Informacja (29417) Błąd agregowania dokumentów! Nie wszystkie dokumenty zostały zafiskalizowane. - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Informacja (29417) Błąd agregowania dokumentów! Nie wszystkie dokumenty zostały zafiskalizowane. - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Informacja (29417) Błąd agregowania dokumentów! Nie wszystkie dokumenty zostały zafiskalizowane.

W przypadku, gdy chociaż jeden z zaznaczonych paragonów jest zafiskalizowany, niemożliwe jest ich przekształcenie do jednej Faktury Sprzedaży. Paragony mogą być przekształcone, gdy wszystkie zaznaczone są niezafiskalizowane lub wszystkie są zafiskalizowane.




Jak zakończyć rok, otworzyć nowy okres obrachunkowy i zainicjalizować Bilans Otwarcia w module Księga Handlowa?

1. W pierwszej kolejności należy przeksięgować przychody i koszty na wynik finansowy, następnie przenieść wszystkie zapisy z bufora do dzienników na czysto oraz zatwierdzić BO na 20XX rok.Przykładowe przeksięgowanie przychodów i kosztów za pomocą księgowania okresowego zostało opisane tutaj .
Po przeksięgowaniu przychodów i kosztów należy zamknąć okres obrachunkowy w Konfiguracji Firmy/ Księgowość/ Okresy obrachunkowe.

2. Następnie w Konfiguracji Firmy/Księgowość/ Okresy obrachunkowe należy otworzyć nowy okres obrachunkowy na kolejny rok. Program zapyta czy kopiować ustawienia z poprzedniego okresu obrachunkowego, (chodzi o plan kont, nazwy dzienników cząstkowych, grupy kont, kręgi kosztów oraz domyślne dzienniki dla RK i KOMP) oraz czy ustawić ten okres obrachunkowy jako bieżący? Jeżeli Użytkownik wybierze opcje TAK, wówczas program będzie się uruchamiał zawsze z tym okresem obrachunkowym. Funkcja została zaprezentowana na filmie instruktażowym dostępnym tutaj.

3. W nowym okresie obrachunkowym 20XX można zaimportować BO na podstawie zapisów z okresu poprzedniego ikoną „Inicjalizuj bilans otwarcia”, która jest dostępna na formularzu BO. Jeżeli poprzedni okres obrachunkowy nie został zamknięty pojawi się komunikat: „Poprzedni okres obrachunkowy nie został zamknięty. Zaimportowane dane mogą być niekompletne. Czy kontynuować ?”, dlatego też najlepiej wykonywać tę operację, gdy już wszystkie dokumenty w poprzednim roku obrachunkowym zostały zapisane z bufora na czysto, gdy zostało wykonane przeksięgowanie na wynik finansowy, wszystkie dane zostały sprawdzone oraz okres obrachunkowy 20XX został zamknięty.

4. Płatności pozostają w module Kasa/Bank i nie trzeba wykonywać dodatkowych czynności. Dekrety są widoczne do rozliczania niezależnie od tego jaki jest ustawiony bieżący okres obrachunkowy.




Informacja (29417) Błąd agregowania dokumentów! Nie wszystkie paragony posiadają dokumenty magazynowe. Aby przekształcić wybrane paragony do faktury należy wygenerować brakujące dokumenty magazynowe (WZ/RW).

W przypadku, gdy chociaż jeden z zaznaczonych paragonów posiada dokumenty magazynowe, niemożliwe jest ich przekształcenie do jednej Faktury Sprzedaży. Paragony mogą być przekształcone, gdy wszystkie zaznaczone posiadają powiązane dokumenty magazynowe lub żaden nie posiada takich dokumentów.




Informacja (29417) Błąd agregowania dokumentów! Nie można agregować dokumentów z różnych miesięcy.

Paragony mogą być agregowane do wspólnej Faktury Sprzedaży tylko z jednego miesiąca (decyduje data sprzedaży).




Jak ustawić w programie Comarch ERP Optima aby część wynagrodzenia dla pracownika była liczona z 50% kosztami uzyskania?

W takim celu należy na formularzu danych kadrowych pracownika, na zakładce 2 Nr ident./podatki ustawić w polu Procent wynagrodzenia zasadniczego z 50% kosztami uzyskania procent wynagrodzenia, od którego mają być naliczane 50 % koszty uzyskania przychodu.




Informacja (25041) Nie można anulować paragonu Należy najpierw anulować lub usunąć powiązaną fakturę.

W celu anulowania Paragonu, w pierwszym etapie należy anulować lub usunąć Fakturę Sprzedaży. Lista powiązanych dokumentów jest dostępna z poziomu otwartego formularza paragonu z zakładki Dokumenty.




Co należy zrobić, aby wypłata pracownika była wykazana na deklaracji ZUS z kodem 3000?

Pierwszym krokiem jest zaznaczenie w System / Konfiguracja / Firma / Płace / Parametry  parametru Wykazuj na deklar. ZUS wypłatę pracownika po wyrejestrowaniu z kodem 3000. Następnie należy uzupełnić na formularzu danych kadrowych pracownika datę zwolnienia oraz informację o wyrejestrowaniu pracownika (zakładka 4.Ubezpieczenie (etat)). Jeśli wykonamy te dwa kroki i wypłata pracownika będzie naliczona na liście płac, która ma ustawioną datę wypłatę przypadającą w kolejnym miesiącu po wyrejestrowaniu w wypłacie pojawi się kod 3000.




Ostrzeżenie (25244) Żadna pozycja listy nie jest zaznaczona! Zaznacz na liście te pozycje, które mają być przeniesione na magazyn serwisowy.

Komunikat pojawia się przy próbie utworzenia dokumentu MM na magazyn serwisowy z poziomu formularza: Zlecenia serwisowego, gdy nie zaznaczono żadnych pozycji do przeniesienia. Aby utworzyć dokument MM na magazyn serwisowy, należy najpierw zaznaczyć pozycje do przeniesienia w kolumnie zaznaczeń.




Informacja (25124) Nie można anulować dokumentu. Raport został zamknięty. Nie można usuwać jego zapisów.

Komunikat pojawia się przy próbie anulowania dokumentu z formą płatności gotówka lub karta, do którego jest wygenerowany zapis kasowo/bankowy, znajdujący się w już zamkniętym raporcie kasowo/bankowym i gdy w System/Konfiguracja/ Firma/ Kasa/Bank/ Parametry, zaznaczony jest parametr: Kasowanie rozliczeń przy kasowaniu i anulowaniu dokumnetów. Aby móc anulować dokument, należy odnaleźć raport kasowo/bankowy, w którym znajduje się zapis i odznaczyć check „Zamknięty”.




Jak skonfigurować składnik aby był wykazywany na RP-7 ?

Aby wykazać dany składnik na RP-7 należy wejść w jego konfigurację (System / Konfiguracja / Firma / Płace / Typy wypłat) i na zakładce 3. Szczegółowe ustawić w polu Pozycja na RP-7 w jakiej pozycji ma być wykazany. Dodatkowo od tego składnika muszą być naliczane składki społeczne.