Komunikat ID 24024 „Nie wybrano listy płac dla wypłaty pracownika lub lista pracowników jest pusta”
Nie określono listy płac, do której ma zostać naliczona wypłata. Należy wybrać odpowiednią listę płac.
Nie określono listy płac, do której ma zostać naliczona wypłata. Należy wybrać odpowiednią listę płac.
Nie można skasować wypłaty, do której są naliczone powiązane wypłaty – zawierające spłaty zaliczki/pożyczki/korekty netto wypłaty. Aby usunąć taką wypłatę, w pierwszej kolejności należy usunąć wypłatę/wypłaty zawierające spłaty.
Zaakceptowanie tego komunikatu powoduje przeliczenie składki wypadkowej za wskazany miesiąc deklaracji wg % podanego w Konfiguracji / Firma / Płace / Składki ZUS. Korekta składki zostanie wykonana na wszystkich niezaksięgowanych listach płac (za wyjątkiem listy dla Właściciela). Listy mogą być zamknięte.
Pojawia się w sytuacji, gdy naliczono kilka wypłat jednocześnie, np. zostały naliczone dwie wypłaty z tytułu dwóch umów cywilnoprawnych lub dla zleceniobiorcy została naliczona umowa oraz zasiłek chorobowy/wypadkowy.
Komunikat pojawia się podczas próby usunięcia formularza danych kadrowych pracownika, który ma naliczone deklaracje zgłoszeniowe ZUS lub deklaracje PIT.
Ostrzeżenie pojawia się przy próbie usunięcia zamkniętej (zablokowanej przed zmianami) listy płac, która widnieje na liście w kolorze czarnym. Można usuwać tylko listy płac w buforze, wyświetlane na zielono, na których nie ma policzonej żadnej wypłaty. Aby usunąć listę płac, najpierw należy zmienić jej status, czyli cofnąć do bufora za pomocą operacji „Zmień status listy płac” – „Otwórz listę płac” i jeśli są naliczone na niej wypłaty, to je usunąć.
Informacja wyświetlana po przeliczeniu deklaracji PFRON (WN-D), jeśli dla miesiąca, za który wyliczono deklarację, firma nie ma prawa do refundacji, czyli w Konfiguracji / Firma / Płace / Zobowiązania wobec ZUS/PFRON, w pozycji 'Refundacja składek ZUS / dofinansowanie z PFRON’ jest ustawiony status 'Pracodawca, któremu nie przysługuje dofinansowanie’.
Zaakceptowanie komunikatu spowoduje przeliczenie i zapisanie deklaracji PFRON(WN-D) do bazy – będzie widoczna na liście. Deklaracja jest zapisywana nawet wtedy, gdy nie ma żadnego załącznika imiennego, bo z konfiguracji wynika, że pracodawca nie ma prawa do refundacji, bądź nie ma pracowników niepełnosprawnych z wypłatami naliczonymi za wskazany miesiąc. Jeśli deklaracja została dodana przez pomyłkę, albo przeliczono ją przy niepełnych danych (np. nie było jeszcze wypłat dla części pracowników), to można taką deklarację usunąć z poziomu listy deklaracji PFRON.
Próba dodania wypłaty dla pracownika, który ma już naliczoną wypłatę na wybranej liście płac. Komunikat jest wyświetlany przy dodawaniu wypłaty w trybie indywidualnym (bez zaznaczenia nazwisk na liście) przez kliknięcie w ikonę „Plus”, wybranie opcji „Policz wypłatę” z menu rozwijanego przy ikonie „Plus”, bądź wybranie z menu kontekstowego opcji „Nalicz wypłatę”. Odpowiedź „Tak” spowoduje, że wcześniej naliczona wypłata zostanie usunięta i program naliczy wypłatę od nowa zgodnie z aktualnymi danymi. Odpowiedź „Nie” pozostawi naliczoną wcześniej wypłatę bez zmian.
Próba podglądu/edycji wypłaty ikoną „Lupy” bądź po wybraniu z menu kontekstowego opcji „Edytuj wypłatę” dla pracownika, który nie ma jeszcze naliczonej wypłaty na wybranej liście płac. Odpowiedź „Tak” spowoduje, że zostanie naliczona wypłata dla pracownika, na którego nazwisku ustawiono kursor. Odpowiedź „Nie” pozostawi pracownika nadal bez wypłaty.