Co należy zrobić, aby numer zagranicznego numeru rachunku bankowego pojawił się na wydruku faktury?

Standardowo program Comarch ERP Optima umożliwia zamieszczenie zagranicznego numeru rachunku bankowego na wydruku faktury.

W tym celu należy przejść do System/Konfiguracja/Firma/Kasa/Bank/Formy płatności dla formy płatności przelew (można również dodać nową formę np. przelew1 przy pomocy ikony zielonego plusa) w polu typ wybrać przelew, w polu Rejestr nazwę rejestru w PLN, natomiast w sekcji Rejestry walutowe należy wskazać odpowiedni rejestr w walucie oraz samą walutę.

Przy skonfigurowanej w ten sposób formie płatności wystawiając dokument faktury w PLN po wybraniu tej danej formy płatności, na wydruku będzie się podpowiadał numer rachunku bankowego złotówkowego. W przypadku, gdy walutą dokumentu będzie waluta zagraniczna, na wydruku faktury pojawi się numer zagranicznego rachunku bankowego.

Należy pamiętać, że skonfigurowana w ten sposób forma płatności nie zaktualizuję się na dokumentach zatwierdzonych wstecz. Tylko w przypadku nowo wystawionych dokumentów po wybraniu standardowego wydruku numer rachunku bankowego pojawi się na wydruku faktury.

 




Ostrzeżenie ID 34418 „Dla towaru [kod towaru] na dostępnych magazynach występuje brak ilości: [ilość towaru]. Niektóre dokumenty, do których będą wygenerowane subelementy korekcyjne mogą być w buforze – skasuj lub zaakceptuj dokumenty w buforze”

Komunikat wyświetla się przy zatwierdzaniu dokumentów magazynowych oraz handlowych w sytuacji, kiedy zasób towaru występuje na innych dokumentach będących w buforze. Może to być np. korekta do przyjęcia zewnętrznego w buforze.

Zalecaną metodą weryfikacji jest sprawdzenie historii danego towaru, a następnie zatwierdzenie dokumentów znajdujących się w buforze.

W oknie historii towaru należy zaznaczyć wszystkie typy dokumentów, nie zawężać dat, pola Magazyn, Kontrahent i Operator pozostawić puste. Po ustawieniu parametrów uruchomić raport ikoną pioruna.




Jak wyeksportować/ zaimportować cennik z danymi e-Handel dla sklepu?

Opcja eksportu i importu cennika poprzez plik w formacie MS Excel umożliwia dodawanie/aktualizację informacji dla towarów przesyłanych do sklepów internetowych (Comarch e-Sklep lub/i Comarch e-Sale). Funkcjonalność dostępna jest dla użytkowników posiadających licencję na moduł Handel lub Handel Plus.

Eksport:

Aby wyeksportować cennik wraz z danymi e-Handel, należy na oknie Eksport cennika (menu Ogólne/ Cennik, ikona Eksportuj cennik) zaznaczyć parametr eksportuj parametry e-Handel dla sklepu i wskazać nazwę sklepu z listy.

Tak wyeksportowany plik będzie zawierał dodatkowe arkusze z danymi e-Handel:

  • arkusz eHandel – zawierający parametry, które wprowadzone zostały na formularzu towaru, na zakładce [e-Handel], na pionowej zakładce [Główne],
  • arkusz eHandelJezyki – zawierający ustawienia języków, wprowadzone na formularzu towaru, na zakładce [e-Handel], na pionowej zakładce [Główne], w sekcji Języki,
  • arkusz eHandelJednostki – zawierający pomocnicze jednostki miary, wprowadzone na formularzu towaru, na zakładce [e-Handel], na pionowej zakładce [Dodatkowe].

Arkusz eHandelJezyki zostanie wyeksportowany tylko w przypadku gdy operator zalogowany jest na moduł Handel Plus.

Dokładny opis pól znajdujących się w arkuszu zawiera biuletyn OPT009 – Import danych z arkusza Microsoft Excel.

Import:

Aby zaimportować cennik wraz z danymi e-Handel, należy na oknie Parametry importu cennika (menu Ogólne/ Cennik, ikona Importuj cennik) zaznaczyć parametr importuj parametry e-Handel dla sklepu i zaznaczyć sklepy, dla których mają zostać zaimportowane dane.

Jeśli operator nie będzie zalogowany na moduł Handel Plus, a w pliku będzie się znajdował arkusz eHandelJezyki, zaimportowane zostaną tylko nazwy i opisy w języku polskim.

Podczas importu sprawdzane jest prawidłowe przypisanie domyślnej grupy dla sklepu (czy grupa jest wysyłana do sklepu oraz, czy nie jest to grupa główna dla sklepu). Jeśli przypisana została nieprawidłowa grupa, w logu importu pojawi się stosowna informacja.




Informacja (34971) Błąd agregowania dokumentów! [nr dokumentu]: Nie można utworzyć dokumentu. Zaznaczone dokumenty mają różny rodzaj transakcji.

Komunikat pojawia się przy próbie przekształcenia kilku dokumentów, gdy co najmniej jeden z przekształcanych dokumentów ma wybrany rodzaj transakcji inny od pozostałych (formularz dokumentu, zakładka [Kontrahent], pole Rodzaj transakcji).




Czym są propozycje faktur cyklicznych i od czego zależą?

Propozycje faktur cyklicznych to funkcjonalność wprowadzona w wersji 2021.5.1. Propozycje powstają na podstawie minimum trzech dokumentów Faktury Sprzedaży lub Faktury Pro Forma, które spełniają następujące warunki:

  • pozycje towarowe na dokumentach są zbieżne w 80%;
  • na fakturach znajduje się ten sam Nabywca i Odbiorca;
  • dokumenty wystawione są w odstępie jednego lub kilku miesięcy, weryfikowany jest dzień wystawienia dokumentu z precyzją +/- 4 dni.

Sprawdzanie wyżej opisanych warunków sprawdzane jest przez program raz dziennie, przy pierwszym zalogowaniu do danej firmy. Lista propozycji faktur cyklicznych dostępna jest na liście propozycji faktur cyklicznych po kliknięciu przycisku znajdującego się obok zielonego plusa.

Aby móc skorzystać z funkcjonalności tworzenia faktury cyklicznej na podstawie propozycji faktur cyklicznych, należy posiadać moduł CRM lub CRM Plus.




Informacja (34977) „Jeśli chcesz wyświetlić listę z proponowanymi fakturami cyklicznymi skontaktuj się z Administratorem w celu nadania dostępu do listy propozycji faktur cyklicznych na karcie operatora.”

Komunikat pojawia się w sytuacji, kiedy w menu System/ Konfiguracja/ Program/ Użytkowe/ Operatorzy na karcie Operatora w zakładce Parametry cd nie jest zaznaczony parametr Dostęp do listy propozycji faktur cyklicznych. Po zaznaczeniu parametru w konfiguracji, po kliknięciu w informację o proponowanych fakturach cyklicznych wyświetli się lista z propozycjami faktur cyklicznych.




It occurred during a read of page (…) in database

Komunikat wskazuje na uszkodzenie fizyczne bazy danych.
W celu sprawdzenia spójności bazy danych należy użyć polecania: DBCC CHECKDB (nazwa_bazy)




Co oznacza komunikat – Na dokumencie ‘numer dokumentu’ rozpoznana została data wystawienia ‘data wystawienia’. Domyślnie dokument zostanie zapisany z rozpoznaną datą. Czy chcesz zmienić datę i dodać dokument z datą bieżącą?

Jest to weryfikacja czy data wystawienia jest z miesiąca bieżącego lub poprzedniego czy z innych miesięcy. Jeżeli data wystawienia jest z innego miesiąca niż bieżący lub poprzedni to przed dodaniem dokumentu pojawi się powyższy komunikat.

Wybierając opcję Tak – dokument zostanie dodany z datą bieżącą. Oznacza to, że dla faktur zakupu zostanie ustawiona bieżąca data wpływu, a dla faktur sprzedaży data wystawienia jako data bieżąca.
Wybierając opcję Nie – dokument zostanie dodany z datą rozpoznaną.




Informacja(34952) „Typ wypłaty oznaczony jako „Przychód PPK dla umów cywilnoprawnych” należy powiązać z umową cywilnoprawną. Należy tego dokonać z poziomu formularza typu wypłaty będącego umową poprzez wskazanie definiowanego składnika polu „Przychód PPK”.”

Informacja pojawia się, jeżeli Użytkownik podczas konfiguracji typu wypłaty, zaznaczy parametr ‘Przychód PPK dla umów cywilnoprawnych’. Zgodnie z treścią komunikatu należy wskazać w konfiguracji umowy cywilnoprawnej na zakładce [1.Ogólne]  w polu  Przychód PPK typ wypłaty, który został oznaczony jako Przychód PPK dla umów cywilnoprawnych Wskazanie odpowiedniego elementu wypłaty we wspomnianym polu określi sposób naliczenia przychodu z tytułu PPK dla danego rodzaju umowy. 




Ostrzeżenie(24466) „Nie można naliczyć tego limitu- pracownik nie jest zatrudniony jako pracownik młodociany w roku 2022.”

Komunikat występuje w przypadku próby dodania limitu  ‘Urlop wypoczynkowy (młodociany)’ pracownikowi, który nie jest pracownikiem młodocianym czyli ma ustawiony rodzaj zatrudnienia inny niż:

  • Uczeń i roku,
  • Uczeń II roku,
  • Uczeń III roku,
  • Młodociany – przyuczenie.

Wspomniane ustawienie znajduje się na formularzu danych kadrowych na zakładce [3.Etat].