Czy załączniki dodane w informacji dodatkowej w formacie PDF powinny zostać opatrzone osobnym podpisem? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Czy załączniki dodane w informacji dodatkowej w formacie PDF powinny zostać opatrzone osobnym podpisem? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Czy załączniki dodane w informacji dodatkowej w formacie PDF powinny zostać opatrzone osobnym podpisem?

Pozostałe noty są dodawane do sprawozdania finansowego w sekcji Informacja dodatkowa . W tej sekcji można dołączyć pliki w formacie PDF.

PDF jest następnie kodowany i umieszczany w treści pliku XML wraz z pozostałą treścią e-Sprawozdania. Podczas składania podpisu automatycznie są również podpisywane załączniki w Informacji dodatkowej.




Czy można modyfikować podpisane i zatwierdzone e-Sprawozdanie?

Naniesienie zmian na zatwierdzonym i podpisanym zestawieniu bezpośrednio nie jest możliwe. Aby dokonać edycji takiego sprawozdania należy w sekcji Podsumowanie zmienić status sprawozdania, najpierw na zatwierdzone, a następnie na bufor. Ta operacja spowoduje usuniecie wszystkich podpisów.

Po edycji w aplikacji Comarch e-Sprawozdania podpisanego wcześniej e-Sprawozdania Finansowego należy go ponownie opatrzyć podpisem elektronicznym.




Czy w aplikacji Comarch e-Sprawozdania możliwy jest wydruk wskaźników?

Na dzień dzisiejszy z poziomu aplikacji Comarch e-Sprawozdania nie ma możliwości wydruków zawierających prezentację wskaźników.
W kolejnych wersjach aplikacji planowane jest dodanie takiej możliwości.




Aktualizacje po wydaniu wersji

Zobacz jak automatycznie pobrać udostępnione aktualizacje. Automatyczne aktualizacje programu

Aktualizacja w dniu 01.07.2022

1. Wyświetlanie kolumn z atrybutami na listach. Poprawiono zapamiętywanie kolumn na listach. W szczególnych przypadkach kolumny z atrybutami mogły być wyświetlane nieprawidłowo.

Aktualizacja w dniu 28.06.2022

1. Karta towaru. Poprawiono zapis zmodyfikowanej karty towaru, w przypadku, gdy w przeliczniku jednostki miary dla kodu CN wykorzystywanego do Intrastatu były zera.

2. Podstawa składek PPK. Poprawiono naliczanie podstawy składek PPK dla pracownika będącego kierowcą, który ma pomniejszaną podstawę składek społecznych o diety.

3. Wydruk Kwitek wypłaty (GenRap). Poprawiono wykazywanie procentu podatku na wydruku kwitka wypłaty (GenRap).

Aktualizacja w dniu 23.06.2022

1. Konwersja bazy danych. Poprawiono konwersję w przypadku, gdy w bazie danych znajdują się dokumenty pierwotne, które są anulowane.

 




Ostrzeżenie 34679 Kalendarz w trybie „”Według zestawienia””. Nie można zapisywać informacji o obecności.

Komunikat pojawia się podczas próby edycji czasu pracy w konkretnym dniu z poziomu zakładki Kalendarz w przypadku, gdy pracownik ma ustawione rozliczanie czasu pracy według zestawienia. Aby odnotować czas pracy należy przejść na zakładkę Zestawienia i dodać zestawienia lub zmienić sposób rozliczania czasu pracy na ‘według obecności’ lub ‘według kalendarza’ na zakładce 3.Etat na formularzu pracownika.




Informacja 24171 Nie można skopiować płatności. Nie zaznaczono ręcznej korekty płatności.

Komunikat pojawia się w sytuacji, gdy w schemacie płatności nie zaznaczono parametru Ręczna korekta płatności w wypłacie, a chcemy skopiować płatność.  Aby kopiowanie płatności było możliwe należy zaznaczyć parametr Ręczna korekta płatności w wypłacie, a następnie wykonać kopiowanie płatności.




Pytanie 24057 Pracownik nie posiada zdefiniowanego limitu dla tego typu nieobecności. Czy na pewno kontynuować zapisywanie?

Pracownik nie posiada zdefiniowanego limitu nieobecności dla tej konkretnej nieobecności, która jest obecnie odnotowywana. Wybierając opcję NIE – nieobecność nie zostanie zapisana, wybierając TAK- nieobecność zostanie odnotowana choć pracownik nie posiada limitu tej nieobecności. W celu wprowadzenia limitu należy przejść do limitów nieobecności pracownika dostępnych z poziomu menu




Nie uzupełniono indywidualnego rachunku składkowego dla pracowników / właściciela na formularzu ZUS. Czy chcesz uzupełnić go teraz?

Komunikat pojawia się podczas naliczania deklaracji ZUS DRA w sytuacji, gdy nie został uzupełniony indywidualny rachunek składkowy. Numer rachunku składkowego należy podać na zakładce 2.Rachunki na formularzu ZUS dostępnym z poziomu zakładki Ogólne > Inne > Urzędy.




Informacja (29450) Zablokowanie formy płatności nie jest możliwe, ponieważ jest ona używana w programie.

Komunikat informuje, że zablokowanie formy płatności nie jest możliwe, ponieważ jest ona używana w konfiguracji programu. Aby sprawdzić jaka forma płatności uniemożliwia zablokowanie płatności należy przejść z poziomu Konfiguracja/Dane firmy/ Deklaracje.




Informacja 30902 „Rejestr został ustawiony jako „Nieaktywny”. Aby forma płatności związana z tym rejestrem mogła być nadal wykorzystywana, trzeba zmienić rejestr z nią powiązany z poziomu Konfiguracji firmy-> Kasa/Bank-> Formy płatności”.

Komunikat występuje w przypadku, gdy rejestr kasowy/bankowy odpowiedni dla formy płatności wybranej na formularzu pracownika w Schemacie płatności jest ustawiony jako ‘Nieaktywny’. W takiej sytuacji należy wejść z poziomu Kasa/Bank / Rejestry kasowe/bankowe, zaznaczyć opcję ‘Pokazuj też nieaktywne’, edytować rejestr i odznaczyć check ‘Nieaktywny’ (w prawym górnym rogu okna).