Jakie dane są niezbędne do nadania przesyłki z serwisu Allegro? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Jakie dane są niezbędne do nadania przesyłki z serwisu Allegro? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Jakie dane są niezbędne do nadania przesyłki z serwisu Allegro?

Do prawidłowego zrealizowania zlecenia z serwisu Allegro, w System/ Konfiguracja/ Firma/ Przesyłki/ InPost Allegro  użytkownik powinien podać Organization ID, Access Token otrzymane od InPost oraz numer ID i Login do kont Allegro.

Podczas tworzenia zlecenia przesyłek dla Allegro wymagane jest podanie adresu e-mail, który jest nadawany indywidualnie dla każdej aukcji, numer telefonu kupującego, identyfikator sprzedawcy i transakcji. Dla zamówień realizowanych z Allegro za pośrednictwem Comarch e-sklep powyższe dane uzupełniane są automatycznie. Ponadto przy przekształcaniu takiego zamówienia do Zlecenia Nadania Przesyłki uzupełniana jest informacja o usłudze wybranej przez kupującego (Allegro Kurier24 InPost, Allegro MiniKurier24 InPost czy Allegro Paczkomaty 24/7 InPost) oraz o Paczkomacie odbiorczym, jeśli kupujący wybrał opcję paczkomat przy składaniu zamówienie w Allegro.

 




Jak dostarczyć paczkę do InPost?

Podczas konfiguracji usługi InPost Paczkomaty oraz InPost Allegro można określić domyślny sposób w jaki będą dostarczane paczki do InPost. Użytkownik może dostarczyć przesyłkę samodzielnie do Paczkomatu InPost, lub do Punktu Obsługi Paczek (POP). Może również zamówić kuriera, który odbierze nadawane przez niego paczki. Usługę kuriera należy zamówić za pośrednictwem Managera Paczek.




Czy Comarch ERP Optima współpracuje z Paczkomatami InPost?

W Comarch ERP Optima możliwe jest nadawanie przesyłek za pośrednictwem InPost. Dotyczy to zarówno produktów zakupionych bezpośrednio u sprzedawcy (np. przez sklep internetowy), jak i realizacji zamówień z serwisu Allegro. Dostępnymi usługami są:

  • Paczkomaty InPost,
  • Allegro Paczkomaty 24/7 InPost,
  • Allegro Kurier24 InPost,
  • Allegro MiniKurier24 InPost.



Gdzie zapisywane są dane wprowadzane do aplikacji Comarch e-sprawozdania ?

Podczas pracy w trybie samodzielnym, czyli bez połączenia z systemem ERP, sprawozdanie tworzone jest od razu w formie pliku XML we wskazanej przez użytkownika lokalizacji.

W przypadku gdy Aplikacja Comarch E-Sprawozdania jest skonfigurowana do działania z Comarch ERP Optima, to sprawozdanie finansowe zapisywane jest w bazie danych programu Optima. Dostęp do takiego sprawozdania możliwy jest za pośrednictwem aplikacji Comarch e-Sprawozdania.




Czy istnieje możliwość zaznaczenia parametru „Rozrachunek” dla wszystkich zapisów księgowych na danym koncie rozrachunkowym?

Tak, parametr rozrachunek można zaznaczyć dla wszystkich zapisów księgowych na danym koncie rozrachunkowym. Aby to zrobić należy przejść na Księgowość / Dzienniki, na zakładkę Konto. Po wybraniu odpowiedniego konta rozrachunkowego i zaznaczeniu zapisów księgowych, opcja „Zaznacz rozrachunek” jest dostępna po kliknięciu prawym przyciskiem myszy (w menu kontekstowym).




Instrukcja DELETE powoduje konflikt z ograniczeniem REFERENCE „FK_BOEKonto”. Konflikt występuje w bazie danych „XXXXX” w tabeli „CDN.BOElem”, column 'BOE_AccId’.

Taki komunikat podczas próby usunięcia konta z planu kont oznacza, że z dane konto nie może zostać usunięte ponieważ posiada zapis w bilansie otwarcia.  Aby usunąć takie konto należy najpierw przejść na Księgowość/Inne/Dokumenty BO i usunąć z bilansu otwarcia zapisy dotyczące tego konta.




Jaki login jest wykorzystywany do wykonania automatycznej kopii bezpieczeństwa na Comarch IBARD?

Do wykonywania kopii bezpieczeństwa program wykorzystuje automatycznie tworzony login SQL: CDNBackup. Jeżeli ten login zostanie wyłączony po stronie serwera SQL, zmienione zostanie jego hasło bądź na serwerze wyłączony zostanie mieszany tryb autentykacji, wówczas Comarch IBARD nie będzie mógł dodać zadania backupu dla wybranych baz. Wówczas otwarte zostanie okno umożliwiające wprowadzenie loginu i hasła użytkownika, który ma wykonywać zadania backupu.

Login CDNBackup zostanie utworzony na każdym serwerze SQL, do którego łączy się Comarch ERP Optima. Za każdym razem hasło tworzonego loginu będzie losowe.




Jakie są statusy kopii automatycznej po wykonaniu kopii danych na konto IBARD i co one oznaczają?

Bazy po aktualizacji grupowane są po statusach kopii automatycznej. Możliwe są 3 statusy:

  • Status kopii automatycznej: Włączona – baza znajduje się na serwerze ze skonfigurowanym harmonogramem i jest ona włączona do mechanizmu kopii automatycznych,
  • Status kopii automatycznej: Wyłączona – baza znajduje się na serwerze ze skonfigurowanym harmonogramem, ale nie jest ona włączona do mechanizmu kopii automatycznych,
  • Status kopii automatycznej: Nieznany – brak połączenia z IBARD – baza znajduje się na serwerze, dla którego nie skonfigurowano automatycznej kopii w IBARD (nie zainstalowano aplikacji) lub nie udało się sprawdzić statusu bazy (serwer jest niedostępny).

Na liście baz dostępne są takie informacje, jak nazwa firmy, data i status ostatniego wykonania kopii automatycznej, wybrany harmonogram oraz data następnego wykonania kopii. Dostępne są również domyślnie ukryte kolumny: Serwer SQL oraz Baza danych.




Co zrobić jeżeli dokument przekazany do OCR nie zostanie rozpoznany prawidłowo?

Należy napisać wiadomość na ocr@comarch.pl i dołączyć skan dokumentu.

Przesłany plik umożliwi nam udoskonalenie mechanizmów rozpoznawania dokumentów przez Comarch OCR.




W jaki sposób można przekazać dokumenty do rozpoznania w OCR jeżeli zostały umieszczone w chmurze w IBARD?

W tym celu należy w zakładce CRM/Nowy dokument z rozwijanej listy wybrać Wskaż pliki z IBARD i zapisz link. Po dodaniu skanu i zaznaczeniu parametru w kolumnie Udostępnij dla usługi OCR dokument będzie widoczny w usłudze OCR.