poza zakres dat raportu, jaki chcemy ustalić. Należy otworzyć listę zapisów kasowych/bankowych tego raportu z menu Kasa/Bank/ Zapisy kasowe/bankowe, wybrać Rejestr, z którym powiązany jest raport i wskazać raport. Wtedy będzie można zobaczyć wszystkie zapisy z tego raportu. Można albo usunąć zapis, albo ustalić odpowiednio daty otwarcia i zamknięcia raportu, żeby obejmowały daty wszystkich zapisów.




Ostrzeżenie ID 23322 „Usunięcie płatności niemożliwe. Nie można usuwać ręcznie płatności powiązanych z dokumentami”.

Aby usunąć płatność powiązaną z dokumentem należy anulować ten dokument (jeśli został zapisany na stałe) lub usunąć go jeśli znajduje się w buforze.




Komunikat ID 23370 „Niepoprawny numer rachunku. Ilość znaków w numerze rachunku jest nieprawidłowa”.

Numer rachunku jest walidowany według algorytmu stosowanego dla numeracji IBAN. W przypadku polskich banków pierwsze 2 cyfry to cyfry kontrolne, następnych 8 cyfr to identyfikator banku-oddziału, a ostatnie 16 to numer rachunku. Należy upewnić się czy wprowadzony numer jest poprawny albo wyłączyć walidację numeru poprzez odznaczenie parametru IBAN.