Czy w programie jest dostępny raport GUS Z – 05 Badanie popytu na pracę? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima Czy w programie jest dostępny raport GUS Z – 05 Badanie popytu na pracę? - Baza Wiedzy programu Comarch ERP Optima

Czy w programie jest dostępny raport GUS Z – 05 Badanie popytu na pracę?

Tak, wydruk jest możliwy do wykonania z poziomu [Płace i Kadry/Podgląd wydruku lub Wydruk danych/ Wydruki do GUS/ Z – 05 Badanie popytu na pracę].

W oknie parametrów przed wydrukiem Użytkownik ma możliwość wskazania okresu sprawozdawczego poprzez wybranie opcji: I kwartał, II kwartał, III kwartał, IV kwartał oraz podanie roku.

Raport zawiera dane wykazywane w dziale 2. Popyt na pracę w punkcie 2 sprawozdania czyli informacje  o liczbie pracowników pracujących w ostatnim dniu kwartału sprawozdawczego, czyli na dzień 31 marca, 30 czerwca, 31 września lub 31 grudnia danego roku w podziale na kody zawodów i specjalności według klasyfikacji zawodów i specjalności 2014 oraz w dziale 3. Informacje uzupełniające w punkcie 7, czyli informację o liczbie osób z niepełnosprawności.

Na wydruku będzie wykazana liczba osób ogółem, a także informacja o liczbie kobiet wykonujących dany zawód. Pracownicy są przyporządkowywani do danej grupy na podstawie kodu zawodu ustawionego na zakładce 3.Etat w polu Kod zawodu w zapisie aktualnym na ostatni dzień wskazanego okresu sprawozdawczego.




Ostrzeżenie 24467 „Nie można naliczyć tego typu limitu – pracownik jest zatrudniony wyłącznie jako pracownik młodociany w roku 2022”

Ostrzeżenie występuje w przypadku próby dodania pracownikowi z ustawionym statusem pracownika młodocianego (na formularzu danych kadrowych na zakładce ‘Etat’), limitu urlopu wypoczynkowego dedykowanego dla zwykłych pracowników.




Ostrzeżenie 24318 „Nie można naliczyć wypłaty. Nie wykryto elementów, które można naliczyć lub wypłata została policzona na innej liście płac za ten sam okres.”

Ostrzeżenie pojawia się w przypadku, gdy program nie wykrywa elementów wypłaty, które mogą być naliczone na wybranej liście płac. Najczęściej przyczyną komunikatu jest wcześniejsze naliczenie przez Użytkownika wypłaty etatowej/wynikającej z umowy cywilnoprawnej na innej liście płac za ten sam okres. Komunikat zostaje wyświetlony także w przypadku, gdy na formularzu umowy cywilnoprawnej wskazano konkretny symbol listy płac, na której ma odbywać się naliczenie, a Użytkownik próbuje naliczać wypłatę na innym symbolu listy płac.




Ostrzeżenie 31333 „Nie można naliczyć tego typu limitu – pracownik jest zatrudniony wyłącznie jako pracownik tymczasowy w roku 2022”

Ostrzeżenie występuje w przypadku próby dodania pracownikowi z ustawionym statusem pracownika tymczasowego (na formularzu danych kadrowych na zakładce ‘Etat’), limitu urlopu wypoczynkowego dedykowanego dla zwykłych pracowników.




Pytanie 34664 „Czy chcesz wykonać renumerację wypłat w wybranej liście płac?”

Pytanie pojawia się w momencie próby przeprowadzenia renumeracji wypłat znajdujących się na wybranej liście płac z poziomu okna ‘Listy płac’, po wybraniu funkcji ‘Renumeruj wypłaty’, która dostępna jest pod prawym przyciskiem myszy. Odpowiedź ‘Tak’ spowoduje ponowne ustawienie numerów dokumentów zgodnie ze schematem, który jest ustawiony jako domyślny [Start/Konfiguracja/Firma/Płace/Dokumenty]. Odpowiedź ‘Nie’ oznacza rezygnację z przeprowadzenia renumeracji.




Pytanie 34663 „Czy chcesz wykonać renumerację wypłat dla zaznaczonych list płac?”

Pytanie pojawia się w momencie próby przeprowadzenia renumeracji list płac z poziomu okna ‘Listy płac’. Odpowiedź ‘Tak’ spowoduje ponowne ustawienie numerów dokumentów zgodnie ze schematem, który jest ustawiony jako domyślny [Start/Konfiguracja/Firma/Płace/Dokumenty]. Odpowiedź ‘Nie’ oznacza rezygnację z przeprowadzenia renumeracji.




Ostrzeżenie 24230 „Nie można usunąć wypłaconej zaliczki, pożyczki lub korekty netto wypłaty.”

Ostrzeżenie pojawia się przy próbie usunięcia wypłaty, z którą istnieją powiązania z innymi wypłatami – spłaty zaliczek/pożyczek/korekt netto wypłaty. W celu usunięcia wypłaty należy wcześniej usunąć wypłaty, w których rozliczyły się spłaty.




Informacja 24133 „Wpisany czas pracy w akordzie jest mniejszy niż wpisany w czasie pracy pracownika. Proszę ręcznie skorygować pracę w akordzie.”

Informacja pojawia się w sytuacji, gdy wpisany czas pracy w akordzie jest mniejszy od czasu pracy wynikającego z planu pracy pracownika. Należy skorygować czas pracy wprowadzony w akordzie na tożsamy z czasem pracy wynikającym z planu pracy pracownika.




Ostrzeżenie 24301 „Lista płac jest wyeksportowana. Nie masz uprawnień do zmiany statusu dokumentów wyeksportowanych.”

Ostrzeżenie pojawia się przy próbie modyfikacji listy płac, która wcześniej została wyeksportowana do drugiej bazy danych za pomocą mechanizmu pracy rozproszonej. W celu odblokowania dokonywania zmian na takiej liście płac należy przejść kolejno do Start/Konfiguracja/Program/Użytkowe/Operatorzy, następnie otworzyć wybraną kartę Operatora, przejść na zakładkę ‘Parametry’ i zaznaczyć parametr ‘Zmiana dokumentów wyeksportowanych’ w sekcji ‘Praca rozproszona’.

Uwaga
 Do zmiany wspomnianego powyżej parametru konieczne jest zalogowanie się na Użytkownika z prawami administratora.




Ostrzeżenie 24228 „Nie można zapisać elementu spłaty lub zaniechania pożyczki bez wybrania pożyczki, której ta spłata lub zaniechanie dotyczy.”

Ostrzeżenie pojawia się przy próbie wprowadzenia na listę płac elementu, który stanowi spłatę (rata kapitałowa) lub zaniechanie pożyczki bez wskazania właściwej pożyczki, do której wywołany element się odnosi. Pożyczkę należy wskazać przy dodawaniu spłaty/zaniechania w polu ‘Lista pożyczek’.