iKsięgowość24 - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima iKsięgowość24 - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

iKsięgowość24

Sekcja iKsięgowość24 zawiera pozycje:

  • Klienci biura – opcja umożliwia dodawanie Klientów biura rachunkowego do Internetowej Wymiany Dokumentów.
  • Wiadomości od Klientów – opcja umożliwia komunikowanie się z Klientami biura rachunkowego bezpośrednio z poziomu programu Comarch ERP Optima.

Na formularzu operatora na zakładce [Parametry cd] dostępna jest sekcja iKsięgowość24 z dwoma parametrami:

  • Prawo do przeglądania i dodawania Klientów
  • Prawo do korespondowania z Klientami biura

Oba parametry są domyślnie zaznaczone dla operatorów będących administratorami systemu. Jedynie operatorzy mający zaznaczone powyższe parametry mogą korzystać z funkcji dodawania Klientów do Internetowej Wymiany Dokumentów oraz komunikowania się z Klientami biura rachunkowego.

Jeżeli operator nie ma zaznaczonego na swojej karcie parametru Prawo do przeglądania i dodawania klientów, po kliknięciu na ikonę Klienci biura otrzymuje komunikat: Nie posiadasz uprawnień do przeglądania ewidencji Klientów biura, z którymi jest prowadzona internetowa wymiana dokumentów. Aby uzyskać uprawnienie skontaktuj się z Administratorem programu w firmie.

Jeżeli operator nie mającego zaznaczonego na swojej karcie parametru Prawo do korespondowania z klientami biura, po kliknięciu na ikonę Wiadomości od Klientów wyświetlany jest komunikat: Nie posiadasz uprawnień do korespondowania z Klientami za pomocą czatu. Aby uzyskać uprawnienie skontaktuj się z Administratorem programu w firmie.

Jeżeli operator posiada odpowiednie uprawnienia a nie korzystał nigdy z tych funkcji programu, po kliknięciu na jedną z ikon w sekcji iKsięgowość24 pojawia się okno logowania do Comarch Cloud:

Logowanie do Comarch Cloud

Po wprowadzeniu poprawnych danych logowania, wpisany E-mail zapamiętywany jest na karcie operatora na zakładce [Ogólne] w sekcji Comarch Cloud w polu E-mail. Zapamiętywane jest również podane hasło, dzięki czemu przy kolejnym wywołaniu którejś z tych funkcji użytkownik nie musi już ponownie wprowadzać danych do logowania.

Klienci biura

Po kliknięciu na ikonę otwierana jest lista Klientów biura rachunkowego – ta sama, która widoczna jest również na portalu iKsiegowosc24.pl na zakładce Moi Klienci:

Klienci biura

Na liście dostępne są kolumny:

  • Nazwa firmy,
  • NIP,
  • Adres e-mail Klienta,
  • ID Comarch Klienta,
  • Oddział biura obsługujący Klienta,
  • Program (możliwe wartości: Comarch ERP Optima / Comarch ERP XT / Comarch Moje BR),
  • Data ważności programu,
  • Status wymiany (możliwe wartości: Aktywne / Nieaktywne).

Dostępne są również 2 kolumny domyślnie ukryte:

  • Data uruchomienia wymiany,
  • Status zamówienia.

Na liście dostępne są ikony:

Dodaj Klienta – otwiera okno Dodawanie nowego Klienta,

Usuń Klienta – usuwa Klienta (dostępne dla zamówienia o statusie wymiany Nieaktywne). Status wymiany znaczony zostanie jako Nieaktywne jeżeli w Konfiguracji Programu/ Internetowa Wymiana Dokumentów/Aktywacja  na zakładce [Klienci] zostanie usunięta konfiguracja wymiany dla tego Klienta poprzez wprowadzenie:

    • Wymieniam Dane: BRAK,
    • Numer Klienta (ID), z którym wymieniam dane: 0

Zmiany należy zapisać, potwierdzając je hasłem.

Zamknij okno – zamyka okno z listą Klientów biura,

Chat – po kliknięciu otwierane jest okno Wiadomości od Klientów z listą wiadomości zawężoną dla podświetlonego Klienta na liście. Ikona jest aktywna po podświetleniu Klienta z uzupełnionym adresem e-mail.

Jeżeli z danym Klientem nie był jeszcze prowadzone żadne konwersacje, otwierane jest okno z opcją rozpoczęcia nowej konwersacji:

Nowa konwersacja

W przypadku kiedy Klient biura ma już dodane wątki konwersacji, otwierany jest ostatni wątek rozmowy z tym Klientem:

Wiadomości od Klientów

Z poziomu listy Klientów biura możliwy jest eksport do pliku MS Excel.

Dodanie nowego Klienta

Po kliknięciu na ikonę Dodaj Klienta otwierane jest okno Dodawanie nowego Klienta:

Dodawanie nowego Klienta

Na oknie dostępne są 2 sekcje:

  • Dane nowego Klienta,
  • Dane biura rachunkowego.

W sekcji Dane nowego Klienta dostępne są pola:

  • NIP Klienta (uzupełniane automatyczne numerem NIP z pieczątki firmy, do której użytkownik jest aktualnie zalogowany, z możliwością zmiany),
  • Oprogramowanie, z jakiego korzysta/będzie korzystał Twój Klient (możliwość wyboru opcji Comarch Moje BR / Comarch ERP XT lub Comarch ERP Optima),
  • Adres e-mail Klienta (pole dostępne w przypadku wyboru w poprzednim polu opcji Comarch Moje BR / Comarch ERP XT, uzupełniane automatyczne adresem e-mail z pieczątki firmy, do której użytkownik jest aktualnie zalogowany, z możliwością zmiany),
  • ID Comarch Twojego Klienta (pole dostępne w przypadku opcji Comarch ERP Optima, uzupełniane przez użytkownika odpowiednim numerem ID).

W sekcji Dane biura rachunkowego dostępne są pola:

  • Oddział biura, które prowadzi obsługę Klienta (w polu podpowiada oddział jaki jest wskazany w Konfiguracji Programu / Internetowa Wymiana Dokumentów/ Aktywacja, z możliwością zmiany na inny z rozwijalnej listy),
  • Imię i nazwisko osoby w biurze odpowiedzialnej za kontakt z Klientem (w polu podpowiada się imię i nazwisko aktualnie zalogowanego operatora),
  • Adres e-mail osoby odpowiedzialnej za kontakt z Klientem (w polu podpowiada się adres e-mail wskazany na karcie aktualnie zalogowanego operatora).

Po kliknięciu ikony następuje dodanie nowego Klienta biura na listę. Kliknięcie ikony powoduje zamknięcie formularza Dodawanie nowego Klienta bez zapisywania zmian.

W przypadku próby ponownego dodania Klienta występującego już na liście, korzystającego z Comarch Moje BR / Comarch ERP XT wyświetlany jest komunikat: Nie można dodać Klienta. Klient o podanym numerze NIP i adresie e-mail już istnieje. W przypadku Klienta korzystającego z Comarch ERP Optima wyświetlany komunikat ma treść: Nie można dodać Klienta. Klient o podanym numerze NIP i identyfikatorze Klienta już istnieje.

Po kliknięciu w przycisk dodawania nowego Klienta, jeżeli w Konfiguracji Programu/ Internetowa Wymiana Dokumentów/ Aktywacja nie jest zaznaczony parametr Aktywuj wymianę danych przez serwer Comarch, wyświetlany jest komunikat: Aby wymieniać dane z Klientem przez Internet utwórz konto w portalu iKsiegowosc24.pl, a następnie aktywuj wymianę w Konfiguracja -> Program -> Internetowa Wymiana Dokumentów->Aktywacja. Czy chcesz teraz przejść do konfiguracji? Po kliknięciu opcji Tak otwierane jest okno w Konfiguracji, gdzie użytkownik może włączyć wymianę danych przez serwer Comarch.

Wiadomości od Klientów

Po kliknięciu ikony otwierane jest okno Wiadomości:

Okno wiadomości

Okno jest podzielone na 2 części. Po lewej stronie wyświetlana jest lista wątków konwersacji z Klientami biura. Każdy wątek zawiera informację o nazwie Klienta oraz o temacie konwersacji. Z jednym Klientem może być prowadzona dowolna ilość konwersacji. Wątki można filtrować, wyświetlając wszystkie konwersacje lub tylko zawierające nieprzeczytane odpowiedzi, poprzez wybór opcji Wszystkie / Nieprzeczytane nad listą wątków.

Po prawej stronie wyświetlana jest lista wiadomości w ramach wybranego wątku. Temat wątku oraz nazwa Klienta wyświetlane są na samej górze okna. Poniżej znajduje się lista odpowiedzi w kolejności od najstarszych. Każda odpowiedź oprócz treści zawiera informacje o tym czy została udzielona przez Klienta czy przez pracownika biura, jak również widoczna jest data i godzina jej przesłania.

W dolnej części okna znajduje się pole służące do wpisania treści wiadomości. Jej wysłanie następuje po kliknięciu ikony . Poniżej znajduje się przycisk Dodaj załącznik umożliwiający przesłanie wskazanego pliku. Możliwe jest dodanie załącznika o maksymalnej wielkości 5MB i rozszerzeniu: *.jpg; *.jpeg; *.png; *.doc; *.docx; *.pdf; *.xls; *.xlsx lub *.txt.

U góry okna dostępny jest przycisk Zamknij wątek. Po jego kliknięciu wątek konwersacji z Klientem jest zamykany i nie ma już w nim możliwości udzielenia odpowiedzi bądź przesłania załącznika.

Na wątku który został zamknięty wyświetlana jest informacja: Ta konwersacja została zamknięta. Czy chcesz rozpocząć nową? Pod tą informacją znajduje się przycisk Kliknij aby dodać nową wiadomość otwierający formularz nowego wątku.

Znajdująca się nad listą wątków ikona umożliwia wyszukiwanie wątków po nazwie kontrahenta oraz temacie konwersacji.

Kliknięcie znajdującej się obok ikony powoduje otwarcie formularza nowej wiadomości:

Formularz nowej wiadomości

Na formularzu należy wybrać z listy Klienta z którym ma zostać rozpoczęta konwersacja, wpisać jej tytuł i treść wiadomości. Na oknie dostępny jest przycisk Dodaj załącznik umożliwiający przesłanie wskazanego pliku. Po uzupełnieniu pól i kliknięciu znajdującego się w prawym górnym rogu przycisku Wyślij następuje utworzenie nowego wątku konwersacji z Klientem.




Księgowość

Nowości

  1. Import faktur z KSeF. Umożliwiono import pojedynczej faktury z Krajowego Systemu e-Faktur do rejestru VAT oraz handlu. Szczegóły importu faktury do modułu Handel opisane zostały w części Handel.Możliwość importu pojedynczej faktury do rejestru VAT jest dostępna z listy dokumentów w rejestrze VAT zakupu i sprzedaży, po rozwinięciu listy obok przycisku KSeF i wyborze opcji Dodaj fakturę. Faktura dodawana jest do rejestru wskazanego w filtrze pod listą dokumentów. Jeżeli wybrana jest opcja -wszystkie- to pojawia się dodatkowe okno, na którym istnieje możliwość wskazania rejestru, do którego faktura zostanie dodana.

    Z poziomu rejestru VAT sprzedaży istnieje możliwość dodania faktury do rejestru VAT zakupu jeżeli podczas importu okaże się, że to faktura zakupu, a nie sprzedaży. Analogicznie z poziomu rejestru VAT zakupu istnieje możliwość dodania faktury do rejestru VAT sprzedaży.

    Funkcja Dodaj fakturę w rejestrze VAT

    Po wyborze opcji Dodaj fakturę pojawia się okno wraz z domyślnie zaznaczoną opcją numer KSeF.

    Dodawanie faktury z KSeF na podstawie numeru KSeF

    Przycisk Dodaj dokument jest w tym przypadku aktywny po uzupełnieniu pola Numer KSeF.
    Użytkownik ma możliwość wyboru opcji numer faktury i NIP kontrahenta. Przycisk Dodaj dokument jest w tym przypadku aktywny po uzupełnieniu pola Numer faktury (należy zwrócić uwagę na wielkość liter) oraz NIP. Istnieje również możliwość wskazania kontrahenta z listy kontrahentów oraz zakresu dat.

    Dodawanie faktury z KSeF na podstawie numeru faktury i NIP kontrahenta

    W dolnej części okna jest dostępny przycisk Pomoc, który przenosi do opisu funkcjonalności na stronie pomocy.
    Jeżeli użytkownik wprowadzi numer faktury, która nie jest wystawiona na/ przez numer NIP zgodny z NIP uzupełnionym w Konfiguracji Firmy/ Dane firmy/ Pieczątka firmy to po naciśnięciu przycisku Dodaj dokument pojawia się komunikat: Nie dodano dokumentu. Dokument nie został wystawiony przez / dla podatnika.
    Jeżeli w filtrze pod listą dokumentów w rejestrze VAT nie wskazano rejestru to po naciśnięciu przycisku Dodaj dokument pojawia się okno umożliwiające wskazanie rejestru, do którego ma zostać dodana faktura.

    Dodawanie faktury do rejestru VAT

    Po naciśnięciu przycisku Dodaj fakturę wyświetlany jest formularz dokumentu w rejestrze VAT, który podlega edycji przez użytkownika.
    Jeżeli faktura została już wcześniej przeniesiona do rejestru VAT to po naciśnięciu przycisku Dodaj fakturę wyświetlany jest formularz dokumentu w rejestrze VAT, który podlega edycji przez użytkownika pod warunkiem że nie jest zaksięgowany, nie uzupełniono na nim predekretacji a w przypadku dokumentu wyeksportowanego na karcie operatora zaznaczono parametr Zmiana dokumentów wyeksportowanych.
    Jeżeli faktura zakupu została już wcześniej przeniesiona do modułu Handel to po naciśnięciu przycisku Dodaj fakturę pojawia się komunikat: Nie dodano dokumentu. Faktura [Numer faktury] znajduje się na liście faktur zakupu w module Handel.

Zmiany

  1. Import faktur z KSeF. Po przejściu do menu KSeF/ Faktury, w momencie gdy automatycznie pobierane są faktury z KSeF, pojawia się komunikat informujący o przebiegu procesu.
  2. Import faktur z KSeF. Dostępny dotychczas w menu KSeF/ Faktury na wstążce programu przycisk zastąpiono przyciskiem i przeniesiono do filtra dostępnego pod listą faktur z KSeF. Jeżeli użytkownik zaznaczy dostępny w filtrze pod listą faktur z KSeF parametr Za okres to po naciśnięciu przycisku Pobierz dane pobierane są dokumenty wystawione we wskazanym przez użytkownika okresie. Jeżeli parametr Za okres będzie odznaczony to pobierane są wszystkie dokumenty za okres ostatnich 2 miesięcy.
  3. Import faktur z KSeF. Na liście faktur z KSeF ustawienie wyświetlania podglądu graficznego faktury pobranej z KSeF zapamiętywane jest dla danego operatora.
  4. Import faktur z KSeF. Dostępne dotychczas na liście dokumentów w rejestrze VAT po rozwinięciu listy obok przycisku opcje Nowe oraz Za okres zastąpiono opcjami:
    • Dodaj faktury –. wybór opcji powoduje pobranie wszystkich dokumentów, które zostały wystawione od poprzedniej synchronizacji. W momencie gdy automatycznie pobierane są faktury z KSeF, pojawia się komunikat informujący o przebiegu procesu. Po wejściu na listę z poziomu rejestru VAT zakupu, na liście faktur z KseF widoczna jest tylko zakładka [Zakup]. Po wejściu na listę z poziomu rejestru VAT sprzedaży, na liście faktur z KseF widoczna jest tylko zakładka [Sprzedaż].
    • Dodaj fakturę – wybór opcji umożliwia import pojedynczej faktury z KSeF do rejestru VAT. Szczegóły funkcjonalności opisane zostały w pkt 1 sekcji Nowości.
  5. Import faktur z KSF. Po zaznaczeniu na formularzu dokumentu pobranego z KSeF parametru Utwórz nowego kontrahenta podczas przenoszenia dokumentu oraz wskazaniu kategorii, po przeniesieniu dokumentu do rejestru VAT lub handlu, kategoria ta zostanie uzupełniona jako domyślna na utworzonej karcie kontrahenta.
  6. Import faktur z KSF. Jeżeli na dokumencie pobranym z KSeF w sekcji KSeF nie zostanie uzupełniona forma płatności oraz termin płatności to:
    • W przypadku zaznaczenia opcji Istniejący kontrahent forma płatności oraz termin płatności w sekcji Pozostałe przenoszone są z karty kontrahenta i podlegają edycji przez użytkownika.
    • W przypadku zaznaczenia opcji Utwórz nowego kontrahenta podczas przenoszenia dokumentu forma płatności oraz termin płatności w sekcji Pozostałe nie są uzupełniane. Podczas przenoszenia dokumentu do rejestru VAT zakładana jest karta kontrahenta na której ustawiana jest forma płatności wskazana jako domyślna w Konfiguracji Firmy/ Kasa/Bank/ Formy płatności wraz z wskazanym na niej terminem płatności. W przypadku braku domyślnej formy płatności w Konfiguracji, na karcie kontrahenta ustawiana jest gotówka. Zgodnie z ustawieniami na karcie kontrahenta, forma płatności oraz termin płatności przenoszone są na dokument w rejestrze VAT.
    • W przypadku zaznaczenia opcji Utwórz nowego kontrahenta podczas przenoszenia dokumentu forma płatności oraz termin płatności mogą zostać uzupełnione przez użytkownika. W takim przypadku podczas przenoszenia dokumentu do rejestru VAT karta kontrahenta jest dodawana zgodnie z tymi ustawieniami oraz wskazana forma płatności oraz termin płatności przenoszone są na dokument w rejestrze VAT.
  7. Import faktur z KSeF. Jeżeli numer rachunku bankowego pobrany z KSeF nie jest wskazany na karcie kontrahenta to jest on przenoszony na dokument w rejestrze VAT oraz dopisywany na karcie kontrahenta.
  8. Import faktur z KSeF. Na dokument w rejestrze VAT sprzedaży przenoszone są kody towarowe GTU pobrane z KSeF.
  9. Konfiguracja. KSeF. Token generowany w Konfiguracji Firmy/ Dane Firmy/ KSeF jest szyfrowany.
  10. Ewidencja dodatkowa. Na formularzu dokumentu w ewidencji dodatkowej dodano zakładkę [Notatka], na której istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowych informacji.
  11. Księgowość kontowa. Dzienniki. Na wydruki: Lista księgowań na kontach/ analityczne (poziomo), Lista księgowań na kontach/ syntetyczne (poziomo) oraz Dzienniki/ Lista księgowań (poziomo) przenoszona jest data operacji oraz data wystawienia.

Poprawiono

  1. Księgowość kontowa. Przyspieszono księgowanie listy płac do księgowości kontowej.
  2. Księgowość kontowa. W specyficznych przypadkach podczas księgowania dokumentów z rejestrów VAT za pomocą predekretacji nieprawidłowo nadawany był numer Id. księgowy na zapisie księgowym. Działanie poprawiono.
  3. Deklaracja CIT-8(32). Umożliwiono wysyłkę deklaracji CIT-8(32) do systemu e-Deklaracje w przypadku gdy krajem siedziby firmy jest Grecja.
  4. Automatyczne księgowanie. Zablokowano możliwość automatycznego księgowania dokumentów do KPiR w przypadku pobrania modułu Analizy, bez pobrania modułu Księga Podatkowa lub Księga Handlowa lub Księga Handlowa Plus.
  5. Rejestry VAT. Poprawiono wyświetlanie kodu atrybutu na dokumentach w rejestrze VAT na zakładce [Notatka/Atrybuty].
  6. Rejestry VAT. Do VAT/JPK_V7. Poprawiono wyświetlanie Id. księgowego na wydruku Klasyfikacja zakupów/ Wg pól na JPK_V7(22).
  7. Ewidencja dodatkowa. Poprawiono działanie filtra dostępnego na liście dokumentów w ewidencji dodatkowej.
  8. Biuro Rachunkowe. Wysyłka deklaracji. W Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe w przypadku seryjnej wysyłki deklaracji, program wymuszał wskazanie certyfikatu do podpisu dla każdej firmy osobno. Działanie poprawiono



Dodanie nowego zapisu – zakładka Dokumenty

Zakładka [Dokumenty] dostępna jest w przypadku, gdy użytkownik posiada moduł Obieg dokumentów lub nie posiada modułu Obieg dokumentów, ale pobrał moduł Księga Handlowa lub Księga Handlowa Plus lub Księga Podatkowa (w trybie do odczytu) widoczna jest wtedy sekcja Biblioteka dokumentów i/lub w przypadku modułu CRM/ CRM Plus – sekcja Zadania i kontakty CRM.




Dodanie nowego zapisu – zakładka Notatka

Na zakładce [Notatka] istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowych informacji.




W jaki sposób wykazać w pliku JPK_V7 transakcje związane ze sprzedażą i nabyciem energii elektrycznej oraz gazu objętych odwrotnym obciążeniem VAT?

Na dokumencie w rejestrze VAT sprzedaży należy na zakładce [KSeF/JPK] w sekcji Atrybuty JPK_VAT i JPK_V7 dodać atrybut o kodzie SPRZ_ENERGIA_GAZ_OO. Po wybraniu tego atrybutu na dokumencie w rejestrze VAT sprzedaży, kwota netto i VAT z takiego dokumentu jest wykazywana w części deklaracyjnej pliku w polach P_31 oraz P_32 oraz w części ewidencyjnej w polach K_31 oraz K_32.




Czy podczas księgowania dokumentów do KPiR ma miejsce kontrola duplikacji zapisów w KPiR?

Przy zaznaczonym w Konfiguracji Firmy/ Księgowość/ Parametry parametrze Kontrola duplikacji zapisów w Księdze podatkowej, kontrola duplikacji ma miejsce w momencie księgowania (w tym automatycznego księgowania) dokumentów z modułu Handel, rejestrów VAT, ewidencji dodatkowej, listy płac, delegacji, różnic kursowych, różnic kursowych magazynu walut, zapisów kasowych/bankowych, dokumentów środków trwałych oraz spisu z natury. W przypadku znalezienia duplikatu, dokument nie jest księgowany..




Jak można pobrać faktury z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) za wybrany okres?

Po wejściu na listę faktur pobranych z KSEF na wstążce programu dostępny jest przycisk Pobierz dane. Po rozwinięciu listy przy przycisku dostępne są dwie opcje: Nowe i Za okres . Po wskazaniu opcji Za okres zostaną pobrane dokumenty wystawione we wskazanym przez użytkownika okresie. Dokumenty zostaną przeniesione na listę faktur z KSeF po naciśnięciu przycisku Dodaj dokumenty.




Komunikat (35167): Nie udało się aktywować modułów na kluczu [NUMER]. Otwórz Comarch ERP Menadżer kluczy na serwerze [NAZWA_SERWERA] i na zakładce Konfiguracja sprawdź stan dodanego klucza.

Komunikat pojawia się w przypadku gdy podczas dodawania nowego klucza wirtualnego na oknie logowania w Comarch ERP Optima, klucza nie uda się aktywować (np. podano nieprawidłowe dane lub nie udało się połączyć z serwerem Comarch. W przypadku wystąpienia takiego komunikatu należy z poziomu Menadżera Kluczy na zakładce [Konfiguracja] błędnie wprowadzony klucz wirtualny usunąć lub poprawić podane dane.




Czy nowy klucz licencyjny mogę dodać bezpośrednio w programie Comarch ERP Optima?

Na oknie logowania w programie na zakładce [Pozostałe opcje] znajdują się pola Serwer, Baza konfiguracyjna, Serwer klucza oraz Numer klucza.
Po kliknięciu znajdującego się obok pola Numer klucza przycisku Dodaj otwierane jest okno umożliwiające dodanie nowego klucza wirtualnego:

Na oknie należy uzupełnić pola Identyfikator Klienta Comarch, Numer PIN i Numer klucza. Po zatwierdzeniu zmian za pomocą przycisku klucz wirtualny jest dodawany w Menadżerze Kluczy. Jeżeli klucza nie uda się aktywować (np. podano nieprawidłowe dane lub nie udało się połączyć z serwerem Comarch) pojawia się komunikat: Nie udało się aktywować modułów na kluczu [NUMER]. Otwórz Comarch ERP Menadżer kluczy na serwerze [NAZWA_SERWERA] i na zakładce Konfiguracja sprawdź stan dodanego klucza. W przypadku wystąpienia takiego komunikatu należy usunąć klucz lub poprawić podane dane z poziomu Menadżera Kluczy.




W jaki sposób rozliczyć dokumenty w Rejestrze VAT oraz Ewidencji dodatkowej z poziomu listy dokumentów?

Dokumenty w Rejestrze VAT oraz Ewidencji dodatkowej można rozliczyć za pomocą operacji seryjnej Rozlicz oraz funkcji Rozlicz pojedynczo, które dostępne są w menu kontekstowym pod prawym przyciskiem myszy.

Funkcja Rozlicz umożliwia rozliczenie podświetlonego/ zaznaczonych dokumentów. Po wyborze opcji Operacje seryjne/ Rozlicz pojawia się okno Parametry seryjnego rozliczania, na którym należy określić typ dokumentu, wskazać rejestr kasowy/bankowy, w którym będą tworzone zapisy kasowe/bankowe rozliczające poszczególne dokumenty oraz wskazać datę, z jaką będą one generowane.

Funkcja Rozlicz pojedynczo umożliwia rozliczenie podświetlonego dokumentu. Po jej wskazaniu należy określić typ dokumentu oraz wskazać rejestr kasowy/bankowy, w którym utworzony zostanie zapis kasowy/bankowy rozliczający dokument