„Nie można utworzyć bezpiecznego kanału dla protokołu SSL/TLS z uwierzytelnieniem [nazwa webservice]”

Nie można połączyć się z bankiem, ponieważ certyfikaty komunikacyjne są niepoprawne. W takiej sytuacji należy przeinstalować certyfikat, a jeśli to możliwe to wygenerować go jeszcze raz. Po przeinstalowaniu należy sprawdzić, czy certyfikat został zainstalowany poprawnie:

  • Certyfikat komunikacyjny powinien być zainstalowany w systemie na zakładce „Osobisty”
  • Po podglądnięciu certyfikatu należy zweryfikować;
    • Czy jest aktualny;
    • Czy jest widoczna informacja „Masz klucz prywatny, który odpowiada temu certyfikatowi”;
    • Czy na zakładce „Ścieżka certyfikacji” jest cała ścieżka certyfikacji

Certyfikat powinien być podpięty na stanowisku, na którym następuje eksport/import przelewów.




Czemu funkcja „Podziel” jest nieaktywna?

Funkcja Podziel na zdarzeniu w preliminarzu płatności będzie nieaktywna, gdy dokument źródłowy:

  • został uwzględniony na formularzu VAT-ZD,
  • został uwzględniony w korekcie podatku dochodowego,
  • posiada predekretację/ zapis księgowy wykonany schematem, w którym użyto makra @KwotaPlatnosci.



Czy możliwe jest wprowadzenie cząstkowego spisu z natury w ciągu roku?

Do rozliczenia rocznego pod uwagę brany jest pierwszy i ostatni spis z natury. Jeżeli w firmie w ciągu roku było więcej niż 2 spisy z natury to Użytkownik powinien wprowadzić te spisy bezpośrednio w koszty/przychody do Książki przychodów i rozchodów zamiast księgować je z poziomu Księgowość/ Spis z natury.




Co należy zrobić by wygenerować zestawienie dochodów do wyliczenia składki zdrowotnej?

W tym celu należy z poziomu Ogólne/ Inne/ Właściciele podświetlić ikoną lupy Formularz danych kadrowych danego właściciela, a następnie na formularzu kliknąć z prawej strony ikonę Kwoty deklaracji. Następnie na oknie Lista kwot deklaracji właściciela należy dodać ikoną plusa kolejną pozycję za dany miesiąc i uzupełnić udziały. Wówczas będzie możliwość ręcznego dodania zestawienia dochodów do wyliczenia składki zdrowotnej z poziomu Księgowość/ Zaliczki na PIT-36/PIT-36L, na drugiej zakładce Zestawienie dochodów do wyliczenia składki zdrowotnej.
Zestawienie do dochodów może być tworzone również automatycznie:

  • Po wyliczeniu zaliczki na PIT,
  • Po wyliczeniu listy płac właściciela.

Po wyliczeniu zaliczki na PIT, wartości dochodów z zaliczki PIT przenoszone są na zestawienie dochodów. Po ponownym przeliczeniu zaliczki na PIT lub jej korekty i zmianie wartości dochodów kwoty te są aktualizowane na zestawieniu. Aktualizowana jest również data obliczenia zestawienia.




Istnieją zapisy powiązane z modyfikowanym rekordem (powiązanie z tabelą Firma).

Komunikat pojawia się podczas próby usunięcia danego urzędu z listy, jeśli urząd ten został określony w menu System/Konfiguracja/Firma/Dane firmy/Deklaracje jako właściwy dla przynajmniej jednego rodzaju deklaracji. Aby usunąć urząd z listy urzędów znajdującej się w Ogólne/ Inne/ Urzędy należy usunąć powiązanie danego urzędu z deklaracją w konfiguracji.




Gdzie znajdę deklarację JPK_V7 w formie pliku xml?

Plik xml deklaracji JPK_V7 generuje się w momencie przeliczania deklaracji i zapisuje we wskazanym miejscu na komputerze. Miejsce, gdzie taki plik xml ma być zapisywany wskazujemy w Konfiguracji programu z poziomu System/ Konfiguracja/ Stanowisko/ Ogólne/ Jednolity plik kontrolny.




Jak wykazać fakturę w pliku JPK_V7 przy metodzie kasowej, jeśli nie została ona jeszcze rozliczona lub wykazać ją w innym miesiącu niż została rozliczona?

W przypadku metody kasowej dokumenty trafiają do deklaracji w miesiącu, w którym zostały rozliczone. W celu wykazania dokumentu w danym miesiącu na deklaracji JPK_V7, mimo że nie został on jeszcze rozliczony lub wykazania go w innym miesiącu niż nastąpiło rozliczenie należy na danym dokumencie odznaczyć parametr Wg kasy a następnie pod przyciskiem Do VAT wpisać kwotę rozliczenia oraz miesiąc, w którym chcemy wykazać dokument na deklaracji.




Komunikat „Element 'http://www.mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/:Art’ jest nieprawidłowy. Wartość '123456′ jest nieprawidłowa…”

Element ’http://www.mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/:Art’ jest nieprawidłowy. Wartość '123456′ jest nieprawidłowa przy uwzględnieniu jego typu danych 'http://www.mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/:TElementPodstawyPrawnej’ – Rzeczywista długość jest większa niż wartość MaxLength..
Rzeczywista długość jest większa niż wartość MaxLength.

Komunikat wynika z błędnie uzupełnionej podstawy prawnej, w dodanych pozycjach kalkulacji podatku dochodowego. Maksymalna dozwolona długość, która przypada na każde pole to pięć znaków.




Czy załączniki dodane w informacji dodatkowej w formacie PDF powinny zostać opatrzone osobnym podpisem?

Pozostałe noty są dodawane do sprawozdania finansowego w sekcji Informacja dodatkowa . W tej sekcji można dołączyć pliki w formacie PDF.

PDF jest następnie kodowany i umieszczany w treści pliku XML wraz z pozostałą treścią e-Sprawozdania. Podczas składania podpisu automatycznie są również podpisywane załączniki w Informacji dodatkowej.




Czy można modyfikować podpisane i zatwierdzone e-Sprawozdanie?

Naniesienie zmian na zatwierdzonym i podpisanym zestawieniu bezpośrednio nie jest możliwe. Aby dokonać edycji takiego sprawozdania należy w sekcji Podsumowanie zmienić status sprawozdania, najpierw na zatwierdzone, a następnie na bufor. Ta operacja spowoduje usuniecie wszystkich podpisów.

Po edycji w aplikacji Comarch e-Sprawozdania podpisanego wcześniej e-Sprawozdania Finansowego należy go ponownie opatrzyć podpisem elektronicznym.