Jakie usługi dostępne są w ramach oferty Sendit w Comarch? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Jakie usługi dostępne są w ramach oferty Sendit w Comarch? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Jakie usługi dostępne są w ramach oferty Sendit w Comarch?

Korzystając z funkcjonalności Sendit w Comarch ERP Optima, można wybrać następujące produkty:

1. Przesyłka standardowa do 10kg oraz do 30kg realizowana przez firmę kurierską DPD.
Maksymalna dopuszczalna długość paczki standardowej wynosi 175 cm, a suma wymiarów (wysokość + długość + szerokość) 300 cm.
Dla każdej przesyłki obliczana jest waga wymiarowa (długość x szerokość x wysokość/6000). Kategoria wagowa ustalana jest według wyższej wagi (rzeczywistej lub wymiarowej). Jeżeli waga wymiarowa liczona ze wzoru nie przekracza 41,6 kg, to obowiązuje rzeczywista waga paczki.

2. Ubezpieczenie
Każda paczka w przesyłce oznaczona listem przewozowym jest ubezpieczona do 5000 PLN. Ubezpieczenie powyżej tej kwoty jest dodatkowo płatne. Użytkownik ma możliwość określenia wysokości ubezpieczenia paczki wprowadzając odpowiednią wartość w kolumnie Kwota ubezpieczenia na Zleceniu nadania przesyłki.

3. Pobranie
Możliwość zlecenia pobrania od odbiorcy ustalonej przez nadawcę kwoty.
Jeżeli w konfiguracji konta Sendit (Firma/ Ogólne/ Współpraca z Sendit) wprowadzono numer rachunku bankowego, to wówczas na Zleceniu przesyłki istnieje możliwość zaznaczenia opcji  oraz określenia kwoty, jaka ma zostać pobrana przez kuriera podczas dostarczenia przesyłki do odbiorcy.

  • Maksymalna kwota pobrania w DPD wynosi 11 000 zł.
  • Przy kwocie pobrania powyżej 5000 zł przesyłka podlega obowiązkowemu dodatkowemu ubezpieczeniu w wysokości 0,15% kwoty pobrania.
  • Kwotę pobrania Sendit przelewa do 10 dni roboczych od momentu doręczenia przesyłki do odbiorcy. Pobranie przelewane jest na rachunek bankowy określony w konfiguracji konta Sendit.
  • Jeżeli istnieje potrzeba wysłania przesyłki międzynarodowej, skorzystania z doręczenia terminowego lub nadania paczki do Paczkomatu InPost lub firmą kurierską UPS polecamy sprawdzenie oferty na stronie Sendit.pl



Co oznaczają numery występujące na formularzu Zlecenia nadania przesyłki, na zakładce Sendit/DPD/DHL?

Dla Sendit:

  • Numer zlecenia Sendit – numer zamówienia usługi przewozowej nadawany przez serwis Sendit.pl, służący do identyfikacji zamówienia w przypadku kontaktu z Biurem Obsługi Klienta Sendit.
  • Numer zlecenia odbioru – numer przydzielony przez przewoźnika (firmę kurierską), służący do identyfikacji nadawanych przesyłek podczas ich odbioru przez kuriera.
  • Numer protokołu – numer dokumentu Protokołu Odbioru, który musi zostać wydrukowany przed przyjazdem kuriera.
  • Numer listu (Numer paczki) – numer nadawany przez kuriera, dzięki któremu można śledzić status przesyłek.

Dla DPD:

  • Numer zlecenia odbioru – numer przydzielony przez przewoźnika (firmę kurierską), służący do identyfikacji nadawanych przesyłek podczas ich odbioru przez kuriera.
  • Numer protokołu – numer dokumentu Protokołu Odbioru, który musi zostać wydrukowany przed przyjazdem kuriera.
  • Numer listu (Numer paczki) – numer nadawany przez kuriera, dzięki któremu można śledzić status przesyłek.

Dla DHL:

  • Numer listu (Numer paczki) – numer nadawany przez kuriera, dzięki któremu można śledzić status przesyłek.



Czy w ramach jednego konta Sendit można nadawać przesyłki z różnych adresów?

W menu Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy / Adresy nadawcze na zakładce Lista adresów istnieje możliwość zdefiniowania adresów firmowych, kontaktowych oraz adresów nadawczych, z których może być realizowana przesyłka. Podczas definiowania konta Sendit do listy adresów automatycznie dodawany jest adres z pieczątki firmy. Pozycji tej nie można usuwać ani edytować. Możliwe jest natomiast dodanie kolejnych adresów nadawczych. Użytkownik może ustawić, który z adresów jest domyślnym lub korespondencyjnym.

Adres z oznaczeniem Domyślny jest automatycznie przenoszony na nowo tworzone Zlecenia Nadania Przesyłki. Adres korespondencyjny służy do kontaktu z serwisem Sendit.
Zdefiniowane w konfiguracji adresy będzie można wybrać w polu Adres nadawczy na Zleceniu nadania przesyłki.




Jak nadać paczkę?

Paczkę można nadać na kilka sposobów:

  1. Tworząc Zlecenie nadania przesyłki z poziomu Listy przesyłek kurierskich dostępnej w menu głównym programu na zakładce Ogólne, po wciśnięciu przycisku Nadanie przesyłki.
  2. Z poziomu listy Faktur sprzedaży/ Paragonów/ Wydań zewnętrznych/ Rezerwacji Odbiorcy, poprzez zaznaczenie konkretnego dokumentu i wybranie w menu głównym funkcji Nadanie przesyłki.
  3. Z poziomu otwartego formularza Faktur sprzedaży/ Paragonów/ Wydań zewnętrznych/Rezerwacji Odbiorcy i wybraniu w menu głównym funkcji Nadanie przesyłki.

 

Dane adresowe nadawcy pobierane są na Zlecenie z konfiguracji konta Sendit. Użytkownik ma możliwość wskazania innego adresu nadawczego, wybierając go z listy zdefiniowanych uprzednio adresów firmowych lub wprowadzając odpowiednie dane bezpośrednio na zleceniu.
Każde zlecenie powinno mieć przypisaną osobę zlecającą nadanie przesyłki. Domyślnie będzie to aktualnie zalogowany operator. Możliwe jest jednak wskazanie innego operatora lub pracownika. Telefon oraz adres e mail do kontaktu pobierany jest z formularza operatora/pracownika lub może zostać uzupełniony ręcznie.

Odbiorcę przesyłki można wybrać z listy podmiotów. Dane adresowe będą wówczas pobierane z karty wybranego kontrahenta. Jeżeli zlecenie jest generowane na podstawie dokumentu handlowego lub magazynowego (FA/PA/WZ/RO) wówczas odbiorca zostanie przeniesiony z powiązanego dokumentu.
Dodatkowo na zleceniu należy wskazać osobę, z którą kurier będzie mógł się skontaktować celem doręczenia przesyłki. Dane osoby kontaktowej można wpisać ręcznie lub wybrać z listy jednego z przedstawicieli podmiotu.

Po uzupełnieniu danych nadawcy i odbiorcy należy wprowadzić paczki, jakie będą przesyłane w ramach danego zlecenia. Dla każdej z paczek należy określić wagę, wymiary, sposób pakowania oraz (opcjonalnie) kwotę ubezpieczenia przesyłki. Wycena kosztów przesyłki na podstawie wprowadzonych informacji jest dostępna pod przyciskiem  Wyceń zlecenie.
Aby zlecić nadanie paczki (przesłać zlecenie do Sendit.pl) należy wcisnąć przycisk  Zamów kuriera.

Film znajduje się na Indywidualnych Stronach Klientów w obszarze „Filmy instruktażowe” lub z poziomu programu Comarch ERP Optima (Pomoc/ Filmy instruktażowe w sekcji Handel).




Posiadam konto w Sendit. Jak z niego skorzystać w innej bazie firmowej?

Jeżeli użytkownik zakładał już z poziomu programu konto Sendit, ale obecnie z jakiejś przyczyny nie jest ono dostępne w konfiguracji (np. zostało odłączone przez użytkownika, założono nową bazę), to jego podłączenie jest możliwe za pomocą przycisku Odzyskaj poprzednią konfigurację. Należy wówczas podać hasło odpowiednie dla tego konta oraz ponownie zaakceptować regulamin i zgodę na przetwarzanie danych.




Komunikat ID 30795 Jak założyć konto w Sendit?

Funkcjonalność nadawania przesyłek kurierskich z programu jest dostępna tylko dla użytkowników posiadających aktualną gwarancję. W związku z tym założenie konta Sendit w Optimie jest możliwe pod warunkiem, że NIP wpisany w pieczątce firmy (Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy/ Pieczątka firmy) jest zgodny z numerem NIP klienta zapisanym na Certyfikacie Rejestracji Oprogramowania wystawionym przez Comarch.

Aby założyć konto w Sendit należy wybrać w konfiguracji gałąź Firma/ Przesyłki/ Sendit. W efekcie zostanie wyświetlony formularz pozwalający skonfigurować współpracę z serwisem Sendit.
Nazwa firmy, NIP oraz dane adresowe są pobierane do konfiguracji konta Sendit z pieczątki firmy. Jeżeli istnieje potrzeba ich modyfikacji należy to zrobić w gałęzi Firma/ Dane firmy/ Pieczątka firmy. Zmodyfikowane w tym obszarze dane zostaną zaktualizowane także w Sendit.

Po uzupełnieniu pozostałych informacji (imię, nazwisko, telefon kontaktowy oraz adres e-mail) można zarejestrować konto w Sendit za pomocą przycisku Załóż konto. Adres e-mail z okna konfiguracji staje się loginem do serwisu Sendit. Aby dokończyć proces rejestracji konta wystarczy, że użytkownik wprowadzi hasło (6-30 znaków alfanumerycznych) oraz zaakceptuje regulamin (dostępny pod przyciskiem Regulamin) i wyrazi zgodę na przetwarzanie danych, a następnie wciśnie przycisk Załóż konto.

Na jeden NIP można założyć tylko jedno konto. Jeśli NIP został już wykorzystany przez jeden z oddziałów, to z usług Sendit można skorzystać tylko rejestrując nowe konto na stronie www.sendit.pl. W takim przypadku będzie obowiązywała oferta cenowa znajduje się na stronie: http://sendit.pl/oferta
Unikalny musi być również adres e-mail, który stanowi login w serwisie Sendit.




Czym jest Sendit?

Sendit to platforma wysyłkowa, dzięki której użytkownik może szybko i wygodnie zamówić usługi kurierskie w atrakcyjnych cenach. Zamawiając kuriera za pośrednictwem serwisu Sendit klient ma możliwość śledzenia statusu nadanych przesyłek oraz podglądu historii zleceń.

Aby korzystać z usług Sendit nie trzeba podpisywać żadnej umowy, ani też deklarować miesięcznej liczby paczek. Sendit oferuje niskie ceny na usługi kurierskie, gdyż dostaje rabat za dużą liczbę przesyłek, którą zapewnia firmie kurierskiej.

Integracja Comarch ERP Optima z platformą Sendit obejmuje współpracę z firmą kurierską DPD i daje klientom, możliwość tworzenia Zleceń nadania przesyłki bezpośrednio w programie bez konieczności przechodzenia do serwisu internetowego Sendit.pl. Dane zgromadzone w programie, dotyczące nadawcy, odbiorcy oraz przesyłanych paczek są przenoszone automatycznie na platformę Sendit, dlatego czas zamówienia kuriera jest skrócony, a cały proces uproszczony.




Co oznaczają na liście zasobów kolumny: Wartość, Wartość PLN, Wartość zakupu PLN?

Przykład

Przyjmujemy na magazyn 2 sztuki towaru T1:

  • PZ1: 1 szt. za 100 zł
  • PZ2: 1 szt. za 200 zł

Ostatnią ceną zakupu, widoczną na karcie towaru, na zakładce Ogólne jest 200zł, natomiast rzeczywista wartość towaru na magazynie to 300zł (widoczna na zakładce Zasoby na karcie towaru).

Na liście zasobów w menu Handel (Magazyn)/ Zasoby widoczne są kolumny:

Cena/Cena-PLN: W zależności od tego, co zostanie wybrane w polu Ceny, wyświetlana jest wybrana cena sprzedaży lub, jeśli wybierzemy opcję zakupu – ostatnia cena zakupu pobrana z karty towaru, z zakładki Ogólne (w powyższym przykładzie byłaby to cena 200zł)

Jeśli cena towaru zdefiniowana jest w walucie, wówczas w polu Cena-PLN zostanie przeliczona po aktualnym kursie pobranym z konfiguracji. Jeśli kurs na dany dzień nie jest zdefiniowany – w kolumnie wyświetlana jest informacja – kurs -.

Wartość/Wartość-PLN:

Wartość=Ilość*Cena (z kolumny Cena)

Wartość-PLN=Ilość*Cena-PLN (z kolumny Cena-PLN). Jeśli nie został określony kurs waluty na dany dzień – w kolumnie wyświetlana jest informacja –kurs-.

W. zakupu-PLN: rzeczywista wartość towaru na magazynie, zawsze ewidencjonowana w walucie systemowej PLN. W powyższym przykładzie wartość towaru=300zł

Lista zasobów dla towaru T1 będzie wyglądała następująco:

Pole CenyCenaCena-PLNWartośćWartość-PLNW. zakupu-PLN
Ceny: zakupu200 zł200 zł400 zł400 zł
(Ilość * ostatnia cena zakupu ! 2*200 zł)
300 zł
Ceny: hurtowa 1Np. 222 zł222 zł 444 zł
(2*222 zł = 444 zł)
300 zł

W walucie:
kurs: 1EUR=5PLN
1.PZ 1 szt. na 100 zł (20 EUR)
1.PZ 1 szt. na 200 zł (40 EUR)

Pole CenyCenaCena-PLNWartośćWartość-PLNW. zakupu-PLN
Ceny: zakupu40 EUR200 zł80 EUR
(Ilość * ostatnia cena zakupu ! 2*40 EUR)
400 zł
(Ilość * ostatnia cena zakupu ! 2*200 zł)
300 zł
Ceny: hurtowa 1Np. 222 zł222 zł 444 zł
(2*222 zł = 444 zł)
300 zł

 




Czym różni się kolumna ilość na liście zasobów od ilości dostępnej i co oznacza parametr „zerowe”?

Ilość – wyświetlana jest tutaj ilość towaru jaka znajduje się w magazynie.

Rezerwacje – ilość towaru jaka została zarezerwowana (rezerwować mogą np. dokumenty Rezerwacji Odbiorcy, ale również Faktury Sprzedaży/ Paragony nie przekształcone do WZ).

Braki – ilość towaru jaką należy zamówić u dostawcy, aby można było zrealizować wszystkie rezerwacje.

Zamówienia – ilość towaru jaka została zamówiona.

Braki pozostałe – wyliczane są jako różnica pomiędzy brakami a zamówieniami.

Ilość dostępna – ilość towaru jaką możemy w danym momencie wydać jeszcze z magazynu (ilość pomniejszona o rezerwacje)

Zerowe – parametr dotyczy kolumny Ilość, (jeżeli w konfiguracji Firma/ Magazyn/ Parametry zaznaczony jest parametr Nie pozwalaj na wydanie towaru gdy występują rezerwacje, to wtedy parametr Zerowe dotyczy kolumny Ilość dostępna):

  • parametr zaznaczony – na liście pojawiają się wszystkie zasoby bez względu na ilość,
  • parametr nie zaznaczony – lista zasobów ograniczona jest tylko do towarów, których ilość jest większa od zera (przy zaznaczonym parametrze Nie pozwalaj na wydanie towaru, gdy występują rezerwacje lista zasobów ograniczona jest do towarów, których ilość dostępna jest większa od zera).



Czy można pobrać na dokument towar z konkretnej dostawy?

W module Handel towar zdejmowany jest z magazynu zgodnie z metodą rozliczania magazynu, która określona jest w menu System/ Konfiguracja/ Firma/ Magazyn/ Parametry, tj. FIFO, LIFO, AVCO.

Moduł Handel Plus umożliwia podział dostawy towaru na partie, którym można nadać charakteryzujące je cechy. Towar może być wydawany z magazynu ze wskazaniem na konkretne partie.

Praca na partiach towaru w module Handel Plus możliwa jest tylko i wyłącznie przy wybranej metodzie rozliczania magazynu FIFO lub LIFO, nie jest możliwa dla metody AVCO. Jeśli nie wybierzemy konkretnych partii, wówczas rozliczanie magazynu przebiega według wybranej wcześniej metody (FIFO lub LIFO).

Polecamy obejrzenie filmu instruktażowego, pokazującego funkcjonalność modułu Handel Plus. Film znajduje się na Indywidualnych Stronach Klientów http://www.erp.comarch.pl/klienci w obszarze Comarch ERP Optima/ Dokumentacja/Filmy instruktażowe w gałęzi Handel/ Wydawanie towaru z konkretnych dostaw w module Handel Plus lub bezpośrednio na stronie http://www.erp.comarch.pl/filmy.