W jaki sposób odnotować w Comarch ERP Optima informację o uczestnictwie/ rezygnacji pracownika w PPK w związku z autozapisem PPK od 01.03.2023? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima W jaki sposób odnotować w Comarch ERP Optima informację o uczestnictwie/ rezygnacji pracownika w PPK w związku z autozapisem PPK od 01.03.2023? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

W jaki sposób odnotować w Comarch ERP Optima informację o uczestnictwie/ rezygnacji pracownika w PPK w związku z autozapisem PPK od 01.03.2023?

Informację o uczestnictwie/ rezygnacji należy odnotować poprzez aktualizację danych pracownika.  Aktualizacja powinna zostać wprowadzona zgodnie z datą przystąpienia pracownika do PPK lub datą złożenia przez niego rezygnacji.

W tym celu należy podświetlić pracownika i wcisnąć przycisk „Aktualizacja zapisu”  lub klawisze < Ctrl >+< Insert >.  Pojawi się okno Data aktualizacji, w którym należy podać datę, od której obowiązują zmiany na pracowniku. Po zaakceptowaniu okna z wpisaną datą automatycznie otworzy się formularz pracownika, na zakładce [PPK/Dodatkowe] należy wprowadzić, datę przystąpienia lub datę rezygnacji pracownika. Po zapisaniu formularza danych kadrowych, zostanie dodana nowa pozycja na liście zapisów historycznych pracownika.

 

W module Płace i Kadry Plus za pomocą ‘Seryjnej zmiany wartości pola’ jest możliwość wprowadzenia informacji o uczestnictwie/ rezygnacji z PPK dla zaznaczonych pracowników.

Z poziomu listy pracowników należy zaznaczyć pracowników. Następnie pod ikoną ‘Operacje seryjne’  wybrać opcje ‘Seryjna zmiana wartości pola’, zaznaczyć parametr ‘Z aktualizacją’ i podać datę od kiedy ma obowiązywać zmiana. Następnie w sekcji ‘Definicje zmiany’ kliknąć w ikonę lupki zaznaczyć parametr Wyświetl dodatkową listę pól a następnie odszukać właściwą pozycję (PPK -data przystąpienia lub PPK – data rezygnacji).

Zmianę wykonujemy za pomocą ‘pioruna’.




Aktualizacje po wydaniu wersji

Zobacz jak automatycznie pobrać udostępnione aktualizacje. Automatyczne aktualizacje programu

Aktualizacja w dniu16.02.2023

1. Deklaracja CIT-8(32). Poprawiono usuwanie i numerację załączników CIT/PM oraz CIT-D. Skorygowano wyświetlanie nazw kraju na wydrukach. Na załączniku CIT-8/O poprawiono sumy w polach dotyczących sumy odliczeń od dochodu.

Jeśli deklaracja została przeliczona i wydrukowana zalecamy zweryfikowanie ww. załączników i ponowne wykonanie wydruków z poziomu deklaracji CIT-8(32).




Formularz pozycji cennika – zakładka [wszystko.pl]

Na zakładce wszystko.pl znajdują się parametry dotyczące współpracy z wszystko.pl.

Uwaga
Konfiguracja z platformą wszystko.pl jest możliwa tylko na licencji Handel lub Handel Plus.

W przypadku współpracy programu z platformą wszystko.pl na zakładce [wszystko.pl] mamy trzy zakładki: [Oferta], [Opis oferty] oraz [Historia].

Na zakładce [Oferta] znajdują się parametry związane z współpracą programu z wszystko.pl.

Na zakładce [Opis oferty] dostępny jest opis oferty.

Na zakładce [Historia] dostępne są informacje dotyczące aktualnego stanu oferty.

Szczegółowy opis współpracy Comarch ERP Optima z platformą wszystko.pl został opisany w artykule Współpraca z wszystko.pl.




wszystko.pl

Na zakładce [wszystko.pl] można przeprowadzić konfigurację z platformą wszystko.pl. Po prawidłowym połączeniu konta można zmienić ustawienia dotyczące danych wysyłanych do wszystko.pl:

Konfiguracja wszystko.pl

Zakładka  [Ogólne]

  • Definicja RO – schemat numeracji dla zamówień tworzonych przy synchronizacji z platformy wszystko.pl
  • Seria – seria wykorzystywana w definicji schematu numeracji dla RO wskazanej powyżej,
  • Koszt przesyłki (pole wymagane) – należy przypisać pozycję usługową z cennika, która będzie odpowiednikiem kosztu przesyłki z wszystko.pl. Nazwa i koszt usługi będą przesyłane z wszystko.pl wraz zamówieniem. Dla wskazanego z cennika kosztu przesyłki nie ma możliwości usunięcia, czy też oznaczenia jako karta nieaktywna
  • Cena domyślna – wskazana cena będzie domyślnie stosowana przy tworzeniu ofert.
  • Magazyny – lista magazynów, z których mają być wysyłane ilości na wskazanego magazynu oznacza, że ilość będzie wysyłana zbiorczo ze wszystkich magazynów. Magazyn, który został wybrany w konfiguracji stanowiska wszystko.pl nie można dezaktywować. Istnieje możliwość wskazania magazynu domyślnego dla tworzonych zamówień.

 

Formularz wszystko.pl – zakładka [Ogólne]

Zakładka  [Dodatkowe]

  • Formy płatności – umożliwia zmapowanie form płatności wg pobranych definicji z platformy wszystko.pl.

 

W przypadku braku mapowania domyślną formą dla płatności na RO będzie:

  • dla zamówień opłaconych – przelew
  • dla zamówień za pobraniem – gotówka
  • Zakładaj kartoteki kontrahentów – dla importowanych zamówień zostaną utworzone karty kontrahentów
  • Mapuj kontrahentów – parametr pozwala na kontrolowanie podczas importu kontrahentów istnienia takich samych kart kontrahentów na podstawie NIP i e-mail kontrahenta z zakładki Ogólne. Przy synchronizacji osób fizycznych mapowanie będzie odbywało się po adresie mailowym. Natomiast przy synchronizacji kontrahentów będących podmiotami gospodarczymi w pierwszej kolejności sprawdzane jest, czy w bazie Comarch ERP Optima znajduje się kontrahent o danym numerze NIP i e-mail i z tym kontrahentem tworzone jest powiązanie. Jeśli nie zostanie znaleziony taki kontrahent to sprawdzana jest zgodność po NIP. Jeśli w bazie nie zostanie znaleziony również taki kontrahent to zostanie założona nowa karta kontrahenta.
  • Domyślne warunki oferty – umożliwia wybranie domyślnych wartości dla warunków oferty wprowadzonych wcześniej na platformie wszystko.pl
  • wprowadzonych wcześniej na platformie wszystko.pl

 

Ustawienia domyślne wprowadzone w konfiguracji będą przenoszone na nowo utworzone karty  towaru/usługi.

Formularz wszystko.pl – zakładka [Dodatkowe]

 




Zaliczka na PIT-28

Dla rodzaju księgowości Księga podatkowa oraz Księgowość kontowa w menu Księgowość/ PIT dostępna jest opcja Zaliczki na PIT-28. Jest ona widoczna jeżeli w Konfiguracji Firmy/ Dane firmy/ Deklaracje w sekcji Podatnik składa deklaracje/odprowadza zaliczki z tytułu zaznaczono parametr PIT-28. Parametr jest domyślnie zaznaczony.

Dla rodzaju księgowości Księga podatkowa oraz Księgowość kontowa w menu Księgowość/ PIT/ Zaliczki na PIT-28 użytkownik ma możliwość dodania zaliczki na PIT-28 w wersji 17. Formularz służy do rozliczenia za okres od stycznia 2023 r. Po wskazaniu okresu wcześniejszego pojawia się ostrzeżenie uniemożliwiające przeliczenie zaliczki na PIT-28(17).

Zaliczka na PIT-28 dla rodzaju księgowości Księga podatkowa oraz Księgowość kontowa

Do sekcji Przychód z najmu, podnajmu, dzierżawy, lub inne przenoszone są kwoty uzupełnione na formularzu kwot indywidualnych właściciela, na zakładce [Najem prywatny]. Użytkownik ma możliwość ich edycji w kolumnie Podatnik w m-c.

Do poz. Straty z lat ubiegłych z najmu prywatnego przenoszona jest kwota uzupełniona na formularzu kwot indywidualnych właściciela w polu Straty z lat ubiegłych z najmu prywatnego (do odliczenia na PIT-28), do wysokości poz. Ogółem przychody dla podatnika. Pole to podlega edycji przez użytkownika do wysokości kwoty Ogółem przychody dla podatnika.

Kwota w poz. Kwota zapłacona do US podlega edycji przez użytkownika. Na tę kwotę tworzona jest płatność do Urzędu Skarbowego w Preliminarzu płatności.

Pozostałe pozycje na zaliczce na PIT-28(17) są zablokowane dla rodzaju księgowości Księga podatkowa oraz Księgowość kontowa.

Po wyliczeniu zaliczki na PIT-28(17) dla rodzaju księgowości Księga podatkowa oraz Księgowość kontowa, w Konfiguracji Firmy/ Dane firmy/ PIT-28 dla parametru Typ zaznaczana jest opcja Najem, dzierżawa, bez możliwości modyfikacji tego ustawienia. Jeżeli użytkownik zmieni później rodzaj księgowości na Ewidencję ryczałtową to w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej powinien samodzielnie dokonać zmiany typu działalności w Konfiguracji Firmy/ Dane firmy/ PIT-28.




Jak założyć konto w Comarch Apfino i jednocześnie podpisać umowę o windykację z poziomu Comarch ERP Optima?

W programie Comarch ERP Optima możliwe jest założenie konta i podpisanie umowy o windykację bezpośrednio z programu. Przy próbie przekazania Faktury do windykacji, jeżeli Użytkownik nie posiada konta na platformie Comarch Apfino i chciałby je teraz założyć, to uzupełnia kolejno informacje w poniższym oknie, zaznacza wymagane zgody i wybiera przycisk Dalej.

Pojawi się okno, na którym można zweryfikować wprowadzone dane, zmienić lub dodać numer telefonu i zaznaczyć wymagane zgody. Następnie Użytkownik wybiera przycisk Dalej.

Na podany na początku uzupełniania formularza adres mailowy, Użytkownik otrzyma kod weryfikacyjny:

Otrzymany kod należy uzupełnić w kolejnym oknie w Comarch ERP Optima:

Po uzupełnieniu kodu weryfikacyjnego należy kliknąć przycisk Zatwierdź. Jeżeli proces przebiegnie prawidłowo, pojawi się okno:

Użytkownik otrzyma wówczas wiadomość mailową na adres e-mail podany w pierwszym kroku procesu rejestracji. Po naciśnięciu linku aktywacyjnego zawartego w mailu, będzie możliwość nadania hasła do konta firmowego oraz korzystania z innych usług dostępnych na platformie Comarch Apfino.




Instalacja i reinstalacja systemu

Instalacja systemu

Uwaga
Comarch ERP Optima nie jest wspierana na systemach operacyjnych Windows8, Windows 7, Windows Server 2008 R2 i starszych.

Uwaga
Comarch ERP Optima w wersji 2023.2.1 wymaga wykupionej gwarancji na dzień 24.10.2022. W przypadku kończącego się wcześniej terminu gwarancji, praca na tej wersji programu nie będzie możliwa.

Szczegółowe informacje na temat instalacji znajdują się w Instrukcji instalacji.

Zmiany wymagań sprzętowych i systemowych

  • Procesor firmy Intel lub AMD min. 2 GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • Dysk: 5 GB wolnej przestrzeni
  • System operacyjny Windows 11, Windows 10, Windows 8.1, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016, Windows Server 2019, Windows Server 2022
  • Microsoft .NET Framework w wersji minimum 4.7.2
  • Drukarka pracująca w systemie Microsoft Windows

 

W instalacjach wielostanowiskowych zalecamy wykorzystanie dedykowanego serwera bazy danych. W sprawie konfiguracji sprzętowej dla takich instalacji prosimy o kontakt z Autoryzowanym Partnerem Comarch.

Reinstalacja programu

Reinstalacja z poprzedniej wersji

W celu wykonania reinstalacji programu, należy z poziomu kreatora umieszczonego na płycie Comarch ERP Optima uruchomić opcję instalacji (Zainstaluj/ Zainstaluj Comarch ERP Optima). Reinstalację programu Comarch ERP Optima można uruchomić również z jednoplikowych instalatorów, które dostępne są do pobrania po zalogowaniu na stronach indywidualnych dla Klientów www.comarch.pl/erp/dla-klientow. Reinstalacja spowoduje wykonanie konwersji baz danych.

Od wersji Comarch ERP Optima 2019.5.1 wymagana jest na komputerze obecność pakietu Microsoft .NET Framework 4.7.2. W przypadku jego braku zostanie on doinstalowany przez instalator Comarch ERP Optima.

Reinstalacja przebiega w podobny sposób, jak instalacja programu i jest dokładnie opisana w Instrukcji instalacji.

Reinstalacja musi być wykonana na wszystkich komputerach, gdzie działa program Comarch ERP Optima w wersji wcześniejszej niż 2023.2.1. Reinstalacja programu spowoduje uaktualnienie wersji.

Uwaga
Reinstalacja powinna być przeprowadzana na programie objętym gwarancją. Jeśli termin gwarancji minął, reinstalacja spowoduje jego zablokowanie.

Reinstalacja do najnowszej wersji 2023.2.1 jest możliwa zarówno z wcześniejszych wersji 2014 oraz 2013.7.
W przypadku konieczności skonwertowania bazy z wcześniejszej wersji programu należy zrobić to dwuetapowo, czyli najpierw zainstalować wersję 2013.7, a dopiero następnie wersję 2023.2.1.

Współpraca z Microsoft SQL Server

Od wersji 2023.2.1 system Comarch ERP Optima nie współpracuje z silnikiem bazy danych w wersji wcześniejszej niż SQL Server 2014. Przed instalacją Comarch ERP Optima zalecamy wykonanie kopii bezpieczeństwa dla bazy konfiguracyjnej oraz wszystkich baz firmowych. W przypadku posiadania baz z MS SQL 2012, 2008, 2008 R2, 2005 lub 2000, aby móc pracować na Comarch ERP Optima 2023.2.1 należy zainstalować nowszą wersję silnika bazy danych i przenieść na niego bazy danych. Można do tego wykorzystać narzędzie Migrator baz danych, które znajduje się na Indywidualnych Stronach Klientów w obszarze aktualnych wersji (http://www.erp.comarch.pl/klienci/default.aspx?site=2248). W przypadku próby połączenia się użytkownika z silnikiem bazy danych MS SQL w wersji 2000 pojawi się komunikat: Wybrany serwer SQL jest w wersji 2000, ta wersja nie jest obsługiwana. Skonfiguruj połączenie z serwerem SQL w nowszej wersji.

Uwaga
Wersja Comarch ERP Optima 2023.2.1 i nowsze nie współpracują z silnikiem bazy danych Microsoft SQL Server 2012, 2008 R2, 2008, 2005 oraz 2000.

Uwaga
Jeżeli w wersji programu 2016.0.1 do ewidencji ryczałtowej wprowadzono zapis w stawce 2% i dowolnej innej stawce, podczas konwersji bazy danych pojawia się komunikat: Na zapisach ewidencji przychodów występują na jednym dokumencie różne stawki ryczałtowe, w tym stawka 2%. Przed konwersją należy podzielić te zapisy tak aby stawka 2% była w osobnym dokumencie.

Szczegółowe informacje dotyczące współpracy z Microsoft SQL Server znajdują się w Instrukcji instalacji.

Współpraca z innymi aplikacjami

Comarch ERP Optima 2023.2.1 współpracuje z następującymi aplikacjami:

AplikacjaWersjaUwagi
Wszystko.pl Aktualna wersja: Wszystko.pl
Comarch e-Sklep2023 lub wyższy
Comarch e-Sale2023 lub wyższy
Comarch ERP Optima Pulpit Menadżera6.1.2
Comarch HRM2023.1 lub wyższy
Comarch Mobile Zarządzanie2021.1.1 lub wyższy
Comarch ERP Mobile Sprzedaż2021.1.1 lub wyższy
Comarch ERP Mobile BINajnowsza wersja dostępna w Google Play (aktualnie 3.0)https://play.google.com/store/apps/details?id=com.comarch.mobile.bi
Comarch ERP XL2022.1 MSSQL lub wyższa
2022.1 PostgreSQL lub wyższa
Comarch ERP Altum2023.0
Comarch IBARDNajnowsza
Comarch e-Sprawozdania2023.0
Comarch DMS2022.0, 2021.1 lub 2021.0

Uwaga
Aplikacja Comarch ERP Mobile Sprzedaż nie jest wspierana na Windows Mobile.




Reset hasła administratora w Comarch HRM

Narzędzia/ Korekty danych/ Reset hasła administratora w Comarch HRM. Funkcja umożliwia samodzielne resetowanie hasła administratora aplikacji Comarch HRM dla Klientów posiadających lokalną instalacje Comarch HRM lub w Chmurze Standard.

 




Ogólne i Kasa/Bank

Ogólne

Zmiany

1. Odblokuj JPK_V7. Na liście plików JPK_V7 zmieniono nazwę funkcji Odblokuj część deklaracyjną na Odblokuj JPK_V7. Obecnie funkcja umożliwia również odblokowanie pliku zawierającego wyłącznie część ewidencyjną. Taki plik musi mieć status Wysłano/Odebrano UPO lub Błąd przetwarzania.

2. Kody JPK_V7. Zaktualizowano opisy kodów JPK_V7: GTU_08, RO oraz WEW, dostosowując je do zmienionych przepisów.

3. JPK_KR – dowód wewnętrzny. Jeśli na zaksięgowanym z poziomu rejestru VAT dokumencie wybrany jest kod WEW, wówczas do pliku JPK_KR jako Rodzaj dokumentu przenoszony jest opis Dowód wewnętrzny sprzedaży / Dowód wewnętrzny zakupu.

4. Lista certyfikatów. Wprowadzone zostało nowe okno wyboru certyfikatów, które zastąpiło standardowe okno systemu Windows. Na oknie dostępne są kolumny Wystawiony dla, Wystawiony przez, Data wygaśnięcia oraz Przyjazna nazwa.

Na dole okna dostępne są przyciski:

  • Pokaż – po jego kliknięciu pojawiają się szczegóły podświetlonego certyfikatu,
  • Zmień przyjazną nazwę – po kliknięciu można zmienić nazwę wyświetlaną w kolumnie Przyjazna nazwa,
  • Wskaż – kliknięcie powoduje wybór podświetlonego certyfikatu.

 

Nowe okno dostępne jest m.in. w konfiguracji konta e-mail oraz na formularzu banku. W następnych wersjach programu nowe okno będzie pojawiało się w kolejnych miejscach w których wskazywany jest certyfikat, np. podczas wysyłania deklaracji.

5. Moduł dostępowy. Zmieniona została nazwa modułów Kasa/Bank oraz Kasa/Bank Plus. Obecne nazwy brzmią odpowiednio Moduł dostępowy (Kasa/Bank) oraz Moduł dostępowy (Kasa/Bank Plus). Nowe nazwy modułów widoczne są m.in. na oknie logowania do programu oraz na karcie operatora. Zmiana nazw nie wpływa na działanie programu, a jedynie podkreśla fakt, że te moduły są wymagane podczas pracy w programie na większości innych modułów.

6. Zapisywanie informacji o działaniach w programie. W Konfiguracji Stanowiska/ Użytkowe/ Parametry wprowadzono możliwość zmiany ilości danych zapisywanych do logów programu Comarch ERP Optima. Dla znajdującego się tutaj parametru możliwe są 3 ustawienia do wyboru:

  • Tylko ostrzeżenia i błędy,
  • Ostrzeżenia, błędy i podstawowe informacje o działaniach Operatora (ustawienie domyślne),
  • Pełne dane diagnostyczne.

 

Ustawienia dotyczą standardowych logów programu, komunikacji z serwerami pocztowymi oraz zapisywania logów z wykonywania wydruków w aplikacjach Comarch ERP Optima, Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe oraz Comarch Migrator. Ustawienia nie dotyczą działania Serwisu Operacji Automatycznych.

7. Comarch sPrint. Silnik wydruków Comarch sPrint jest standardowo instalowany razem z programem Comarch ERP Optima. Dostępne w programie standardowe wydruki będą sukcesywnie przenoszone do nowego silnika wydruków. W bieżącej wersji wydruki w formacie sPrint udostępnione zostały dla dokumentów:

  • Faktur sprzedaży oraz korekt,
  • Paragonów oraz korekt,
  • WZ oraz korekt,
  • Rezerwacji Odbiorcy.

 

8. Panel analiz. Jeżeli do programu zalogowano się pobierając moduł Analizy bez zaznaczonej opcji Pełne menu dla modułu Analizy, wówczas po uruchomieniu Panelu Analiz w menu Ogólne dostępne są wyłącznie analizy dotyczące pozostałych modułów, które były wybrane podczas logowania.

9. Logowanie do programu. Dla operatora będącego Administratorem moduły do wyboru są dostępne przed wskazaniem firmy.

10. Dodawanie nowego klucza. Na oknie dodawania nowego klucza uniemożliwiono wprowadzanie w polach Identyfikator Klienta Comarch, Numer PIN oraz Numer klucza innych znaków niż liczbowe. Dodatkowo wprowadzono weryfikację czy któreś z tych pól nie jest puste (w takim przypadku program nie pozwala na zapisanie zmian i dodanie klucza z niewłaściwymi danymi).

11. Zlecenia/Urządzenia. Na wstążce programu z poziomu listy kontrahentów oraz formularza kontrahenta została dodana pozycja Zlecenia / Urządzenia. Pozycja jest dostępna w przypadku pobrania modułu Serwis.

Kliknięcie na opcję Zlecenia powoduje wyświetlenie listy zleceń serwisowych dla podświetlonego na liście kontrahenta / kontrahenta, którego formularz otworzono.

Po kliknięciu na opcję Urządzenia otwierane jest okno Lista urządzeń z wybranym kontrahentem, który był podświetlony na liście / którego formularz został otwarty.

12. Automat synchronizacji. Lista firm dostępna podczas dodawania nowego zadania automatu synchronizacji wyświetlana jest w kolejności alfabetycznej.

13. Prawo do odblokowania wysłanej e-Deklaracji. Dla nowo dodawanych operatorów parametr Prawo do odblok. wysłanej e-Deklaracji domyślnie nie jest zaznaczony.

14. SQL Server 2012. Microsoft SQL Server 2012 nie jest już wspierany przez Comarch ERP Optima. Oznacza to, że program nie jest już testowany na tej wersji silnika baz danych i nie jest gwarantowane jego poprawne działanie. Zalecana jest aktualizacja używanego silnika baz danych do nowszej wersji.

15. SQL Server 2022. Program Comarch ERP Optima współpracuje z silnikiem baz danych Microsoft SQL Server 2022.

Poprawiono

1. JPK_V7 – zapis korekcyjny. Jeżeli zapis korekcyjny wygenerowany w rejestrze VAT z zawiadomienia VAT-ZD został zmodyfikowany poprzez skopiowanie pozycji dokumentu i modyfikację kwot, wówczas taki zapis w pliku JPK_V7 był wykazany w podwójnej kwocie. Działanie poprawiono.

2. JPK_V7 – odblokowanie pliku. Po odblokowaniu pliku JPK_V7 za miesiąc grudzień, płatność do deklaracji w preliminarzu, która była wysłana do banku, zmienia stan na Bufor.

3. Okno logowania – zmiana firmy. Na oknie logowania po zmianie firmy aktualizowana jest lista modułów, które operator ma dostępne dla danej firmy.

4. Hasło operatora. Zablokowano możliwość wykonania konwersji domyślnej firmy bez wpisania poprawnego hasła Operatora.

5. Nazwa pliku kopii bezpieczeństwa. W przypadku wykonywania kopii bezpieczeństwa na zdalnym serwerze SQL przywrócono podpowiadanie domyślnej nazwy pliku kopii baz danych.

6. Konwersja bazy konfiguracyjnej. Podczas konwersji bazy konfiguracyjnej mógł pojawiać się komunikat: The current transaction cannot be commiteed and cannot support operations that write to the log file. Roll back the transaction. Działanie poprawiono.

Kasa/Bank

Zmiany

1. Odsetki od zaległości w transakcjach handlowych. W Konfiguracji / Program / Kasa/Bank wprowadziliśmy nową wartość odsetek od zaległości w transakcjach handlowych. Od 01.01.2023 roku odsetki wynoszą 16.75%.

2. Układ sekcji Filtr. Na liście: Dokumenty rozliczone, Dokumenty nierozliczone, Kompensaty poprawiono układ sekcji Filtr.

Poprawiono

1. Santander WebService. W niektórych przypadkach przy imporcie przelewów nazwa podmiotu pojawiała się w polu z numerem rachunku bankowego. Działanie poprawiono.

2. BNP Paribas WebService. Nie działał eksport przelewów walutowych dla kontrahentów, których nazwa przekraczała 66 znaków.




CRM i Serwis

CRM

Poprawiono

1. Pobieranie wiadomości. Poprawiono podgląd odebranych wiadomości, jeżeli skrzynka odbiorcza skonfigurowana była do pobierania tylko nagłówków przez protokół IMAP z uwierzytelnianiem OAuth2.

2. Testowanie połączenia. Poprawiono proces testowania połączenia dla poczty Microsoft 365 Outlook skonfigurowanej przez protokół POP3 dla metody uwierzytelniania OAuth2.

3. Podgląd treści wiadomości. Poprawiono podgląd wiadomości otwieranych z nagłówka dla poczty Microsoft 365 Microsoft 365 Outlook skonfigurowanej przez protokół IMAP dla metody uwierzytelniania OAuth2.

4. Konfiguracja skrzynki pocztowej. Poprawiono proces konfiguracji skrzynki pocztowej dla poczty Microsoft 365 Outlook skonfigurowanej przez protokół IMAP.

5. Szablon oferty handlowej. Poprawiono wyświetlanie wartości na szablonie oferty handlowej dla dodanego pola: Ofc_WartoscNetto.

6. Modyfikacja oferty handlowej. W szczególnym przypadku podczas wykonywania modyfikacji na Ofercie Handlowej pojawiał się komunikat dotyczący modyfikacji rekordu na innym stanowisku. Działanie poprawiono.

7. Makro w funkcji GetSQL. Na szablonie email wykorzystującym makro {eDoZaplatySys} w funkcji GetSQL jedno z poleceń zwracało pustą wartość. Działanie poprawiono.

8. Wysyłka wiadomości dla kontrahentów. Podczas wysyłki wiadomości email możliwy był wybór kontrahenta, który posiadał zaznaczony parametr nieaktywny. Działanie zostało poprawione.

 

Serwis

Poprawiono

1. Zamykanie zleceń serwisowych. W przypadku generowania częściowych dokumentów do Zlecenia Serwisowego było ono automatycznie zamykane. Działanie poprawiono.

Zmiany

1. Kopiowanie czynności. Przywrócono możliwość kopiowania czynności na Zleceniu Serwisowym.