Dlaczego wypłaty z umów cywilnoprawnych za poprzednie miesiące nie są uwzględniane przy wyliczaniu podstawy zasiłku chorobowego? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Dlaczego wypłaty z umów cywilnoprawnych za poprzednie miesiące nie są uwzględniane przy wyliczaniu podstawy zasiłku chorobowego? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Dlaczego wypłaty z umów cywilnoprawnych za poprzednie miesiące nie są uwzględniane przy wyliczaniu podstawy zasiłku chorobowego?

Aby uwzględnić wypłaty z umów cywilnoprawnych za poprzednie miesiące do podstawy naliczania zasiłku chorobowego, należy otworzyć formularz umowy cywilnoprawnej i na zakładce 2 Ubezpieczenie zaznaczyć parametr Wliczać do podstawy zasiłku chorobowego również po dacie zakończenia umowy. Dotyczy to umów, które mają odnotowaną datę zakończenia wcześniejszą niż okres rozliczanej nieobecności chorobowej.




Dlaczego nie można cofnąć do bufora (otworzyć) listy płac o statusie ‘Zamknięta’?

Brak możliwości otwarcia zamkniętej listy płac może wynikać z tego, że znajdują się na niej wypłaty ze zrealizowaną lub wysłaną do banku płatnością. W takim przypadku należy zmienić stan płatności powiązanych z daną listą płac z „Wysłane” lub „Zrealizowane” na „Do realizacji”. Aby to wykonać należy w Preliminarzu płatności odszukać płatność powiązaną z listą płac i w sekcji Stan ustawić parametr Do realizacji.




Jak otworzyć nowy rok w module Księga Podatkowa?

Nie ma okresów obrachunkowych w Księdze Podatkowej.




Zmieniony został plan kont i wyliczając zestawienie wyświetla się komunikat, informujący, że nie ma danego konta w tym roku, a my go już nie chcemy mieć. Co zrobić, żeby zestawienie działało z dwoma różnymi planami kont?

W menu Księgowość/ Zestawienia księgowe ikona Pozycje zestawienia w poszczególnych pozycjach, w których występuje to konto zaznaczyć parametr Nie sprawdzaj istnienia kont.




Informacja (25090) Błąd agregowania dokumentów! WZ [Numer dokumentu]: Dla towaru T1 [T1] ilość * cena jest różna od wartości.

Komunikat może pojawić się w dwóch przypadkach:

  • Przy próbie przekształcenia RO/ WZ do paragonu, jeżeli dokument RO/ WZ został wystawiony algorytmem od brutto, a na pozycji dokumentu wpisana jest cena z czterema miejscami po przecinku i rachunek:ilość x cena nie równa się wartoś Przekształcenie do paragonu nie jest możliwe, jeżeli ceny na dokumencie podane są z dokładnością do czterech miejsc po przecinku. Rozwiązaniem w tej sytuacji jest zmiana dokładności cen do dwóch miejsc po przecinku.
  • Przy próbie przekształcenia WZ do PA. Jeśli na WZ zostanie podana wartość pozycji i w efekcie wyliczona cena* ilość nie będzie równa wpisanej wartoś Rozwiązaniem jest podawanie na dokumencie WZ w pierwszej kolejności ceny, a nie uzupełnianie wartości.




Ostrzeżenie (30940) „Odpowiedź: [nazwa wartości z szablonu] Jest duplikacją innej już istniejącej na liście. Wartość odpowiedzi na liście nie może się powtarzać.”

Ostrzeżenie pojawia się przy próbie zapisania formularza Szablon odpowiedzi, w którym występują przynajmniej dwie takie same wartości w odpowiedziach. Wartość odpowiedzi w ramach danego szablonu musi być unikalna. W przypadku wpisania dwóch takich samych odpowiedzi program nie pozwala na zapisanie szablonu.




Co zrobić jeśli pracownik dostarczył zwolnienie lekarskie po naliczeniu wypłaty?

Zaległą nieobecność można rozliczyć  w bieżącej wypłacie przy wykorzystaniu opcji ‘Miesięcy wstecz’ na formularzu listy płac.

Uwaga
W przypadku rozliczenia zaległych zwolnień lekarskich wykorzystanie opcji  ‘Mies. Wstecz’ będzie możliwe tylko wtedy gdy za okres bieżącego miesiąca naliczone są elementy wynagrodzenia podlegające składkom społecznym.

 




Ostrzeżenie „Nie można usunąć wzorca ankiety. Istnieją ankiety powiązane z wzorcem.”

Ostrzeżenie pojawia się przy próbie usunięcia wzorca ankiety, z którego zostały już wygenerowane ankiety. W celu usunięcia wzorca, należy przejść na zakładkę CRM/ Ankietowanie i usunąć te powiązane z wzorcem ankiety, których stan określony jest jako „do wypełnienia”.




Jak rozdzielić wypłatę nadgodzin dobowych i średniotygodniowych?

W celu rozdzielenia nadgodzin dobowych i średniotygodniowych należy wejść w zakładkę System/ Konfiguracja/ Firma/ Płace/ Kalendarze i w konkretnym kalendarzu zaznaczyć parametr ‘Podział dopłat na nadgodziny dobowe i średniotygodniowe’. Parametr jest dostępny po odznaczeniu opcji ‘Norma zgodna z planem pracy’ w sekcji 'Norma’.




Ostrzeżenie (30114) „Lista osób ankietowanych jest pusta! Do wzorca ankiety [kod wzorca ankiety] dodaj osoby, które mają być ankietowane.”

Komunikat pojawia się podczas użycia przycisku  w celu wygenerowania ankiet z formularza Wzorzec ankiety, na którym nie uzupełniono listy podmiotów na zakładce Ankietowani. Zapis będzie możliwy po dodaniu kontrahenta, przedstawiciela lub pracownika do wzorca ankiety.